Форум на българските шофьори

Разни => Майстори => Темата е започната от: Trucker_Boy - Четвъртък, 29 Декември, 2011, 23:11:42

Заглавие: Съкращения
Публикувано от: Trucker_Boy - Четвъртък, 29 Декември, 2011, 23:11:42
Пускам няколко съкращения.
Намерих ги сега в ръководство за експлоатация на MAN TGA.
Дано са полезни на някой.  ;)

А
A- Ампер
ABS- Анти-блокираща система
ADR- Международно споразумение за транспортиране на опасни товари по пътищата
AGB- Автоматичен ограничител на скоростта
AGR- Рециркулация на отработени газове

B
BBA- Спирачна уредба на работната спирачка

C
CNG- Сгъстен природен газ
CR- Common-Rail
CRT- Саморегулиращ се саждоуловител

D
DD- Директна предавка
DIAG- Логическа грешка на централният бордови компютър

E
EBS- Електронна спирачна система
ECAM- Електронно регулирано подаване на въздуха
ECAS- Електронно регулирано пневматично окачване
EDC- Електронно регулирано впръскване на дизелово гориво
EFR- Електронно регулиране на ходова част
ESP- Електронна програма за стабилност

F
FBA- Ръчна спирачна уредба
FFR- Компютър за управление на МПС
FGB- Ограничител на скоростта на движение
FGR- Регулиране на скоростта на движение
FIN- Идентификационен номер на МПС

G
GDK- Допълнително третиране на отработени газове
GPS- Система за глобално позициониране
GSM- Глобална система за мобилна комуникация
GTY- Извънбордов порт за връзка на МПС- радиомодул

H
HGB- Ограничител на максимална скорост
HGS- Хидростатично превключване на предавателния механизъм

I
INST- Инструменти

K
K1- Спирачен контур
KSM- Специфичен за клиента специален модул-контролен за външен обмен на данни

L
LED- Светодиод
LGS- Система за спазване на лентата за движение
LWR- Регулиране далечината на осветяване

M
MAN CATS- Компютърно подпомогната система за тестване на MAN
МТCO- Модулен тахограф

N
NMV- Допълнително задвижвано звено, монтирано пред предавателната кутия
NLA- Управляема водима ос

O
OD- Бърза предавка

P
PDF- Корпусен дизелов филтър-допълнително третиране на изгорелите газове
PSC- Контролер на пневматична система

R
RAS- Управление на задна ос
RDRA- Уредба за регулиране налягането в гумите
RET P- Първи забавител
RET S- Вторичен забавител
RME- Метилов естер от рапица

S
SML- Странична маркировъчна светлина

T
TBM- Телематичен бордови модул
TCO- Тахограф
TCU- Автоматизирана предавателна кутия

U
UDS- Запаметяващо устройство за данни за злополуки

V
V- Волт
VLA- Управляван водещ мост

W
W- Ват
WSK- Съединител за преместване на преобразувателя

Z
ZBR- Централен бордови компютър
ZWS- Система за обслужване по график
Заглавие: Re:Съкращения
Публикувано от: germaneca - Четвъртък, 29 Декември, 2011, 23:57:56
Браво за темата. +1
Заглавие: Re:Съкращения
Публикувано от: Бриги Магнито - Петък, 30 Декември, 2011, 19:13:16
Определено полезно инфо ,когато не Ви се помни като мен или пък виждате непознато съкращение.
Заглавие: Re:Съкращения
Публикувано от: MagnuM - Петък, 30 Декември, 2011, 20:50:03
+1 , а ако може да дадеш линк към това ръководство ще съм ти благодарен!
Заглавие: Re:Съкращения
Публикувано от: Trucker_Boy - Петък, 30 Декември, 2011, 20:51:37
Цитат на: MagnuM - Петък, 30 Декември, 2011, 20:50:03
+1 , а ако може да дадеш линк към това ръководство ще съм ти благодарен!

Ръководството от което съм ги извадил го имам при мен, оригинално от един MAN TGA.
Не знам да има качени ръководства по интернет.
Заглавие: Re:Съкращения
Публикувано от: loshdancho - Петък, 30 Декември, 2011, 22:59:21
Ето снимка на съкращенията  на системите в ACTROS  модел 2/3  Това са системите в автомобила и са в меню диагностика.
За повече информация тук: http://www.mercedes-benz.sk/data/download/prirucka_odtahove_sluzby/actros_en_20100811.pdf (http://www.mercedes-benz.sk/data/download/prirucka_odtahove_sluzby/actros_en_20100811.pdf)
Заглавие: Re:Съкращения
Публикувано от: godji - Събота, 31 Декември, 2011, 13:55:00
 Ами   АSR при Актроса - какво вкл. , или по- скоро изкл.  :) защото си е постоянно вкл.
Заглавие: Re:Съкращения
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 31 Декември, 2011, 14:15:28
Баце не съм много запознат ,но ASR e система за контрол на теглителната сила и е изключен постоянно.
Включва се при пробуксуване и отнема количеството подавана газ и преразпределя съотношението на силата подавана към полуоските.
Но ако твоя свети постоянно ,бем ли го нешо модерно требва да е.

На някои модели има копче и ASR може да бъде включен и предварително освен автоматично.
Заглавие: Re:Съкращения
Публикувано от: georgi87 - Събота, 31 Декември, 2011, 18:14:22
Аз на тия Мерцедеси дето съм ги карал на копчето пише ше ASR off и като го натиснеш почва да мига жълт триъгълник с внимание вътре в него.
Заглавие: Re:Съкращения
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 31 Декември, 2011, 18:28:28
Цитат на: georgi87 - Събота, 31 Декември, 2011, 18:14:22
Аз на тия Мерцедеси дето съм ги карал на копчето пише ше ASR off и като го натиснеш почва да мига жълт триъгълник с внимание вътре в него.
Може би с това копче го изключваш тотално да не се активира автоматично.
Момци не съм запознат,но истинският ASR е изключен до момента в който датчиците на двигателният мост не сигнализират за загуба на сцепление.Активирайки се ASR веднага отнема предаваната мощност към загубилото сцепление колело преразпределяйки я към другото,ако и другото подаде информация,че губи сцепление системата отнема количеството подавана газ целейки по този начин да върне сцеплението към колелата.

Както казах не съм много в час ,тъй че моля да бъда извинен ако Ви заблуждавам,но определено АSR е устроена да е постоянно изключена и действието и се постарах да Ви го опиша с мой думи доколкото мога да си го обясня за мен.Никога не съм чел литература по темата,но така си обяснявам действието на системата.

Като цяло мисля,че е ефективна система при кратки и малки загуби на сцепление при тежки условия повечко вреди отколкото помага,тъй като с отнемането на газта Ви оставя в незавидно положение,лично мнение.
Ще се радвам ако някой запознат ни осветли по въпроса за тази система.