Съжалявам ако съм в грешен раздел,но ми е чудно какво мислите за актовете съставяни за ,,Технически неизправно МПС,, съставяни на шофьори ,който не са собственици да въпросното МПС.
Или с други думи редно ли е да ми пишат акт при положение,че дръгела не е моя собственост ,а аз просто работя с него.
Дълго мислех(не че имам с кво),но определено акта трябва да е на собственика на МПС-то (на фирмата) тъй като :
1 То е тяхна собственост и техническото му състояние определено си е техен проблем-бе не ми е бащиния ,ко ми дреме колко е строшено
2 Като шофьор,длъжен ли съм да съм и монтьор та да знам от какво страда дръгело,та да не тръгвам с него на път.
Сигурно има и 3 и 4 ма за са бръмбаро зачопли върху тези варианти.
Акта трябва да е на собственика.На мене искаха да ми пишат за пукнато стъкло,аз 2 месеца ревах на чорбаджията он вика по натам че го смениме абе направо като е за преглед.Та щех да отнесем дръвнико.Мислим,че ти като шофер на дръгело,като прецениш че е неизправен,заявяваш че нема да го караш и това е.Аз така правя след тоя случай,защото тогава олекнах с 2 банкноти от по 20,защото беха двама.Монтьор не требва да си в никакъв случай,че стане ли нещо нали се сещаш че после ще има "а ти защо пипаш каде не ти е работа".Един бивш колега го караха да излиза с демонтирам спирачен апарат,демек едното колело изолирано без спирачки.Той като каза не та не и една разправия с чорбаджи и човека взе че му тегли една и напусна.Думите му беха цитирам:"Аз убиец по пътищата нема да съм,те ти ключовете,те ти камионо карай си го без спирачки,приятно ми беше да работим за тебе".
М да колегата е бил прав,но излиза,че трябва да се стига до пререкания ,скандали и/или смяна на фирмата и гаранция ,че технически неизправният дръгел ще бъде отремонтиран няма,същото е и ако ти шлевнат акт ти или началника ще го плати,но с наказанието(акта) компетентния орган не е в състояние да накара собственика на МПС -то ,че е редно да отстрани проблемо,а просто пишейки Ви акт Ви изправя пред нова кавга-пазарлък с чорбаджийчето.
Та просто си се чудех ,не е ли по-лесно ,да си го актуват него и по този начин финансовата санкция да си му идва на 100%,а не веднъж платил ,веднъж опростил,веднъж уволнил и т.н ?
Да мъцна и аз нещико - като чета и гледам когато ни назначават на работа една - Длъжностна характеристика на шофьора - определено така са извъртяли нещата , че едва ли не требе да сме им и монтьори! Никъде не можах да открия друга подобна с която ''Чорбаджиичето'' се задължава да осигури технически изправно МПС за експлоатация!
Е то взависимост от фирмите нейде сме и мотокаристи,общи работници и сие.
За БГ че е така ,така е ,ма по европата не пишеха ли акта на собственника?
Цитат на: kaloyan Mladenov - Неделя, 01 Януари, 2012, 12:02:16
За БГ че е така ,така е ,ма по европата не пишеха ли акта на собственника?
Moга да споделя как е в Испания. Всички глоби отнасящи се до техническото състояние и ненавременното явяване на техн. преглед се пишат на фирмата. Това се отнася до гуми, светлини, спирачна система, застраховка и друга документация. Дори са въведени два вида бланки - едните са само на името на фирмата, пишат ти я, връчват ти я с указанието да я предадеш на шефа си, и...продължаваш. Другите бланки за глоби са поименни, на шофьора и ако той, или шефа му плати в срок от 15 дни, глобата се редуцира с около 30%. Но пък ако не платиш и в следващите 6 месеца, глобата се предава в тяхната Агенция за държавни вземания и при плащането на годишните данъци всичко излиза наяве, но натоварено с жестоки лихви. Това е.
Запали ми се ляво колело на първия мост на ремаркето,на Бренера.Тогава по указания от начлството(къде ли ми е бил акъла)изолирах това колело,и така изкарах още 2-3000хил километра(леле верно не съм бил уред) докато го отремонтираха.Много мислех тогава да спра при австрийците и да им го покажа ,но не знаех на кого ще треснат акта,щото в крайна сметка аз отрезах маркучите...
После като поговорих с колеги ми казаха ,че за не изправност пишат на фирмата ,и ако съм бил обеснил случая са щели да ме вкарат принудително в сервиз ,и да друснат акта на фирмата.
Колеги излиза,че само в родната татковина за пореден път го отнася невинният.
А уж и ние в ЕС се бутаме.
Някой има ли идея на коя държавна институция да врътнем едно протестно и мейлче,че нещо ми се пише писмо.
Цитат на: ,,Бригадира" - Понеделник, 02 Януари, 2012, 09:48:37
Колеги излиза,че само в родната татковина за пореден път го отнася невинният.
А уж и ние в ЕС се бутаме.
Някой има ли идея на коя държавна институция да врътнем едно протестно и мейлче,че нещо ми се пише писмо.
Е като за начало може да се бутне по някой сигнал в всеизвестния ''BAG'' в Германия , но при тях за ''техническа неизправност'' разправията пак ще ощети некой колега. Имаше един клип де колега викаше - Криза , криза ама полицаите пък му викат - няма проблем - ное трайлер ,кайн проблем . А неговото ремарке - шрод!
Цитат на: ,,Бригадира" - Понеделник, 02 Януари, 2012, 09:48:37
Колеги излиза,че само в родната татковина за пореден път го отнася невинният.
А уж и ние в ЕС се бутаме.
Някой има ли идея на коя държавна институция да врътнем едно протестно и мейлче,че нещо ми се пише писмо.
Министерството на транспорта ,ДАЙ,КАТ,Социалното министерство,Президенството ,БАт Бойко,Папата...ъъъ не тоя последния май нема те отрази.
Предпоследният по не би ме отразил ми се струва.
Човечеца от Ватикана е човек ако не друго ще ми съчуства и други ми ти работи.
Ша издира и мейлите на споменатите и при добра писателна муза съм решил им врътнем една спам атака на пощите,не мое така.
Цитат на: Бригадира - Понеделник, 02 Януари, 2012, 17:17:03
Предпоследният по не би ме отразил ми се струва.
Човечеца от Ватикана е човек ако не друго ще ми съчуства и други ми ти работи.
Ша издира и мейлите на споменатите и при добра писателна муза съм решил им врътнем една спам атака на пощите,не мое така.
Цитат на: kaloyan Mladenov - Понеделник, 02 Януари, 2012, 13:54:30
Цитат на: ,,Бригадира" - Понеделник, 02 Януари, 2012, 09:48:37
Колеги излиза,че само в родната татковина за пореден път го отнася невинният.
А уж и ние в ЕС се бутаме.
Някой има ли идея на коя държавна институция да врътнем едно протестно и мейлче,че нещо ми се пише писмо.
Министерството на транспорта ,ДАЙ,КАТ,Социалното министерство,Президенството ,БАт Бойко,Папата...ъъъ не тоя последния май нема те отрази.
Всеки ще каже че не зависи от него...
Ако някой каже точното място,където да се пише, започвам да пращам писма и аз .
За да се промени нешо ,то трябва да е закона,за да се промени закона трябва да се внесе предложени е в народното збиротък...а там предложения се внасят само от народни представители или такива работещи в министерството.Така си ги мислим аз нещата...
Цитат на: Емил - Събота, 07 Януари, 2012, 09:09:03Комисия по транспорт в Парламента.
Определено се спрех на нея,но имам проблем http://www.parliament.bg/bg/parliamentarycommittees/members/235 (http://www.parliament.bg/bg/parliamentarycommittees/members/235) открих само това,а няма едно
и мейлче постното да се заема с мойта тирада от спам.Някви идейки ако някой има ша съм мноо хепи .
Комисията по транспорт само спинка, папка и слушка, защото иначе при следващия паламент няма да са там! Кой от тях е направил нещо за нас, тези които им вадим парите?
KTITF@parlament.bg ---- ИНА тел. 029877237 експерт .
Тенкс ,мислим да драснем едно писъмце за спорта-стегам бръмбаро на събрание и как си стиснат ръцете съм натиснал сенд месидж за жалост нещо събранието ще се проточи. :(
Допълнение:Събранието беше кратко и цъкнах копчето сенд са съм чучнал и чакам отговор-ако си направат труда де.
Цитат на: Бригадира - Събота, 07 Януари, 2012, 09:28:37
Тенкс ,мислим да драснем едно писъмце за спорта-стегам бръмбаро на събрание и как си стиснат ръцете съм натиснал сенд месидж за жалост нещо събранието ще се проточи. :(
Допълнение:Събранието беше кратко и цъкнах копчето сенд са съм чучнал и чакам отговор-ако си направат труда де.
Станахме двама ........някои друг ??
Цитат на: Емил - Събота, 07 Януари, 2012, 10:18:56
Цитат на: Бригадира - Събота, 07 Януари, 2012, 09:28:37
Тенкс ,мислим да драснем едно писъмце за спорта-стегам бръмбаро на събрание и как си стиснат ръцете съм натиснал сенд месидж за жалост нещо събранието ще се проточи. :(
Допълнение:Събранието беше кратко и цъкнах копчето сенд са съм чучнал и чакам отговор-ако си направат труда де.
Станахме двама ........някои друг ??
Бацете мислим да стаам буден гражданин и да си мъцам всичко,което ме сърби на господата и госпожите из държавните институцийки,не мое да си трайкам вече я Бригадир ли съм или що е най-много да ме игнорират както сигурно и ще направят или пък да ме вземат за луд или досадник,ма я ше си пишем за са мастило бол.
Цитат на: Бригадира - Събота, 07 Януари, 2012, 10:44:10
Цитат на: Емил - Събота, 07 Януари, 2012, 10:18:56
Цитат на: Бригадира - Събота, 07 Януари, 2012, 09:28:37
Тенкс ,мислим да драснем едно писъмце за спорта-стегам бръмбаро на събрание и как си стиснат ръцете съм натиснал сенд месидж за жалост нещо събранието ще се проточи. :(
Допълнение:Събранието беше кратко и цъкнах копчето сенд са съм чучнал и чакам отговор-ако си направат труда де.
Станахме двама ........някои друг ??
Бацете мислим да стаам буден гражданин и да си мъцам всичко,което ме сърби на господата и госпожите из държавните институцийки,не мое да си трайкам вече я Бригадир ли съм или що е най-много да ме игнорират както сигурно и ще направят или пък да ме вземат за луд или досадник,ма я ше си пишем за са мастило бол.
Всеки четвъртък има заседание на комисията по транспорт на което можем да присъстваме .
Хмммммм интересно,съвсем открити ли са им заседанията?Бе мойта натурка мое ли се само покани.
Цитат на: Бригадира - Събота, 07 Януари, 2012, 10:55:14Хмммммм интересно,съвсем открити ли са им заседанията?Бе мойта натурка мое ли се само покани.
Естествено. В комисията няма шофьори и хабер си нямат за нашите проблеми. Затова събираме се двама -трима и отиваме на място в парламента.Съгласни?
Щом планината не отива при Мохамед, Мохамед ще иде при планината!!!
Цитат на: Емил - Събота, 07 Януари, 2012, 11:04:41
Цитат на: Бригадира - Събота, 07 Януари, 2012, 10:55:14
Хмммммм интересно,съвсем открити ли са им заседанията?Бе мойта натурка мое ли се само покани.
Естествено .В комисията няма шофьори и хабер си нямат за нашите проблеми. Затова събираме се двама -трима и отиваме на място (парламента). Съгласни?
Заседанията са по закон отворени за граждани, но присъствие трябва да се заявява предварително поне седмица (най-добре на хартиен носител, заведено с вх №), вадят се разрешителни и пропуски за влизане в парламента.
И най-добре е да има предварителна подготовка. Най-малкото да е ясно в кои нормативни документи са регулирани тези неща и е необходимо да се променят. И другото, което би било от полза е проучване на ЕС практиките, т.е. как са регламентирани същите неща в другите държави-членки.
Тоест требва сме малко подготвенни ,ма идеята не е лоша ша чопла аз бръмбаро ша им ода на свиждане ми се чини.
Логично е техническата поддръжка и отговорността за евентуална неизправност да са на собственика, а не на водача.
Мое мнение.
И аз така мисля.
Редно е собственика да се грижи за техническата изправност на автомобилите си и да не превръща шофьора в монтьор.Но...., така правят всички, ама не дават на шофьора си заплатата на монтьора! И още нещо: Всички собственици искат шофьори със стаж и препоръки от предишен работодател. Кой от всичките тези собственици е изучил някой младок? Да, не го правят, защото шоферите бягат. А защо бягат? Защото след като го понаучат на шофьорлъка, смятат, че им е роб!Какъв е тоя цинизъм-да искаш препоръка от предишен работодател. Щом се разделят, значи никой не е доволен от сътрудничеството. И няма работодател, който да е дал справедлива характеристика (по Кодекса на труда) в която да пише: Шофьора ХХХ напусна, защото ме крадеше. И ме крадеше, защото аз не му плащах договореното, оставях го системно без служебни пари, карах го да чака с дни товар, принуждавах го да кара повече от регламент 561, не се грижих за техническата изправност на камиона му и още 1001 причини!!!
Цитат на: !na - Събота, 07 Януари, 2012, 12:08:49
Логично е техническата поддръжка и отговорността за евентуална неизправност да са на собственика, а не на водача.
Мое мнение.
Логично е също за определени неща и шофьорите да носят отговорност. Особено за неизправности, които са се случили по време на пътуването. Няма как собственика да огрее навсякъде.
Цитат на: admin - Събота, 07 Януари, 2012, 13:33:59
Цитат на: !na - Събота, 07 Януари, 2012, 12:08:49
Логично е техническата поддръжка и отговорността за евентуална неизправност да са на собственика, а не на водача.
Мое мнение.
Логично е също за определени неща и шофьорите да носят отговорност. Особено за неизправности, които са се случили по време на пътуването. Няма как собственика да огрее навсякъде.
Какво имаш предвид?
Цитат на: !na - Събота, 07 Януари, 2012, 13:34:44
Цитат на: admin - Събота, 07 Януари, 2012, 13:33:59
Логично е също за определени неща и шофьорите да носят отговорност. Особено за неизправности, които са се случили по време на пътуването. Няма как собственика да огрее навсякъде.
Какво имаш предвид?
Ма верно ,какво имаш впредвид ?
Дайте да видим и какво ни убягва,че аз писах ,ма мое и да съм сгазил луко.Не е гот да се изложим.
Например колко от шофьорите си проверяват гумите по време на пътуване? Налягане, цялост, състояние. Имам предвид, че техническото състояние на едно превозно средство е много относително понятие. Обикновено глоби за лошо техническо състояние се налагат и при констатирани нарушения, за които собственика на камиона не знае. Случвало ми се е да срещам колеги, които са небрежни в това отношение. Карат, докато стигнат до среща с контролните органи, а след това опитват да прехвърлят отговорността на собственика.
По-малко от 5 минути отнема огледа и проверката на състоянието на автомобила преди път.
Дали го правите, вие си знаете.
Ако се констатира нещо по време на тази проверка, водачът съобщи и собственика отговори "абе, карай, ще изкара и тоя курс, пък после ще видим" какво се случва и кой е отговорен?
Ако се случи нещо по време на път и/или възникне проблем, който не може да бъде установен с проверката преди път, съм далече от мисълта че водачът не информира собственика. Но какво се случва след това чия отговорност е?
Ина, едва ли си имала удоволствието да спиш по разни паркинги в камион. Обаче аз с очите си съм виждал как някой още не си е измил очите, пали и тръгва. И не става дума само за гумите. За 5 минути и една обиколка на композицията едва ли ще видиш кой знае какво. Случвало ми се е да кажа на колега, че не му свети например левия фар. Отговорът е, знам! И толкова. Преди време ми гръмна възглавница на ремаркето на ферибота Свищов-Зимнич. Звъня на собственика на камиона, а той ми казва "да я изолирам". Обяснявам му, че не зная как, а той ми обяснява, че ставало с монета от 50 стотинки.
Няма как преди всяко потегляне да се прави диагностика на камиона.
Затова се прави оглед за видими с просто око неизправности и той отнема не повече от 5 минути.
Цитат на: admin - Събота, 07 Януари, 2012, 14:38:49
...Преди време ми гръмна възглавница на ремаркето на ферибота Свищов-Зимнич. Звъня на собственика на камиона, а той ми казва "да я изолирам". Обяснявам му, че не зная как, а той ми обяснява, че ставало с монета от 50 стотинки.
Чия е отговорността в случая? Твоя или на собственика?
В случая с фара също - ако се е случило по път, водачът е запознат, информирал е собственика и в резултат пари за смяна на крушка или ремонт няма, чия е отговорността?
И чия е отговорността в крайна сметка? Не само, че не отстрани неизправността, но когато се прибрах в България, стана голям скандал за тази възглавница. Първо ме обвини, че аз съм бил виновен за възглавницата. После започна да ми обяснява колко лесно ставал ремонта. Слагала се монетата от 50 стотинки и готово. И накрая добави, че нямало да плаща глоби заради това, че не съм искал да направя този дребен ремонт.
Цитат на: admin - Събота, 07 Януари, 2012, 15:02:09
И чия е отговорността в крайна сметка? ....
Ей затова иде реч. Отговорността не е твоя, според мен.
За да направиш дори минимален ремонт, носиш отговорност за качеството му и евентуалните последствия.
Нямаш квалификацията и правото за това.
Ей, разбрахме се най-после. Само да добавя, че със същия работодател имах спор и за цената на крушка в Германия. Недоумявяше как една крушка за фар Н7 струва 25 евро. Намерих му за 15 евро от един сервиз на Ивеко. И това му се видя много.
Админе, моето мнение си беше такова от самото начало.
Ти написа, че
Цитат на: admin - Събота, 07 Януари, 2012, 13:33:59
Логично е също за определени неща и шофьорите да носят отговорност. Особено за неизправности, които са се случили по време на пътуването. Няма как собственика да огрее навсякъде.
и го изяснихме.
;D
Чудесно,че постигнахте разбирателство,но Аз да си мъцна,че всички ,които заложиха,че ше ме отбраздат като крайпътен камък,момци и моми оказахте се прави ,отговор на тоз етап няма. :'(
Ти на кого, кога, какво и как писа?
Цитат на: Емил - Събота, 07 Януари, 2012, 09:19:40
KTITF@parlament.bg ---- ИНА тел. 029877237 експерт .
На адашката ти бре,метнах мейлче у съботата ,че скучаех.
Може и да ти отговорят, в рамките на 30 дни.
Цитат на: !na - Вторник, 10 Януари, 2012, 22:09:24
Може и да ти отговорят, в рамките на 30 дни.
Ша ги зачакам тогаз,че немам Спешъл бизнес и без друго,после мое рискувам да и дръннем да я каним на кайвенце ,ма сбирам смелост и пароци за са.
За съжаление, всички сме попадали в ситуация, в която да носим отговорност за чужди грешки и безхаберие. Решението за самия шофьор е еднозначно - отстраняване на проблема на момента и след това продължаване на изпълнението на задачите. За да не лежи после по затворите или още по-ниско, а най-малкото е да го дават по телевизията при благоприятен изход от управлението на неизправното МПС.
Преди няколко години докарвах камиони втора ръка за една измислена фирма и трябваше да докарам един ЩАЙЕР самосвал през Германия. При почивка на паркинг ме провериха, явно беше рутинно. Закараха ме под конвой до Щутгарт и ме вкараха в техен сервиз за пълна проверка. От 12 гуми на камиона 8 не ставаха за нищо, спирачките почти не работеха. Платих глоба на място, вече не помня сумата, с условието да се качи камионът на трейлер и така да се закара до България.
След година, може би, получих писмо от техни финансови служби, че съм дължал тази глоба и съм я изплатил.
Баце мислим ората и разфасовка пращат,кое евро де че оди,тука у нашенско оди само на едно место.
Отговор на мойто писмо още тц ,нечът ме отразат да му се не види.