Случвало ли ви се е да падне ремаркето и как стана? ::)
Цитат на: admin - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:19:16
Случвало ли ви се е да падне ремаркето и как стана? ::)
Шеф ремарке или полуремарке,че едното трудно пада ма падне ли стана купона.Ако е за полу немам честта ако е за другио вариант също.
Ще питам отново тогава. Случвало ли ви се е да падне полуремаркето?
за една бройка при мене щеше да падне .
Ходих да прибера един зарязан камион в Испания ,и колегата дет го беше зарязал решил пича да напрай мръсно на шефа и така беше прикарал влекача ,че оставали милиметри да се закопчае ,ама не.
Паля аз и тръгвам ,обаче го видях...ремаркето не идва с мен :o малко оставаше и щеше да падне ,а мани другото ама беше фриго ,и ако беше паднало направо на машинарийте ...абе ебати белята щеше да стане.
За сега съм се опазил от такива изживявания. Надявам се и в бъдеще да няма такива екшъни.
Цитат на: kaloyan Mladenov - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:37:44
за една бройка при мене щеше да падне .
Ходих да прибера един зарязан камион в Испания ,и колегата дет го беше зарязал решил пича да напрай мръсно на шефа и така беше прикарал влекача ,че оставали милиметри да се закопчае ,ама не.
Паля аз и тръгвам ,обаче го видях...ремаркето не идва с мен :o малко оставаше и щеше да падне ,а мани другото ама беше фриго ,и ако беше паднало направо на машинарийте ...абе ебати белята щеше да стане.
Аз от по-опитни шофьори съм чувал, че абсолютно винаги след като се събудиш и пуснеш една вода оглеждаш лафета (и не само него) за евентуални набези докато ти си почивал.
Понякога места ремъркетата в двора от док на док или в двора и като бързам и не проверявам дали съм закачил се откачат и падат като за световно , късане на кабели и вдигане на краката на ремъркето а и псуване , но който не внимава е така .
Цитат на: bruto - Вторник, 03 Януари, 2012, 00:29:56
Понякога места ремъркетата в двора от док на док или в двора и като бързам и не проверявам дали съм закачил се откачат и падат като за световно , късане на кабели и вдигане на краката на ремъркето а и псуване , но който не внимава е така .
Щетите големи ли са ?
Защото все пак Американските ремаркета са по-различни от Европейските :
(http://www.picvalley.net/u/1673/12831738073639388201325543530vuRuN6L9UHK7IwMqGmun.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1673/12831738073639388201325543530vuRuN6L9UHK7IwMqGmun.JPG)
Става, става. И е дъвкано тук (http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=346.0).
Цитат на: Mandor - Вторник, 03 Януари, 2012, 00:36:50
Става, става. И е дъвкано тук (http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=346.0).
Там до колкото си спомням темата беше пусната от Тракториста и питаше за евентуалните причини.
Тук вече се споделя опит, защото все пак поговорката е "Не питай старило , питай патило !" ;D
А щетите май не са големи.....едни маркучи и псуването . Идват едни момчета с бус и ги сменяват за 10 минути .
Момци шо ми се струва,че щетите са свързани с марката и модела на дръгело и монтираният на него лафетец иначе освен скъсани два маркуча и откачени и скъсани макс два кабела не е болка за умиране,но ако имаме откъртени калници,стопове изкривена греда на шасито счупени или изкривени крака на латерната работата отива към по-значими материални щети.
Цитат на: Бригадира - Вторник, 03 Януари, 2012, 18:27:56
Момци шо ми се струва,че щетите са свързани с марката и модела на дръгело и монтираният на него лафетец иначе освен скъсани два маркуча и откачени и скъсани макс два кабела не е болка за умиране,но ако имаме откъртени калници,стопове изкривена греда на шасито счупени или изкривени крака на латерната работата отива към по-значими материални щети.
То и два маркуча, и два кабела са си значителни материални щети. Някой има ли представа колко струват тези неща?
Маркучи по 25-до 50лв. в зависимост с или без лули.
Кабели ABS- 90 лв.
Кабели за светлините 70-75лв.
Но ако имаш късмет можеш само с ремонт да минеш. Редовно ми се оплитаха кабелите и маркучите заради малкото разстояние между кабината и ремаркето и при завой (дори лек) се късаха.
това се е случило на 1 мои приятел...7000 км без проблем
Аз понеже съм си новобранец го лашкам 1 път назад и 2-3 пъти напред,докато не се уверя,че се е вързало за мен ;D.Иначе съм откачал един Даф от тия саморазтоварващите полуремаркета обаче кой да мо каже,че има 2 маркуча за хидравлика.Аз си разкачих въздуси,светлини,ABS и си тръгвам като пич.Добре,че не се счупи някои кран ами само маркучите се скъсаха.
Най-добрия начин за проверка е още преди да вдигнеш петите и да закачиш кабелите вкючваш 4та и тръгваш леко напред , ако ремаркето е добре заключено то те спира.
Цитат на: LKW - Вторник, 03 Януари, 2012, 19:33:22
Най-добрия начин за проверка е още преди да вдигнеш петите и да закачиш кабелите вкючваш 4та и тръгваш леко напред , ако ремаркето е добре заключено то те спира.
На 3-та или 5 -та ефекта не се ли получава?
На мене ми дръпнаха лафета в Белгия,докато чакам на колегата в кабината да го натоварят.Царския болт се закачи на напречната греда на влекача и ремаркето не можа да падне.
Бригадирче хххмммм , на 3та повече товариш скоростите , а на 5та па требва да сменяш блоковете (ако са мех.) ,за това не се получава ;D ;D.Ма за тебе на FH12 става и на 3та айде.
Цитат на: LKW - Вторник, 03 Януари, 2012, 20:01:54
Бригадирче хххмммм , на 3та повече товариш скоростите , а на 5та па требва да сменяш блоковете (ако са мех.) ,за това не се получава ;D ;D.Ма за тебе на FH12 става и на 3та айде.
(http://r23.imgfast.net/users/2315/26/75/74/avatars/25-49.gif)
Ма ша се сетиш ми влезеш у положение.
Ако влекача е Мерцедес с EPS скорсти на место повече от 4та бърза неще да включи.
За мен е без значение на коя пробвам . Най-често това е 2-ра , и не го напъвам много , достатъчно е да усетя ,че ме държи-значи е заключило.
Цитат на: georgi87 - Вторник, 03 Януари, 2012, 20:10:08
Ако влекача е Мерцедес с EPS скорсти на место повече от 4та бърза неще да включи.
;) Не се облагай на това.
Има и де влиза ;)
В Пловдив снимах клип как влекач Скания дърпаше цистерна която беше с пуснати крака и гумите бяха във въздуха. Да уточня беше вързан колан отзад на задната част на ремаркето и Сканията се опитваше да свали колелата на земята ще го потърся да го кача.
http://vbox7.com/play:1ecec1770f (http://vbox7.com/play:1ecec1770f)
Тая зима ми се случи,мястото,където трябваше да разменям 2 влекача и 2 полуремаркета,беше с много непочистен сняг и хлъзгаво,а действието се развива на тъмно. И двамата шефове уж гледаха,за да помогнат с нещо. С едното нямаше проблеми,но при второто нещо стана,или е имало сняг и лед вътре в лафета и е замръзнал механизма,уж се чу щракването,но след тръгване напред вървя нормално 3-4 метра и след това продължи по собствен път в живота. Добре,че беше много лек товара,опря се на краката и с много ядове и хиляди маневри успях да вкарам отново влекача отдолу (почти под прав ъгъл спрямо ремаркето,защото дворът не позволяваше друг вариант) и да го заключа,защото ледът отдолу пък не позволява да влезеш с необходимата сила.
В Руманещи съм виждал как се къса царски болт и ремаркето пада това на прохода на Карпатите след Мехадия, много се стреснах. Защото не знаех дали ремаркето няма да настигне влекача да удари колегата, имах чувството, че гледам холивудска драма, хахаха.
Цитат на: admin - Понеделник, 02 Януари, 2012, 23:19:16
Случвало ли ви се е да падне ремаркето и как стана? ::)
Никога.
Днес щях да забравя ремаркето. на препряно работа се невърши.
Цитат на: admin - Вторник, 03 Януари, 2012, 18:36:09
То и два маркуча, и два кабела са си значителни материални щети. Някой има ли представа колко струват тези неща?
Аз съм късал, сложих един стар само на червения за да мога да отида до магазина да купя нови.
И да, карал съм с пуснати крака, изравни се един с мене и ми показа.
И да падало ми е празно (което не е опасно). Когато падне пълно обаче Американските може да се скърши тотална загуба.
Ако човек си изработи последователност на действията при откачане и закачане шанса да стане беля е минимален.Аз на ден сменям по 3-4 пъти,работя по следния начин-закачане:възгллавниците съм ги пуснал възможно най ниско, влизам под ремаркето и същевременно повдигам възглавниците докато почуствам че опре в ремаркето,закачам(специфично двойно щракване),4та лека проба напред,неутрал,ръчна,слизам и поглеждам дали се е затворила ръчката до край,съединявам маркучи и кабели,вдигам краката и напред...клиента чака.Откачам по следния начин:маркучите,отварям лафета(или както се казва),пускам краката и излизам като същевременно пускам възглавниците.Всичко това се отнася за нормални,асвалтирани и равни терени,на други места има разни нюанси.Аз така работя,не знам колко е правилно,до сега (около 15год) ремарке не ми е падало,но на някоко пъти в бързината съм забравял да сложа ръчната >:( и при включване на червения маркуч камиона иска да тръгне 8) ,ама бързо изкл. на маркуча 2ва подскока в кабината, ръчна и по етапния ред.Дано съм бил полезен за някой и дано други не съм ги отекчил.Лек и безавариен на всички. ;D
проблема е че аз на сняг и отдоло лед се мъчих да го откача дръпнах шиша и забоксувах ринах ринах тръгна той ама кой да се сети че бях дръпнал шиша :o само като видях че ремаркето изостава спирачки и гледам как идва към мене тряяс и се закачи наново хах... Бърже става белята когато бързаш и на всичкото отгоре ти дават зор началниците...
Като щракне,или като го напънете да заключи-клекане зад лафета,има едно като шиш,минало ли е зад царския болт-газ!
Цитат на: Trucker_Boy - Вторник, 03 Януари, 2012, 00:13:44Аз от по-опитни шофьори съм чувал, че абсолютно винаги след като се събудиш и пуснеш една вода оглеждаш лафета (и не само него) за евентуални набези докато ти си почивал.
И на мен ми е навик. Преди тръгване, особено от дневна почивка. Оглеждам дръжката на лафета, дали е заключена, гуми, светлини или някой да те е "забърсал". Много непрофесионално идва: "Ами тръгнах и установих, че едната гума е спаднала. Или след като тръгнах и ми падна полуремаркето, установих че вероятно някой ми е дръпнал дръжката на лафета, докато съм спал!"
На мен не ми се е случвало, въпреки че почти всеки ден, разкачам/закачам и по-повече. Но скоро в къс интервал от време на двама тръгващи, близо до мен.