Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => Mercedes-Benz => Темата е започната от: Lorinser - Сряда, 04 Януари, 2012, 17:25:16

Заглавие: Особености при управление на Мерцедес Актрос
Публикувано от: Lorinser - Сряда, 04 Януари, 2012, 17:25:16
Здравейте колеги, предстои ми курс с камион Мерцедес Актрос 460-2004 година полуавтоматик.Искам да отбележа, че нямам много опит, само един курс до италия с волво с механична скоростна кутия.Ако може да ми обясните какво е специфичното за този камион? Как се включва моторната, има ли ретардер, интардер, темпомат?
Заглавие: Re:Особенности при управление на Мерцедес Актрос
Публикувано от: LKW - Сряда, 04 Януари, 2012, 18:15:24
Скорости ; на джоистика има две копчета(от ляво и дяно) под джоистика има палец.Скоростите за 8бавни 8 бързи (16).На дисплея ти излиза на коя скорост си ,като над или под цифрата ти излиза и стрелка , ако е над цифрата си на бързите ако е под си на бавните.Камиона е спрял натискаш педала на съединителя и буташ джоистика напред и на дисплея ти излиза скорост (2 бърза или бавна) и тръгваш (приемаме че е на 2бърза).Ако бутнеш пак джоистика напред сменя с една полувинка ,от 2бърза става 3 бавна , ако бътнеш джоистика напред и натиснеш лявото копче сменя цяла и става 3 бърза.Ако вместо джоистика вдигнеш палеца на горе сменя пак само полувинка (от 2бърза става на 3 бавна).Ако си на 5бърза(примерно) и бътнеш палеца или бутнес само джоистика надолу или назад сменя с една полувинка надолу (става 5 бавна).Ако бутнеш джоистика надолу и натисне лявото копче сменя с една цяла надолу(става 4бърза).Ако изкаш да изключиш от скорост натискаш дясното копче и на дисплея ти излиза N .Ако камиона се движи бавно по енерция (примерно преди сфетофар и светне зелено) натискаш съединителя и буташ джоистика напред.Камиона е спрял и искаш да включиш на задна , буташ джоистика назад и натискаш лявото копче и на дисплея ти излиза R ,изключваш от скорост пак с дясното копче.Всяка смяна на предавки и всяко спиране и тръгване освен с скоросния лост се извършва и с педала на съединителя.Като смениш предавка се чува едно штрак.Не натиска и не пускай много бързо педала на съединителя защото понякога компютъра се бърка и предавката остава не добре вкарана и се чува штрак штрак штрак штрак , когато стане така пак натискаш съединителя и се оправя.Някой Актроси имат копче А/М ,това е автоматичен и механичен режим на смяна на скорости.Аз карам само на механичен режим.

Обурудване на Актроса: Това дали ще има ретардер или моторна зависи от това как е поръчан камиона.Ако има моторна то тя е двустепенна.Лоста от дясно на волана командва ретардер, темпомат, вдигане на обороти и лимитатор.Ретардера е като на всички камиони ,няколко степени лоста назад , темпомата е чукаш лоста надолу и напред го гасиш , оборотите се вдигат като помпаш лоста нагоре ,а се нормализират като го бутнеш напред ,лимитатора е копче отстрани на лоста (избираш скорост лимитваш я и повече не можеш да вдигнеш).Менюто на дисплея на камиона се командва с квадратно копче (на копчето има стрелки) ентер ,  връщане , и нагоре надолу.Манометъра за въздуха е едина (не е като при Волвото два).
Общо взето това е.За старите полуавтоматични скорости на Аксор и Актрос.

Да допълня разликата между Актросите и Аксорите при управление на менюто е ,че копчетата за управление при Актроса са точно под километража и оборотомера , а при Аксорите е от дясно на таблото.Също има и копчета на волана и при двата модела.
Заглавие: Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
Публикувано от: Mandor - Сряда, 04 Януари, 2012, 19:02:34
(http://www.ams.bg/images/galleries/36936/mercedes%20actros%203244%205_big.jpg)
(http://www.autocentre.ua/truck/11/08/images/06/Mercedes_Actros-(2).jpg)
Заглавие: Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
Публикувано от: georgi87 - Сряда, 04 Януари, 2012, 21:36:14
На модела от горната снимка менюто се управлява от лявата страна на вулана и за да го включиш на някъква скорост освен джойстика напред трябва да се натисне и левия му бутон.Това важи за MP2иMP3.А MP1 включва и без левия бутон.
Заглавие: Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
Публикувано от: godji - Сряда, 04 Януари, 2012, 22:06:12
:) той няма да кара нито единия от двата , още повече че първия е самосвал !

Цитат на: В.Димитров - Сряда, 04 Януари, 2012, 17:25:16
Здравейте колеги, предстои ми курс с камион Мерцедес Актрос 460-2004 година полуавтоматик.Искам да отбележа, че нямам много опит, само един курс до италия с волво с механична скоростна кутия.Ако може да ми обясните какво е специфичното за този камион? Как се включва моторната, има ли ретардер, интардер, темпомат?
Какво имаш в предвид под полуавтоматична кутия ? Предполагам с Telligent управление и със съединител ! Ако е така то при потегляне избираш предавката като натиснеш левия бутон на джойстика и бутнеш същия напред ( ако си натоварен избираш 2бърза , ако си празен 3 бърза , ако си соло и празен натискаш левия бутон и буташ два пъти джойстика напред - тогава минава на 4 бърза ) . Когато си избрал предавката тя излиза на дисплея за инфо на водача мигаща и едва когато натиснеш съединителя управлението вкл. на скорост и предавката вече не мига ;отпускаш съединителя и потегляш ! След като си потеглил със палеца пред джойстика можеш да качваш предавките с половинки , а като бутнеш джойстика напред Telligent системата определя коя е най подходящата предавка спрямо натоварването ,скоростта и оборотите на двигателя ! Ако не си карал такъв камион в началото превключвай само с джойстика на предавката която управлението си избере  като първо буташ джойстика и после натискаш съединителя , в противен случай ще гори много ! Използвай ниските до средните обороти на двигателя ( не е бързооборотен като на Волвото ) като буташ за следваща предавка на около 1300 оборота и макс. на 1500 натискай съединителя ! Десния бутон на джойстика изключва от скорост N  .  При маневри от N натискаш левия бутон и дърпаш назад (избира се задна R ) като натиснеш съединителя ще я вкл. Ако трябва да мръднеш напред не е необходимо да изкл. от задна , а натискаш левия бутон и буташ напред ( избира 1 бавна ) като натиснеш съединителя ще превкл. Ако няма съединител ,зад джойстика има бутон А/М - за автоматично и ръчно управление на скоростите . При автоматично избираш предавката само при потегляне , после камиона си ги превкл. сам ! При ръчно управление ти избираш кога да превкл. а управлението избира на коя предавка ! Менюто на компа се разлиства от бутоните на волана ! Оттам се избира и аварийното превкл. на предавките (дано да не ти се налага да го ползваш ) На лоста в дясно от волана са комбинирани моторна (евентуално ретардер ), темпомат , темпосет (LIM) , упр-е на оборотите на празен ход ! Моторната е на 2 степени като дърпаш лоста към теб (ако има ретардер има още 3 степени на лоста ) дали темпомат или на темпосет се избира с бутона на върха на лоста ( ако на дисплея за информация имаш символ на километраж значи е вкл. темпомата , ако има символ LIM значи е вкл. темпосета . С дърпане на лоста към волана се увеличава скоростта или се запаметява нова скорост , с бутане надолу се намалява скоростта или  от изкл. положение се избира последната запаметена скорост!  В дясно от бутона за аварийните има бутон със символ на камион върху наклон - той вкл . система за подпомагане на потеглянето по наклон ! Когато бутона е вкл. при спиране в покой светла лампа на таблото че системата работи - ако камиона е със педал на съединителя системата държи камиона на място без да се налага да държиш спирачката , но педала на съединителя трябва да е поне леко натиснат ! Ако няма съединител спирачката трябва да е натисната колкото да светят стоповете ! Ако не държиш съединителя или спирачката се чува пискане във колонките , системата изключва и камиона ще потегли по наклона !
Заглавие: Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
Публикувано от: LKW - Сряда, 04 Януари, 2012, 22:31:47
godji има Актроси с педал на съединителя и пак имат копче А/М.
Заглавие: Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
Публикувано от: Lorinser - Сряда, 04 Януари, 2012, 22:54:52
Благодаря на всички за разясненията. :)
Заглавие: Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
Публикувано от: LKW - Сряда, 04 Януари, 2012, 23:30:58
Колеги искам да се извиня за грешния объркващт пост от мен.Писах темата набързо и ми се стори Актроса на колегата стар , понеже Аксора ми е след 2005 и е с стария джоистик (с конзола ,а не с сподлакатник) и затова "направих" камиона на колегата със старите скорости.Добре , че видях поста на Жорката за МР3,2,1 да се сетим,че бех готов да спорим с Годжи.Извинявам се за грешката и се надявам да е последна.Нека админа изтрие всички мой постове в темата.
Заглавие: Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
Публикувано от: admin - Сряда, 04 Януари, 2012, 23:35:28
Цитат на: LKW - Сряда, 04 Януари, 2012, 23:30:58Колеги искам да се извиня за грешния объркващт пост от мен.Писах темата набързо и ми се стори Актроса на колегата стар , понеже Аксора ми е след 2005 и е с стария джоистик (с конзола ,а не с сподлакатник) и затова "направих" камиона на колегата със старите скорости.Добре , че видях поста на Жорката за МР3,2,1 да се сетим,че бех готов да спорим с Годжи.Извинявам се за грешката и се надявам да е последна.Нека админа изтрие всички мой постове в темата.

Нека да остане. Просто направи редакция и уточни, че става дума за Axor.
Заглавие: Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
Публикувано от: godji - Четвъртък, 05 Януари, 2012, 22:10:43
Цитат на: LKW - Сряда, 04 Януари, 2012, 23:30:58
Колеги искам да се извиня за грешния объркващт пост от мен.Писах темата набързо и ми се стори Актроса на колегата стар , понеже Аксора ми е след 2005 и е с стария джоистик (с конзола ,а не с сподлакатник) и затова "направих" камиона на колегата със старите скорости.Добре , че видях поста на Жорката за МР3,2,1 да се сетим,че бех готов да спорим с Годжи.Извинявам се за грешката и се надявам да е последна.Нека админа изтрие всички мой постове в темата.
Усетих те аз че се бъркаш нещо  ;) На Аксор не съм се качвал , а 2-та са ме учили във Балкан стар да я карам :)   Педал за съединител и комбинирано управление на кутията съм виждал само във МР1-та , но там имаше една ръчка над съединителя която се издърпва и педала се натиска навътре . Като се бутне ръчката педала си остава скрит .
Цитат на: LKW - Сряда, 04 Януари, 2012, 22:31:47
godji има Актроси с педал на съединителя и пак имат копче А/М.
Възможно е , но аз не съм виждал нито карал такъв МР2. Тези които съм карал със съединител не са имали ! В момента карам такъв който има копче , но той пък си няма педал за съединителя  , и няма да ти разправям в снега какъв кеф е да се кара  :(
Заглавие: Re:Особености при управление на Мерцедес Актрос
Публикувано от: Lorinser - Петък, 06 Януари, 2012, 00:19:32
Ами аз събота ще тръгвам на курс, предполагам до Франция ще се науча в движение да го карам.  ;D Точно камионите, които най-не обичам Волво и Мерцедес ми се падна да карам.  :( Дано шефа да купи един даф по скоро.  :)