Форум на българските шофьори

Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета => Микробуси => Темата е започната от: Rammbon - Петък, 06 Януари, 2012, 08:00:20

Заглавие: Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: Rammbon - Петък, 06 Януари, 2012, 08:00:20
Замислил съм се да си взема бус, фургон или със седалки до 8+1. Чудя се какъв да е. Транзит, Дукато-Боксер–Джъмпер, ЛТ, Опел Мовано-Рено Трафик или друг , модел след 1995 г.  Търся мнения за слаби места и предимства пред останалите  по тези модели. Бензин ли или дизел ?
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: admin - Петък, 06 Януари, 2012, 08:14:24
Бензин на метан. Със сигурност цената на горивото става все по-важен фактор.
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: georgi87 - Петък, 06 Януари, 2012, 09:34:45
MB Sprinter или VW LT. Разликата им е в емблемата и са много добри бусове. Разбира се с дизелов мотор.
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: kiril_lz - Петък, 06 Януари, 2012, 10:11:09
Ами моето мнение е да си вземеш MB Sprinter
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: Rammbon - Петък, 06 Януари, 2012, 13:57:07
Спринтер  нарочно не го писах в началото, защото той ще е един от предпочитаните, но по цена Транзит е 2 пъти по-евтин, а на Боксер ми харесва страничната линия и начина на скоростния лост- начина на превключване. Чудя се какъв да е. Дали да е със седалки и да ги махна и само при нужда да ги слагам или директно да е само товарен. ГО за товарен до 1.5 т е 192лв примерно за Х модела, а за същия но със седалки е 225 лв. Винетката е една и съща. Дали да си взема Транзит 2000 г или Спринтер 1995 г ? И дали да избера бус с десен волан или с ляв. За мен няма значение къде се намира и с двете ми е интересно на пътя  :)
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: Дамян Йончев - Петък, 06 Януари, 2012, 15:11:43
Цитат на: Rammbon - Петък, 06 Януари, 2012, 13:57:07
Спринтер  нарочно не го писах в началото, защото той ще е един от предпочитаните, но по цена Транзит е 2 пъти по-евтин, а на Боксер ми харесва страничната линия и начина на скоростния лост- начина на превключване. Чудя се какъв да е. Дали да е със седалки и да ги махна и само при нужда да ги слагам или директно да е само товарен. ГО за товарен до 1.5 т е 192лв примерно за Х модела, а за същия но със седалки е 225 лв. Винетката е една и съща. Дали да си взема Транзит 2000 г или Спринтер 1995 г ? И дали да избера бус с десен волан или с ляв. За мен няма значение къде се намира и с двете ми е интересно на пътя  :)


ако ще правиш сравнение между Транзит и Спринтер неправи грешката да скачаш на тоя дъргел Транзита.... карах 5 месеца такова чудо.. на 32000 км хвърли съединител иначе е кофмортен и си върви стабилно.
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: juli76 - Петък, 06 Януари, 2012, 18:26:30
Имам и Спринтер 412 2,9tdi и ЛТ35 2,5tdi.Честно казано от лт-то съм по доволен.Мотора е пъргав и икономичен създавал ми е по малко грижи от спринтера,единственото нещо което съм сменял по него освен консумативите е демферната шайба на коляновия вал и виско съединителя на перката.При мерцедеса горивоподаващи тръбички ли не се късаха главата ли не се изкриви веднъж,оптегач на ангренажната верига се счупи и сменях,стабилизиращ амортисьор на двигателя също. Накрая и основен ремонт му направих заради едни калпави майстори и запушване цедката на маслената помпа. :( Като цяло двигателя на мерцедес е добър и по мощен но не бих казал че е по сполучлив и икономичен от 5 цилиндровия  аналог на VW.Конструктивно двата микробуса са еднакви и доста здрави в сравнение с пежо,ситроен рено,фиат.Возията и комфорта им е в пъти по добра от споменатите марки.Слабо място им е предницата чупят листове на ресьора най вече от хубавите БГ пътища и претоварването по някога  :)При по стари бусчета демпферния маховик също създава проблем,скъп е.Иначе са здрави машини не се плашат от каране и товарене но си искат поддръжка.Проблеми с дюзи,ГНП нямат.Турбините са надеждни. Едиствено електрониката и датчиците по някога но много рядко дават грешка и това спъва вървенето но слава богу решава се с рестарт и откачане клемата на акомулатора поне при мен.
За мен микробусите са Sprinter,LT и всички останали.Имам известна симпатия и сантимент към стария ford Transit но това е друга тема.
По въпроса бензин или дизел,твърдо ЗА дизела.Такова животно като товарен бензинов автомобил няма та било то и бус.Най малкото газовата или метанова бутилки заемат място което ограничава товаренето и полезния товар,а при изкачвания особенно натоварен направо "умираш" по ниска динамика като цяло.И в крайна сметка разликата в разхода не е толкова чувствителна в сравнение с един съвременен tdi мотор,да не говорим за cdi.
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: LKW - Петък, 06 Януари, 2012, 19:00:21
За бусове марките са Спринтер , Боксер , Фолцваген Крафтер.За Форд Транзит горе долу здрав но за конфорт не ,ако си свикнал кракъти да е постояно на съединителя добре но ако след смяна го държиш от ляво ........... калника е много висок , вместо страничното дясно огледало(малкото) виждаш края на таблото.
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: Mandor - Петък, 06 Януари, 2012, 19:18:28
Много зависи за какво искаш да го използваш.
Ако искаш да караш нещо инцидентно, за собствена консумация- Транзита е достатъчно ефтин и добър избор, може и с десен волан.
Ако ще караш непрекъснато и разчиташ да правиш пари с него- вероятно Спринтера е добрия вариант.
Дукато-Боксер–Джъмпер лично на мен са ми много удобни за каране, сравнително ефтини като поддръжка и са добър компромис.
LT- са много грозни- лично мнение, което ги прави неособено подходящи ако искаш да возиш хора. При подобни превози (на хора) десният волан е лош избор.
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: exon - Петък, 06 Януари, 2012, 19:26:05
Още един глас за Спринтер 2.9ТДИ,слаби места са предните ресори,умната дюза и ключа за фаровете.При ЦДИ-то проблемите са доста и то най вече с мотора-дюзи,турбо,колянов вал..
Боксер-проблемни мотори(особенно 2.5ТД 12 клапана),късат колянови валове,чупят биели,прегряват,скоростните кутий са като консуматив(3-та и 5-та скорост се попиляват),дръжки и механизми по вратите и една камара други проблеми.
Транзит след 2000г-за една седмица съм продал глава за 1000лв,ГНП за 1000лв,блок сбутала и вал за 1700лв,скоростните кутии също имат проблем с лагерите на блок-макарата(ако не го хванеш навреме заминава корпуса),цената на кутията е около 1200лв...
Виваро/Трафик-там май слабото звено е турбото и то най вече при 1.9ДЦИ 8клапана(френския мотор),по новите са 16клапана и мотора е Фиат(имаме го в моргата вече почти година и не е имало запитвания за него),кутий също не се търсят.Общо взето не лоши машини,но пък нежни.
ЛТ 2.5ТДИ-ми то си е Спринтер но с 5 цилиндров редови мотор от старите Ауди 100/А6,също е добър избор,избягваи моделите с 2.8 мотор,както и Крафтър с 2.5ТДИ V6
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: Rammbon - Събота, 07 Януари, 2012, 01:02:04
Благодаря колеги ! Много полезна информация за мен и някои нещо не ги знаех за тези бусове, но ще ги имам предвид. От понеделник като тръгна по автокъщите и частните лица, ще разбера кой ще е моя бус или ще е след време. За Транзит мога да добавя , че много гние по задните калници, пода под предните седалки и около предния мост става на юфка и цяла ръка можеш да пъхнеш. До сега само на такива фордове попадах, а външно излъскани и наконтени .
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: georgi87 - Събота, 07 Януари, 2012, 01:17:04
Преди няколко години карах 9 месеца едно Ивеко турбо дейли 35С12 93г 2.5тди с дълга база и двойни гуми на диференциала.Не съм имал никакви оплаквания най-редовно се претоварваше и неможа да се строши.Не помня точно на 120 или 130 беше ограничен но стига да не беше претоварен винаги ги дигаше разбирасе стрелката на оборотите беше на 2700 последната зелена черта.Като цяло нямам лоши впечатления за тази марка бусове и не съм чул да се оплакват от по-новите Дейлита.
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: Rammbon - Неделя, 11 Март, 2012, 16:55:26
За 2 месеца не намерих нищо добро. Само бараки или много скъпи все едно са 6 годишни. Но разбрах от какво имам нужда. От бус с двойна кабина и бордови с макси база.
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: SEMPER - Неделя, 11 Март, 2012, 17:49:37
Двойната кабина и изискването 3,5т предполага каросерията да е по къса, така че макси базата ще е към 2 метра

На мен преди много време ми трябваше подобно нещо, Само че тогава за щастие в КАТ можеше и танк да регистрираш че е до 3,5 тона, така че не ме интересуваше много тонажа.
Въпроса с дългата каросерия си го реших сам. Взех една дафинка с двойна кабина с 3 метра борд, удължих си с един метър рамата и карданите, преместих задния мост,  и с предната каната удължих страничните.
Понеже тези дъргелчета са доста рядкосрещани, шанса някой да се усети че е с преправяна конструкция, да го спре от движение и да трябва да се потя в Технотеста после беше някъде към 0%

Вече се оцивилизовахме доста и такива тарикатски номера не вървят, най добрия вариант за теб май е VW LT 31

А за търсене на бус внесен в БГ - шанса да намериш нещо на 16-17 години,дето не си изкарало нормалния експлоатационен живот е минимален.
Ако ти трябва нещо,което ще прави километраж мисля че е по добре да се разтърсиш в чужбина за нещо,което би изтърпяло да врътне още 100 - 150 хиляди
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: georgi87 - Неделя, 11 Март, 2012, 21:03:09
Цитат на: Rammbon - Неделя, 11 Март, 2012, 16:55:26
За 2 месеца не намерих нищо добро. Само бараки или много скъпи все едно са 6 годишни. Но разбрах от какво имам нужда. От бус с двойна кабина и бордови с макси база.
А ориентира ли се каква марка ще търсиш?
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: ИванТ - Неделя, 11 Март, 2012, 21:19:54
Ако се спрете на лекотоварен автомобил Peugeot или Citroen, споделете последните 8 символа от номера на рамата (VIN), например: "VF7ZCRMNC17185025". Така ще се провери с какъв двигател е снабден съответният автомобил (в случая "DW12UTED"), както и някои други характеристики и може да се направи оценка на първоначалното обслужване и цената на резервните части.
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: Rammbon - Сряда, 14 Март, 2012, 01:07:50
Колега SEMPER, вероятно си имал Daf 400.  Доволен ли беше от него?
Тези които гледах до сега, на Транзит коша е 2.2м, на Спринтера повече от 1.8м нямаше, но на Боксер и Дукато намерих до 2.8м и всичките с двойни кабини с до 6+1 места. Така хем работниците вътре , хем и товара в коша. Лошото че бяха изтърбушени от работа и километри, а кабините им мръсни и  с окъсани седалки.
Като сравнявам авточастите по онлайн магазините , на  добра цена са частите на Фиат-Пежо-Ситроен , Рено и Форд, а на Бенц и VW цените са доста по-високи. И се чудя как да постъпя, дали по евтина машина и след 2-3 г друга или по-скъпата и след 5 да я сменя. За марка не съм се ориентирал, но трябва да е 6+1 и с кош над 2.7м и модел 1996-2004 г.
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: SEMPER - Сряда, 14 Март, 2012, 03:04:45
От ДАф-а съм доволен, по принцип ги има с два двигателя - перкинс и пежо 2,5 ТD интеркулер от стария модел с веригата

За перкинса не съм чук хубави приказки, но пежовския е железен

Най големия недостатък е, че за тези модели няма никъде, или поне тогава нямаше каталог за части, и подмяната на нещо беше голям проблем.
Двигателя ясно - пежо,  другите възли също бяха заимствани от други марки, но нямаше как да се разбере предварително кое от какво е.
в магазините на ДАФ за тоя модел нямаше нищо дори като документация, представителства на Лейланд пък изобщо няма.
И процедурата беше следната - сваля се дефектната част, тръгва се по морги с нея,докато се установи от какво е и тогава се отива в магазина на съответната марка и се купува - спирчаните цилиндри бяка от старото Ивеко, опорния лагер от Транзит, перката излезе като от някакъв модел БМВ, съединителя не помня вече ...  ;D Най голямата хурка излязоха лагерите на главините - някакви английски размери, само тимкен ги имаха, че и чаках да го доставят...

Като се изключат тези неволи, съм изключително доволен. Три години спираше само по Нова година, на ден се е случвало да го карат трима различни шофьора - ни гък не каза  ;D ;D ;D След това имах наблюдения - пак не спряха да го мъчат и доскоро го виждах в движение
Не вдигаше повече от 120,(и километража му беше до толкова) но беше с голям диф и дърпаше яко и претоварен, барабар с 7 човека в кабината.
Отпред беше на ресьор и возеше добре, предните амортисьори са малко недомислено закачени горе, но след като скъса първия болт (не че не беше претоварен пак), ги доусъвършенствах. Нищо друго по предница не съм пипал. Кабината е голяма и много удобна, шофьорската седалка беше с настройки като на прицеп, лесно се управляваше, дори и след удължението.

Обаче са прекалено стари, и е много трудно да намериш читав такъв, а и освен това и е над 3,5 тона

След него тиках един МБ 410D 94та година - някъде им викат катъри, или мулета и има защо ;) Атмосферни са, също с верига и пробега им е почти вечен. И блокаж имаше моя, за излизане от кофти ситуации....  ;)
Още като го купих му смених цялата дълга кормилна щанга, защото беше от модела с един шарнир неподвижно към самата щанга. Намерихих щанга с два свалящи се шарнира и повече нищо по предница не съм пипал
От три четири години ми седи без да го ползвам ....
Уникално сполучливи са, но също са много стари.

Изобщо старите камиончета ги правеха много преосигурени и от към претоварване и от към ресурс.
Новите за съжаление ги изчисляват много точно, и са обърнали ресьорите като се натоварят колкото им пише. Отделно не могат да минат и половината километраж, които можеха старите ....

От Ивеко не съм чул колега да се оплаква, старите също бяха много сполучливи.

От LT имам също преки наблюдения - доста издържливи и безпроблемни са на постоянен тормоз. Транспортерчето ще ти е малко май, новите им са слабички рамите и от малко презорване ги късат, старите с двигателя отзад няма да ти паснат пък изобщо на концепцията. Аз съм карал такова 15 години, само че туба и като товарно и като лека кола. Гарантирам ти, че е съжалявало че е станало бус  ;D Колко километраж е минало, колко тонаж е изтикало само то си знае, и май няма място по пътя дето не се е пробвло да ме остави, ама пък и аз не му се давах - само основен ремонт не съм му правил на пътя  ;D ;D ;D


Пежо Фиат Ситроен - при натоварена експлоатация правят постоянно разни дребни проблеми, понякога и не много дребни.Ходовата част идва малко слабичка за нашите пътища и експлоатация.

Трафика е май най проблемния поне от мои наблюдения. Всичко им прави проблеми на Рената, а на двама познати им станаха мазало скоростните кутии, и в двата случая ставаше дума за потегляне на баир претоварени. Единия на задна, другия на първа  :)

Транзита освен че наистина вози много дървено, няма кой знае какви недостатъци, освен ако не е модела с една подгревна свещ на колектора . Тоя модел зимата палят много весело.

Това са ми впечатленията от камиончета, с уговорката че за съжаление става дума за модели до към 95-та 96-та година.

От по нови нямам кой знае какви впечатления, само имам спомени че колеги,които взеха Спринтери от първите модели 94та-97ма патеха много, включително  и ремонти на двигатели правиха.

Иначе за купуването - само на късмет е работата.
ДАФ-а случайно ми се обади от Австрия познат, дето знаеше че търся такъв и ми каза че има един много сгоден.

Мерцедеса беше голяма мъка , и аз като теб 3-4 месеца се оглеждах като теб, като ми опря яйцето до гъза се метнах и обиколих цяла южна България, че уж там са по големите джамбази на микробуси и абсолютно всички бяха гласени за продажба. Ио и аз си падам махнаджия, ама и джамбазите яко се пробваха да кръщават. От 40-50 дето гледах имаше само един дето беше ток и жица, ама му искаха пари кажи речи колкото бяха новите на магазина.

Тръгнах да се прибирам и минах през един познат джамбазин,който внася само коли да го питам дали не е мяркал като ходи нещо такова, и го гледам Мерца спрян в салона му, с немските номера още, с изцяло алуминиева каросерия, с два акумулатора. Ключовете на него, огледах го - слънце, кабината запазена,седалките като нови, запалих го - пее. Идва моя човек и вика - какво го гледаш то това не се продава. Как бе, аз идвам да го купувам - знам го че е душа джамбазка, а парите са ми в джоба.
Не, не става, не е стока за продаване, не съм го взел за печалба ми вика. Довършвам си къщата и ми трябва да карам греди керемиди,плочки,лепила.
И почнаха едни сложни пазарлъци да правя - да му го платя на момента, пък той да си закара каквото има да се кара и да го взема след месец. Не издържа джамбазина, ама пък каза едни пари извънземни.  ;D Чакай сега, аз че съм мераклия,мераклия съм, ма нали аджеба ти каза че не си го докарал за печалба, пък и парите ще останат в тебе и камиона в тебе  ;D
И пак едни сложни пазарлъци, докато свали 1/3 та от цената и стана на моята.


А като съвет - ако си сигурен, че ще ти върви работата и ще изкарваш парици занапред, взимай максимално най добрата машинка,която можеш да си позволиш.
Тази сметка да вземеш нещо евтинко, дето да те изкара евентуално малко време никога не излиза. Най вероятно ще се наложи да цакаш кинти по сервизи, да пцуваш че не може си вършиш работата, и после като го сменяш, още един път ще си на загуба.

Сега по WIN в повечето случаи може да се направи справка за миналото. Направи си добре сметка какви километри имаш да минаваш на година и така да се върже, че като мине максимум 400-450 хиляди да си се отървал от него.


Баси, какво писмо написах, дано да има нещо полезно в него  ;D ;D ;D
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: ИванТ - Сряда, 14 Март, 2012, 20:39:22
Добре е да знаете, че Citroen Jumper (1994 - 2002), Peugeot Boxer (1994 - 2002) и FIAT Ducato (1994 - 2002), макар и със значително сходство имат някои разлики. При двигателите обозначени като "1.9D" или "1.9TD" има както френски вариант, така и италиански.

FIAT Ducato 1.9D, 1.9TD: 1905 кубически сантиметра, 1930 кубически сантиметра
Peugeot Boxer 1.9D, 1.9TD: 1905 кубически сантиметра
Citroen Jumper 1.9D, 1.9TD: 1905 кубически сантиметра

Двигателят с 1930 кубически сантиметра е италиански (FIAT) и се вгражда само в модела Ducato, а този с 1905 кубически сантиметра е френски (Peugeot, Citroen) и се вгражда и в трите модела. При двигателите маркирани като "2.5D" и "2.5TD" също има разлики, италианският е 2500 кубически сантиметра, а френският е 2446 кубически сантиметра. По-новите двигатели "2.0 HDi", "2.0 JTD", "2.8 HDi" и "2.8 JTD" са еднакви за трите модела.

И трите модела се предлагат с различни варианти на полезния товар - 1000 килограма, 1400 килограма и 1800 килограма. Тук е мястото да Ви предупредя, че амортисьорите изглеждат по еднакъв начин и позволяват монтаж за всяка версия, но реално тези за 1800 са усилени (и по-скъпи), от което следва, че в родни условия по чисто икономически причини се монтират по-евтините амортисьори на по-тежките варианти.



Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: kkkvd - Четвъртък, 15 Март, 2012, 10:31:43
Едно скромно мнение, базирано на чужд опит:
Има една фирма с 10-на буса, извършват куриерски услуги БГ-ИТ и БГ-АТ и околностите.
Неговите бусове въртят големи километражи - парка му е само от Фиат Дукато, по-старичките. Има и един от най-новите, но не е доволен, много се чупел. Питах го що не кара със по-темелни машини - отговора му беше цитирам "Не се изплаща, по-висок разход на гориво, по-скъпи части"
Имена не искам да споменавам, може на лични, ако толкова се налага
Заглавие: Re:Покупка на бус до 3.5т
Публикувано от: Rammbon - Четвъртък, 15 Март, 2012, 21:32:37
Благодаря SEMPER ! Много полезна информация :)
Преди време пробвах 2-а  Даф 400 фургони . Продавачите ми казаха , че моторите им били на Пежо, макар че не им повярвах. Като ги пробвах дърпаха като Жук. Високи обороти на двигателя, а не вървят  с повече от 40 км/ч. На пета едва вдигна 90км/ч, а вътре не се чувахме и главата ми се наду за половин час каране. Иначе беше от последния модел на този бус от 1994г  с емблема на задната врата 3.1 . А моделите им с двойна кабина и борд отзад са  с тахограф и двойна гума. Скоро пробвах и Лейланд Конвой с десен волан. Продавача ми каза , че двигателя бил на Ситроен 1.9D , но надуваше в разширителното казанче :(  Като си имам предвид , че няма да го товаря с повече от 1.5 т, но ми трябва само най-вече дължината на товарния кош, вероятно ще се ориентирам към модел с кош над 2.7м и такива са само на Фиат-Пежо-Ситроен, Бенц 307 или 407, Ивеко 35-10  или LT квадратния модел 1991-1995. А като киломерти до 15 000км на година, че може и по-малко. Ама божа работа, може и по-нова машина да взема и друг модел.
Другата седмица ще мина на север от стара планина, да огледам там какво предлагат джамбажите .