Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => Scania => Темата е започната от: rokoko2 - Събота, 07 Януари, 2012, 20:17:26

Заглавие: Кое за какво е?
Публикувано от: rokoko2 - Събота, 07 Януари, 2012, 20:17:26
Попаднах на една обява за продажба на Скания и ми стана интересно за какво е този лост? На снимката съм го отбелязал с №2,№1 скоростен лост,а №3 е ретардер-така мисля. В Скания съм влизал, но не съм карал. Скоростна кутия с възможност за механична смяна на предавките ::),как работи това чудо?Ще бъда благодарен ,ако някой ,който е карал такъв камион ми разгадае нещата ;)

http://kamioni.cars.bg/t14877 (http://kamioni.cars.bg/t14877)   
(http://media.snimka.bg/9893/026040999.jpg?r=0)

Причина за редакция: Правопис!
Заглавие: Re:Кое за какво е
Публикувано от: ET VIT-93 - Събота, 07 Януари, 2012, 20:20:14
???ПАРКИНГ май му казваха ;D ;D ;D
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: Бобо89 - Събота, 07 Януари, 2012, 20:22:52
((Р)) нищо,на снимката не е грешка.Фатално става ако я забравиш,след като си паркирал  ;D
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: loshdancho - Събота, 07 Януари, 2012, 21:42:24
Ха-ха има да СЕ чудиш повече ако видиш и SCANIA с ватманка. Представлява още един лост до лоста номер 2 ,който си показал.
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: LKW - Събота, 07 Януари, 2012, 22:19:45
Това е стария полуавтоматик на Сканиа.До колкото аз знам лоста има полужения напред назад на ляво на дясно.На ляво и на дясно се увеличават и намаляват скоростите назад е за А/М .Има педал на съединителя.Такива спомени имам аз , който по знае да каже.
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 08 Януари, 2012, 09:07:41
Цитат на: loshdancho - Събота, 07 Януари, 2012, 21:42:24
Ха-ха има да СЕ чудиш повече ако видиш и SCANIA с ватманка. Представлява още един лост до лоста номер 2 ,който си показал.
;)
(http://i.cars.bg/photos/T/1T/2011-11-16/61441b.jpg)
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 08 Януари, 2012, 09:19:42
 Ха много точна снимка.За да ти сваля малко рейтинга ти сложих един +
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: Механик-водач - Неделя, 08 Януари, 2012, 17:16:42
А зелената туба вдясно за какво служи ? ;)
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 08 Януари, 2012, 17:31:36
 Ми там каките сигурно си поддържат хигиената...
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: Механик-водач - Неделя, 08 Януари, 2012, 17:34:35
По -вероятно е да е гориво за големите паузи на водача !
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: rokoko2 - Неделя, 08 Януари, 2012, 20:24:28
http://kamioni.cars.bg/t13970                                                                четете бе хора,човека е частник,тубата за всичко може да е,има и телефон в обявата-по-любопитните да пробват :).Относно темата-лост№2имах предположения,че е ръчна,докато не видях втората снимка с двата лоста,т.нар.ватманка.Икак се кара?Кога се ползва съединителя?А тези модели имат ли темпомат?Мерси ;)
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 08 Януари, 2012, 20:59:00
Тръгва се със съединител,  после  е автомат, Можеш да сменяваш мануален режим и автоматик от   лоста както еобяснил колегата по- горе . Има копче  за баир или форс (позволява  смяна  на по- големи обороти)  .Разбира се ,че има темпомат- намира се на ръчката за чистачките.
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: niki2 - Понеделник, 20 Февруари, 2012, 07:41:51
Колега, камиона е супер, само че, ще ти трябва доста време за да му свикнеш с всичките екстри и ще видиш какво удоволствие е да го караш! Това е може би най-доброто изпълнение!
1-има настройка на лоста на коя скорост да потегля!
2-на върха на ратардера има копче, като спускаш след като го натиснеш запаметяваш скороста с която искаш да пускаш!
3-под ратардера има друго копче, то е като натиснеш спирачката се задейства и ратардера и също запаметява скоростта, но ако си на автоматик сваля скоростите и ти обръща оборотомера!
4-имаш и моторна, намира се в дясно на таблото и е обозначена с ауспух! А бе, има много екстри, но колкото са полезни на сняг или дъжд много трябва да се внимава особено, ако си празен, при тези условия просто изключвай всички,аз специално повече го карам на мануал, тоес ръчно! Дано да съм ти бил полезен! Каквото те интересува питай!


Забравих! Темпомата е от дясно на ръчката за мигачи!
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: niki2 - Понеделник, 20 Февруари, 2012, 07:48:01
 :o
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: kkkvd - Петък, 02 Март, 2012, 11:02:15
Повечето неща са казани, отвозил съм се на такава скания. Този тип скорости се казват OPTICRUISE. Има много информация по въпроса в Интернет. Почти не се сещам за недостатъци, може би тривиалният, че ако нещо откажело губиш всички скорости. Или, че ако си включил ауто-ретардера и ауто-моторна и караш на автоматик - пипнеш ли педала на спирачката по сериозно веднага вдига гюрунтия мотора... за това аз не карам на автоматик. Всъщност смятам, че с лост за скорости действително можеш да боднеш някоя предавка и да се придвижиш... но докъде? Само до сервиза. Но това важи и за оптикруза, не ми се е случвало, но едва ли не е измислена опция до сервиза. Съединителя само за потегляне, оттам нататък си дори газта не връщаш, слагаш си педала на икономия и край. Темпомата им е най-добрия който съм карал заради местоположението му.
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: rokoko2 - Петък, 02 Март, 2012, 12:54:38
благодаря колеги за разясненията,трябва да се докопам до някоя сканиа-око да види ,ръка да пипне.Казвате,това е стария автоматик и има съединител,а как стои въпроса с новия автоматик,има ли съединител?А модел само с мех.кутия има ли?То толкова опции,луд да станеш,докато свикнеш.На автомат като е не дава ли повече икономия на гориво или е заблуда?
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: kkkvd - Петък, 02 Март, 2012, 13:00:34
Без педал за съединител не съм карал, но не вярвам да е много добре, особено в сняг, не можеш да лашкаш камиона.
Разхода на автоматик или ръчни - много е спорно, всичко зависи то педала, колкото повече бързаш, толкова повече натискаш педала и от там разхода. Всичко е до усет и до лек крак.
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: LKW - Петък, 02 Март, 2012, 19:34:02
Цитат на: rokoko2 - Петък, 02 Март, 2012, 12:54:38
благодаря колеги за разясненията,трябва да се докопам до някоя сканиа-око да види ,ръка да пипне.Казвате,това е стария автоматик и има съединител,а как стои въпроса с новия автоматик,има ли съединител?А модел само с мех.кутия има ли?То толкова опции,луд да станеш,докато свикнеш.На автомат като е не дава ли повече икономия на гориво или е заблуда?

Колега има Scania която е Opticruise (автоматик) и е без педал на съединителя.Също има и модели с механична скоросна кутия (и скоростен лост) ,тя е 12степенна ,два блока един над друг.
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: loshdancho - Петък, 02 Март, 2012, 19:36:41
Цитат на: LKW - Петък, 02 Март, 2012, 19:34:02
Колега има Scania която е Opticruise (автоматик) и е без педал на съединителя.
От къде си толкова сигурен. ;)
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: LKW - Петък, 02 Март, 2012, 20:12:12
Цитат на: loshdancho - Петък, 02 Март, 2012, 19:36:41
От къде си толкова сигурен. ;)

А няма ли?
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: Mandor - Петък, 02 Март, 2012, 20:45:13
Цитат на: rokoko2 - Петък, 02 Март, 2012, 12:54:38
.На автомат като е не дава ли повече икономия на гориво или е заблуда?
Опитен шофьор дава икономия на ръчна СК, спрямо автоматичната. Въпроса е че тези опитни шофьори са малко, а при по-новите икономията е в полза на автомата. За това, като среден резултат от група шофьори с различен опит автоматичната скоростна кутия е с по-нисък разход.
Браво на тези които са по-добри, то за тях си има и ръчен режим.
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: loshdancho - Петък, 02 Март, 2012, 20:57:31
Цитат на: LKW - Петък, 02 Март, 2012, 20:12:12
А няма ли?
4серия е с педал за амбреажа . Такава е и показаната на снимката.
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: LKW - Петък, 02 Март, 2012, 21:31:47
Данчо ,колегата пита дали има Сканиа Opticruise без педал на съединителя.Демек имали Сканиа с лосче на волана с което се оправлява ретарде , автоматичен-механичен режим на смяна на предавките , смаяна на предавките при механичен и смяна при автоматичен(и за да не ми кажеш че при автоматичния няма смяна ,става въпрос за врътката на която пише D , N , R) и да е без педал на съединителя.Понеже не ми се търсят снимки намерих едно клипче ,гледай го.


Има разбира се и Сканиа Opticruise която е с педал на съединителя.
Заглавие: Re:Кое за какво е?
Публикувано от: kkkvd - Събота, 03 Март, 2012, 10:08:02
Оптикруз е тая която е на снимката и е с 3 педала. Чистия автоматик е с 2 педала и няма лостче за скоростите долу на обичайното място.
Иначе скания си имат и нормално скорости 6 броя с половинки. С такива скорости и мощния  V мотор е голям кеф. Коя и предавка да вденеш все върви :)