Не зная дали мястото на тази тема е в този раздел, но ако събуди интереса Ви, ще направим един нов раздел "Бисери" и ще я поставим там. Поводът за тази публикация е въпрос на начинаещ колега. Возеше се на дясната седалка в камиона и при шума от моторната спирачка ме попита какво е това. След като му казах, че това е моторна спирачка, ме попита дали е на камиона или на ремаркето. Направо щях да изпусна волана. :D
еиии-това ми напомня за воинишките години когато ги и ни пращаха да носим/ят клиренс с кофата.............
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D.......е такова чудо няма,и този човек е станал шофьор ;D
Предлагам,направо да се направи такъв раздел,защото всеки от нас е попадал поне на един такъв образ :).
Баце ма верно ли стана така.Предлагам ти да го свалиш на некоя спирка и да се прибира!Казах ти че сам е по арно.За кво ти е да го водиш на екскурзия и целата хамалогия да влачиш сам?Самата тема нема изобщо да я коментирам,защото не можеш да учиш азбуката а да не знаеш първите няколко букви.
Верно, баце. Има и още бисери, ама трябва да записвам в тефтерчето.
Направо ги качвай в нова тема,всички с интерес ще чакаме ;D.
Цитат на: woolves - Петък, 07 Януари, 2011, 20:00:19
Баце ма верно ли стана така.Предлагам ти да го свалиш на некоя спирка и да се прибира!Казах ти че сам е по арно.За кво ти е да го водиш на екскурзия и целата хамалогия да влачиш сам?Самата тема нема изобщо да я коментирам,защото не можеш да учиш азбуката а да не знаеш първите няколко букви.
:) Абе помага момчето в разпъването и прибирането на цирка при товарене и разтоварене...
Колеги,какво срамно има като е попитало така? Нали всеки някъде се е учил. Най-добре е да му се обясни и покаже така, че да ви е лесно както на вас така и на нас. Не се знае кой,къде ще попадне. И аз съм питал за работи които незнам и дори съм ставал за смях, но след време са ме питали и те! Сега ми е по-лесно защото някой ми е показвал и обеснявал дадена тема дори и дейсвието на ретардера и телмата. Е,това е малко смешно и много се е изложил дадения колега и е пребързал с исказването!
Цитат на: boby_yor - Неделя, 23 Януари, 2011, 00:37:43
Колеги,какво срамно има като е попитало така? Нали всеки някъде се е учил. Най-добре е да му се обясни и покаже така, че да ви е лесно както на вас така и на нас. Не се знае кой,къде ще попадне. И аз съм питал за работи които незнам и дори съм ставал за смях, но след време са ме питали и те! Сега ми е по-лесно защото някой ми е показвал и обеснявал дадена тема дори и дейсвието на ретардера и телмата. Е,това е малко смешно и много се е изложил дадения колега и е пребързал с исказването!
Съгласен съм колега научен още никой не се е родил,вярно че колегата пък ачик е бил извън час ,но народ всекакъв.
Но пък и не виждам лошо да се пишат такива изцепки ,разбира се спазвайки добрия тон.
Нищо лошо няма в това човек да пита,но да пита както трябва по подходящ начин,а не все едно от типа:"аз знам де,ама и теб да питам или кво ми обясняваш аз знам".Аз специално съм попадал много пъти в такива ситуаций и все още попадам,защото нямам кой знае какъв опит,но се старя винаги да питам когато нещо не знам.Разбира се имал съм колеги които са помагали и такива които са ми отговаряли,че имам професионална книжка и да се оправям,а след това се е налагало аз да им помагам,особено при маневрирането :).
Цитат на: imter - Неделя, 23 Януари, 2011, 11:05:22
Нищо лошо няма в това човек да пита,но да пита както трябва по подходящ начин,а не все едно от типа:"аз знам де,ама и теб да питам или кво ми обясняваш аз знам".Аз специално съм попадал много пъти в такива ситуаций и все още попадам,защото нямам кой знае какъв опит,но се старя винаги да питам когато нещо не знам.Разбира се имал съм колеги които са помагали и такива които са ми отговаряли,че имам професионална книжка и да се оправям,а след това се е налагало аз да им помагам,особено при маневрирането :).
Ми ти сам си отговаряш на въпроса ,защо не са ти помагали отговора е ,защото и те не са знаели баце,ние сме млади може би в тоа бранш и за тва ще ти кажа ,,не питай старило,питай патило,,
Не съм съгласен с това, че не знае и пита. Да пита нещо друго, както и да е. Но да пита дали моторната спирачка е на ремаркето, просто думи нямам.
Е вярно си е да питаш за МОТОРНА спирачка е направо за излагане само е трябвало да помисли къде е мотора в камиона или ремаркето и отговора си идва сам.
Аз веднъж имах една случка.
Кандидатствах за работа в една фирма и имаше изпит закачване откачване на прицеп,и началника казва на един колега да закачи ремаркето но преди това да види има ли грес на лафета и онзи се наведе под ремаркето и каза,че има грес и после си го закачи но въздусите не можа да оправи и го взеха де(не се интересуваше от заплащането).
А един път баща ми, който е монтьор, прати свой клиент да купува части за "Волга" и наред с частите в списъка му беше написал да купи и задкормилно устройство. Онзи се върна след няколко часа и каза, че е купил всички части, с изключение на задкормилното устройство. Даже каза, че във всички магазини са му казали, че не са получавали до момента такива устройства. :)
ЦитатА един път баща ми, който е монтьор, прати свой клиент да купува части за "Волга" и наред с частите в списъка му беше написал да купи и задкормилно устройство. Онзи се върна след няколко часа и каза, че е купил всички части, с изключение на задкормилното устройство. Даже каза, че във всички магазини са му казали, че не са получавали до момента такива устройства.
Е нема и да получат скоро сигорно.Нема у складо хахаххахах.
Значи да ви мъцна аз като ТКЗС-арче ма нямам грам технически познания даже съм завършил нещо точно пък на другия край от техниката,никога не съм си разбирал от техника и да ви кажа каквото съм научил е с помоща на неволята и чешане на бръмбаро.Съгласен съм донякъде с колегата за техническото запознаване,но абсолютно пък съм не съгласен с това ,че то е базирано на млади и стари.Не знам,защо винаги е имало деление било то млади,стари или пък тираджия,дападжия или па кадърен некадърен и така нататъка всеки се мисли за велик в това число и аз може би,но пък напълно съм съгласен,че всеки е добър в дадено нещо.
В момента карам някакъв дръгел на който не съм вдигал и кабината според вас дали съм запознат с техниката ми не съм,но пък вервайте ми наложи ли се все,че измислим нещо цар съм в това или поне така си мисля.
Сефте като спамих по шоферски форуми мисла ВИТ се опита да ме тества колко съм шофер е аз се изложих и какво от това.
Аз имам късмета или проклятието да съм син на шофьор и то с главно Ш не защото е много кадър ами защото навремето техниката беше друга ретардер,метардер дрън та пляс ,авт. или па електронни скорости да бе да.Било е моторна,скорости с двойно амбриране,спирачки коя фане коя не другите изолиране па тего още си ми е жив и здрав.
От него съм научил най-важния урок у техниката е и той е смени ли се шума значи нещо става .Е требва да ви кажа от как съм по пътища само слухтим за некой неща съм станал факир по шум знам кво тръгва да си ,,оди,,
Едно ще ви кажа може да съм технически много бос ,но едва ли отсъпвам на обикновен монтьор не заради друго просто толкова неща съм препатил,че си станах парче майсторче.
Само да ви питам примерно ретардер има некво масло на скоростите,кога го ползваш и моторетката почва да грее и до ден днешен не знам как е устроен технически и тва значи ли,че трее си късам тапията,айде моля ви се момци стегайте се шофер и монтьор са две професии и требва да си останат две.
Апропо ако има некой монтьорче в тоз форум да му кажа баце драскайте си смело не се косете че тук било за шофери,казвам го,защото доколкото ми е известно няма форум за монтьори па от де да знам къв зор шофери и монтьори от край време се недолюбват,лично мое мнение е че това е пълна глупост.
П.П.Поувлекох се със спама,сори
Никой не е казал, че шофьора трябва да е и монтьор. Даже аз съм много против да отнемам от хляба на монтьорите, като се завирам под камиона. :) Обаче извинявай много, ама този с моторната спирачка на ремаркето ми твърдеше, че композицията е с 4 оси, при положение, че само на ремаркето има 3. :) :) :)
Може да е с бил и с 4 оси ,знаеш ли колко са били в кабината ;) аз летото си маам на отворен джам и туко нема некоя ме дрънне у ръката ,къде оса къде пчела :D :D :D
Не мога да се нарадвам на чувството ти за хумор. :) :) :)
Цитат на: admin - Сряда, 23 Март, 2011, 21:15:54
Не мога да се нарадвам на чувството ти за хумор. :) :) :)
:D а това е по изключение иначе съм си Серьога от всекъде .Днес нещо съм чупил гипсо за тва ;)
Колко от Вас, са виждали ремаркета с телма?
Ти виждал ли си? А ремарке с двигател виждал ли си?
И аз съм чувал, за телма на ремарке, ставаше въпрос за някави гондоли по Испания, ама не знам що то не е невъзможно, казвам само, съм чувал че тъй...
:D Аз също не съм виждал,но доколко съм запознат с въпросния вид метод на спиране мога да кажа,че няма никакъв проблем да се сложи ,,телма,, и на ремарке имате въртене оттам се предполага,че ще стане далаверата,въпроса е колко е добро като решение,защото съм виждал запалени лафети от използването на ,,телма,, па не ми се мисли ако пламне и ремаркето колко вода че требва,естественно аз съм бос по техническата част и си го пишем тва колко да не заспим.
В youtube видях некви карданни който слагат на ремаркета това съм виждал,като нещо ново за мен ;)
Шеф само да спамна аз съм виждал мотор на ремарке,както и ти и всеки ;) ;) .....естественно друг е въпроса за какво му е турен ;) ;) ;) ;)
Аз съм виждал ремарке с телма. Също и с двигател.
Аз скоро в Германия в една фабрика на MAN видях ремарке с 14 двигателя. Бяха ги товарили да ги закарат някъде. Ти такова ремарке ли си виждал? :)
:D Аз имах предвид хладилно ремарке почти всеко си има пърпоретка ;)
Коелега аз мисла,че сигурно има и някой,който се качва сефте на даден дръгел ма може на теория пък и на практика да му знае и броя на резбите на сите гайки и болтове ;)
П.П.Момци пак си лафим колко да не заспим ,драскам да стаа купон не ми обръщайте внимание ;)
Това си е много добра идея. Този моя бившия колега може да предложи двигателите на хладилните ремаркета да се ползват и за моторна спирачка. :)
Ами няма го все още колегата да обясни за "Телма". И ми се струва, че изместихме темата в погрешна посока. Аз имах предвид, че когато на онзи мой колега му обяснявах за ваденето на Toll Colect, стана дума, че се избира броя оси и той механично каза, 4 нали? Стори ми се, че се шегува и го попитах дали говори сериозно. Но след като каза, да не би да са 8 оси, разбрах, че е много зле с тези неща.
:D :D :D Колега в момента търса клипчето за ремаркетата с кардани как го открия ти го пускам.
Относно ос за ТЕЛМА си на 100% прав,но да те питам меркал ли си руските ремаркета дето се разтеглят да те светнем те освен ос имат и диференциал баце ;) ;) поради факта,че мостовете са от КРАЗ ;),а са се замисли мое ли да има ТЕЛМА или не ,аз пак казвам не съм виждал просто казвам,че е възможно ;)
Ако не си съгласен веднагически скачам у СПАМО ;)
само ти дира клипчето за карданите -идеята е проходимост закача се за последния диференциал на влекача и предава движение на мостовете на ремаркето пак казвам видях го в youtube и са го търса,намеря ли го веднагически го показвам,наистина невиждано решение според мен
За жалост не го открих,тъй че приеми ,че няма такова животно то всъщност кво ли се бутам и аз у спамо като мойто местенце си е http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=168.0 (http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=168.0)
Оставам ви темичката на мира слаба ми е компетенцията
;) ;) ;)
има , има такова животно ! Аз съм го виждал приложено на Урал седлови влекач със силоотводен вал който да предава движение на ремаркето ( ремаркето беше фургон с радиостанция ) , но се ползва само при оф роуд !
:) КОЛЕГАТА Е МНОГО В ЧАС -СЛАДУР
:) :) :) :) :) :) :) :)
Е ТАКИВА СЛАДУРИ ОБИЧАМ
НЯМАМ ПРАВО НА СПАМ
П.П. АЛО КОЛЕГА А ПЪРВО УСМИСЛИ АКО МОЖЕШ КАКВО Е НАПИСАНО С 10 ГРАДУСА У ЛЕВО И ПОСЛЕ МИ СЕ ОБАДИ СТАВА ЛИ И ТИ СИ ТЕХНИЧЕСКИ ЗАПОЗНАТ КОЛКОТО МЕН :D :D :D Колегата под оффроуд няма впредвид онова с джиповете бре готин :D :D :D :D :D :D :D :D МАЛИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИ СПИРАМ СЕ :D :D :D :D
Чай пък с главни букви започнахте да пишете! И много усмивки виждам. А ставаше дума, че човека не може да преброи върху колко оси пътува.
Да спамна и аз малко.Преди имаше спирачка на ремаркето(българските) наричаше се ватманка и действаше на спирачките на ремаркето.Седно листче се издърпваше(това на Шкодилак Европа) на степени до колкото помня бяха 4 и с електро магнит задействаше спирачките на ремаркето.Даф 3300 пък имаше един друг принцип пускаше въздух към ремаркето дръпнеш лостчето и задействаха спирачките на ремаркето и то беше на степени.
Телмата мисля беше на принципа на ел.магнит и действа на кардана(нещо като ръчната на зил,урал,маз,)и други величия от соц.лагера,но не е много практична защото не се произвежда вече или може да греша.
Колега, Telma съществува от 60 години, и не са спирали въобще да произвеждат. Ето тук погледни.
http://www.telma.com/en/index.php (http://www.telma.com/en/index.php)
Съгласи ме но на кои камиони се монтира сега аз поне за сега не съм виждал на нов камион Телма Скания,Даф,Мецедес,Ман и Ивеко работих известно време в една фирма която докарва до България камиони най-вече нови и не съм виждал Телма в нито един от тях затова съм се заблудил.
Ето още една фирма за производство на забавители за превозни средства.
http://www.voithturbo.com (http://www.voithturbo.com)
Имааааа..... телми на ремаркета колеги.Ако сте пьтували Франция и Испания не може да не сте виждали гондоли и то нови-новинички с телми на последната ос
Здравейте всички знаещи и незанещи ;D Така нека и аз да се включа в спора.Има такава спирачка на ремарке и не е единична бройка просто вместо ос на ремаркето е монтиран диференциал (цял заден мост) и на неговия фланец към който трябва да бъде свързан кардан (кардан не се монтира) се монтира телмата .Има такова ремарке (ако още не е продадено ) в сервиза на Враждебна мисля ,че се казваше ТОТИ сервиз не ви го препоръчам обаче (http://www.rbracing-rsr.com/turbo/dynofrenelsa1.jpg)
Цитат на: loshdancho - Петък, 25 Март, 2011, 23:35:20
Здравейте всички знаещи и незанещи ;D Така нека и аз да се включа в спора.Има такава спирачка на ремарке и не е единична бройка просто вместо ос на ремаркето е монтиран диференциал (цял заден мост) и на неговия фланец към който трябва да бъде свързан кардан (кардан не се монтира) се монтира телмата .Има такова ремарке (ако още не е продадено ) в сервиза на Враждебна мисля ,че се казваше ТОТИ сервиз не ви го препоръчам обаче (http://www.rbracing-rsr.com/turbo/dynofrenelsa1.jpg)
сервиза е тети-90
:( Оставим некоя тема без спам и тя пометне оти така бре момци
Колега подай ми туй желязното дето се опъват ремъците с него. Разбирай тресчотка за колан. Без коментар.
Е що не му каза че е нов модел ремаркето и има моторна
Цитат на: willy_betz - Петък, 02 Септември, 2011, 21:47:31
Е що не му каза че е нов модел ремаркето и има моторна?
:D :D :D То имаше и продължение този цирк. В Германия ми каза, че композицията била с 4 оси. А само ремаркето има 3. После се поправи и даде предположение, че осите са 8 и аз направо онемях. Ама нали казват хората, никой не се е родил научен.
В общия случай съм бил на мнение, че каквото и да научиш все е от полза, особено ако ти се дава даром. Например форумите са с такава идея. Когато знаеш нещо как работи вероятно помага в повечето случаи. Често съм изразявал съмнение относно способностите на жените в шофирането. Изкарване на курс, често с женски приоми и да "барабаниш" още преди първото качване, че в никакъв случай жените не отстъпва във всички отношения и за шофьори най-вече на мъжете. Като че ли не е достатъчно? Докато едните са играли с кукли и мечтали за принцове, другите са разглабяли карбуратори, сменяли гуми... И после били равни, че даже отгоре!!!
Да се имаш за "роден" за шофьор и "да си учил 4 години за "С"" и да, смяташ че спирачният път зависи пропорционално на масата?! Значи мотоциклет с маса 200 килограма, спира от 90 км/ч за 40 метра. Тогава камион с 40 тона и 200 пъти по-голяма маса, би спрял от същата скорост за 8 000 метра (8 км). Или не си вярваш или вярно си много прост да се качиш на ППС спиращо няколко десетки пъти по-дълго разстояние от цял влак?!
Училите по 4 години за "С", те след средното ли карат бакалавър за шофьор? А май наместо други предмети учат. И едно имат, ама друго нямат?! Та, освен ако не е вариантът с бакалавър за шофьор, няма да мога да се присъединя да "обожествявам" такива "велики" шофьори.
Да твърдиш, че спирачният път зависи пряко от масата е толкова повече далеч от реалността, отколкото да не знаеш с колко оси е композицията и на кой мост действа забавителят на скоростта, в случая моторна.
Наистина много по-правилно би било да забавителят да бъде някъде отзад. Например съчленените автобуси с три и повече оси, почти винаги последният мост е двигателен (при група оси с недвигателен с единични гуми е предпоследен обикновено, но е същото) и със забавител на скоростта точно там. Затова при спиране на хлъзгаво със забавител са стабилни, а седловите влекачи с полуремарке правят "ножица" понякога.
Хубавото в цялата история е, че въпросното лице така и не започна работа като шофьор на тежкотоварно превозно средство. Имаше някакви опити, но в крайна сметка разумът надделя и си спести проблеми както на себе си, така и на останалите. Или както казват хората, всяко зло, за добро!
Цитат на: admin - Неделя, 19 Юни, 2022, 10:10:12
Хубавото в цялата история е, че въпросното лице така и не започна работа като шофьор на тежкотоварно превозно средство.
Преценил си е възможностите и е взел решение. По пътищата се движат неподготвени, неможещи, незнаещи и не особено умни. Но ако човек си знае възможностите и не ги надскача може да се получи.
Нашите форумни "велики" шофьори обикновено знаят за някакъв регламент относно шофиране и почивки - но не е важен. Правила и закони, за изпита навремето са решили няколко листовки и дори май са виждали Правилника и Закона, ама тези неща са само за курсистите. Понаучили са се да "държат" пътя (4 години са учили). Езици не са необходими: проблем адрес, проблем камион, проблем..., малко мучене, ръце и крака и се разбрахме. Това как работи, онова как... не го барам да не обърка нещо.
Така, така какво може и умее "великият" шофьор? Сетих се може да се не къпе със седмици, това е необходимо много важно качество. Добре че цели четири години е учил, че още по-смешни въпроси ще задава някой "роден" за шофьор!
Цитат на: admin - Неделя, 19 Юни, 2022, 10:10:12
Имаше някакви опити, но в крайна сметка разумът надделя и си спести проблеми както на себе си, така и на останалите. Или както казват хората, всяко зло, за добро!
Далеч съм от мисълта, че тези в които не могат да се открият никакви качества и въпреки това самочувствието е до небето биха взели разумно решение. Може да се почете поне малко, дори и на друга тематика. Много биха си казали: иска ми се да попадна в среда където се чете. Уточнявайте къде, защото по арестите и затвора всички четат и да не стане като със Златната акула която изпълнила желанието?!