Skoda, инженеринг е създаден през 1859 г. и израства да бъде една от най-големите инженерингови фирми в Европа. По време на Първата световна война тя е най-големият производител на оръжие в Австро-Унгарската империя, но след войната, когато приключва военното производство, трябва да бъдат въведени нови продукти. Skoda проектира и строи локомотиви, кораби, самолети, електроцентрали и много други проекти.
В средата на 1920-те започва производство на камион с подразделението си Sentinel DG вагони , те абсорбират старият производител на камиони Laurin & Климент -Miada Болеслав северо-източно от Прага. Laurin & Клемент е производител на камиони от 1907 г.Моделите варират от 2 до 6-тона капацитет на полезен товар и се произвеждат до Втората световна война .
Skoda-Sentinel вагони са премахнати през 1932.
Междувременно съществуващите камиони Laurin & Климент са били построени под името Skoda. Нови и подобрени камиони се появява в края на 1920-те и началото на 30-те години. Първият дизелов камион Шкода се появява през 1932 г. като 60D модел за 5 тона.
Модела 706N е за 8 тона полезен товар с три моста
Най -големият модел е bonneted 6x4 и полезен товар 10 т.
По време на Втората световна война, а под германска окупация, повечето компании Skoda са включени в германската военна индустрия.
Производството е национализирано през 1945 г. и камионо производство е съсредоточено в Pizen и Liberecke Automobilove Zavody.
През 1951г е официалното създаване на Чехословашко държавно предприятие и от тогава на камионите носят емблемата на LIAZ. Въпрке,че построените в заводите на Avia в Letnany Прага са носили и емблемата на Skoda-LIAZ до 1974г.
През 1989 г LIAZ е разцепенна отново на Truck International и Skoda
И след приватизацията от 1992-95 г. дружествоте е разцепенно на:
Skoda Pizen
Skoda Mnichovo Храдище
Skoda LIAZ AS
Името Skoda е възстоновенно с модела Xena снабден с двигател Detroit Diesel 60 Series, с турбокомпресор и интеркулер и 16-степенна скоростна кутия.
Забележка:Превода е мой и източника не е много сигурен ,тъй че се извинявам за допуснати грешки.
LIAZ Xena
(http://i239.photobucket.com/albums/ff318/Vascoingles/Truck%20Fotos%20G%20-%20M/Liaz/LIAZXenia19-47.jpg)
LIAZ 110
(http://i239.photobucket.com/albums/ff318/Vascoingles/Truck%20Fotos%20G%20-%20M/Liaz/LIAZ110imgutenZustand.jpg)
LIAZ 150
(http://i239.photobucket.com/albums/ff318/Vascoingles/Truck%20Fotos%20G%20-%20M/Liaz/Liaz150.261.jpg)
LIAZ 100
(http://i239.photobucket.com/albums/ff318/Vascoingles/Truck%20Fotos%20G%20-%20M/Liaz/Liaz10005.jpg)
LIAZ 706
(http://i239.photobucket.com/albums/ff318/Vascoingles/Truck%20Fotos%20G%20-%20M/Liaz/LIAZ706.jpg)
LIAZ MS24
(http://i239.photobucket.com/albums/ff318/Vascoingles/Truck%20Fotos%20G%20-%20M/Liaz/LiazMS24mitTieflader.jpg)
LIAZ MT4
(http://i239.photobucket.com/albums/ff318/Vascoingles/Truck%20Fotos%20G%20-%20M/Liaz/LiazMT4mit2Anhnger.jpg)
Последната снимка е автовлак с две ремаркета ;)
Гомемо + за последните две снимки.Имаш ли ги по-големи да ги турнем у колекцийката си?
Цитат на: dino412 - Сряда, 11 Януари, 2012, 17:59:38
Гомемо + за последните две снимки.Имаш ли ги по-големи да ги турнем у колекцийката си?
Тц само тез,ма дирим бре. ;)
Ето малко снимки и от мене:
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/bwy1326404342j.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/opt1326404368k.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1326404467f.jpg)
(http://farm5.staticflickr.com/4033/4332228955_06729118df.jpg)
(http://www.mo-na-ko.net/images2/AutoSkodaLiaz1004501.jpg)
(http://pics.imcdb.org/0is183/skodaliaz1004519741pe3.9140.jpg)
(http://pics.imcdb.org/0is183/skodaliaz706rt1960ta0.6387.jpg)
Веднага слагам +1 за хубавите снимки.
Айде още някоя брошурка и от Мене: