Форум на българските шофьори

Дискусии и проблеми => Законодателство => Темата е започната от: Don_Bazilio - Сряда, 08 Февруари, 2012, 12:08:45

Заглавие: Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Сряда, 08 Февруари, 2012, 12:08:45
Колеги, предлагам да отворим нова тема - Допълнително споразумение с работодателя. В тази тема да коментираме какво трябва да искаме от работодателя в писмен вид. Това ще помогне на младите колеги, които нямат абсолютно никаква представа за нормативната уредба в нашия бранш и по този начин позволяват на некоректните работодатели да се е*ават с тях. А това в значителна степен срива авторитета на трудната ни професия.
 На първо място е трудовият договор. В него трябва да е посочена длъжността ,,Шофьор международен транспорт" с код по НКПД 83322006. За място на работа трябва да е определено ,,Товарен транспорт" с код по НКИД 4941. Работното време се определя на ,,Пълен работен ден от 8 часа". В срока на договора е желателно да бъде уговорен поне 1 месец изпитателен срок. Към настоящия момент заплатата, на която ще Ви осигурява работодателя е 414 лв. Да се фиксира и допълнителното възнаграждение(обикновено е 0,6%) за трудов стаж и професионален опит за всяка прослужена година при този работодател.Трябва да са фиксирани начина и срока за получаване на трудовото възнаграждение (обикновено е до еди-кое си число на следващия месец по банков път или в брой, но можете да договорите и да Ви се плаща на завършен курс в еди-какъв си срок от завършването му, както и начина за плащане). В раздела ,,Отпуски" да е вписано 20 работни дни. В раздела ,,Прекратяване" трябва да е вписано ,,При условия, вписани в КТ и посочени в Допълнителното споразумение".
 На второ място е Длъжностната характеристика, която трябва да прочетете внимателно. Изискайте и копие на Правилника за вътрешния трудов ред и Фирмените правила за здравословни и безопасни условия на труд и ги прочетете.
Стигнахме до ДОПЪЛНИТЕЛНОТО СПОРАЗУМЕНИЕ. В него трябва да е посочено:
  -Как и в какъв срок се извършват плащанията от работодателя. Обикновено това става по дебитна карта на името на работника, но не забравяйте, че всички банкови такси ще се заплащат от Вас(такса за теглене или превод в друга сметка);
  -Изпращането в командировка става след подписване от работодателя и работника на Заповед за командировка съгласно Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина. В тази заповед трябва да са упоменати: Начало и край на командировката (включително почивните, празнични дни и дните, забранени за движение в съответните държави по маршрута), маршрут за движение, места за дневни и седмични почивки, суми за пътни такси, винетки и др. подобни разходи, сума за командировъчни (дневни и квартирни пари - получават се преди тръгване) и начина за тяхното отчитане, размер на трудовото възнаграждение по време на командировката, като в никакъв случай не допускайте то да бъде обвързано с изминатите километри, а със срока за командировка;
  -Условието, че трудовия договор се прекратява незабавно при неплащане на трудовото възнаграждение след изтичането на срока за това плащане. Предаването на камиона и товара се извършва в 5 – дневен срок на представител на фирмата-собственик, като разходите за този престой и прибиране в БГ на работника са за сметка на работодателя. След изтичането на този 5-дневен срок, вече имате законното право да оставите камиона там, където сте и да се приберете в БГ (естествено за своя сметка, като пазите превозните си документи за евентуално дело);
  -Реда за ползване на платения годишен отпуск (обикновено е 20 раб. дни и се ползва в края на календарната година). Всеки работодател е длъжен да има график с отпуските на персонала ;
  -Реда за извършване на неотложни ремонти, които не са в компетентността на шофьора и тяхното заплащане;
  - Условието, че работника ще спазва стриктно Регламент 561 на ЕО и няма да допуска манипулиране на тахографския апарат с магнит или по друг способ;
   -Заплащането на положен извънреден труд над 8 – часовия работен ден (обикновено е часовата ставка, умножена по 3);
  -Реда за уведомяване на работодателя при настъпване на аварии, ПТП или форсмажорни обстоятелства;
  -Реда за определяне разхода на гориво в зависимост от пътните условия и тежестта на товара. Обикновено разхода се увеличава с около 0,7 литра на 100 км.(за всеки автомобил е индивидуално) за всеки тон полезен товар(по ЧМР), и така получения разход се увеличава с 10% при зимни условия. За всеки товар ще трябва да си изчислявате разхода(в тетрадка), ако не искате да Ви обвиняват в кражба на гориво. Да се упомене и разхода на печката за кабината, особено ако се прибирате на 3-4 месеца в БГ;
 -Срока и реда за смяна на маслата, филтрите, перата на чистачките, гумите и акумулаторите;
 -Приемането на транспортното средство се извършва с двустранно подписан протокол, в който се упоменава фактическото състояние на камиона и оборудването му в момента на приемането. Ако имате претенции – там е мястото да ги предявите. Проверете датата за Годишен преглед на камиона и срока на годност на пожарогасителите, наличието на винетни стикери и срока им. В този протокол трябва да е описана и приетата документация, като не забравяте копие от задължителната Застраховка за трудова злополука, която работодателя е длъжен да направи в полза на работника. Застраховката ,,Помощ при пътуване в чужбина" може да е от всяка от двете страни, но моя съвет е: Не тръгвайте без нея колкото и да Ви струва!!!;
  - Всички разпореждания на работодателя са истински, ако са пратени по мейла и дублирани с  SMS, които трябва да пазите.
   Вярно е, че това е много писане и нерви, но истината е такава: КОЙТО НЕ ПИШЕ – ПЛАЩА!
Зная, че това е идеалния вариант( възможно е нещо да съм пропуснал ) и няма работодател, който да се съгласи с такова допълнително споразумение. Но все пак ще Ви напомня писаното в Библията:"Почукай и ще ти се отвори, поискай и ще ти се даде!!!". За мен работата на Международния шофьор не е само въртене на волана, а и отговорност пред работодателя и семейството ми.

                              ОЧАКВАМ ВАШЕТО МНЕНИЕ !!!
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: doncho79 - Сряда, 08 Февруари, 2012, 12:20:13
Братле аз,напълно съм съгласен с това което си поооонаписал,но според мене както и ти си писал няма да има работодател който да е съгласен с тези условия затова мисля че по незнайно какъв начин би трябвало това да е първото начинание на сдружението и да се опитаме да го предложим  пред министерство по транспорта или където е нужно.Иначе това не би трябвало да е идея а закон.Напълно те подкрепям много добре е замислено  ;) ;) ;)
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: admin - Сряда, 08 Февруари, 2012, 12:22:22
Цитат на: doncho79 - Сряда, 08 Февруари, 2012, 12:20:13
Братле аз,напълно съм съгласен с това което си поооонаписал,но според мене както и ти си писал няма да има работодател който да е съгласен с тези условия затова мисля че по незнайно какъв начин би трябвало това да е първото начинание на сдружението и да се опитаме да го предложим  пред министерство по транспорта или където е нужно.Иначе това не би трябвало да е идея а закон.Напълно те подкрепям много добре е замислено  ;) ;) ;)

Това "Братле" не е съвсем уместно в случая. Отнасяй се с повече уважение към останалите участници във форума! Братле можеш да казваш на някой твой приятел или поне на човек, когото познаваш!
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Сряда, 08 Февруари, 2012, 12:23:16
Благодаря, но дай един +, де...
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: admin - Сряда, 08 Февруари, 2012, 12:28:33
Don Bazilio, поздравления за написаното и благодарност за отделеното време. Всичко това е прекалено хубаво, за да е истина. Но пък трябва да се започне отнякъде все пак. Според мен това са едни съвсем нормални неща и всеки работодател трябва да ги прочете. За съжаление повечето работодатели у нас са такива по някакво случайно стечение на нещата. Изградили са бизнеса си с помощта на погазване на трудовото и останало законодателство и ще бъде безкрайно трудно да се променят. Очаквам и други коментари по темата.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Сряда, 08 Февруари, 2012, 12:43:35
Колеги, очаквам мнението Ви !
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: wolves - Сряда, 08 Февруари, 2012, 12:58:02
Don_Bazilio имаш + от мен.Много добре си го написал, остава само да се намери и някой работодател който да има смелостта да го подпише.Ако,всички ние имаме такива споразумения с работодателите, проблемите за нас,и според мен ще са нищожни.Поне аз в моята практика това нещо все още не се е случило.Веднъж съм пробвал с подобно нещо,но не получих от другата страна съгласие,и затова се стигна до съд.Дано пък да станат практика тия споразумения.Защото при едно не плащане или недоразумения от друго естество засегнати в едно такова споразумение, директно е във вреда на съответния работодател.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: admin - Сряда, 08 Февруари, 2012, 13:00:58
Ще добавя и още нещо. Добре е всички тези неща да бъдат уредени законодателно и работодателите да са длъжни да ги включват в трудовите договори или като допълнителни споразумения. Вижте само как се промениха нещата след разместване на законодателството в областта на мобилните комуникации.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Сряда, 08 Февруари, 2012, 13:07:02
Админе, кой да предложи тези промени да влязат в Кодекса на труда?
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: wolves - Сряда, 08 Февруари, 2012, 13:08:22
Защо винаги трябва да се чака резолюция от ЕК или Евро парламента?Как може другите,,белите,,държави да са с устроено законодателство което в 95% е в полза на работника,а ние да чакаме да ни натискат от Европа.понеже според мен,при нас винаги и единствено се защитават интереси на фирми и корпорации,което от своя страна навежда на мисълта за ,,,Корупция,,по всички етажи на властта.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: FH16 - Сряда, 08 Февруари, 2012, 13:10:23
Добре написано + от мен.
Смятам че в България може да се прилага след 1...0 години,за съжаление в момента работодаделя посочва условията в допълнителното споразумение и си тълкува законите както е удобно,пък на теб ако не ти изнася или мълчиш или се изнасяш.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: wolves - Сряда, 08 Февруари, 2012, 13:11:43
И тоз кодекс на труда е морално остарял,в него има неща отпреди 1989г,а другите промени повечето са правени преди близо 20год.За какво хармонизиране може да се говори с ЕС
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Сряда, 08 Февруари, 2012, 13:12:53
Не може ли Сдружението да даде едно рамо?
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: doncho79 - Сряда, 08 Февруари, 2012, 13:28:31
Don_Bazilio имаш вече + и от мене
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Сряда, 08 Февруари, 2012, 13:37:09
Плюса не е достатъчен, Дончо...Моля те, отдели няколко минути да коментираш.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: doncho79 - Сряда, 08 Февруари, 2012, 13:48:19
Ами Don_Bazilio аз, вече коментирах и те подкрепих,и мисля казах трябва да се целим на високо и да открием къде е вратичката която трябва да отворим и да предложим това което си написал да е закон а не работодателите ако решат те.... :-[ :-[ :-[
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Сряда, 08 Февруари, 2012, 17:35:26
Много ми е интерсно какво мислят колегите със стаж в бранша до 5 години?
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: georgi87 - Сряда, 08 Февруари, 2012, 18:30:44
Аз напълно подкрепям написаното,но незнам дали ще стане реално.Сега положението е че като идеш да почваш ти се дава договора написан прочиташ го и ако нещо ти не изнася и кажеш да се оправи,веднага ти се отговаря "че тва е положението ако искаш подписвай ако не чао на твое место ще дойде друг без претенций".И дотам приключваш с квито и да било споразумения и претенций.Ако имаш стаж си казваш майната му ще намеря друга фирма но ако нямаш стаж обикновенно практиката е да подписваш и почваш без да надигаш глава защото си доволен че все пак некой те е взел.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Сряда, 08 Февруари, 2012, 20:41:54
Жалка картина, наистина!
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Сряда, 08 Февруари, 2012, 21:21:44
Други мнения?
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: sasho2202 - Сряда, 08 Февруари, 2012, 22:01:17
В монента в България положението за нас младите шофьори без стаж е много сложно.Или приемаш условията на "шефа" за стаж,който евентуално след време ще ти донесе по-добра работа, или търсиш познати в добри фирми, да ти одарят едно рамо с работата.Поздравления за Допълнителното споразумение.Наистина ше е добре всичко де е регламентирано в Трудовия Кодекс.Но за сега нещата не са.,и в повечето случаи пред  младият шофьор стои дилемата поставена от шефа:"Или играеш по моята свирка,или у вас".Миналата година работих за френска фирма в Толуза.Съжалявам че нямям скенер да ви покажа договорът ми.Аз до сега не съм виждал такъв изряден договор.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Сряда, 08 Февруари, 2012, 23:06:00
Не си виждал такъв договор тук, защото ние нямаме свестни закони. А там има!!!
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Trucker_Boy - Сряда, 08 Февруари, 2012, 23:08:29
Цитат на: Don_Bazilio - Сряда, 08 Февруари, 2012, 23:06:00
Не си виждал такъв договор тук, защото ние нямаме свестни закони. А там има!!!

Не само закони, тук липсва гражданското общество и синдикатите.
Надявам се след време поне вече синдикат да имаме.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Сряда, 08 Февруари, 2012, 23:11:11
Как да ги има, като вече 23 години се правят закони само за богатите!
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 03:57:55
Интересно защо, членовете на форума, които не са шофьори, мълчат по темата. Например бих се радвал да чуя мнението на представителката на Юроспийд (euspeed), !na, LKW, а и други...
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: georgi87 - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 10:07:54
Коя е представителка на Юроспийд? ???
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 10:34:29
Ника и тук е :euspeed и е дала в регистрацията си телефоните и мейла на чов. ресурси на Юроспиид. Казват, че е млада и хубава, ама за нея аз съм старец, Жорка...   ;)
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: admin - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 11:11:09
Цитат на: Don_Bazilio - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 03:57:55
Интересно защо, членовете на форума, които не са шофьори, мълчат по темата. Например бих се радвал да чуя мнението на представителката на Юроспийд (euspeed), !na, LKW, а и други...

Сигурно Ина си има и други задължения, освен да чете и пише във форума. Пък и съм забелязал, че тя се появява винаги в точния момент и вероятно този момент все още не е настъпил. И като пише, все едно стреля в десетката. Лично мнение! :)
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 14:53:38
Да, Ина не се е появявала от 07.02.-вече два дни... ;)
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Механик-водач - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 19:56:40
Цитат на: doncho79 - Сряда, 08 Февруари, 2012, 12:20:13
Братле аз,напълно съм съгласен с това което си поооонаписал,но според мене както и ти си писал няма да има работодател който да е съгласен с тези условия затова мисля че по незнайно какъв начин би трябвало това да е първото начинание на сдружението и да се опитаме да го предложим  пред министерство по транспорта или където е нужно.Иначе това не би трябвало да е идея а закон.Напълно те подкрепям много добре е замислено  ;) ;) ;)
Предлагам да направим конкурс за най-дълго изречение !
По средата забравих началото ,а накрая вече забравих всичко !
Къде е проблема според Вас ?
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: LKW - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 20:19:46
Как реши ,че не съм шофьор?Аз LKW е шофьор на камион.Нямам желание да пиша в темата.Ще те помоля да си редактираш поста ,като махнеш думата LKW.В коя тема ще пиша си решавам само аз.След като всичко стане наред нека Админа истрие  този(моя) пост за да не се получава спам по темата.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 20:31:27
Моля Админа да удовлетвори желанието на LKW, тъй като времето ми за редакция изтече.
LKW, не виждам причина да реагираш така остро. Ако съм те засегнал - извини ме! Ще си позволя едно питане: Защо в последно време си толкова изнервен?
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: admin - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 20:33:47
А аз ще си позволя да помоля и двамата да не започвате някакъв безсмислен спор. Благодаря ви предварително за разбирането.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 20:43:02
Аз спирам.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: dimovtrans - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 20:55:36
Цитат на: Don_Bazilio - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 10:34:29Ника и тук е :euspeed и е дала в регистрацията си телефоните и мейла на чов. ресурси на Юроспиид. Казват, че е млада и хубава, ама за нея аз съм старец, Жорка...   ;)
Въпросната фирма са пълни негодници !!! Работих там четири месеца и получих общо 1950 лева. Шефовете са надути пуяци -идея си нямат за кво става на въпрос. Кашите ги твори един Савко -пияндурник и глист ,подла маша на господарите. Карат те да подписваш записна заповед за да те изнудят. Текучеството е огромно. За пример- 14500 километра курс със Скания на 2000000 километра пред разпадане и среден разход 34/100 ми удържаха 270 литра нафта -боклуци.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Петък, 10 Февруари, 2012, 00:52:21
dimovtrans, това което си написал въобще не е по темата. Има тема "Черен списък".
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Roshko - Петък, 10 Февруари, 2012, 15:11:19
От мен "+" за темата!
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: dimich87 - Събота, 11 Февруари, 2012, 16:12:38
Не съм шофьор, но проблема не е само при вас. Във всички професии обикновенния работник е мачкан и подтискан. Държат се с работниците като роби (да не казвам като животни). Проблема е заради виската безработица и гладния обикновенн народ. Един човечец ако е бил с години без работа и без никакъв лев в джоба е съгласен на всичко за ако си намери работа. А тези които имат работа не смеят да надигнат глава за да не станат те в такова положение. На никого не му се стои гладен. Ако имахме всички един стабилен гръб и бихме могли да си позволим да сме без работа 2-3години, всеки един да заяви че не се и изпълнят условията ни, няма да работим. Ако всички отстояват на исканията, работодателите ще омекнат, като видят че няма кой да работи. А всеки ден в престой на камон гъби по много пари, един път от не реализирани приходи и втори път от големите разходи за лизинг, застраховки, данъци и др.
Колко от вас са готови да напуснат работа, ако не и спазват правата, колко са готови да не започнат работа ако няма добри условия? Аз ще го направя и до сега съм го правил винаги. Но за моите родители няма преспективи и за това се мъчат със земеделие. Поне те сами са си началници, макар че не изкарват много и когато имам възможност ходя да им помагам.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: georgi87 - Събота, 11 Февруари, 2012, 16:36:37
Цитат на: dimich87 - Събота, 11 Февруари, 2012, 16:12:38
Не съм шофьор, но проблема не е само при вас. Във всички професии обикновенния работник е мачкан и подтискан. Държат се с работниците като роби (да не казвам като животни). Проблема е заради виската безработица и гладния обикновенн народ. Един човечец ако е бил с години без работа и без никакъв лев в джоба е съгласен на всичко за ако си намери работа. А тези които имат работа не смеят да надигнат глава за да не станат те в такова положение. На никого не му се стои гладен. Ако имахме всички един стабилен гръб и бихме могли да си позволим да сме без работа 2-3години, всеки един да заяви че не се и изпълнят условията ни, няма да работим. Ако всички отстояват на исканията, работодателите ще омекнат, като видят че няма кой да работи. А всеки ден в престой на камон гъби по много пари, един път от не реализирани приходи и втори път от големите разходи за лизинг, застраховки, данъци и др.
Колко от вас са готови да напуснат работа, ако не и спазват правата, колко са готови да не започнат работа ако няма добри условия? Аз ще го направя и до сега съм го правил винаги. Но за моите родители няма преспективи и за това се мъчат със земеделие. Поне те сами са си началници, макар че не изкарват много и когато имам възможност ходя да им помагам.
Баце ти си го правил тва дето казваш ама ваще са живи и здрави и гладен не си седел дори и без да бачкаш.Я си представи че имаш жена и деца и единствените пари които получаваш са от работа,ще седиш ли 2-3 години без работа понеже ти не изнасят условията или ще бачкаш щото в къщи чакат на теб.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: !na - Събота, 11 Февруари, 2012, 17:15:19
Цитат на: Don_Bazilio - Четвъртък, 09 Февруари, 2012, 03:57:55
Интересно защо, членовете на форума, които не са шофьори, мълчат по темата. Например бих се радвал да чуя мнението на представителката на Юроспийд (euspeed), !na, LKW, а и други...

Не бях чела темата досега, а и ме нямаше няколко дни.
Това не като извинение, а за да разсеем съмненията за конспирации  ;)

Ще споделя мнението си, въпреки че на много от вас няма да допадне.
Трудово-правните отношения са сходни във всяка област и тази не прави изключение.
Най-общо казано, за да започнем работа в някоя фирма, сключваме договор. Обратното е незаконно.
Продаваме труда си, в замяна на което получаваме заплата (и други възнаграждения).
Подписвайки договора и ние, и работодателят, се съгласяваме с условията в него.
Когато пътуваме в страната или извън нея, сме длъжни да го правим със заповед за командировка, подписана от работодателя. Тази заповед му вменява задължения, свързани с изплащането на т.нар. командировъчни (дневни, пътни, квартирни, др.).
Във вашата професия има и други, регламентиращи условията на работа нормативни документи. Но те не се спазват. Двустранно. Защото ако работодателят е склонен да ги заобиколи без съгласието на работника, това няма как да стане.

И оттук следват много въпроси. Ще спомена само някои от тях:
- Защо е масова практика да се подписват договори, чието съдържание не отговаря на уговорените преди постъпването на работа условия между работодателя и работника?
- Защо тръгвате на път без заповед за командировка?
- Получавате ли командировъчни? Заплащане за извънреден труд? Подписвате ли се за тях? Превеждат ли парите ви по сметка?

Тук непрекъснато чета за принудени да подпишат запис на заповед - знаете ли какви задължения ви вменява този документ? Защо го подписвате? И друго чета, за глоби/удръжки за преразход - на какво основание? Писмен документ за това има ли?

Знам че не е лесно и че когато си изправен пред избора работа при такива условия или никаква, избор на практика няма.
Но докато не започнем сами да ценим труда си и да се борим за правата си, никой няма да може да ни помогне.

Това е с няколко думи мнението ми.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: dimich87 - Събота, 11 Февруари, 2012, 18:31:40
Цитат на: georgi87 - Събота, 11 Февруари, 2012, 16:36:37
    Баце ти си го правил тва дето казваш ама ваще са живи и здрави и гладен не си седел дори и без да бачкаш.Я си представи че имаш жена и деца и единствените пари които получаваш са от работа,ще седиш ли 2-3 години без работа понеже ти не изнасят условията или ще бачкаш щото в къщи чакат на теб.
Това ти казвам, че гладен не се седи, а когато трябва и семейство да храниш се съгласяваш на всичко. Аз имах късмета да работя в САЩ. Там всичко си е уредено. Не може да си помисли работодателя да не ти плато. Спестих си добри пари от там и се върнах. Сега получавам добра сума всеки месец от лихва. Намирам тук таме работа, но искам толкова колкото заслужава труда ми. Уча второ више и европоиския съюз отпуска евростипендии. От стипендии получавам също доста добра сумичка. Но всичко това е благодарение на всичко което съм постигнал сам с двете си ръце. Всеки който ме познава, знае какво мога да направя и не се пазарят за цената. Опитвали са се няколко, но аз ги отпращам. След това са се връщали при мене. Сецата става друга по-висока и не се опъват вече на нея. Това което го правя добре си искам и добра цена.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 12 Февруари, 2012, 09:32:30
Четнох само поста на !na и реших да мъцнем,шоферите са се фанали на некви разплащанки де ги нема у никой докимент ,плащанки на км на процент навло и т.н. ,тъй че няма начин се разпишат на точно определена сумица  ;)
Командировки кой взима и със заповед и без нея тий си ги взима  ;) вервайте ми така е.
Относно преразхода на на нафта ,да Ви светна ,положението е от тъпо към по-тъпо по принцип разходната норма за един дръгел тръгва от 25/100 плюс 500гр на тон ,но това е само по влекач,тоест теглото на ремаркето би трябвало да се умножи по 500 гр ,тва е норма ,която некой държавен специалист е съчинил,но повечето фирми си ги шлеват на тъй наречения протокол ,тоест седа онбашията и казва те тоя дръгел арчи 20/100 нема туй нема онуй и се приема разход къвто им е кеф и оттам ако отчитат фактурите на този разход в НАП на този разход не мое ги бутнете,че си плащате нафта ,а они че си дебелеят.
Относно плащането по карта ,да Ви светнем ,мноо е важно ,когато ако некой са му платили нещо по карта да прочете основанието за плащане на платежното,много терикат фирми плащат по карта,но основанията варират от служебен аванс  ;) до командировки  ;) и редко пише заплата,за в момента те дължат данъци и осигуровки само на таз заплата ,скоро и на командировките ,тъй че па че се пие студена вода  :D :D :D


За да е всичко честно и почтенно другари и другарки  ;) единственият начин да е всичко изрядно е само тогава,когато държавата наречена България със свойте данъчни служби потърси сметка за движението на всеки лев.

Пример :Бачкате у Германия примерно,не Ви плащат нещо ,оплаквате се в съответната институция и забележете държавата погва работодателя не защото сте и симпатичен ,а защото това му деяние води до финансово-счетоводни прегрешения  ;) а тя държавата Германия ,мрази да я работат с укрити данъци ,нереални суми за начисляване на тез данъци и т.н.

Тва мойто мнение инак бацко му е играчка едно ТКЗС не го ли кефи да си се оправа как знае тва ТКЗС.

Бацета тука из тоя форум четох кво ли не от шефа не искал му прави печката и пичо мръзне оти ,че цака нафта ако остави дарако а чука цела нощ ,до разходи от 27/100 казани с гордост колко сме велики шофери  :D :D :D
От член на тоя форум разбрах че мой колега бивш работещ във велика фирма му шлевнали 200 лева преразход ,мога да кажа едно кво очаквате бре гуспода велики шофери ,при положение ,че разхода варира от топло,студено от пълно -празно от трафик от вятър и бем ли го още кво ,ми че си платите преразхода още повече ,че новите дръгели от витрината с всеки изминат км не намаляват разхода ,а го увеличават независимо от това ква подръжка имат.

Допълнително споразумение в БГ е предимно и само устно и ако вашият онбашия реши Ви го е таковал как си иска ,тъй че договаряйте си се ма как си искате и те тука си пишете колко си искате ,но да мъцнем у те таз нащата държава кервано ,че си върви ма точно как си е вървел.

Апропо депутатите си вдигнаха заплатките ,което в превод значи,че държавата е извън криза ,тъй че кво чекате ревнете бре ора,кат не ревете и господ нема ви помогне,седете си по терикатските фирми и си се радвайте на живота.
Аз не работя за много пари,но работил не работил точно определена сума ми влиза по сметката всеки божи месец на точно определена дата,тъй че построил съм си комунизма за мен  ;)
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: !na - Неделя, 12 Февруари, 2012, 09:45:55
Не са само данъчните панацеята, Бригадире.
Те работят с документи. Когато ги няма тези документи, какво да правят?

Ако не си подписал заповед за командировка например, след това няма как да имаш претенции за командировъчни. Казваш подписал-неподписал, взимаш, но дали е така? Какъв е размера на дневните за Европа? Пътуващите навън дали си ги взимат в пълния размер?

Също относно разхода на гориво - не вярвам превозвачите да отчитат горивото въз основа на възприет разход на 100 км, защото така немалка част от реално разходваните средства за гориво ще остават извън счетоводните сметки на фирмата, а това не е в техен интерес, защото ще увеличава размера на печалбата и съответно дължимите данъци. От друга страна, ако няма някъде на хартия документ във фирмата, в който е регламентиран този разход, работодателя няма никакво основание да налага глоби или да удържа пари от водача. Да не казвам, че по КТ май парични санкции изобщо не могат да се налагат.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 12 Февруари, 2012, 09:55:34
Значи горе съм писал ако отчитат разхода към НАП в размера на който са ви шлевнали 200лв. нафта  :D :D :D мое се пробвате у съдо да ги съдите ,но от сега Ви казвам мисията е невъзможна,но ако отчитат ,а те винаги отчитат друг (зарад ДДС) имате некви шансове.

Командировки могат да се доказват по други начини не само със заповед ,а размера им е определен в закон,тъй че мисълта ми беше кой взима значи фирмата му си е тук таме читава и ше си ги вземе,ма те тука от 100 човека тамън 10 са чували и виждали командировки,но тва е тема на друг разговор.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: !na - Неделя, 12 Февруари, 2012, 10:58:26
Цитат на: Бригадира - Неделя, 12 Февруари, 2012, 09:55:34
Командировки могат да се доказват по други начини не само със заповед ,а размера им е определен в закон,тъй че мисълта ми беше кой взима значи фирмата му си е тук таме читава и ше си ги вземе,ма те тука от 100 човека тамън 10 са чували и виждали командировки,но тва е тема на друг разговор.

Това имам предвид. Че масово не са чували, още по-малко виждали. А като се има предвид, че заплатата по трудов договор в общия случай е определената по класификатора на професиите, т.е. доволно ниска, реално немалка част от дохода би трябвало да идва от командировъчни. И не мога да се съглася, че това е тема на друг разговор, защото е нормативно регламентирано и не е необходимо допълнително споразумение, за да ги получиш, но е факт, че както сам казваш едва 1 на всеки 10 го знае, прави, взима....
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 12 Февруари, 2012, 11:25:50
Цитат на: !na - Неделя, 12 Февруари, 2012, 10:58:26
И не мога да се съглася, че това е тема на друг разговор, защото е нормативно регламентирано и не е необходимо допълнително споразумение, за да ги получиш, но е факт, че както сам казваш едва 1 на всеки 10 го знае, прави, взима....
Te за тва ти мъцам,че е тема на друг разговор  ;)

Таз тема се зове,, Допълнително споразумение,, лично аз не знам кво допълнително ще се споразумяват ,кат всичко си е натъманено законово,може би служебен тел и лек служебен автомобил,няма такова животно,, Допълнително споразумение,,  ;) ,но щом е за пазрлък нек си се пазарат,само им мъцнем ора дирете тва де ви се полага по закон па после се допълвайте  :D :D :D :D
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: !na - Неделя, 12 Февруари, 2012, 11:33:25
Значи "говорим" за едно и също.
И си е съвсем по темата според мен.
Преди да размишляваме дали и за какво е необходимо допълнителното споразумение, да видим какви са правата ни и сега и да вземем да си ги търсим. Имаше една приказка за питомното и дивото. За нея иде реч.   ;)
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: admin - Неделя, 12 Февруари, 2012, 11:38:49
Цитат на: !na - Неделя, 12 Февруари, 2012, 11:33:25
Значи "говорим" за едно и също.
И си е съвсем по темата според мен.
Преди да размишляваме дали и за какво е необходимо допълнителното споразумение, да видим какви са правата ни и сега и да вземем да си ги търсим. Имаше една приказка за питомното и дивото. За нея иде реч.   ;)

По-нагоре в темата изразих същото становище. Достатъчно е да се спазват сега действащите закони и нещата ще бъдат много по-различни. Но и това не се прави, за съжаление.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: !na - Неделя, 12 Февруари, 2012, 11:47:49
Според мен си струва обаче да се предприемат действия в посока на увеличаване на основното възнаграждение по трудов договор и веднага обяснявам защо - заплащането по време на отпуск или болничен е въз основа на това възнаграждение и там командировъчните не играят. В такъв случай излиза, че в тези периоди заплащането е мизерно и работника е наказан за това, че ползва полагащия му се платен годишен отпуск, например.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: wolves - Неделя, 12 Февруари, 2012, 12:51:41
В КТ и наредбата за командировките е много ясно всичко упоменато,и съда се базира на него.там си е написано по колко на ден,колко време,между другото за да си командировка в чужбина повече от 30 дни нае работодателя  му е нужно изричното съгласие на работника,другото е незаконно.Не е нужно даже да го изисква работника,работодателя е задължен от закона.както и застраховка-трудова не туристическа,съответните разходи за телефон също са за сметка на изпращащия.Много добре си е записано,отделен въпрос е,че работодателя разчита на нашето не знание.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 12 Февруари, 2012, 13:20:21
По скоро разчита,че като послушни работяги ще си трайкате ,а на него му е добре дошло. ;) :D :D :D :D

Трайте си,че шефо че Ви изволни,бъдете послушни работници и такива допълнителни споразумения мое си бъцкате смело като анекс към трудовият договор,но само ако е с намаление на законово регламентираните неща,тоест с анексче мое се откажете от 8 часово осигуряване,да се откажете или намалите заплата,командировки и т.н.

Ора не нам ,ма Асан не си търси тва дек му се полага от го шубе ,па щел се договаря допълнително,я то филм съм го гледал и че ви мъцнем нема такъв филм .
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Неделя, 12 Февруари, 2012, 18:59:41
Цитат на: !na - Неделя, 12 Февруари, 2012, 10:58:26
Това имам предвид. Че масово не са чували, още по-малко виждали. А като се има предвид, че заплатата по трудов договор в общия случай е определената по класификатора на професиите, т.е. доволно ниска, реално немалка част от дохода би трябвало да идва от командировъчни. И не мога да се съглася, че това е тема на друг разговор, защото е нормативно регламентирано и не е необходимо допълнително споразумение, за да ги получиш, но е факт, че както сам казваш едва 1 на всеки 10 го знае, прави, взима....

Именно за това подхванах темата за допълнителното споразумение - много от колегите не само че не знаят правата си, но и не искат да ги научат! Благодаря на всички, оставили мнение по темата. Но ми се иска да насоча разискванията в друга насока, а именно: "Какво бихте препоръчали на колегите в направление защитата на интересите ни?". Искаше ми се да прочета и мнението на всички избрани в Управителния съвет на нашето Сдружение...
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: !na - Неделя, 12 Февруари, 2012, 19:17:39
Цитат на: Don_Bazilio - Неделя, 12 Февруари, 2012, 18:59:41
...много от колегите не само че не знаят правата си, но и не искат да ги научат...

Доне, на такива и Господ не може да помогне!
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Неделя, 12 Февруари, 2012, 19:28:11
Цитат на: !na - Неделя, 12 Февруари, 2012, 19:17:39
Доне, на такива и Господ не може да помогне!
Ами те затова и писах този пост! Да им го дадем синтезирано, сдъвкано, !на...
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Вторник, 21 Февруари, 2012, 07:05:39
Дойде ли време за мислене повечето губят интерес към темата. Що сме такива овци?
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Четвъртък, 23 Февруари, 2012, 18:12:16
Днес мой близък е ходил на интервю в х-л Рила, София. Фирмата се казва "Полисимо". Оказало се е, че е някаква агентка на "Перчемлиев". Кое е фрапиращото: Трябва да отиде до Бургас за собствена сметка за подписване на договора с Перчемлиев. "Полисимо" НЕ работи по изискванията на Наредбата за командировките. Одобреня разход за Волво евро 5 е 30л./100 км. Системата на заплащане е много странна-толкова странна, че не можах да намеря нищо законно в нея. Заплащането е на километър, което е нарушение на Регламент 561 ЕО. С моя близък преди бяхме коментирали преди ходенето му темата за Допълнителното споразумение. След получените обяснения, той се е отказал да работи за "Полисимо". Прав ли е?
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: krench - Сряда, 07 Ноември, 2012, 10:18:36
Тук е  много важно да се каже, хубаво си го написал, прекрасно  бих казал, бях в Испания, предлага ти договор. Толкова на км, толкова заплата + три заплати през годината бонус. за Коледа  за Великден и една като излизаш  в отпуска 30 дена,  отпуск. И  изобщо не  се кахариш за нищо парите, ти ги праща в  картата и никакви проблеми, никакви отчети  /следят те за горивото/ като не крадеш и си работиш както трябва няма кой да ти нагризе тоягата. А, иначе, ще намерят повод да се отърват от теб, ако си НЕКОРЕКТЕН, но мисълта ми беше, че имаш  договор НЕ КАТ  ТУК НАШИТЕ ПАТРОНИ.  Хвърлят ти един лист, подпиши, ВСИЧКО В НЕГОВА ПОЛЗА  ДАЖЕ   И ДА СИ ПРАВ  ВИНОВЕН СИ. Ето това не бива да се допуска колеги. ТРЯБВА  ДА ИМ СЕ  ИСКА  ЕТО ТАКЪВ  ДОГОВОР.

Редакция поради:

нубаво
испания
коледа
великден
кат
изпщо
никви
следат
карадеш
намерат
мисалта
ХВЪРЛЯТИ
ДАСИ
НЕБИВА

    И писане с изцяло главни букви, повече от необходимото!
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: DENINI - Сряда, 07 Ноември, 2012, 22:20:35
Някой иска да инвестира няколко 10-ки часа труд и да печели колкото този инвестирал труд,мозък и много пари.Е как да стане?
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: SEMPER - Четвъртък, 08 Ноември, 2012, 11:15:35
Цитат на: DENINI - Сряда, 07 Ноември, 2012, 22:20:35
Някой иска да инвестира няколко 10-ки часа труд и да печели колкото този инвестирал труд,мозък и много пари.Е как да стане?

Че от де са го взели този мозък  ;D ;D ;D Купува ли се, под наем ли се взима, и с какво се носи  до ДАП-а ? С туба или с торба ?

Ако наистина имаха малко мозък шефчетата щяха да си печелят доволно и да работят според закона, а не да си трошат сами главите с дъмпинг навла
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Събота, 10 Ноември, 2012, 12:03:02
Лично аз си имам мои, лични правила при търсене на работа. Ето някои:
-предложат ли ми камион със шайби, питам: По колко кутийки дават месечно?Да не се налага аз да си купувам, де.И така вече доста години не съм карал камион без дигитал.
-ако камиона е правен преди 2005 г. им викам: Не се прави нов бардак със стари к*рви.
-питам как ще ме осигуряват и ако не ми изнася-бягам.
-питам как плащат-по Наредбата за командировките или на км. Ако кажат: на км, питам ги що не са чели Регламента и Наредбата за командировките- изсмивах се и бегах.
   Така няколко месеца се смях на българските фирми и се убедих, че читава от тях нема. Сега си бачкам в Европата и грижи немам. Ама не пипам дизелчето и работя коректно. А у нас на такива като мен им викат "БУДАЛА" и най-лесно си намират работа, но и стоят на таз работа най-малко време.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: driver1 - Събота, 10 Ноември, 2012, 15:58:13
Цитат на: DENINI - Сряда, 07 Ноември, 2012, 22:20:35
Някой иска да инвестира няколко 10-ки часа труд и да печели колкото този инвестирал труд,мозък и много пари.Е как да стане?

   Колко "...няколко 10-ки часа труд?" Може ли малко по-конкретно? Ако вие сте инвестирали мозък, защо смятате, че ние не инвестираме такъв? Вбесявам се от глупашките ви изцепки, потвърждаващи, че си нямате и понятие от същността на шофьорския труд. За ваша информация ще ви кажа, че шофьорът взима хиляди решения в рамките на работния си ден, някои от които в условията на остър недостиг от време и дори животоспасяващи. Това не става с друго, а с мозък, г-жо/г-це. И кой е казал, че искаме да печелим колкото работодателя си? Аз такова твърдение не съм прочел. Що за идиотско сравнение и преувеличение, издаващо пълното безсили за посочване на смислени аргументи. И друго - вярно е, че не сме вложили средства в техниката, колкото вас, но сме заложили друго, което е много по ценно - семействата си. Защото, който отдавна е в занаята е наясно, че цялото семейство е ангажирано по един, или друг начин с работата на таткото и цялото семейство се лишава от присъствието му за да може да работи това, което е избрал. Твърде дразнещи са изказванията на такива дълбоко неуважаеми от мен хвалипръцковци.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 10 Ноември, 2012, 17:20:32
Малиииииииии Драйвер еваларка бре,па ми ареса.
Обаче да вметнем ,АЗ искам да взимам толкова колкото съм изработил и ако мойто чорбаджии ефенди се е навело толкова у навлото,че нема и за леб,аим сори бат проблемо си е негов и ако сака кредит или заем да взима,но моито труд сака да си го плати,тъй че язека сакам поече пари от ефендито да взимам га нема акъл.
Тва да мъцнем,кой разбрал,разбрал ,кой не е,нема да се пънем.
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Roshko - Събота, 10 Ноември, 2012, 20:43:29
Звънях и на двама Ви, ма не вдигате.  ;D ;D ;D
Вече имам ли да пиша коментар само ще помоля драйвъра да се включи. Дано да има повече време за форум!

П.П. Приберем ли се дома че си разпечатим целата негова форумска активност за учебно помагало!  ;)
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: driver1 - Събота, 10 Ноември, 2012, 20:55:36
Абе, както би казал един Звеновод Джагата: "Че си опраим я рейтинго!" Ти да видиш...:) :) :)
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: Don_Bazilio - Неделя, 11 Ноември, 2012, 11:25:37
Винаги съм се чудел на акъла на нашите ефендита: Бе ти ся почни работа и си бачкай, па после че опраиме парите. По-точно: работи колкото можеш-на макс, а аз ще ти платя на куково лято!Още ли има колеги, които се вързват на тези приказки? За мен законно е осигуровка на договорена сума, заповед за командировка със всичките и салтанати и авансово изплащане на командировъчните(седмично, месечно или за целия срок на командировката. После се чудят що ли повечето шофери продават нафта? Щото са гладни, а не алчни!
Заглавие: Re:Допълнително споразумение
Публикувано от: DENINI - Сряда, 14 Ноември, 2012, 22:41:35
Цитат на: Don_Bazilio - Неделя, 11 Ноември, 2012, 11:25:37
Винаги съм се чудел на акъла на нашите ефендита: Бе ти ся почни работа и си бачкай, па после че опраиме парите. По-точно: работи колкото можеш-на макс, а аз ще ти платя на куково лято!Още ли има колеги, които се вързват на тези приказки? За мен законно е осигуровка на договорена сума, заповед за командировка със всичките и салтанати и авансово изплащане на командировъчните(седмично, месечно или за целия срок на командировката. После се чудят що ли повечето шофери продават нафта? Щото са гладни, а не алчни!
Аз плащам на шофера след курса веднага.Без значение че на мен ми плащат след 15,20,30 дни.Това е мой проблем не на драйвера.Той си е свършил неговата част от сделката и му плащам заслуженото на момента.