Ха попадна ми сникма от друга тена на Гребеца1912 , но е уникална.
Имах подобен случай някога в Гърция при маневра(е не толкова брутален).
Осите а ремаркето нямаха сходимост и вървеше на една страна дори да го караш назад пак си вървеше на същата страна.
Дойде полиция, колеги и никой не можа да даде акъл как да излезна без да счупя камиона ,ремаркето и къщите на хората.
След около 1,5 часа ми хрумна щурата идея....
Да видим дали ще се сетите каква е била.
(http://www.driver-bg.eu/index.php?action=dlattach;topic=1976.0;attach=3412;image)
Откачаш влекача, обикаляш и закачаш от другата страна. После е лесно.
Ей бре не може човек да ви затрудни поне малко.
Само,че при мен беше обратният вариант , трябваше да закачам ремаркето в положение както на показаната снимка и после пак да откачам по начина ,който си казал. Общо около 30км. обикаляне и 3 закачания (вторият път даже не закачах, само влезнах отдолу и поднесох малко ремаркето)с влекача да си извадя ремаркето.
А полицая не вярва и вика -Трябва хеликоптер.
От началото даже питах дали може да бутна стената.....хахах сега като се сетя....
Е това е много кофти ситуация .Обаче забелязал съм че хладилниците по-често изпадат в такава отколкото брезента или другите типове ремаркета.
ПП.Има случай където заобикалянето е невъзможно поради ред причини само назад n километри е спасението. ;D
Аз пък имам един по-труден въпрос. Възможно ли е да се върнеш назад, при положение, че докато си карал напред, си минал с композицията на по един-два сантиметра от къщите на хората? Имах такова минаване миналата година в Италия и въобще се питах дали ще е възможно, ако не бях успял да карам само напред.
На равно е възможно, но на баир или хлъзгаво трябва камиона да мине по друга траектория а ремаркето по същата.
При движение на заден по кал съм имал случай ремаркето да дърпа диференциала и да ми повдига предницата, а гумите само драскаха по пътя и камиона си вървеше само направо по най-малкото съпротивление.
Затова хлъзгаво ли е слизам да оглеждаm от къде и как ще се минава.
Не бих казал че е невъзможно , но е много много трудно .А и допълнително се утежнява положението от колите отзад , а и аз поне като знам че ме гледат една камара народ и се припотявам ::) още повече .
С дядо в Германия се хванах за главата,кара и мост 3.2 и той няма къде да обърне та назад минимум 4 километра до един LIDL в едно село стана това къщи да си ........... ужас,а какви разминавания правеше по националите ???
Цитат на: Boroman21 - Понеделник, 20 Февруари, 2012, 15:32:31
Е това е много кофти ситуация .Обаче забелязал съм че хладилниците по-често изпадат в такава отколкото брезента или другите типове ремаркета.
ПП.Има случай където заобикалянето е невъзможно поради ред причини само назад n километри е спасението. ;D
В раздела за хладилниците имаше обяснение, че да возиш трупно месо на куки е като цистерна- постоянно се лашка насам-натам. Сигурно за това се получават по-чести попадания в подобни ситуации.
Хладилника кара по магазини , селца, ниви......
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 20 Февруари, 2012, 20:05:47Хладилника кара по магазини , селца, ниви......
Именно , виждал съм във Франция как един с един прицеп (хладилник) 2 часа въртя за да вкара назад в една тясна алея за 2 палета .В повечето случай са групажчета от по пале-две разкарвани из някакви сокаци.
ЦитатВ раздела за хладилниците имаше обяснение, че да возиш трупно месо на куки е като цистерна- постоянно се лашка насам-натам
Такова охладено на куки карах за Гърция , от около 10-12 камион дали имаше 3-4 да не са се обръщали.
Тогава никой не гледаше за шайби и се караше безобразно и много..София -Силистра-София-Атина без почивка с граница и митница в Гърция.
Поне аз знам лично три камиона ,които се обърнаха.
???
Е те за това си обичам хенгера че и да е тесно се се удева.Па и ремаркето може и с трактор да го вкараш стига ти е камиона да мине.
Тоя с ДАФ-а как ли са го изкарали?
Като гледам звъни на ВВС за хеликоптер май.
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 20 Февруари, 2012, 22:08:00
Такова охладено на куки карах за Гърция , от около 10-12 камион дали имаше 3-4 да не са се обръщали.
Тогава никой не гледаше за шайби и се караше безобразно и много..София -Силистра-София-Атина без почивка с граница и митница в Гърция.
Поне аз знам лично три камиона ,които се обърнаха.
Всичко е до знания и можене баце.
Коментара ми по първата снимка е, че се е случило някакво произшествие за да се засуче камиона така. Не виждаме обратната страна на камиона, но съм убеден, че е потрошен. Така на този път не е възможно да го направиш нарочно.
Най-важното което научих с времето е, да не попадам в такива ситуации както в следващите снимки. Като незнам накъде да карам, спирам, пускам авариините и почвам да питам, разпитвам, оглеждам улиците, даже и пеша ходя ако се налага... Като разбера, че друг камион е минавал, може и аз. Преди се притеснявах от полицията - оказва се че в белите държави са много печени и помагат. Като им обясниш проблема дори позволяват и нарушение да направиш на някой знак.
Колега първата снимка не е произшествие. Виждал съм на живо как става тоя номер.Просто е колкото и шофьора който го е направил.Влекача е доста маневрен и го е завъртял с няколко маневри без да прецени че ширината на пътя е по-малка от дължината на ремаркето.Ако я нямаше стената номера можеше и да мине.
Странно ми е, ама щом казваш... ще повярвам. За мен е лудост да си го помислиш само, камо ли да го направиш.
А, по въпроса за хеликоптерите... Това са шофьорски легенди (ЕШК*). Няма хеликоптер който да вдигне 40 тонна композиция, или дори само 32-33 тона ремарке. Дори и да имаше такъв, цената да литне от някъде си и да дойде е повече от цената на композицията и товара барабар с нея.
ЕШК, баце - (един шофьор каза)
това обикновено казваме в моята компания като чуем нещо подобно
Цитат на: kkkvd - Четвъртък, 15 Март, 2012, 12:13:10
Странно ми е, ама щом казваш... ще повярвам. За мен е лудост да си го помислиш само, камо ли да го направиш.
А, по въпроса за хеликоптерите... Това са шофьорски легенди (ЕШК*). Няма хеликоптер който да вдигне 40 тонна композиция, или дори само 32-33 тона ремарке. Дори и да имаше такъв, цената да литне от някъде си и да дойде е повече от цената на композицията и товара барабар с нея.
ЕШК, баце - (един шофьор каза)
това обикновено казваме в моята компания като чуем нещо подобно
Нормален шофьор не би направил никога тая маневра.Но невярвам да не си срещал и доста не нормални дето просто не Им се отдава да мислят.Имах един колега дето само да му кажеш "Абе тука и по-голем камион е минавал" направо "лети с рогите напред" без да гледа и мисли.
А по въпроса за хеликоптера по нашия край имаме такъв лаф:
"Завреш ли се там само с хеликоптер ше те вадат" а иначе знам че няма такъв хеликоптер къде да дигне 30-40т.
П.П.Преди 7-8г бях свидетел как един бивш СО МАТ-джия с над 27-28г стаж на прицеп с хенгер на леко тесно Т-образно кръстовище успя да намести един стълб на енергото между камиона и ремаркето и то от външната страна на завоя.Жалко че тогава нямаше като сега камери и фотоапарати а клипа щеше да е супер.Чудеса всякакви и безгрешен човек няма никой не е застрахован от погрешна предценка дори и най добрите.
Цитат на: kkkvd - Четвъртък, 15 Март, 2012, 12:13:10
Странно ми е, ама щом казваш... ще повярвам. За мен е лудост да си го помислиш само, камо ли да го направиш.
А, по въпроса за хеликоптерите... Това са шофьорски легенди (ЕШК*). Няма хеликоптер който да вдигне 40 тонна композиция, или дори само 32-33 тона ремарке. Дори и да имаше такъв, цената да литне от някъде си и да дойде е повече от цената на композицията и товара барабар с нея.
ЕШК, баце - (един шофьор каза)
това обикновено казваме в моята компания като чуем нещо подобно
Вижда се,че много ги разбираш нещата. ;)
ЕШК- това съм аз в Гърция (не на снимката) запушил околовръстното 1.5часа и полицая ме бъзикаше.... за хеликоптер.
Бях паркирал в двора на една къща(клиентите) на заден през нощта, а после през деня не можах да излезна на преден ход(смях в залата) заради кривата сходимост на осите на ремаркето(за това ми е било лесно да везна на заден) .
Твойто колега не е било ЕШК, а ФУБАР (от един хубав филм е лафа) демек реално си преживел тази гадост
;D
loshdancho, то това е било за филм. ;D
Час и половина - направо пълнометражна комедия е щяло да излезе.
Предполагам, че сега и на теб ти е смешно, но си представям какво ти е било тогава. :)
Цепила му се е джуката, като на мен, веднъж ме извеждаха от един германски град в центъра пред кафенцата полицайте на сирени, спираха трамваи.. абе цирк. Ама като адреса е в центъра на града (?!??!??) и отвсякъде мостове 3.6 м от жп гарата им... омотах се яко... навигацията вика завии, аз не ща, не смея.. и бам градинките пред мен и тва е.. добре че бяха хора полицаите, та ескорт до другия адрес ми направиха даже. Обица на ухото ми остана от тогава.
Най-лошото е в случай на объркване не е че не можеш да завъртиш и да излезеш нанякъде, ами леките коли се бутат и не разбират, че ти си на зор, и докато се усетиш и станало задръстване, щот простаците не виждат авариините, че мигат и се бутат да минат.
Цитат на: SEMPER - Петък, 16 Март, 2012, 09:34:09
loshdancho, то това е било за филм. ;D
Час и половина - направо пълнометражна комедия е щяло да излезе.
Предполагам, че сега и на теб ти е смешно, но си представям какво ти е било тогава. :)
Така се бях омазал , че исках да бутам стената даже питах дали може... :D, Защото бях хладилник и щях да го оперирам уставно.
Иначе олекнах със само 100$ за това, че са ме вкарали в двора, глобиха клиентите, а те си го удържаха от навлото.