От днес 1 март служителите на КАТ спират да глобяват за невключени светлини. Така водачите на МПС вече не са задължени да използват фарове през светлата част на деня. Карането на къси светлини обаче остава препоръчително до 1 ноември тази година, когато отново ще стане задължително.
Ще припомним, че в много от европейските страни колите се движат със запалени светлини през цялата година. Въпреки че вече не е задължително, екипът на MOBILE.BG препоръчва използването на фарове целогодишно. Знаем, че тезата има, както много привърженици, така и много противници.
Аз съм от привържениците на идеята. Карам си на фарове през цялата година. Откакто въведоха да е задължително, просто си ми стана навик. Сякаш има разлика. Струва ми се, че като съм на фарове, по- лесно ме забелязват отсрещно движещите се? :)
Цитат на: Slav_305 - Петък, 02 Март, 2012, 10:34:43
Аз съм от привържениците на идеята. Карам си на фарове през цялата година. Откакто въведоха да е задължително, просто си ми стана навик. Сякаш има разлика. Струва ми се, че като съм на фарове, по- лесно ме забелязват отсрещно движещите се? :)
Аз пък съм привърженик на идеята фаровете да бъдат включени по преценка на водача. Безсмислено е шофирането с включени светлини в напълно слънчев ден. Още по-безсмислено е да те глобят за невключени светлини и то с акт!
До колкото знам в Австрия се предложи това изискване да отпадне миналата година. Не съм сигурен дали е отпаднало. В сумрачни дни е задължително да се ползват светлини, но в слънчев ден намалява забелязването на другите водачи. На мене няколко пъти ми се е случвало да пътувам зад друг и при натискане на спирачка не се забелязва ясно. Съответно моите реакции са доста по-забавени. Аз до този извод съм стигнал за себе си.
Според мен помагат - когато не гледаш в огледалото а само го мяркаш с периферното зрение.
Появява се дразнител и ти привлича вниманието.
Полезно е . Но пък бие на очи в България ,защото не сме свикнали и не е задължително.
Всичко е според- зависи, от моментната преценка, когато това не е задължително. За мен, лично, не е проблем, че предния кара на фаове и стоповете, понякога, се забелязват малко по- трудно. Този проблем съм си го решил, с решението на друг проблем. Всякаква дневна светлина ми дразни очите и през светлата част на деня, съм постоянно с хубави, поляризирани, очила. Поляризацията премахва отблясъците от стъклата и по- добре виждам появяването на други, освен габаритните, светлини. :)
Цитат на: admin - Петък, 02 Март, 2012, 12:45:59
Още по-безсмислено е да те глобят за невключени светлини и то с акт!
За нас, водачите, това е безсмислено и тъпо, ама за оргнаите, дето налагат актовете не е, защото е поредния повод да ни спират с въпроса "Ко шЪ тЪ прайм ся?" >:(
И аз си имам много хубави слънчеви очила. От САЩ съм си ги донесъл и стят в колата. Но много рядко се сещам да ги ползва. Ползвам ги когато излизам на дълъг път. Не съм свикнал да нося очила. Това е добро решение на проблема, но за тези които ги носят.
Добро решение е да са не само хубави, но и поляризирани. Обикновенните от по 5-10 кинта не вършат работа.
За мен вече си е втора природа да съм с очила, навън, през деня. Просто, дневната светлина ми дразни и натоварва очите. Даже изитващия, като карах камиона, се опита да ми направи забележка, че съм с очила. ;D