Форум на българските шофьори

Дискусии и проблеми => Законодателство => Темата е започната от: g_dandy - Понеделник, 05 Март, 2012, 09:49:43

Заглавие: Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: g_dandy - Понеделник, 05 Март, 2012, 09:49:43
С молба към тези с по-голям опит в пътуванията по Европата или тези,успешно издържали изпита за Професионална компетентност,да разяснят на такива като мен какво гласи теорията по отношение на работното време на шофьора!
Конкретният въпрос е какво се получава,когато шофираш,поради някакви причини,по-малко от 9 ч,правиш пауза 11 ч и се получават по-малко от 24 часа.По думите на колеги,не можеш на тази шайба или,по-скоро в един цикъл от 24 часа, да имаш две карания с голямата пауза (11 или 9 часа).Значи ли това,че трябва да правиш пауза,независимо колко дълга,докато започне следващото денонощие?
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Mystang - Понеделник, 05 Март, 2012, 09:58:28
Не казвам че съм прав,но до сега ядове не съм имал.Аз правя тъй,след каране и пауза от 9 или 11ч. слагам нова шайба и газ.Никой не те задължава шайбата да стои до последната минута в тахографа.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: g_dandy - Понеделник, 05 Март, 2012, 10:42:29
Онзи ден говорих с колега,който работи в Италия и,според него,за времето от 0 ч до 24 ч на един и същ ден не можеш да караш 2 пъти,т.е. да направиш около 11 ч каране (с 45-те минути почивка) + 11 ч пауза + 2 ч ново каране.Досега не съм се замислял по този въпрос,за мен важното е да не нарушиш максималното време за каране и минималното време за почивка.Сериозен проблем се получава,когато имаш да минеш малко разстояние,примерно от Спачва до Загреб,да обмитиш и разтовариш и след това да отидеш на друг адрес за товарене.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Don_Bazilio - Понеделник, 05 Март, 2012, 11:18:10
Колеги, работния ден не е само каране и почивка и не се смятат само тези две неща. Има и време на разположение - когато чакаш на място в задръстване(снега на Дунавмост), чакаш да те натоварят и др. подобни. Случвало ми се е точно това време на раположение да го пускам като почивка на тахографа за да ми остане време за каране. Четете Регламент 561 - колкото и да е отегчително, но там е истината!
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Бачо Владо - Понеделник, 05 Март, 2012, 13:28:45
Да взема и аз отношение по темата малко.Значи термина работен ден включва абсолютно всичко от момента на тръгването ти....да речем сутринта.В това число- време за шофиране,паузи от 0.45 мин.,разтоварване,товарене....всичко.Нормалният работен дене 13 часа,можеш го продължи до 15 часа ,но само когато по време на работният ти ден за нещо си стоял или по-точно камиона е стоял на място 3 часа и повече..В рамките на 24 часа можеш да започнеш втори работен ден,но да не го правиш система.Можеш да започнеш новия работен ден но след 21 часа ,изтекли от предния раб.ден.В това число каране паузи и всичко останало ,но тръгване след 21 -вия час.Нищо ново не съм казал,просто трябва повечко време да се почете....за сметка на по-малко бирички да речем.Желая успехи.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: LKW - Понеделник, 05 Март, 2012, 13:29:27
Цитат на: g_dandy - Понеделник, 05 Март, 2012, 09:49:43
С молба към тези с по-голям опит в пътуванията по Европата или тези,успешно издържали изпита за Професионална компетентност,да разяснят на такива като мен какво гласи теорията по отношение на работното време на шофьора!
Конкретният въпрос е какво се получава,когато шофираш,поради някакви причини,по-малко от 9 ч,правиш пауза 11 ч и се получават по-малко от 24 часа.По думите на колеги,не можеш на тази шайба или,по-скоро в един цикъл от 24 часа, да имаш две карания с голямата пауза (11 или 9 часа).Значи ли това,че трябва да правиш пауза,независимо колко дълга,докато започне следващото денонощие?

Ако съм те разбрал правилно ,ти питаш дали примерно общо карано+пауза имаш 6 часа и дневната почивка ти е 9 или 11 часа.Това прави 15 или 17 часа чертане по шайбата.От шайбата остават 9 или 7 часа място.Та ти питаш дали може да не сменяш шайбата и тези 9 или 7 часа да караш ,нали.Отговора е ,неможе трябва да смениш шайбата след изтичане на дневната почивка ,защото след нея започваш нов период(цикъл) на работа.Това е като седмичната почивка , щом спреш в края на седмицата ти вадиш шайбата с която си карал последния ден (на нея има място за чертане) и слагаш нова на която тахографа чертае седмичната ти почивкаДруго важно нещо извън въпроса ти е и навлизането от един ден в друг (след 12часа през ноща) с каране.Часовете с които си навлязал в следващия ден (караното след 12 часа през ноща) трябва да се компенсират(да караш по малко) от следващия работен период (караш по малко от 9 часа).Примерно правиш втори период на каране (4.30 часа) ,този период почва в 10 вечерта.Ако караш до 2.30 през ноща ,трябва да компенсираш тези 2.30часа от следващия период на каране.След като направиш дневната си почивка от 9 или 11 часа и седнеш да караш ,имаш право да караш 6.30часа.Защото с предния период на каране си влязъл в следващия ден.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: g_dandy - Понеделник, 05 Март, 2012, 13:51:54
Точно затова вмъкнах в заглавието на темата "шофьорът - чиновник".Т.е. този цикъл започва не от часа на първото тръгване ( примерно 23 ч на днешна дата ),а от 0 ч на утрешна дата. Днес карам само 1 час,след 0 ч карам 8 часа,следва пауза 11 часа и се получава,че около 20 ч утре не трябва да тръгвам,а да изчакам 0 ч на по-следващия ден.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чи&
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 09 Март, 2012, 12:23:23
Цитат на: Бачо Владо - Понеделник, 05 Март, 2012, 13:28:45
Да взема и аз отношение по темата малко.Значи термина работен ден включва абсолютно всичко от момента на тръгването ти....да речем сутринта.В това число- време за шофиране,паузи от 0.45 мин.,разтоварване,товарене....всичко.Нормалният работен дене 13 часа,можеш го продължи до 15 часа ,но само когато по време на работният ти ден за нещо си стоял или по-точно камиона е стоял на място 3 часа и повече..В рамките на 24 часа можеш да започнеш втори работен ден,но да не го правиш система.Можеш да започнеш новия работен ден но след 21 часа ,изтекли от предния раб.ден.В това число каране паузи и всичко останало ,но тръгване след 21 -вия час.Нищо ново не съм казал,просто трябва повечко време да се почете....за сметка на по-малко бирички да речем.Желая успехи.

     Колега, къде в Регламента, прочете, че след 21 часа можеш да тръгнеш? Мнения много, не е лошо да се цитира от Регламента, след това има много тълкувания. Поне цитата да е безспорен.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: dimich87 - Събота, 10 Март, 2012, 11:57:05
Нормалния работен ден е 4 часа и половина, почивка минимум 45 мин и още 4 часа и половина каране. Може да се удължи периода на работния ден само 2 пъти седмично. В една седмица трябва да се кара не повече от 40 работни часа. Ако се съберат повече от 40 часа за седмицата, трябва да се компенсират с часовете от следващата седмица. За две седмици карането трябва да не надвишава 80 часа.
Освен увеличавене на работния ден (2 пъти седмично) може да се кара 6-ти ден през седмицата, но задължително след 24 часова почивка.
Времето за товаро-разтоварна дейност може да се пусне като почивка. Аз с вуйчо ми като карах от Русе тръгвахме и в София на първото място за разтоварване си правехме първата почивка. След това отивахме на другите обекти. На връщане се качвах аз да карам и където ми дойде палзата спирахме и се прибирахме.
Когато пътуваше сам, записваше мойте имена на шайбата. Правеше 4 часа и половина с моята шайба (обикновенно през ноща тръгваше така), или докато стигне пътвия обект. След това слагаше неговата шайба и продължаваше. Не са го спирали с моя шайба в тахографа. Спирали са го с негова и са го питали каде е другия шофьор, а той казвал че съм слязал че съм имал работа.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: driver1 - Събота, 10 Март, 2012, 14:43:35
  dimich87, малко си се объркал. Времето за шофиране в една работна седмица е 45ч. Допустимо е да се увеличи до 56ч. но през следващата седмица сбора от работните часове не трябва да превишава 90. Тези 80 раб. часа не знам от къде ги измъдри. Освен това почивката между два цикъла по 4.30часа може да бъде разделена на две почивки - на не по-малко от 15мин за първата и не по-малко от 30мин. за втората.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: dinko_68 - Събота, 10 Март, 2012, 15:40:03
Хора не пишете глупости за бога ако не ги знаете и още повече ако никога не сте чели правилата от Регламент 561 ЕО
Цитат на: dimich87 - Събота, 10 Март, 2012, 11:57:05
Нормалния работен ден е 4 часа и половина, почивка минимум 45 мин и още 4 часа и половина каране. Може да се удължи периода на работния ден само 2 пъти седмично....
Добре си го написал но това не е работен ден-нормалния работен ден е 13 ч. и в някои случаи може да е до 15ч. и в него освен каране и паузи влизат също така и всички други дейности (товарене, разтоварване, спиране за зареждане, ремонт, чакане по граници и за квот още се сетиш) на водача на МПС които той върши и са в рамките на периода между края на предната дневна почивка и началото на новата такава.

Цитат на: dimich87 - Събота, 10 Март, 2012, 11:57:05
.... В една седмица трябва да се кара не повече от 40 работни часа. Ако се съберат повече от 40 часа за седмицата, трябва да се компенсират с часовете от следващата седмица. За две седмици карането трябва да не надвишава 80 часа...
това също е абсолютно грешно-за една седмица можеш да караш до максимум 56 ч., в максимално 6 ежедневни периода (чл.6, ал.2 от Регламент 561/2006, след 11.04.2007) но на следващата седмица задължително компенсираш с максимум каране 34 ч. така,че за две последователни седмици тавана е 90 ч.(чл.6, ал.3 от Регламент 561/2006, след 11.04.2007)

Цитат на: dimich87 - Събота, 10 Март, 2012, 11:57:05
......Освен увеличавене на работния ден (2 пъти седмично) може да се кара 6-ти ден през седмицата, но задължително след 24 часова почивка.....

това също е някаква измишльотина и не знам къде ги четете тия смехории....

Цитат на: dimich87 - Събота, 10 Март, 2012, 11:57:05
.....Аз с вуйчо ми като карах от Русе тръгвахме и в София на първото място за разтоварване си правехме първата почивка. След това отивахме на другите обекти. На връщане се качвах аз да карам и където ми дойде палзата спирахме и се прибирахме.
Когато пътуваше сам, записваше мойте имена на шайбата. Правеше 4 часа и половина с моята шайба (обикновенно през ноща тръгваше така), или докато стигне пътвия обект. След това слагаше неговата шайба и продължаваше. Не са го спирали с моя шайба в тахографа. Спирали са го с негова и са го питали каде е другия шофьор, а той казвал че съм слязал че съм имал работа.

тази част въобще не трябва и да се коментира тъй като тя пък е против всякакви правила и норми

Хайде сега да ми решите следния казус за да се върнем в темата която започна колегата g_dandy

И така:
1.Приемаме условно, че шайбата я сменяме в 11:00 ч. сега е 12:30 ч. и вече е сменена.
2.Получаваме заявка за товарене от т.А , като до момента вече имаме минимум 9 ч. почивка или повече, което ни дава правото да караме пълни 9 ч. а също така имаме и термин за разтоварване на другия ден в т. В точно в 08:30 ч. и неустойка от 750 евро в случай на закъснение.(пр. въздушно карго и самолета излита в 09:30 и не може да ни чака нас)
3. Тръгваме в 13:00 ч. към товарен адрес А и точно след каране от 4:30 ч. сме паркирали на рампата където товарим в продължение на 1 ч. (т.е. от 17:30-18:30ч. и разбира се това си го пускаме за пауза)
4.След като сме натоварили в 18:30 ч. тръгваме и си караме останалите 4:30 ч до разтоварен адрес т.В което означава, че спираме в 23:00ч
5.До часа на термина имаме точно 9:30 ч. (идеално за нова почивка макар и съкратена)

и така до тук сме абсолютно стриктни и към каране и към паузи и към почивки а и с работното време също, освен това сме спазили и термина

И сега въпросът е:-Ще влезем ли да разтоварим в 08:30 ч.(защото вече имаме направена почивка) и защото така е по термин или нямаме право защото не е минал 24 ч период (шайбата не е сменена...) и вадим 750 евро за да платим неустойката (питам се за чия сметка ще е само неустойката) ??? ??? ???
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: insalud - Събота, 10 Март, 2012, 16:06:34
Цитат на: dinko_68 - Събота, 10 Март, 2012, 15:40:03
Хора не пишете глупости за бога ако не ги знаете и още повече ако никога не сте чели правилата от Регламент 561 ЕОДобре си го написал но това не е работен ден-нормалния работен ден е 13 ч. и в някои случаи може да е до 15ч. и в него освен каране и паузи влизат също така и всички други дейности (товарене, разтоварване, спиране за зареждане, ремонт, чакане по граници и за квот още се сетиш) на водача на МПС които той върши и са в рамките на периода между края на предната дневна почивка и началото на новата такава.
това също е абсолютно грешно-за една седмица можеш да караш до максимум 56 ч., в максимално 6 ежедневни периода (чл.6, ал.2 от Регламент 561/2006, след 11.04.2007) но на следващата седмица задължително компенсираш с максимум каране 34 ч. така,че за две последователни седмици тавана е 90 ч.(чл.6, ал.3 от Регламент 561/2006, след 11.04.2007)

това също е някаква измишльотина и не знам къде ги четете тия смехории....

тази част въобще не трябва и да се коментира тъй като тя пък е против всякакви правила и норми

Хайде сега да ми решите следния казус за да се върнем в темата която започна колегата g_dandy

И така:
1.Приемаме условно, че шайбата я сменяме в 11:00 ч. сега е 12:30 ч. и вече е сменена.
2.Получаваме заявка за товарене от т.А , като до момента вече имаме минимум 9 ч. почивка или повече, което ни дава правото да караме пълни 9 ч. а също така имаме и термин за разтоварване на другия ден в т. В точно в 08:30 ч. и неустойка от 750 евро в случай на закъснение.(пр. въздушно карго и самолета излита в 09:30 и не може да ни чака нас)
3. Тръгваме в 13:00 ч. към товарен адрес А и точно след каране от 4:30 ч. сме паркирали на рампата където товарим в продължение на 1 ч. (т.е. от 17:30-18:30ч. и разбира се това си го пускаме за пауза)
4.След като сме натоварили в 18:30 ч. тръгваме и си караме останалите 4:30 ч до разтоварен адрес т.В което означава, че спираме в 23:00ч
5.До часа на термина имаме точно 9:30 ч. (идеално за нова почивка макар и съкратена)

и така до тук сме абсолютно стриктни и към каране и към паузи и към почивки а и с работното време също, освен това сме спазили и термина

И сега въпросът е:-Ще влезем ли да разтоварим в 08:30 ч.(защото вече имаме направена почивка) и защото така е по термин или нямаме право защото не е минал 24 ч период (шайбата не е сменена...) и вадим 750 евро за да платим неустойката (питам се за чия сметка ще е само неустойката) ??? ??? ???
+1 Радвам се, че имам един грамотен колега.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 10 Март, 2012, 17:42:39
    Както обикновено dinko_68 и  driver1, са точни с мненията си. Нормално е едно нещо да се тълкува от всеки различно. Проблема е, че този Регламент не се чете. Някой им е казал така и така. Отново призовавам четете, дайте точен цитат от Регламента и тогава мнения. Чувал съм след 10 часа каране задължително 11 ч, почивка даже и 12 ч, ... само че, в Регламента, никъде не го пише това. Работен ден 15 ч, само когато има 3 ч почивка, тогава е вариант 3+9 ч, което е нормална почивка. Може и 15 ч, без 3 ч непрекъснато, ако успеете да си вземете почивката, до края на 24 часовия период. Когато имате право на намалена дневна почивка (9 ч, три пъти в седмицата), можете да имате работен ден 15 часа. Тази седмица, най-малкия ми ден е тринадесет и половина часа, което е пак 15 ч. три пъти имам 3+9, другите три дни не.
    Пак да кажа прочетете Регламента, цитирайте го и ще го тълкуваме.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: dinko_68 - Събота, 10 Март, 2012, 17:52:10
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 10 Март, 2012, 17:42:39
   Както обикновено dinko_68 и  driver1, са точни с мненията си.   Нормално е едно нещо да се тълкува от всеки различно. Проблема е, че този Регламент не се чете. Някой им е казал така и така. Отново призовавам четете, дайте точен цитат от Регламента и тогава мнения. Чувал съм след 10 часа каране задължително 11 ч, почивка даже и 12 ч, ... само че, в Регламента никъде не го пише това. Работен ден 15 ч, само когато има 3 ч почивка, тогава е вариант 3+9 ч, което е нормална почивка. Може и 15 ч, без 3 ч непрекъснато, ако успеете да си вземете почивката, до края на 24 часовия период. Когато имате право на намалена дневна почивка, можете да имате работен ден 15 часа. Тази седмица, най-малкия ми ден е тринадесет и половина часа, което е пак 15 ч. три пъти имам 3+9, другите три дни не.
    Пак да кажа прочетете Регламента, цитирайте го и ще го тълкуваме.

Имам син на 18 години, в момента кара курсовете за шофьори, на практика (т.е. в карането е много добър-може и по наследство да му е) но не му се четат листовките и това си е.
Като съдя по него, а и като гледам от страни цялото им поколение е такова.

Принципа ЕКК (Един колега каза) е по лесен, друг е въпроса обаче колко е вярно това ЕКК

Хайде момци искам да прочета решенията ви на казуса ми:
ЦитатХайде сега да ми решите следния казус за да се върнем в темата която започна колегата g_dandy

И така:
1.Приемаме условно, че шайбата я сменяме в 11:00 ч. сега е 12:30 ч. и вече е сменена.
2.Получаваме заявка за товарене от т.А , като до момента вече имаме минимум 9 ч. почивка или повече, което ни дава правото да караме пълни 9 ч. а също така имаме и термин за разтоварване на другия ден в т. В точно в 08:30 ч. и неустойка от 750 евро в случай на закъснение.(пр. въздушно карго и самолета излита в 09:30 и не може да ни чака нас)
3. Тръгваме в 13:00 ч. към товарен адрес А и точно след каране от 4:30 ч. сме паркирали на рампата където товарим в продължение на 1 ч. (т.е. от 17:30-18:30ч. и разбира се това си го пускаме за пауза)
4.След като сме натоварили в 18:30 ч. тръгваме и си караме останалите 4:30 ч до разтоварен адрес т.В което означава, че спираме в 23:00ч
5.До часа на термина имаме точно 9:30 ч. (идеално за нова почивка макар и съкратена)

и така до тук сме абсолютно стриктни и към каране и към паузи и към почивки а и с работното време също, освен това сме спазили и термина

И сега въпросът е:-Ще влезем ли да разтоварим в 08:30 ч.(защото вече имаме направена почивка) и защото така е по термин или нямаме право защото не е минал 24 ч период (шайбата не е сменена...) и вадим 750 евро за да платим неустойката (питам се за чия сметка ще е само неустойката) Ъ? Ъ? Ъ?
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: insalud - Събота, 10 Март, 2012, 18:17:41
Цитат на: dinko_68 - Събота, 10 Март, 2012, 17:52:10
Имам син на 18 години, в момента кара курсовете за шофьори, на практика (т.е. в карането е много добър-може и по наследство да му е) но не му се четат листовките и това си е.
Като съдя по него, а и като гледам от страни цялото им поколение е такова.

Принципа ЕКК (Един колега каза) е по лесен, друг е въпроса обаче колко е вярно това ЕКК

Хайде момци искам да прочета решенията ви на казуса ми:
+1 Колега работя като международен шофьор от 9 години, т.е. от 20 годишен и съм сигурен, че това което пишеш е точно така от личен опит. Може да се учат от теб. Шофьор и к....а се раждат а не се става.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Бачо Владо - Събота, 10 Март, 2012, 20:58:00
Да взема отношение по казуса на колегата Динко.Незнам доколко ще останеш доволен от отговора ми колега.Пречупено през призмата на моя мироглед,шофьорски.Значи много е просто ,тръгваме в 13.00  24 часа изтичат в 13.00 ч на другия ден.Значи по-рано от 10.00 ч аз нема мръдна камиона.Тогава изминават 21часа.След този минимум часове спокойно можеш да тръгнеш без никви последствия.А тово,че имало термин и спедитори и диспоненти нещо не са измислили както трябва,хич ми не дреме.За варианти,магнит и само днес и нема повече...при мене не минават.Да в 08.30 ч ще отида на офиса на фирмата и ще обясня за какво става въпрос и от мене толкова.Ако искат да разтоварват на паркинга,ако не друг да бере гайлето.Аз моята работа съм свършил.Толкова по въпроса.И още нещо,кой Ви бие по ушите да си накъсвате денонощието в работа и паузи и да не знаеш,кога е ден и кога нощ.През последните поне 5 години изобщо не го права,ако е такъв начина на работа в дадена фирма....просто нема да постъпя там макар и за 3000 евро заплата...Надявам се бех достатъчно ясен...
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Бачо Владо - Събота, 10 Март, 2012, 21:18:58
Да взема малко отношение по казуса на колегата Динко.Едва ли ще останеш доволен от мнението ми,ама да го кажа все пак.Значи пречупено през призмата на опита ми като шофьор от доста годинки отговора е....не влизам да разтовара в 8.30 ч
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Бачо Владо - Събота, 10 Март, 2012, 21:38:39
Извинявам се ама нета ми е скапан и за по-сигурно 2 пъти ха ха ха
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: dinko_68 - Събота, 10 Март, 2012, 22:11:59
Цитат на: Бачо Владо - Събота, 10 Март, 2012, 20:58:00
Да взема отношение по казуса на колегата Динко.Незнам доколко ще останеш доволен от отговора ми колега.Пречупено през призмата на моя мироглед,шофьорски.Значи много е просто ,тръгваме в 13.00  24 часа изтичат в 13.00 ч на другия ден.Значи по-рано от 10.00 ч аз нема мръдна камиона.Тогава изминават 21часа.След този минимум часове спокойно можеш да тръгнеш без никви последствия.А тово,че имало термин и спедитори и диспоненти нещо не са измислили както трябва,хич ми не дреме.За варианти,магнит и само днес и нема повече...при мене не минават.Да в 08.30 ч ще отида на офиса на фирмата и ще обясня за какво става въпрос и от мене толкова.Ако искат да разтоварват на паркинга,ако не друг да бере гайлето.Аз моята работа съм свършил.Толкова по въпроса.И още нещо,кой Ви бие по ушите да си накъсвате денонощието в работа и паузи и да не знаеш,кога е ден и кога нощ.През последните поне 5 години изобщо не го права,ако е такъв начина на работа в дадена фирма....просто нема да постъпя там макар и за 3000 евро заплата...Надявам се бех достатъчно ясен...

Ок за отговора ти но когато казваш нещо е добре да се обосноваваш не само с думи но и с факти защо го правиш така и защо въобще е така
Цитат на: Бачо Владо - Събота, 10 Март, 2012, 20:58:00
....тръгваме в 13.00  24 часа изтичат в 13.00 ч на другия ден.Значи по-рано от 10.00 ч аз нема мръдна камиона.Тогава изминават 21часа.
Би ли обяснил защо ще чакаш 21-я час и къде си го прочел или и това е ЕКК

Цитат на: Бачо Владо - Събота, 10 Март, 2012, 20:58:00
......След този минимум часове спокойно можеш да тръгнеш без никви последствия.А тово,че имало термин и спедитори и диспоненти нещо не са измислили както трябва,хич ми не дреме.За варианти,магнит и само днес и нема повече...при мене не минават.Да в 08.30 ч ще отида на офиса на фирмата и ще обясня за какво става въпрос и от мене толкова.Ако искат да разтоварват на паркинга,ако не друг да бере гайлето.Аз моята работа съм свършил.Толкова по въпроса.....
Ако дадеш стойностно обяснение на по горната част и подкрепено с факти написани в регламента то тогава ОК и за тази част но ако не можеш да се обосновеш то тогава това не се нуждае от коментар.

Цитат на: Бачо Владо - Събота, 10 Март, 2012, 20:58:00
И още нещо,кой Ви бие по ушите да си накъсвате денонощието в работа и паузи и да не знаеш,кога е ден и кога нощ.През последните поне 5 години изобщо не го права,ако е такъв начина на работа в дадена фирма....просто нема да постъпя там макар и за 3000 евро заплата...Надявам се бех достатъчно ясен...

Извини ме но къде видя накъсване денонощието в работа и паузи в казуса и да разбирам ли, че ти караш само и единствено през деня независимо дали си с термин или не и колко дълга почивка ти се получава и че не гониш време и т.н.

И другия ми въпрос към теб е:-Не е ли възможно най краткия период след който може да се тръгне отново след предното започване на работен ден и така, че да не си в нарушение да е например 9:01 ч. ??? ??? ???...помисли добре и отговори
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Roshko - Неделя, 11 Март, 2012, 03:08:39
Цитат на: Бачо Владо - Понеделник, 05 Март, 2012, 13:28:45
Да взема и аз отношение по темата малко.Значи термина работен ден включва абсолютно всичко от момента на тръгването ти....да речем сутринта.В това число- време за шофиране,паузи от 0.45 мин.,разтоварване,товарене....всичко.Нормалният работен дене 13 часа,можеш го продължи до 15 часа ,но само когато по време на работният ти ден за нещо си стоял или по-точно камиона е стоял на място 3 часа и повече..В рамките на 24 часа можеш да започнеш втори работен ден,но да не го правиш система.Можеш да започнеш новия работен ден но след 21 часа ,изтекли от предния раб.ден.В това число каране паузи и всичко останало ,но тръгване след 21 -вия час.Нищо ново не съм казал,просто трябва повечко време да се почете....за сметка на по-малко бирички да речем.Желая успехи.

Толко глупости на едно място не бех чел, ма ще се фана за най-фрапиращата, па и как ЕКК хубуу е да се четат тези регламенти, затова са писани... Вече  ми се драйфа да коментирам 561, ма... :D

Член 8 т.2. За всеки период от 24 часа след края на предходната дневна почивка или седмична поивка водачът трябва да е ползвал следващата почивка.

Толкова ли сложно е написано, че да се нуждае от какви ли не обяснения и тълкувания  ??? :o ??? :o ??? :o
Става въпрос за почивката, кога най-късно да се взима тя, а не колко пъти ще започваш работен ден...
От тази точка идва и понятието работен ден, като максималната му продължителност е 24  минус минимална пауза 9 = 15. Ако  работата в този 24-часов период е била 15 часа, то дори и да направите 15 часа пауза след това ще Ви се зачетат само 9 т.е. намалена пауза на каквато имате право три пъти в седмицата и ПО НИКОЙ НАЧИН не е свързана с  някакви измислени условия от 3 часови паузи при товарене или подобни фантасмагории!!! АКО по една или друга причина сте имали щастието за непрекъсната пауза повече от три часа през работния ден, прибавяйки девет след това просто Ви се зачита за нормална НЕнамалена почивка!
Ако работиш например 4 часа правиш си пауза не по-малка от 9 часа и си стартираш като пич  нов работен ден! Даже можеш в един ден да стартираш три пъти... Караш един час - пауза девет. Караш още един час - пак девет, та станаха общо 20 и след това тръгваш за трети път днес и си правиш спокойно до 15 часа работен ден...
Успех!
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: dinko_68 - Неделя, 11 Март, 2012, 09:58:58
Цитат на: Roshko - Неделя, 11 Март, 2012, 03:08:39
Толко глупости на едно място не бех чел, ма ще се фана за най-фрапиращата, па и как ЕКК хубуу е да се четат тези регламенти, затова са писани... Вече  ми се драйфа да коментирам 561, ма... :D

и аз от няколко дни чета всички тия глупости и за това не се стърпях и почнах да пиша в темата...

Цитат на: Roshko - Неделя, 11 Март, 2012, 03:08:39
...Ако работиш например 4 часа правиш си пауза не по-малка от 9 часа и си стартираш като пич  нов работен ден! Даже можеш в един ден да стартираш три пъти... Караш един час - пауза девет. Караш още един час - пак девет, та станаха общо 20 и след това тръгваш за трети път днес и си правиш спокойно до 15 часа работен ден...
Успех!


Ето точно това ми беше като цяло и замисъла да докажа-а именно,че на една шайба можеш да започнеш втори работен ден-нали точно това е и самия въпрос на темата поставен от колегата g_dandy
Хайде със здраве и успех на всички от мен и вземете та го прочетете поне тоя пусти Регламент 561 ЕО па кой каквото,колкото и както разбере от него-така да го прилага.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Бачо Владо - Неделя, 11 Март, 2012, 10:29:12
Динко като се позамислих разбрах от къде идва неразбирането и тълкуването ,всеки как му е удобно.Според мен проблема с различното тълкуване идва от ...как да кажа  от вътрешните правила във фирмите и липсата на подробен инструктаж при започване на работа.При предишното ми изказване не обясних достатъчно подробно .Да регламента е един за всички.През 2007 г започнах работа във фирма ЛКВ Августин Австрия.Там преди започване,преди изобщо да ти дадът камион се провеждаше вътрешно обучение по всички нормативни документи свързани с транспорта и след това и изпит.Ако вземеш вътрешния изпит тогава камион,иначе обратно за Бг.Та от там ми е останало това за тръгването след 21-вия час,инструктажа се провеждаше от австриец от фирмата.Подписваш и декларация за проведеното обучение и инструктаж и после ако оакаш нещата глобите са за твоя сметка.И така,от тогава не съм пипал да чета нищо,регламента си е същия и до днес,с малки допълнения.След това смених неколко фирми  и все така работа,немам никакви глоби за посочения период ,а само протоколи за контрола и газ.Та затова го казах ей така просто,за мене това е нормалното състояние на нещата от доста време.Ако имате некой познат да е работил или все още работи там,говорете с него и той ще Ви каже същото....Апропо ...може да ми се смеете ама аз камион с дискове не съм карал поне от 5 години  поне....
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: dinko_68 - Неделя, 11 Март, 2012, 10:53:22
Цитат на: Бачо Владо - Неделя, 11 Март, 2012, 10:29:12
Динко като се позамислих разбрах от къде идва неразбирането и тълкуването ,всеки как му е удобно.Според мен проблема с различното тълкуване идва от ...как да кажа  от вътрешните правила във фирмите и липсата на подробен инструктаж при започване на работа.При предишното ми изказване не обясних достатъчно подробно .Да регламента е един за всички.През 2007 г започнах работа във фирма ЛКВ Августин Австрия.Там преди започване,преди изобщо да ти дадът камион се провеждаше вътрешно обучение по всички нормативни документи свързани с транспорта и след това и изпит.Ако вземеш вътрешния изпит тогава камион,иначе обратно за Бг.Та от там ми е останало това за тръгването след 21-вия час,инструктажа се провеждаше от австриец от фирмата.Подписваш и декларация за проведеното обучение и инструктаж и после ако оакаш нещата глобите са за твоя сметка.И така,от тогава не съм пипал да чета нищо,регламента си е същия и до днес,с малки допълнения.След това смених неколко фирми  и все така работа,немам никакви глоби за посочения период ,а само протоколи за контрола и газ.Та затова го казах ей така просто,за мене това е нормалното състояние на нещата от доста време.Ако имате некой познат да е работил или все още работи там,говорете с него и той ще Ви каже същото....Апропо ...може да ми се смеете ама аз камион с дискове не съм карал поне от 5 години  поне....

Мисля, че темата е дали и кое е редно по писаните правила, а не как е и как са ни искали да прилагаме в дадена фирма по техни си правила и норми и ако това не е нарушение то значи е така и единствено само така а ние сме приели за практика от тогава на сам.
В този ред на логика ако работиш само от 08:00 до 17:00, както беше по правилата на бившите ДАП от времето на социализма, пак ще си спазил Регламента и ти гарантирам, че няма ама НЯМА да имаш абсолютен проблем с контролните органи та били те наши, BAG, мусю франсе или наглите унгарци но също така надали ще бъдеш доволен и от сумата която ще получиш за свършена работа в края на месеца. Разбира се съм и далеч от мисълта, че има такава фирма където да те остави да караш само от 08-17:00ч и то абсолютно всеки ден и на 5 дневна работна седмица.
Впрочем и като те спрат за контрол никой не те пита как и какви са вътрешните правилата на фирмата в която работиш за да те контролира по тях а мисля всички се съобразяват с този "труден" за четене и прилагане Регламент 561 ЕО
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 11 Март, 2012, 12:41:08
Те тва е приказка бачкане от 08:00 до 17:00 от понеделник до петък.
Ма те,не ставало и писали 561 баси тъпите европейци ,апропо у горното работно време обедната почивка е задължителна и е от 12:00 до 13:00.

А Тато бил лош.Да ама не. ;)
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: dinko_68 - Неделя, 11 Март, 2012, 12:59:41
Цитат на: Бригадира - Неделя, 11 Март, 2012, 12:41:08
Те тва е приказка бачкане от 08:00 до 17:00 от понеделник до петък.
Ма те,не ставало и писали 561 баси тъпите европейци ,апропо у горното работно време обедната почивка е задължителна и е от 12:00 до 13:00.

А Тато бил лош.Да ама не. ;)
Бриги, не само, че беше задължителна обедната почивка ами и те хранеха у столовата на предприятието където чорбата с боб беше 8 стотинки а филийката с хляба беше 2 стотинки......бешало.........верно са си тъпи тиа европейци ;D ;D ;D ;D
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 11 Март, 2012, 13:14:08
Цитат на: dinko_68 - Неделя, 11 Март, 2012, 12:59:41
Бриги, не само, че беше задължителна обедната почивка ами и те хранеха у столовата на предприятието където чорбата с боб беше 8 стотинки а филийката с хляба беше 2 стотинки......бешало.........верно са си тъпи тиа европейци ;D ;D ;D ;D
Даже и командировка даваха мислим 5 кинта,което си беше цифра пара .

Мани ги тез европейци,язека,че си върнем комунизма само шефчето да се мирне с тез европейски хранителни вериги стационирани у БГ и съм го върнал,ма пусто с манджата,че е трудно,но мислим по въпроса.
Апропо кат писах,че кайвето край пъто е на дебели цени ми се присмехте,ма те скъпо е и требва се направи протест,та да си цокаме барлем кайвенце по 30 стинки,ма нали сме си сговорни комай,че си го лочиме по кинта и петдесет или,че го вариме на котлоно за тънкана да минеме.

Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: dinko_68 - Неделя, 11 Март, 2012, 13:30:13
Мани го туй кафе, оно че скъпо скъпо ама то вредно бре-дига кръвното и че гушнем чемшира преждевременно по добре за манджата да се помисли и намали па ако мой и безплатни купони да се раздадат..... ;)
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Бриги Магнито - Неделя, 11 Март, 2012, 13:35:53
Цитат на: dinko_68 - Неделя, 11 Март, 2012, 13:30:13
Мани го туй кафе, оно че скъпо скъпо ама то вредно бре-дига кръвното и че гушнем чемшира преждевременно по добре за манджата да се помисли и намали па ако мой и безплатни купони да се раздадат..... ;)
Е арно ма при мен е баш обратното с ниско кръвно съм и без кайве сака бира да кусам.
Нема начин манджата я изпущихме при нея спасение нема бъзвъзвратно я затрихме.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: dinko_68 - Неделя, 11 Март, 2012, 13:47:37
Цитат на: Бригадира - Неделя, 11 Март, 2012, 13:35:53
Е арно ма при мен е баш обратното с ниско кръвно съм и без кайве сака бира да кусам.
Нема начин манджата я изпущихме при нея спасение нема бъзвъзвратно я затрихме.

Така си е за манджата,мани ама го обърнахме на чат с тебе и сменихме смисъла на темата ама кат не искат да пишат по нея кво да направя....
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Бачо Владо - Неделя, 11 Март, 2012, 15:01:40
С две думи Динко.Натискай ти бате на четене,а аз ще натискам на бачкане щото има разходи бая ,и студентка и коли има да сменявам и т.н.За твое сведение имам професионална книжка от 1981 г.Т.е. това съм учил и това работа през последните 10 г само навън.И нема нужда като работиш в белите фирми да праиш тия гимнастики и на акъла си и да прилагаш на практика.Меко казано ....твърде глупаво е....си измисляте преживявания.Но всеи си има глава на раменете и да се оправя както реши.Благодаря ти все пак ,че ме върна малко назад в хубавите годинки от....ДАПа ,да от там съм почнал преди 30 години и не съжалявам нито за миг...Успехи на всички
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: dinko_68 - Неделя, 11 Март, 2012, 15:15:35
Цитат на: Бачо Владо - Неделя, 11 Март, 2012, 15:01:40
С две думи Динко.Натискай ти бате на четене,а аз ще натискам на бачкане щото има разходи бая ,и студентка и коли има да сменявам и т.н.За твое сведение имам професионална книжка от 1981 г.Т.е. това съм учил и това работа през последните 10 г само навън.И нема нужда като работиш в белите фирми да праиш тия гимнастики и на акъла си и да прилагаш на практика.Меко казано ....твърде глупаво е....си измисляте преживявания.Но всеи си има глава на раменете и да се оправя както реши.Благодаря ти все пак ,че ме върна малко назад в хубавите годинки от....ДАПа ,да от там съм почнал преди 30 години и не съжалявам нито за миг...Успехи на всички

Ок, не искам да правя коментар на това което си написал но си противоречиш защото натискането на бачкане не се връзва някак си с това за 21-я час и с това да се кара само през деня. Поради тези две причини не можеш да постигнеш максимума който ти се предоставя а от него идват и облагите в последствие.
Проблема идва от това, че просто така е устроен нашенеца да получава определена сума като заплащане но колкото се може с по малко труд от негова страна а не да даде максимума от себе си.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Бачо Владо - Неделя, 11 Март, 2012, 16:25:23
Динко бе,за какъв максимум говориш ? Толкова ли не можеш да си представиш ,че в нормалните фирми има нормални условия за работа .Нема зор,нема прилагане на такива хватки,работи се минимум на 60 евро на ден и просто се чувстваш нормален човек.Сигурно нема ми повярваш,че лятото за около 5 месеца работа съм карал само две нощи и то до 02.00 ч.А осъзнайте се бре...Стига глупости,слезте на земята.Не ходете по болните мозъци на некви доморасли чорбаджий.Ако искате всичко да си дойде на место проявете малко характер....
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: dinko_68 - Неделя, 11 Март, 2012, 16:56:45
Цитат на: Бачо Владо - Неделя, 11 Март, 2012, 16:25:23
Динко бе,за какъв максимум говориш ? Толкова ли не можеш да си представиш ,че в нормалните фирми има нормални условия за работа .Нема зор,нема прилагане на такива хватки,работи се минимум на 60 евро на ден и просто се чувстваш нормален човек.Сигурно нема ми повярваш,че лятото за около 5 месеца работа съм карал само две нощи и то до 02.00 ч.А осъзнайте се бре...Стига глупости,слезте на земята.Не ходете по болните мозъци на некви доморасли чорбаджий.Ако искате всичко да си дойде на место проявете малко характер....

Аз не искам да споря нито с теб нито и с който и да е тук и за каквото и да е. Идеята беше да се каже може ли или не може на една шайба да се почне втори работен ден и мисля, че вече е ясно. Аз също работя във фирма в която не се дава зор но си давам и сметка че резултатите идват с работа а не с думите-"Що да си давам зор като сам на твърдо...."- думи които много колеги изричат

Казвам още веднъж, че идеята беше дали може или не може на една шайба да се почне втори работен ден и отговора е ДА
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: kkkvd - Вторник, 17 Април, 2012, 10:26:30
Не виждам какъв е проблема да започнеш втори работен ден на една шайба.

Цитат: Значи много е просто ,тръгваме в 13.00  24 часа изтичат в 13.00 ч на другия ден.Значи по-рано от 10.00 ч аз нема мръдна камиона.Тогава изминават 21часа.

Според задачата, шайбата е сменена по-рано, в 11 часа. От тогава се брои 24 часов период. Тръгването в 13 часа ти отваря работния ден.

А отговора на задачата е - зависи коя подред 9-часова почивка ти е, ако имаш от тях да правиш тази седмица още, значи няма проблеми, пали и разтоварвай, ако си изчерпал 9-ките за седмицата, чакаш.

Това е
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: комбайнер - Вторник, 17 Април, 2012, 11:55:58
Взех да чета за 24 и 21 часа и т.н.  За малко да ме заболи главата. Педантизма няма граници понякога и може да му станем жертви.
И друг път съм го писал. Шайбата е хартиен носител на информация. Трябва да я има и най- добре да са си поредни. Все едно е запис на лента. Как ще се пише информацията върху тази "лента", не смятам. Смятам и спазвам време за управление, работен ден и времето за почивка. Понякога изтеглям времето за смяна на шайбата, така, че да ми е по-удобно, да не се налага специално да спирам. Може да имам управление 10 минути след него почивка /дневна/. Това не прави нито 21 часа, нито 24. Прави един цикъл /работа - почивка/. Разрешените са 6. Дали са пълни и колко техния брой пасва на броя на шайбите? Работата диктува нещата.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: g_dandy - Вторник, 17 Април, 2012, 13:48:04
Работата ни диктува на нас как да караме,а на пътните органи - как да ни глобяват,за да попълнят бюджетите на държавите си.Така че,колкото повече се доближаваме до писанията в хилядите страници закони,правилници и разпоредби,толкова по-малък е шансът да ощастливим някой пътен орган!
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: комбайнер - Вторник, 17 Април, 2012, 14:07:54
Наредбата се е подметала по министерствата около 2 години, преди някой да я преведе и се разбере за какво става дума. През това време бая народ си е изпатил по пътищата. Ама не по нашите. Та кога информацията я има на шайбите, няма да треса кабината от страх.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Denislav121 - Вторник, 15 Май, 2012, 16:23:02
Точно това си е истината..за какво е тая 9ч пауза нали за да успее даден камион да си спази термина...според много от написаното по горе,май и 11ч пауза е малка с тия затворени цикли от 24ч..+1 от мен
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: milenj - Вторник, 15 Май, 2012, 18:37:14
Цитат на: Бачо Владо - Събота, 10 Март, 2012, 20:58:00
Да взема отношение по казуса на колегата Динко.Незнам доколко ще останеш доволен от отговора ми колега.Пречупено през призмата на моя мироглед,шофьорски.Значи много е просто ,тръгваме в 13.00  24 часа изтичат в 13.00 ч на другия ден.Значи по-рано от 10.00 ч аз нема мръдна камиона.Тогава изминават 21часа.След този минимум часове спокойно можеш да тръгнеш без никви последствия.А тово,че имало термин и спедитори и диспоненти нещо не са измислили както трябва,хич ми не дреме.За варианти,магнит и само днес и нема повече...при мене не минават.Да в 08.30 ч ще отида на офиса на фирмата и ще обясня за какво става въпрос и от мене толкова.Ако искат да разтоварват на паркинга,ако не друг да бере гайлето.Аз моята работа съм свършил.Толкова по въпроса.И още нещо,кой Ви бие по ушите да си накъсвате денонощието в работа и паузи и да не знаеш,кога е ден и кога нощ.През последните поне 5 години изобщо не го права,ако е такъв начина на работа в дадена фирма....просто нема да постъпя там макар и за 3000 евро заплата...Надявам се бех достатъчно ясен...
Ужас,чета и не вярвам на очите си....Много заблудени хора има на тоя свят. Колега поне не казвай,че караш от толкова години,че ще ти се смеят и  кандидат шофоьрите.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чи&
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 20 Май, 2012, 13:45:19
Цитат на: комбайнер - Вторник, 17 Април, 2012, 11:55:58
... Понякога изтеглям времето за смяна на шайбата, така, че да ми е по-удобно, да не се налага специално да спирам. Може да имам управление 10 минути след него почивка /дневна/. Това не прави нито 21 часа, нито 24. Прави един цикъл /работа - почивка/. Разрешените са 6. Дали са пълни и колко техния брой пасва на броя на шайбите? Работата диктува нещата.

     Първо не разбрах, защо се е "отписал", колегата комбайнер. Ще сменя личността ли?

     В Регламента пише: "Шест 24 часови периода". Мисля си ще е по-ясно след най-много 144 ч (6х24). Колегата е споменал, шест цикъла - работа и почивка. Не съм съгласен, никъде в Регламента не пише такова ограничение.
      Да дам следния пример: Карам работници сутрин от 8.00 до 8.30 часа. Почивам 11.30 часа, вечерта, от 20.00 до 20.30 часа. И пак до сутринта, толкова.

       За петдневна седмица, правя 10 такива цикъла. Да видим има ли нарушение.
        1. Непрекъснато управление до 4.30 1ч - няма 0.30 ч
        2. Не повече от 9 часа в 24 часовия ден - няма общо за деня 1.00 ч
        3. Почивка 11 часа - няма 11.30ч
        4. Седмична почивка поне 45 часа - няма от петък 20.30 до понеделник 8.00 ч (59.30 ч)

        Явно колегата не може да отговори. Някой ще се обоснове ли, защо не може да има повече от 6 работни дни?

         Правил съм по поне 7, работни дни (не повече от 9 ч или 10 ч в денонощието, по Гринуич, 03.00 - 03.00 за лятно часово време), за повече не съм сигурен, не са ми правили проверка, не виждам какъв е проблема?
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: admin - Неделя, 20 Май, 2012, 14:25:30
Минко, в грешка си.
Първо, след 6 периода на управление трябва задължително да ползваш 45 часа почивка, които можеш да намалиш до 24, но през следващата седмица трябва да компенсираш намалението.
Второ, не можеш в рамките на две седмици да имаш повече от 90 часа каране.
Трето, работния ти ден не може да надвишава 15 часа при самостоятелно каране.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: g_dandy - Неделя, 20 Май, 2012, 20:47:08
Останал съм с впечатлението,че и шофьорите,и контролните органи тълкуват както им  хареса правилата по многобройните регламенти. Познайте,обаче,кой е губещият при една такава среща!
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: kron - Събота, 16 Юни, 2012, 01:07:29
Здравейте колеги като за начало работната седмица започва в понеделник в 0чеса и завършва в неделя в 24 чеса.За тази работна седмица един шофьор има право да кара 6 24часови периода без седмична почивка.24 часов период е времето  когато сложиш шайбата и започнеш да работиш,нямаш право на период от 24 часа да имаш каране повече от 10 часа и то повече от два пъти в седмицата останалите периоди са по 9 часа УНГАРЦИТЕ за това ГЛОБЯВАТ.Варианта е само един или сменяш шайбата по рано или правиш по голяма пауза да не надхвърлиш тези 10 часа това важи и за дигитала  ;D
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Дамян Йончев - Събота, 16 Юни, 2012, 09:19:52
Колеги здравейте.
Не знам дали е тука мястото да попитам. По принцип сменям диска в 17:30часа и вчера тръгнах от сервиза на Фигуерес в 12:30 часа. и така се получи че смених диска във 17:30часа и продължих да карам до 20часа. и сега на тази шайба  и днес трябва да карам до 17:30часа.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: kron - Събота, 16 Юни, 2012, 11:18:01
Нямаш никакъв проблем колега да караш до 17,30 стига за тези две карания да не надвишиш тези 10 часа или 9.Французите също глобяват за надвишаване на тези часове
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: Дамян Йончев - Събота, 16 Юни, 2012, 12:38:14
Цитат на: kron - Събота, 16 Юни, 2012, 11:18:01
Нямаш никакъв проблем колега да караш до 17,30 стига за тези две карания да не надвишиш тези 10 часа или 9.Французите също глобяват за надвишаване на тези часове


Благодаря ти колега за отговора.
Не аз даже имам 8 часа каране.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чи&
Публикувано от: комбайнер - Събота, 16 Юни, 2012, 20:09:44
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 20 Май, 2012, 13:45:19
     Първо не разбрах, защо се е "отписал", колегата комбайнер. Ще сменя личността ли?

     В Регламента пише: "Шест 24 часови периода". Мисля си ще е по-ясно след най-много 144 ч (6х24). Колегата е споменал, шест цикъла - работа и почивка. Не съм съгласен, никъде в Регламента не пише такова ограничение.
      Да дам следния пример: Карам работници сутрин от 8.00 до 8.30 часа. Почивам 11.30 часа, вечерта, от 20.00 до 20.30 часа. И пак до сутринта, толкова.

       За петдневна седмица, правя 10 такива цикъла. Да видим има ли нарушение.
        1. Непрекъснато управление до 4.30 1ч - няма 0.30 ч
        2. Не повече от 9 часа в 24 часовия ден - няма общо за деня 1.00 ч
        3. Почивка 11 часа - няма 11.30ч
        4. Седмична почивка поне 45 часа - няма от петък 20.30 до понеделник 8.00 ч (59.30 ч)

        Явно колегата не може да отговори. Някой ще се обоснове ли, защо не може да има повече от 6 работни дни?

         Правил съм по поне 7, работни дни (не повече от 9 ч или 10 ч в денонощието, по Гринуич, 03.00 - 03.00 за лятно часово време), за повече не съм сигурен, не са ми правили проверка, не виждам какъв е проблема?

Днес видях, че има чуденка за мен, и отговарям.
Отписах се щото взе да ми става досадно, яви ми се и мерак за заяждане. А що па се писах? Щото тоя мерак ми попремина/не беше лесно-жената два пъти ме би/, па и е удобно да покажеш знание или незнание. И..... не се признавам за виновен.
Минко ме е хванал с измишльотината "цикъл" - вярно не съм задълбал как трябва.
Ама и Минко е ударил с кирката само веднаж. Поне още един удар трябва. Изваждам от регламента.
       Управление
1.Дневно            до 9  часа.  / между две дневни или между дневна и седмична почивка /
2.Седмично        до 56 часа. /6*9+2*1/  /в интервала   00.00 понеделник-24.00 неделя /
3.Двуседмично    до 90 часа.

          Почивка
4.Дневна                над  11 часа / 9 /     ползва се за период от  24 часа след предишната дневна или седмична
5.Седмична             над  45 часа / 24 /   започва преди 6*24=144 часа от края на предишната седмична

Това 144 часа е от Минко и е прав, че е само интервал от време.

От т.4 следва, че управление + др. работа + дневна почивка = 24 часа /не повече/. Те на това му казвам "цикъл"-управление + др. работа + дневна почивка. Работно време + дневна почивка е същия цикъл. Колегата го е кръстил работен ден.
  Максимално е 24 часа, но може да е и по-малко. Ако е по-малко, в 144 часа вместо 6 ще има 7,8,9... работни дни.
Ако примерно работния ден  = 15 часа, трябва ли да удължа почивката докато станат ония 24 часа, и тогава да тръгвам? Не. Вътре в 24 часа има дневна почивка, така че мога да тръгна. Времената се диктуват от  работата. Управляваш-почиваш и все в тоя порядък и гледаш да не изскочиш от т. 1-5.
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: grants - Понеделник, 01 Октомври, 2012, 19:50:04
Цитат на: insalud - Събота, 10 Март, 2012, 18:17:41
+1 Колега работя като международен шофьор от 9 години, т.е. от 20 годишен и съм сигурен, че това което пишеш е точно така от личен опит. Може да се учат от теб. Шофьор и к....а се раждат а не се става.
много си прав колега имаш+1 от мен
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: vasvvv - Понеделник, 01 Октомври, 2012, 21:20:17
Здравейте,и аз да попитам :)
Имаме 2 бр. камиони и няколко буса до 3.5т.Караме повече микробусите,камионите ги караме 3-4 пъти в месеца.За по-голяма яснота ще разкажа днешното ми каране.Днес ми се наложи да карам камиона от 15.30 (тогава сложих шайбата)Имах работа до 18.30.Имам бележка до 15.30,а след карането задължително ми пускат бележка за почивка.Например:От 18.30 на 1.10.2012 до 8.00 на 2.10.2012 и след това от 8.00 до ....... е упавлявал ППС извън регламента.Събота и неделя задължително почивка.Преди каране вечерта, задължително бележка за почивка.((((Малко дълго стана съжалявам))).Та въпросът ми е :Това ,че шайбите не стоят по 24 часа дали би било проблем?
Извинявайте за "автобиографията",но неможах по-кратко :)





Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: godji - Понеделник, 01 Октомври, 2012, 22:33:49
Трябва да можеш да покажеш на контролните органи дейността си за предходните 28 дни! Така че както си имаш бележки м/у шайбите нямаш проблем дори и само  един час да си карал на 24 часа. Само че ако никой друг освен теб не кара камиона си прави шайби като си ги сменяш всяка сутрин напр. Кой те знае карал ли си бус или не си   ;)
Заглавие: Re:Работен ден,работно време или шофьорът-чиновник!
Публикувано от: vasvvv - Понеделник, 01 Октомври, 2012, 22:48:41
Благодаря ти колега и аз така предполагах,но като попиташ, по-добре , а и не е срамно :)
Лошото е ,че не го карам само аз и незнам утре кой и дали ще го кара.Когато имам шайба в камиона ключът ми е в джоба,несмея да го остава ,че има вероятност някой да направи някоя глупост.Свалям шайбите вечер като се прибера защото незнам на другият ден ,когато дойде време за смяна на диска дали ще бъда в гаража.Още веднъж много благодаря.