(http://www.picvalley.net/u/1580/199669427010690095381331060372E4Ts3LL4XlWDTpB836tc.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1580/199669427010690095381331060372E4Ts3LL4XlWDTpB836tc.JPG)
Голям китайски автобусен производител е проявил интерес към строеж на завод в България. Това стана ясно по време на откриването на автомобилния завод Great Wall край Ловеч.
Идеята на китайците е да изградят завода в съседство с този на Great Wall, тъй като Баховица вече започва да се оформя като индустриална зона. Шансът това да се случи се увеличава и от ангажимента поет от българското правителство да изгради и модернизира пътя, свързващ завода с главния път Ловеч – София.
Китайското автобусостроене се развива с бурни темпове през последните години. Десетките производители в Китай произвеждат годишно стотици хиляди автобуси, за които се търсят нови и нови пазари. Неофициалните предположения в автобусния бранш са, че интересът е от страна на най-големия китайски производител Yutong. От огромния завод на компанията, разположен в Женгжоу, годишно излизат по над 40 000 автобуса от всички класове и размери. Източник: www.kamioni.bg
Аз искам мадамата до автобуса!Китаеца не ми требе :D :D ;)
Четох преди време интервю с представител на Мерцедес. Ставаше въпрос за Ботевград и лицензното производство на Сетра там. Според него автобусното производство е скъпо и при наличието на заводи в съседна Турция е слабо вероятно да организираме производство.
Цитат на: Mandor - Сряда, 07 Март, 2012, 06:37:33
Четох преди време интервю с представител на Мерцедес. Ставаше въпрос за Ботевград и лицензното производство на Сетра там. Според него автобусното производство е скъпо и при наличието на заводи в съседна Турция е слабо вероятно да организираме производство.
Все пак Турция е извън ЕС, а и работната ръка там засега е по-скъпа. Но от друга страна завода "Irizar" в Испания се е настанил трайно на този пазар и трудно бихме се конкурирали с него.
driver1, стойноста на работната ръка не е абсолютна величина (стойноста на заплатата) а е съвкупност, и в крайна сметка е важна ефективноста и - т.е. пропорцията от стойността на заплатата и допълнителните разходи,отнесено към стойносста на получения продукт от работата за която е платена заплатата.
Чисто теоретично България е перфектното място за инвестиции
- член на ЕС, - с лесен достъп до целия и пазар
- 10 % корпоративен данък - това буквално е данъчен рай, в по голямата част от ошфорните зони данъците са 5%
- относително ниски заплати
- смешни допълнителни разходи - ДОД, социални,здравни осигуровки, платени отпуски са буквално пренебрежими цифри
- почти умрели синдикати
- относително приемливи инфраструктури и транспортни комуникации
И сега остана да се замислим защо при това положение не е настанала блъсканица от кандидат инвеститори у нас.
Явно че в държавата ни има и прекалено много фактори,които обезмислят иначе перфектните условия за инвестиции.
Аз се сещам за няколко - повсеместна корупция,тотална бюрокрация, доста спорна съдебна система, липса на ясни правила в комуникацията с институциите, преобладаващо неквалифицирана или зле квалифицирана работна ръка - сигурно списъка е много по дълъг.
Това ще е таблото на китайският автобус :)
Китайците със 100% няма да инвестират доката Герб са на власт:
1.България е на първо място по корупция в ЕС-доклад на "Прозрачност без граници"
2.Престъпност
3.Няма никаква предвидимост за бизнеса - днес бойко каже 1но утре друго!