::)Имам Скания Р144 1998г, 8 цилиндъра, имам проблеми с горивото, много гори около 44 литра на сто километра , регулирах клапаните, проверих дюзите и пак гори , какво да направя?
Добре колега,но за какво е анкетата?
Махни тухлата от десния педал. ;) ;D
Бегай в сервиз на Скания.
Баце ако туй е разход у нашенско през зимата,трее ти каем,че си у нормите. ;)
В Scania.....
Колега, къде караш за да има такъв разход? По шосе или по кариери?
А аз да питам , за какво служат някои копчета в кабината на същия модел Скания. Оградените с червено. Ретардера така и не го усетих че работи, дори по надолнище се наема повече като е на 4 или 5 степен :( . Натоварен с 34т фракция.
На първата снимка показаният бутон е за автоматиката на ретардера: вкл./изкл. ретардера когато натискаш спирачка.
В положение AUT ще се включва ретардера когато натискаш спирачката и щракне стоп машинката(релето за стоповете)
дори да не са задействали спирачките в свободният ход на педала. Пази ти феродото и ти помага да спираш, не се препоръчва зимно време да е на AUT.
Ако имаш грешка в системата на ретардера тази опция веднага се изключва от компа на камиона(авариен режим).
На втората снимка е бутона за моторната:
Когато се включи ретардера на последна степен(без значение дали ръчно или през автопилот или като запаметена скорост при пускане) моторната спирачка ще помага на ретардера. Ако не е на AUT няма да се включва моторна заедно с ретардера.
Пояснение за силата на ретардера при SCANIA..... ако има активна грешка( не работещ датчик за ABS , изгорял термодатчик на ретардера или се разминават повече от 11градуса с датчика на двигателя (по спомен) ретардера няма да работи на100%(авариен режим) ще ти е много слаб.
Благодаря колега ! :)
Още 1 + от мен и за това пояснение.
относно горенето братче ако моторо и помпата и дюзите са у ред остава десния педал.Значи пускай по баиро спокойно за да може другия поне до половината да изкара и резба на обороти да не сваляш надолу предавки.А и още нещо ..на равно повече от седемдесе не карай че фърчат кебапчета от бурията.. ;) вервай ми изпитана тактика за икономии ..другите да бързат пък ти си мъцай със 70 и пак ще си думаме.. :)
Цитат на: ahil_73 - Събота, 30 Юни, 2012, 11:30:23
относно горенето братче ако моторо и помпата и дюзите са у ред остава десния педал.Значи пускай по баиро спокойно за да може другия поне до половината да изкара и резба на обороти да не сваляш надолу предавки.А и още нещо ..на равно повече от седемдесе не карай че фърчат кебапчета от бурията.. ;) вервай ми изпитана тактика за икономии ..другите да бързат пък ти си мъцай със 70 и пак ще си думаме.. :)
;) определено правилна стратегия относно икономичност,пробвах я два пъти и резултата е удивляващ ,вярно с друга марка,но ефекта е невероятен.
Хубаво е обаче да си непукист като те запцуват бързаците по тесните пътища. ;)
Я, пробвай да караш по Европата с тази скорост, да видиш какво ще стане. Току виж си се озовал в канавката за нула време.
Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 30 Юни, 2012, 11:39:13
;) определено правилна стратегия относно икономичност,пробвах я два пъти и резултата е удивляващ ,вярно с друга марка,но ефекта е невероятен.
Хубаво е обаче да си непукист като те запцуват бързаците по тесните пътища. ;)
хич не ми пука бате що се трепем за 1 кирия повече и 20 лева кат ше си зема 100 ;)
Цитат на: abator - Събота, 30 Юни, 2012, 12:12:09
Я, пробвай да караш по Европата с тази скорост, да видиш какво ще стане. Току виж си се озовал в канавката за нула време.
чи кво и е на скоростта ???..то и в бг 70 си е разрешената нали ? :)
44 е много,но ако се кара през проходи...е малко даже-42-43 е нормата за БГ,като цяло ,ако мотора е в кондиция....това е.
Цитат на: ahil_73 - Събота, 30 Юни, 2012, 12:18:13
хич не ми пука бате що се трепем за 1 кирия повече и 20 лева кат ше си зема 100 ;)
Ми че тъй де,аз баце врътнах по тоя метод се натегнем на шефо,да ти каем мноо доволен остана даде бонус една пелендерика и каза все така,ма тц мислим да не потретвам ,че си маам на ограничител по -тежкарско е некак си е верно няма 2 кинта и за бире,ма кот ти пука гъзарите сме така. ;)
Ми даи му 2о на сто,е на първия път че ти даде нещо,после че се смисли,а на третия че кае-а ми то камионо си е икономичен......евала на даващите...
Цитат на: ahil_73 - Събота, 30 Юни, 2012, 12:20:43
чи кво и е на скоростта ???..то и в бг 70 си е разрешената нали ? :)
С очите си съм виждал как бай германец се изнервя, че го бавим и натиска с полуремаркето си колегата пред мен. Малко остана колегата да се озове в шанеца. Ако не ми вярваш карай си икономично и ще видиш за какво ти говоря.
Нещо ако мноо са се амбицирали пусти шваби,да взема да намина да ги по очовечим,мъцнете и им връткам един тигел образователен .Ба и шваби ,че и вземем акъло ич нема ги бавим. ;)
Цитат на: ivopifeca - Събота, 30 Юни, 2012, 16:03:11
Ми даи му 2о на сто,е на първия път че ти даде нещо,после че се смисли,а на третия че кае-а ми то камионо си е икономичен......евала на даващите...
Ааа не така ...икономиите са нас .. ;)и ний сме хора..
300 км заредени 310 л нафта. Каране на 5 км общо в двете посоки с по 4 км в нивите за товарене на зърно 30 т. Кара се от 8 часа до 2 посреднощ от 1 водач вече 9-ти ден. Без винетка, без шайба, без ГО, макар че пресива първо класен път.
Влекача е 144L 530к.с. Годолата е Шмиц. Иначе колегата е свалял и до 33л с 24т на магистрала , но не всеки път е така.
Цитат на: Rammbon - Събота, 30 Юни, 2012, 21:57:22
300 км заредени 310 л нафта. Каране на 5 км общо в двете посоки с по 4 км в нивите за товарене на зърно 30 т. Кара се от 8 часа до 2 посреднощ от 1 водач вече 9-ти ден. Без винетка, без шайба, без ГО, макар че пресива първо класен път.
Влекача е 144L 530к.с. Годолата е Шмиц. Иначе колегата е свалял и до 33л с 24т на магистрала , но не всеки път е така.
Това си е чисто табанджийство. Но на жътва е така, и аз преди година две закачих от такова ... само че със слънчоглед и товара беше 21-22 тона песен за каране и мъка за тъпкане в гндолата (тон/км )
Колега го товари с 34 тона. Колко да гори?
Причина за редакция: Правопис!
Цитат на: monitrans - Неделя, 01 Юли, 2012, 17:03:22
Колега го товари с 34 тона. Колко да гори?
Причина за редакция: Правопис!
Пак гори много колега. Тварил съм меден концентрат 36т и с МАН-чо 463-ка ми дойде някъде 36-36.5/100. Пък сканийката се води за икономична.
До Rammbon: И колега винаги карай с опънат брезен ще усетиш разликата ;)
Цитат на: Tihomir78 - Вторник, 17 Юли, 2012, 20:39:30
До Rammbon: И колега винаги карай с опънат брезен ще усетиш разликата ;)
Разликата е 2 л на 100км.
Сканията е 14190cm³ нали? Влекач ли е? Има ли едно дву или трикръгова хидравлика? Каква е каросерията? Колко оси е камиона и полуремаркето? ???
Най - икономична е 114(380)
Смени си въздушния филтър и провери да не ти изпуска въздуха отнякъде (нагнетения от турбото) гумени съединения етц.
Ако тая е 16 литрова, зимно време ми се струва нормално.
Цитат на: American - Петък, 25 Януари, 2013, 01:01:49Ако тая е 16 литрова, зимно време ми се струва нормално.
Нали е 144 трябва да е 14литра.А за 114 380 не мисля,че е най икономична.Невинаги по-малкия мотор е по-икономичен,но това си е мое мнение.
Цитат на: MIMO MS - Петък, 25 Януари, 2013, 11:03:14
Нали е 144 трябва да е 14литра.А за 114 380 не мисля,че е най икономична.Невинаги по-малкия мотор е по-икономичен,но това си е мое мнение.
Практиката го е доказала