Форум на българските шофьори

Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета => Специализирани превози => Темата е започната от: ИванТ - Неделя, 11 Март, 2012, 11:00:01

Заглавие: Превози на товарни автомобили върху железопътни платформи.
Публикувано от: ИванТ - Неделя, 11 Март, 2012, 11:00:01
Дали потребител на форума се е възползвал от това да пътува върху железопътни платформи? Преди няколко години се лансираше идея да се изградят терминали до град Драгоман (какъвто има изграден) и до град Свиленград, чрез които товарните автомобили могат да бъдат прехвърлени на железопътни състави и реално да не участват в пътното движение.
Интересно е, как се изразява проблема с времето за почивка и дали може да се почива нормално, когато се движите в железопътен влак? Ще се радвам да бъдат споделени и допълнителни особености при този начин на придвижване.
Заглавие: Re:Превози на товарни автомобили върху железопътни платформи.
Публикувано от: driver1 - Неделя, 11 Март, 2012, 12:00:12
   Мога да споделя при интерес опита от пътуванията си със совалката под Ла Манш-а, доколкото това също са железопътни платформи. Цялата операция обаче трае около час, вкл. товаренето, пътуването и разтоварването. Самото пътуване трае около 35-40 мин.
Заглавие: Re:Превози на товарни автомобили върху железопътни платформи.
Публикувано от: dinko_68 - Неделя, 11 Март, 2012, 12:03:12
Цитат на: ИванТ - Неделя, 11 Март, 2012, 11:00:01
Дали потребител на форума се е възползвал от това да пътува върху железопътни платформи? Преди няколко години се лансираше идея да се изградят терминали до град Драгоман (какъвто има изграден) и до град Свиленград, чрез които товарните автомобили могат да бъдат прехвърлени на железопътни състави и реално да не участват в пътното движение.
Интересно е, как се изразява проблема с времето за почивка и дали може да се почива нормално, когато се движите в железопътен влак? Ще се радвам да бъдат споделени и допълнителни особености при този начин на придвижване.
Колега, има по Европа-та много такива терминали и железопътни платформи, както ги наричаш и се ползват не толкова за да не участват в движението товарните автомобили а преди всичко защото има стоки които се транспортират но е забранено през съответната държава да преминават транзит. Другата причина е защото на много фирми(основно от BG,Ro,PL,TR и др.разбира се) им излиза по евтина да те качи на влак от колкото да плати 200-300 евро за пътна такса, както е за Швейцария (Como-Bassel 296км и пътна такса 198 евро и то за Евро 5).Има разбира се и други причини които налагат качването на влак.

Цитат на: ИванТ - Неделя, 11 Март, 2012, 11:00:01
...Интересно е, как се изразява проблема с времето за почивка и дали може да се почива нормално, когато се движите в железопътен влак? Ще се радвам да бъдат споделени и допълнителни особености при този начин на придвижване.
По първата част на въпроса ти ще кажа, че проблема е решен много простичко защото няма такъв. Пътуването с влак както и с ферибот се признава за почивка независимо дали се налага да слезеш  преди минимума от 9 ч. който е определен за почивка. (т.е. ако си пътувал с влака например 6 часа след като слезеш си продължаваш почивката като си бройкаш тези 6 ч. въпреки, че аз лично съм бил мародерстван точно за такова прекъсване и то от немските полицаи но това е друга тема)
Що се отнася до това дали може да се почива нормално-да, има си обособено купе за тази цел където шофьорите след като качат на платформите своите машини задължително отиват в него а там си има легла, т.е. един вид спален вагон, както му се вика.Освен спален вагон в доста от влаковете за тази цел си има обособен лек кухненски бокс където можеш да се храниш да си направиш кафе,чай и др. В някой дори си има и персонал за тази цел- е разбира се не ти е барман и сервитьорка ;D. Освен всичко това в някои случаи има и където при получаване на билета за влака или при самото качване получаваш и бутилка минерална вода и храна( лека закуска,пр.сандвич+доза масло и сладко,бисквита или вафла...), получаваш също и еднократен чаршаф( покривало за леглото)

Това е в общи линии, кой знае какви особености няма освен, че когато качиш камиона си си длъжен да го обезопасиш с клинове (кучки ) поне на по два от моста на композицията, като ги поставиш съответно отпред и отзад на гумата. Другото важно изискване е да метнеш колан възможно най отзад на ремаркето външно и го стегнеш с тришчотка. Бризента на ремаркето трябва да е затворен и закопчан на всякъде плътно (това също е изискване) за да не се издува от струята вятър който може да навлезе в товарното помещение през отворите.Има и определена височина на композицията в която трябва да си и тя е 4.00м но има и допуски. Страничните огледалата също трябва да са прибрани навътре към стъклата.

Това е в общи линии за транспортирането на камион с влак.

Лек и усмихнат ден на всички.
Заглавие: Re:Превози на товарни автомобили върху железопътни платформи.
Публикувано от: valentin - Понеделник, 09 Юли, 2012, 13:42:01
Колегата го е описал добре аз съм пътувал от Вьоргъл до Бренеро 100 евро някъде беше ,ако имаш претоваррване задължително на влака иначе е 1 евро на килограм желязо и хартия само с влака.