Какъв по народност е този двигател?Малко тъпичък въпрос, но винаги ми е било чудно,дали холандците сами си правят мотора,или го заемат от някъде?
Цитат на: ivopifeca - Сряда, 25 Април, 2012, 19:07:41
Какъв по народност е този двигател?Малко тъпичък въпрос, но винаги ми е било чудно,дали холандците сами си правят мотора,или го заемат от някъде?
Американски е двигателя. То и DAF е с доста голямо американско участие. Нямам представа обаче какъв процент имат американците.
http://www.paccar.com/
Здравей колега,
четейки това стигам до извода че май си в Локорско на Дафовете. ;D Пиши как е. Не знам какъв мотор е, но от опит знам че ако имам камион ще е ДАФ ;D Добър камион и ако знаеш как да го гъделичкаш и той ще те гъделичка ;)
Цитат на: admin - Сряда, 25 Април, 2012, 19:21:18
Американски е двигателя. То и DAF е с доста голямо американско участие. Нямам представа обаче какъв процент имат американците.
От 1996 г. DAF е собственост на PACCAR, заедно с марките Петербилт и Кенуърт.
Приятно ми е колежке,
абсолютно си права, Европа Даф, Америка Петербилд ;) според мой познат зад океана това е Шофьорския Камион. А според мен в Европа Даф. Лек път на всички :) в момента карам Волво >:( според моите работодатели Вольво ;) меко казано както се изразяват шведолите 8)
Цитат на: popov74 - Сряда, 25 Април, 2012, 19:23:41
Здравей колега,
четейки това стигам до извода че май си в Локорско на Дафовете. ;D Пиши как е. Не знам какъв мотор е, но от опит знам че ако имам камион ще е ДАФ ;D Добър камион и ако знаеш как да го гъделичкаш и той ще те гъделичка ;)
Здрасти,колега,не съм в Локорско,синът на шефа там каза,че ще ми звънне в неделя миналата,още не ми се е обадил,незнам как е там.Да карал съм Даф,много добър камион е наистина :)
Цитат на: !na - Сряда, 25 Април, 2012, 19:31:08
От 1996 г. DAF е собственост на PACCAR, заедно с марките Петербилт и Кенуърт.
До клкото знам , това са най-уважаваните марки в САЩ.
Но колко общо имат с ДАФ като възли и агрегати(мотори)
Цитат на: !na - Сряда, 25 Април, 2012, 19:31:08
От 1996 г. DAF е собственост на PACCAR, заедно с марките Петербилт и Кенуърт.
Този DAF, който карах миналата година, имаше голям проблем с двигателя. От някакъв сериен номер нагоре двигателите имат фабричен дефект в сегментите и започват да харчат много масло. Поне така обясни собственика на камиона. Разходът на масло стигна до литър на 1000 км, а беше на 340 000 км пробег. В сервиза му правиха ремонт в рамките на гаранцията и се оправиха нещата.
Това не е разход(според Мерцедес) даже има причина за притеснение - защо толкова малка консумацията?
Нещо да не е объркано маслото?
Цитат на: loshdancho - Вторник, 01 Май, 2012, 01:24:21
Това не е разход(според Мерцедес) даже има причина за притеснение - защо толкова малка консумацията?
Нещо да не е объркано маслото?
Всъщност може и повече да беше от литър на 1000 км. Обаче с предишния шофьор беше станала някаква шашма и така и не се разбра дали е долял едно масло на курс до Италия. Обаче е факт, че след ремонта разхода на масло спря. И маслото не е объркано. В сервиза на DAF е сменяно винаги.
Шегувам се ...
Перефразирам вица:
От Тойота изтеглили 100 000 бр. заради проблем с задната чистачка.
От Порше казали:
-При нас това е отстранено още в проектирането.
Във ВАЗ мигали умно и се чудели къде е проблема?!?!
Наистина има такъв проблем,аз карам 105 от 4 години,на 440 хиляди харчеше литър на 1000км. Юли месец му правихме ремонт в ЮБН Ауто и сега резултата е литър на 7000 км.
ДАФ имат някакви ядове с мотора около 2008г., но пък си ги ремонтират хората и след това всичко си е наред. По-горе четох, че според Мерцедес си било нормално мотора да харчи литър/1000км - е да, ама питайте колко масло харчи Актросчето?
Карах Кенуърт - нема такъв камион. Първо сядаш, нагласяш седалка, огледала и пр., след това ... търсиш ръчната известно време, намираш я - протягаш се (внимателно, за да не се сецнеш), освобождаваш и тръгваш. Таблото е като на сложна УАЗ-ка. Само кревата си е креват, т.е. спалня.
Цитат на: monterei - Четвъртък, 06 Декември, 2012, 22:51:17
ДАФ имат някакви ядове с мотора около 2008г., но пък си ги ремонтират хората и след това всичко си е наред. По-горе четох, че според Мерцедес си било нормално мотора да харчи литър/1000км - е да, ама питайте колко масло харчи Актросчето?
Бях писал преди време за един такъв гаранционен ремонт на XF105. След ремонта спря да харчи масло, обаче скоро говорих с колегата, който го кара след мен и ми каза, че пак е доливал масло. Явно няма спиране този разход.
10,8 куб.см.,290/330/370/440 k.c(http://www.handelsblatt.com/images/ampnet_photo_20130412_060195/8078242/2-format20.jpg)
Цитат на: Monster - Четвъртък, 20 Юни, 2013, 15:38:56
10,8 куб.см.,290/330/370/440 k.c
(http://www.handelsblatt.com/images/ampnet_photo_20130412_060195/8078242/2-format20.jpg)
Ето и техническите параметри на новите 10.8 литрови Евро 6 двг-та на PACCAR
The 10.8 litre Euro 6
PACCAR MX-11 engine
The state-of-the-art PACCAR MX-11 engine is compact and offers optimum fuel efficiency and a low weight and noise level, in combination with excellent performance and maximum reliability. The new PACCAR MX-11 engine, developed and built by DAF Trucks in Eindhoven, is scheduled to go into production in the autumn of 2013 and will be available in the new DAF Euro 6 CF and XF series.
Type Performance Torque
MX-11 210 210 kW/290 hp (1,700 rpm) 1,200 Nm (1,000–1,700 rpm)
MX-11 240 240 kW/330 hp (1,650 rpm) 1,400 Nm (1,000–1,650 rpm)
MX-11 271 271 kW/370 hp (1,650 rpm) 1,600 Nm (1,000–1,650 rpm)
MX-11 291 291 kW/400 hp (1,450–1,700 rpm) 1,900 Nm (1,000–1,450 rpm)
MX-11 320 320 kW/440 hp (1,450–1,700 rpm) 2,100 Nm (1,000–1,450 rpm)
А ето и малко инфо за новия 13(почти :D) литров Евро 6 PACCAR
The 12.9 litre Euro 6
PACCAR MX-13 engine
The 12.9 litre Euro 6 PACCAR MX-13 engine uses ultra-modern common rail technology, a turbo with variable geometry and advanced controls for maximum efficiency. In order to comply with the strict Euro 6 emissions requirements, it features exhaust gas recirculation, together with SCR technology and an active soot filter.
Може би интересното тук, е че за първи път серийно(поне до колко аз знам) Даф вграждат турбо с променлива геометрия, а за "ултра-модерния" комън рейл нищо конкретно не можах да прочета на официалната им страница, което също щеше да е интересносно да се напише.
Type Performance Torque
MX-13 303 303 kW/410 hp (1,425–1,750 rpm) 2,000 Nm (1,000–1,425 rpm)
MX-13 340 340 kW/460 hp (1,425–1,750 rpm) 2,300 Nm (1,000–1,425 rpm)
MX-13 375 375 kW/510 hp (1,425–1,750 rpm) 2,500 Nm (1,000–1,425 rpm)