Форум на българските шофьори

Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета => Автобуси => Темата е започната от: Trucker_Boy - Сряда, 25 Април, 2012, 21:36:34

Заглавие: Новите автобусни двигатели на Mercedes-Benz
Публикувано от: Trucker_Boy - Сряда, 25 Април, 2012, 21:36:34
(http://www.picvalley.net/u/2216/11701991818652623431335378640Cl1UAHXdc4NhuZj6Un1G.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2216/11701991818652623431335378640Cl1UAHXdc4NhuZj6Un1G.JPG)

OM 934 и OM 936
Новото семейство дизелови двигатели от средния клас включва 4-цилиндровия агрегат OM 934 с работен обем 5,1 л и 6-цилиндровия двигател OM 936 с работен обем 7,7 л. Производството на двигателите от серията OM 93x е базирано на модулна система, позволяваща взаимозаменяемост на голяма част от детайлите с всички двигатели за товарни автомобили автобуси на Mercedes-Benz. Двата двигателя ще заменят при автобусите Mercedes-Benz и Setra вгражданите сега двигатели от серията 900. Силовите агрегата се предлагат в общо 9 варианта на максимална мощност – от 156 к.с. до 354 к.с. Това ги прави приложими при цялата гама от градски и междуградски автобуси на EvoBus.
Две от версиите на шестцилиндровия двигател – с изходна мощност от 299 к.с. и 354 к.с., ще се предлагат и във варианти за хоризонтално монтиране – специално предназначени за употреба в градските и крайградските автобуси Mercedes-Benz и Setra. Според специалистите от Mercedes-Benz точно тук е извършена значителна инженерна работа при проектирането и конструирането, заради ограниченото пространство за монтаж в задната част на автобуса. Корпусът на двигателите не е променян, защото хоризонталният вариант на вграждане е бил взет предвид още при разработката на концепцията. Наложило се е обаче всички периферни устройства, детайли и системи да бъдат допълнително разработени и тествани специално за хоризонталната конфигурация. Различията са се отразили на горивната, мазилната, охладителната, изпускателната уредба, турбокомпресора, капака на клапаните...
Четирицилиндровият двигател Mercedes-Benz OM 934 се предлага във варианти със следните показатели:
Максимална мощност / Максимален въртящ момент
115 кВт (156 к.с.) при 2200 об/мин / 650 Н.м при 1200-1600 об/мин
130 кВт (177 к.с.) при 2200 об/мин / 750 Н.м при 1200-1600 об/мин
155 кВт (211 к.с.) при 2200 об/мин / 850 Н.м при 1200-1600 об/мин
170 кВт (231 к.с.) при 2200 об/мин / 900 Н.м при 1200-1600 об/мин

При шестцилиндровия му събрат може да се избира между двигатели с изброените по-долу характеристики:
Максимална мощност / Максимален въртящ момент
175 кВт (238 к.с.) при 2200 об/мин / 1000 Н.м при 1200-1600 об/мин
200 кВт (272 к.с.) при 2200 об/мин / 1100 Н.м при 1200-1600 об/мин
220 кВт (299 к.с.) при 2200 об/мин / 1200 Н.м при 1200-1600 об/мин
235 кВт (320 к.с.) при 2200 об/мин / 1300 Н.м при 1200-1600 об/мин
260 кВт (354 к.с.) при 2200 об/мин / 1400 Н.м при 1200-1600 об/мин
За разлика от новите агрегати сегашната серия 900 включва четирицилиндровите OM 904 LA – с работен обем от 4,3 л и мощност до 170 к.с. и OM 924 LA, – 4,8 л и 218 к.с., както и шестцилиндровите OM 906 LA с работен обем 6,4 л и мощност 279 к.с. плюс OM 926 LA – 7,2 л и 326 к.с. Всички те покриват нормите Евро-5.

(http://www.picvalley.net/u/1666/1051881509136287026313353786442tx1UVLgUj0TaSwwJTrS.JPG) (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1666/1051881509136287026313353786442tx1UVLgUj0TaSwwJTrS.JPG)

Новият OM 470
Новият двигател OM 470 за автобуси ще се предлага в няколко конфигурации, предназначении за различни условия на експлоатация на превозните средства. EvoBus ще предлага различните варианти в зависимост от конфигурацията на трансмисията и броя на задните оси. При градските автобуси големият OM 470 е на разположение с две изходни мощности и въртящи моменти:
Максимална мощност / Максимален въртящ моментмомент
265 кВт (360 к.с.) при 1800 об/мин / 1700 Н.м при 1100 об/мин
290 кВт (394 к.с.) при 1800 об/мин / 1900 Н.м при 1100 об/мин


При междуградски и туристически автобуси Mercedes-Benz ще вгражда OM 470 в три варианта:
Максимална мощност / Максимален въртящ момент
265 кВт (360 к.с.) при 1800 об/мин / 1700 Н.м при 1100 об/мин
290 кВт (394 к.с.) при 1800 об/мин / 1900 Н.м при 1100 об/мин
315 кВт (428 к.с.) при 1800 об/мин / 2100 Н.м при 1100 об/мин

Резултатът от новата гама двигатели на немския гигант е пълно покриване на целия диапазон от необходими мощности и въртящ момент. Показателно е, че долният край на серията OM 470 почти припокрива по характеристики най-мощните версии на ОМ 936. Най-мощните варианти на OM 470 пък се изравняват с долната част на гамата на предназначение за товарните автомобили OM 471. OM 470 постига показателите на сегашния OM 457, но с работен обем от 10,7 л срещу 12 л на предшественика си. Компактният OM 470 тежи с 50 кг по-малко, въпреки допълнителните компоненти за постигане на Евро-6. С теглото си от 990 кг и компактните размери (дължина 1287 мм, широчина 1130 мм, височина 1175 мм) той е идеален за автобуси, при които се търси намаляване на общото тегло. Не на последно място, обещават от Mercedes-Benz, той е по-икономичен. Източник: wwwkamioni.bg