Да питам някой знае ли къде се намира преобразователя 24-12 Волта. Не съм сигурен, че се казва така, в електрониката се нарича стабилизатор на напрежението. Камиона който карам, има такъв извод, с куплунг, като на Лада, за подвижната лампа. Само че, няма ток, отиват силови проводници до там, търсих по предпазителите, нищо. Та да мога да видя, работи ли или отделен ще си взимам.
Значи, не е ли поръчан като екстра нямаш преобразовател от 12v-24v ;)Единственният, който идваше с фабричен такъв беше(ех спомени),32-ри номер в ДСОМАТ ;)заради радиото, и стоеше зад него на лавицата ;).Ще трябва да му боднеш ,Ти ;).Има ги в Плевен на Пазара,-"КАМИОНА" ;)А, що се отнася за "накрайник, като на ЖИГУЛА" ??? :o ???нещо не е така ,но щом казваш ??? :D ;D
Цитат на: ET VIT-93 - Понеделник, 30 Април, 2012, 13:21:11
Значи, не е ли поръчан като екстра нямаш преобразовател от 12v-24v ;)Единственният, който идваше с фабричен такъв беше(ех спомени),32-ри номер в ДСОМАТ ;)заради радиото, и стоеше зад него на лавицата ;).Ще трябва да му боднеш ,Ти ;).Има ги в Плевен на Пазара,-"КАМИОНА" ;)А, що се отнася за "накрайник, като на ЖИГУЛА" ??? :o ???нещо не е така ,но щом казваш ??? :D ;D
След като имам такъв извод и пише 12 V, значи има, а този накрайник е точно такъв за Жигула (взел съм една такава в мен) и ТГХ го има. Радиото е Блаунпункт и е 24 V, не е поставен и около мястото на радиостанцията. За магазина ще го посетя.
На бушоните (легендата) не пише ли?
Обикновено там си има бушон.
:o :oПише го ;),но при този модел, де го яздиш Ти ;) ;D.Другото, е фалшификат на оригинало Данчоооо ;D.Как ,да Ти го обясна ???, кажи ми ,Данчо ??? ;D ;D ;D ;D
Всички камиони дето съм карал си имаха преобразувате, оригинално вграден, с бушон...ДОРИ SCANIA.
;)Браво ;D.Значи, преди теб возачо е имал добри познания, и евентуално познат Бригадир, у МАТ-то ;) ;D ;D ;D ;D ;D
Така наречения траф се намира в дясната част на таблото зад бушоните и ЕКУтата.За по лесно достигане,излизаш отвън и дигаш предния капак.От към пасажерската страна ще видиш едни пластмасови капаци с болтове еврейска звезда.Не помня кой номер беше.Сваляш ги и отдолу ще се покаже въпросния траф.Стой на едни рафтчета.От горе има 2 болчета и рафчетата падат напред за по лесен достъп.
Цитат на: ET VIT-93 - Понеделник, 30 Април, 2012, 13:53:24
;)Браво ;D.Значи, преди теб возачо е имал добри познания, и евентуално познат Бригадир, у МАТ-то ;) ;D ;D ;D ;D ;D
Какъв Цомат ,какъв бригадир...къде заби.
Това го има на почти всички съвременни камиони.
Да те ограмотя -Слага се оригинално.
:DЧе, точно у съвременните липсва е така, както Ти шепна,Аз поради факто Данчо, че радиокасетофоните ги направиха оргиналдъ ;) >:( демек, фабрично за камиони-24v ;) ;DЗа просветлението, благодаря ;) :D ;D
Колега на МАН тга,преобразуватела е зад радиото.Махаш панела с копчетата над радиото и той се вижда хванато е на кутията на парното.Няма бушон има автоматична защита ако даде на късо нещо,изключи ключ масата за 1мин и готово всичко си идва,на по старите тга-та влиза само един кабел вътре с обвивка,а на по новите има 2 букси с по 2 кабела кафяв и бял,откачаш ги за 1мин и като ги закачиш всичко идва карал сам 2004 ман там е а сега карам 2007г ман пак е зад радиото ;)
Благодаря на отзовалите се. Нямах известно време Интернет. Търсих го тази вечер и зад бушоните три кори свалих отпред. И вътре около радиото (24 Волта). Явно моя е в магазина!
Да споделя, след като се живее доста време в камиона. Редно е да има, 12 В, 24 В и 220 В. Всеки ползва, а не да влачим устройства.
ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ, ДА ВЗЕМАТ МЕРКИ!!!
И да вземат мерки да ги слагт, ще е като екстра, срещу съответно заплащане. От което следва, че пак ше се мъкнат всякакви инвертори, защото чорбаджиите гледат да купуват дръгелите максимално евтино. :(
Те ако започнат да поставят инвертори на 220v , някой че им даде акъл и електромери да сложат ;D ;D ;D
Идеално за чорбаджията. Още един повод за реже, че му хабиш и тока. :D
Когато, препатил Ви шепне, защо не слушате,бре? 10 човека,направиха догадки само в шасито не го напътихте да дири колегата. Хайде,пак да направите опит да прочетете, какво Ви шепнах по-горе. След 32-ката, повече няма вграден преобразовател"24V-12V". Ако го има, предния шофьор го е боднал. Дано сега да сте разбрали, но се съмнявам, защото котка по гръб не пада.
Цитат на: kron - Понеделник, 30 Април, 2012, 16:57:40
Колега на МАН тга,преобразуватела е зад радиото.Махаш панела с копчетата над радиото и той се вижда хванато е на кутията на парното.Няма бушон има автоматична защита ако даде на късо нещо,изключи ключ масата за 1мин и готово всичко си идва,на по старите тга-та влиза само един кабел вътре с обвивка,а на по новите има 2 букси с по 2 кабела кафяв и бял,откачаш ги за 1мин и като ги закачиш всичко идва карал сам 2004 ман там е а сега карам 2007г ман пак е зад радиото ;)
Това с ключмасата при мен помогна - MAN TGA 18.400 2008. Мерси колега.
Незнам какви ТГА-та карате, но при мен по средата на таблото, долу, ниско, точно срещу хладилника има две фабрични букси за 12V и 24V. Камиона е доста стар - 2001 г., XXL кабина.
Бялото капаче е 12V.
Някой може ли да ми каже МАН ТГХ 2010 г.дали има в кабината 12в на букса за запалка?
Цитат на: Люси - Вторник, 17 Декември, 2013, 18:35:41
Някой може ли да ми каже МАН ТГХ 2010 г.дали има в кабината 12в на букса за запалка?
Няма! Аз ползвам от подвижна лампа на Жигула и съм сложил един разклонител тройка. По-удачно е, отколкото тези които продават.
А има ли въобще 12 в. в кабината и запалката24в.ли е?
Цитат на: Люси - Вторник, 17 Декември, 2013, 18:59:37
А има ли въобще 12 в. в кабината и запалката 24в.ли е?
Да, бялото и пише 12 В до пътническата седалка. Запалката е 24 Волта.
А това "бялото" какво трябва да бъде,какъв му е накрайника,извинявай че питам като малоумен ама към средата на другия месец май ще ходя за такъв дръгел за да знам да съм подготвен,да си купувам инвертор 24/220 или ще стане играта и с този който имам но той е на 12в и какво приспособление трябва да си направя!!!
Както е писал колегата Илчев накрайника е като на подвижната лампа на жигула,и скания има същите изходи за 12в.Продават такива накрайници на всякъде,хубавото при МАн е че като падне тока първо изключва преобразователя за 12в и остава ток да запалиш.Нямаш ядове да включваш инвертор за 220в.
Въобще не мога сега да се сетя какъв беше накрайника на тази подвижна лампа!!! ???
Цитат на: Люси - Вторник, 17 Декември, 2013, 21:22:14
Въобще не мога сега да се сетя какъв беше накрайника на тази подвижна лампа!!! ???
Ето такава е лампата и това е накрайникът й.
Екстра,такова виждам за пръв път през живота си,къде може да открия такава букса и има ли някакво специфично име?
Цитат на: Nachinaesht - Сряда, 11 Юли, 2012, 14:21:32
Незнам какви ТГА-та карате, но при мен по средата на таблото, долу, ниско, точно срещу хладилника има две фабрични букси за 12V и 24V. Камиона е доста стар - 2001 г., XXL кабина.
На 12 V товара/консумацията е максимум 150W, а на 24 v - 300W. В магазините за електроника продават такива букси по 1.50лв.
Аз продължавам да питам като малоумните,този накрайник не е ли като за обикновена запалка че днес го показвах в един магазин и момчето гледаше като бик У скоростна кутия!!
Цитат на: Люси - Сряда, 18 Декември, 2013, 13:48:33
Аз продължавам да питам като малоумните,този накрайник не е ли като за обикновена запалка че днес го показвах в един магазин и момчето гледаше като бик У скоростна кутия!!
Люси, в такова гнездо запалка не влиза. Абсолютно различни са.
Явно след като не мога да намеря такава букса и нямам и идея как се нарича най-вероятно ще играят клещите колкото и да не ми се иска или ще си купя инвертор на 24в.!!! :(
Цитат на: Люси - Сряда, 18 Декември, 2013, 17:23:06
Явно след като не мога да намеря такава букса и нямам и идея как се нарича най-вероятно ще играят клещите колкото и да не ми се иска или ще си купя инвертор на 24в.!!! :(
Влез в някой магазин за руски авточасти и си купи лампа. Другият вариант е да търсиш преходник от такава букса към обикновено гнездо за запалка. В Германия съм виждал за по няколко евро. Би трябвало и тук да ги има.
Днес търсих в Ем Комплект 33 такава лампа и нямаха,а за да поискам такъв преходник или букса трябва да знам какво искам а аз като не знам гледам и се ориентирам единствено по снимката която качи!!!
Цитат на: Люси - Сряда, 18 Декември, 2013, 17:51:19
Днес търсих в Ем Комплект 33 такава лампа и нямаха,а за да поискам такъв преходник или букса трябва да знам какво искам а аз като не знам гледам и се ориентирам единствено по снимката която качи!!!
На Ботевград в магазините има със сигурност. Утре ще вляза тук в няколко магазина да ти потърся.
Колега не знам от кой град си,ако имате магазин на Европарт там има букса 2-3лв ми се върти че я купувах,в Унгария на Европарка на Апатфалва и там ще има не съм се заглеждал купувал съм и от Германия ама там е малко по скъпичка.Най добре е Европарт ако не слагай обикновена запалка.
В София съм и сега видях че има Европарт в Горубляне и утре ще го навестя,благодаря на всички за насоките!!!