Volvo-Scania-Daf-Iveco Евро 5
Volvo HF, Scania R, Daf 105 , Iveco Stralis.
Коя машина е по-добра от останалите? Всичките са с с висока кабина, мощност 410-440 к.с. с по 12 или 16 скорости, двуосни. При коя машина спирачните са по силни от друга, или ретардера е по-добър, или кабината е по уютна , или е по-икономичен при еднакъв товар, технически по издържлива ?
Тези който си пропуснал ;) :D
Цитат на: tirtonev - Понеделник, 14 Май, 2012, 15:16:19
Тези който си пропуснал ;) :D
:D :D :D Ама как добре му го каза...
Аз съм за Волвото,ако не броиме кабината-там е Дафа :)
Всеки един камион си има като,,+",така и,,-".Много има писано за това,но под друго заглавие.Не е нужно да изпадаме в излишен спор.
Цитат на: tirtonev - Понеделник, 14 Май, 2012, 15:16:19
Тези който си пропуснал ;) :D
Верно е тва той от седемте големи е пропуснал Ман,Мерцедес и Рено.Като оставим последната марка отговора на въпроса му е Ман и Мерцедес.
Сравнението е само между Volvo HF, Scania R, Daf 105 , Iveco Stralis .
Останалите марки не ме интересуват, макар че може и да са по-добри .
Или ще задам директен въпрос.
При кой от посочените камиони , ретардера е най- ефективен, както и спирачките и в същото време е най-икономичен и с удобна кабина за дълги континентални пътувания ?
VolvoFH е голяма рядкост с ретардер, SCANIA retarder се е доказало във времето поне за мен, Даф ползва ZFинтардер, добър до определен тонаж и скорост(поне старите модели), IVECO stralis не съм запознат с реалните му възможности, но там също ползват ZF интардер.
Спирачки: Volvo си ползва друга система на спирачни апарати. Без конкуренция при правилна поддръжка.
Останалите ползват еднотипни дискови спирачки(изключвам Iveco на барабани това не е система, а безобразие)
Икономичен ...Iveco заради турбината с променлива геометрия, но се амортизира много бързо същото това турбо заради постоянната работа на 100%.
Дафа е най -добре в равното заради дългите скорости, Scania на баир, Volvo е малко по-тромаво от SCANIA .
Iveco е също бегачка на баира.Може би най-голямата
Кабината е най-удобна на DAF после (за мен) е SCANIA и след това VOLVO , Iveco не влиза в класацията.
Като здравина VOLVO(без ел. инсталацията), SCANIA(без трансмисия), DAF,IVECO(.... няма да ми стигне времето)
Това късият вариант ако искаш по-подробно ме покани на бира. ;)
Цитат на: loshdancho - Вторник, 15 Май, 2012, 01:07:56
Кабината е най-удобна на DAF после (за мен) е SCANIA и след това VOLVO , Iveco не влиза в класацията.
Дане, не ме сещай за Ивекото, защото още ме боли гърба от един Стралис. Бива твърдо легло, ама на този Стралис леглото е отвратително. Най-добре е и един надуваем дюшек да си носи човек.
Недейте да ми се смеете за това, което ще прочетете надолу, но като видях, че се коментират креватите и гръбначните болки ще ви кажа нещо ,,,,,,,,,,,,,най-полезно е да се спи на твърдо,,,,а за болките в гърба продават едни специални надуваеми дюшеци с постоянно действаща ел. помпа на 220V ,,, тези дюшеци ги раздават на болни,които са на легло за да им се поддържа кръвообращението,,,,сега на есен ще си взема един такъв дюшек и ще го мисля как да го направя на 12 или 24 волта,,,,, поинтересувайте се ,,,, аз лично го пробвах няколко нощи и се почувствах като нов.
Цитат на: rider777 - Вторник, 15 Май, 2012, 23:53:17
Недейте да ми се смеете за това, което ще прочетете надолу, но като видях, че се коментират креватите и гръбначните болки ще ви кажа нещо ,,,,,,,,,,,,,най-полезно е да се спи на твърдо,,,,а за болките в гърба продават едни специални надуваеми дюшеци с постоянно действаща ел. помпа на 220V ,,, тези дюшеци ги раздават на болни,които са на легло за да им се поддържа кръвообращението,,,,сега на есен ще си взема един такъв дюшек и ще го мисля как да го направя на 12 или 24 волта,,,,, поинтересувайте се ,,,, аз лично го пробвах няколко нощи и се почувствах като нов.
А така, Иво. Сложи и дюшек върху горното легло на малката кабина на Стралис-а и със сигурност ще получиш клаустрофобия.