Подобен камион, използващ eHighway, може да работи както на дизелово гориво, така и на електричество.
Компанията Siemens разработи технология, позволяваща товарните автомобили да получават необходимата за придвижването им енергия чрез мрежа от проводници - подобно на стандартните тролейбуси. Името на новата технология е eHighway. Чрез нея от фирмата се надяват да снижат разхода на гориво при камионите, да се ограничи нивото на замърсяване на околната среда от товарния транспорт и да се сведе до минимум изпускането на вредни газове.
Подобен камион, използващ eHighway, може да работи както на дизелово гориво, така и на електричество. Съединяването с електрическата мрежа ще става посредством автоматичен или ръчен режим. Това може да се извършва при скорост на машината до 90 километра в час.
Към момента технологията се тества в Германия.
(http://data10.gallery.ru/albums/gallery/238414-24e56-27209927-m750x740.jpg)
Някой е чел уикито:
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%80%D1%83%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B9_%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%BB%D0%B5%D0%B9%D0%B1%D1%83%D1%81
Оказва се че има и доста по-нови разработки по въпроса. И в Плевен са правени опити за такива, през 1987 г.
Някой ми е откраднал идеята :))) . Карам си вчера из Бургас и се движа под жиците на тролея. Мислих си, дали е възможно , когато сме в град да се прикачваме в тока, за да е по-чист въздуха. Ето че някой го е направил .