Форум на българските шофьори

Дискусии и проблеми => Общ раздел => Темата е започната от: zezo - Петък, 01 Юни, 2012, 23:19:36

Заглавие: Въвеждане на ферибот/влак
Публикувано от: zezo - Петък, 01 Юни, 2012, 23:19:36
Колеги,някой може ли да ми каже кога трябва да включа тахографа на ферибот.Като вляза на пристанището или като се кача на самия кораб.Чувал съм и двете версии,но незнам коя е вярната.Предварително Ви Благодаря.
Заглавие: Re:Въвеждане на ферибот/влак
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 30 Януари, 2013, 15:25:13
Цитат на: zezo - Петък, 01 Юни, 2012, 23:19:36
Колеги,някой може ли да ми каже кога трябва да включа тахографа на ферибот.Като вляза на пристанището или като се кача на самия кораб.Чувал съм и двете версии,но незнам коя е вярната.Предварително Ви Благодаря.

     Мисля, се въвежда след "качване" и започване на почивката. На разпечатка излиза  "-----(знак)-----". От този знак до тръгването е времето прекарано на ферибот. Въвежда се само "начало". При тръгване, автоматично минава в нормален режим.
Заглавие: Re:Въвеждане на ферибот/влак
Публикувано от: grants - Сряда, 13 Февруари, 2013, 17:11:22
Незнам за вас но аз като се кача на ферито и слагам веднага нова шайба. Слизам карам си колкото ми е нужно, до сега проблеми не съм имал. Но винаги съм си пазил билетите в случай на проверка. ;) Незнам може и да съм в нарушение ако е така моля споделете.
Заглавие: Re:Въвеждане на ферибот/влак
Публикувано от: kanchev59 - Сряда, 13 Февруари, 2013, 17:38:48
Колега при дигиталните тахографи знака се въвежда чак когато ти сложат "кучките" на влака.При ферибота се въвежда когато окончателно паркираш и повече няма да мърдаш,защото и при най-малкото преместване го изключваш и трябва отново да го въведеш.Не трябва да забравяш това,ако се наложи по някаква причина да преместиш.
За тахошайбите-на гърба им има място за попълване на времето прекарано на влак или фери.Но билета също се пази поне 28дена.В Италия и Франция ми го искаха и него.Лек път на всички.
Заглавие: Re:Въвеждане на ферибот/влак
Публикувано от: grants - Сряда, 13 Февруари, 2013, 17:51:21
Още неса ми искали билетите от фери никъде. Но пък незнаех че трябва да се пазят 28дни.
Заглавие: Re:Въвеждане на ферибот/влак
Публикувано от: borgir1111 - Сряда, 13 Февруари, 2013, 18:40:54
Когато спреш на паркинга на порта приключваш работния ден.Като тръгваш да се качваш имаш out начало и се качваш,като спреш out край и пак край държава и даваш въвеждане автомобил, ферибот.Досега out не го ползвах ,но говорих с колега минал професионална компетентност в Италия и той ми обясни за какво се ползва out.
Заглавие: Re:Въвеждане на ферибот/влак
Публикувано от: chefolini - Вторник, 12 Март, 2013, 14:15:38
Цитат на: borgir1111 - Сряда, 13 Февруари, 2013, 18:40:54
Когато спреш на паркинга на порта приключваш работния ден.Като тръгваш да се качваш имаш out начало и се качваш,като спреш out край и пак край държава и даваш въвеждане автомобил, ферибот.Досега out не го ползвах ,но говорих с колега минал професионална компетентност в Италия и той ми обясни за какво се ползва out.

...Абсолютно точно!
   Само ще добавя че паузата докато сте били на порта (преди да се качите) и тази на ферибота не трябва да е по малка от 12 часа...или казано по елементарно:Записвате си часа във който сте спрели на порта,и от този момент нататък броите 12 часа.Имате право да разбутвате,но не повече от 45минути за целия интервал от време (12 часа)
Заглавие: Re:Въвеждане на ферибот/влак
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 12 Март, 2013, 15:47:28
Цитат на: borgir1111 - Сряда, 13 Февруари, 2013, 18:40:54
Когато спреш на паркинга на порта приключваш работния ден.Като тръгваш да се качваш имаш out начало и се качваш,като спреш out край и пак край държава и даваш въвеждане автомобил, ферибот.Досега out не го ползвах ,но говорих с колега минал професионална компетентност в Италия и той ми обясни за какво се ползва out.

     За тахографите пише, че функцията OUT. Се използва за държави където не се изисква тахограф! Като се въвежда "начало" при влизане в такава държава и съответно "край", при влизане в държави попадащи в обхвата на регламент 561.
      Не разбирам, защо да е на ферибот извън обхват. След като, почивката на ферибота се признава, ако има легло и т.н.

Цитат на: chefolini - Вторник, 12 Март, 2013, 14:15:38
...Абсолютно точно!
   Само ще добавя че паузата докато сте били на порта (преди да се качите) и тази на ферибота не трябва да е по малка от 12 часа...или казано по елементарно:Записвате си часа във който сте спрели на порта,и от този момент нататък броите 12 часа.Имате право да разбутвате,но не повече от 45минути за целия интервал от време (12 часа)

     Това вероятно е ЕШК?

"Член 9
1.  Чрез дерогация от член 8,  когато водач придружава превозно средство,  което е
транспортирано с ферибот или влак, и ползва нормална дневна почивка, тази почивка
може да бъде прекъсвана не повече от два пъти с други дейности с обща
продължителност не повече от един час
.  По време на такава дневна почивка водачът
следва да има достъп до койка или кушетка."

     Така пише в регламента. Иначе казано 11 (предполагам и 3+9) часа почивка можеш да я прекъснеш два пъти. Един път за качване и един път за слизане, общо до 1 час. Не се изисква 12 часа и прекъсване до 45 минути.
     Именно за това се въвежда ферибот/влак, за да се оправдае прекъсването на почивката. Желателно е и да се пази билета, в следващите 28 дена.



     На някой изисквали ли са му при проверка, да има въведено ферибот/влак, при преминаване на река Дунав? Мен ми се струва безсмислено.
Заглавие: Re:Въвеждане на ферибот/влак
Публикувано от: kanchev59 - Вторник, 12 Март, 2013, 16:20:27
Колега,поставя го задължително!Особено,че работиме в тази ф-ма(Ессерс) и често минаваме Дунав.Дано не те спират за проверка.Мен вече 3 пъти ме проверяват точно за това нещо.Два пъти на Враца,и един на Видин.
   Лек ден на всички зад волана.
Заглавие: Re:Въвеждане на ферибот/влак
Публикувано от: 6umahera - Петък, 08 Декември, 2017, 16:20:03
Здравейте колеги
Извинете ме може би за тъпото питане,но искам да попитам като се заслиза от кораба на тахографа Начало работен ден  ли се задава?
Като забравих да спомена,че след спирането на паркинга на пристанището е приключен работния ден  и е въведен фери/влак и след паркиране в кораба пак фери/влак?
Заглавие: Re:Въвеждане на ферибот/влак
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 19 Октомври, 2022, 19:30:21
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 30 Януари, 2013, 15:25:13
    ... Въвежда се само "начало". При тръгване, автоматично минава в нормален режим.
Сегашните тахографи имат "край ферибот/влак", предполагам се използва и това непосредствено преди слизането. Версиите за поставянето "начало ферибот/влак" вероятно са се увеличили с временно и все повече "умници с милиони километри". Чел съм какви ли не предположения и "сигурни" неща и постоянните "имало изменения" - почти винаги няма изменения. Поставяне (начало ферибот/влак) няма как да е по-рано от качването, например на пристанището или може би още по-рано. Качваш се на кораба или влака, след приключване на маневрите се въвежда от менюто "въвеждане на автомобил" и не "начало извън обхват" (OUT), както се предполага по-горе, а съвсем естественото "начало ферибот/влак". Няма никъде "тайни писания", които са достъпни само за "великите шофьори", ама те решили да го споделят с вас - дори можете сами да го прочетете.

Цитат на: 6umahera - Петък, 08 Декември, 2017, 16:20:03
Здравейте колеги
Извинете ме може би за тъпото питане,но искам да попитам като се заслиза от кораба на тахографа Начало работен ден  ли се задава?
Като забравих да спомена,че след спирането на паркинга на пристанището е приключен работния ден  и е въведен фери/влак и след паркиране в кораба пак фери/влак?

    Можеш да започнеш нормалната почивката още като спреш на пристанището. Както и можеш да я прекъснеш два пъти с обща продължителност 1 час, само за качване и слизане. Вариантите са общо взето 3, почивка преди кораба и тази на кораба, почивка на кораба и след слизането и най-често почивката започва преди кораба, по време на пътуването и след слизането - общо поне 11 часа, като не участва времето за качване и слизане. Когато слизаш и си сменил държавата ще въведеш начало на държавата, ако си готов с дневната почивка можеш да си продължиш. Ако имаш още време до края на дневната почивка спираш и преди да тръгнеш за нов работен период тогава поставяш "начало на държавата". Това прекъсване на почивката е само за нормалната дневна почивка и когато имаш каюта с легло. Дори и 24 часа, при дълъг курс например Венеция - Патра е над 33 часа не са разрешени.