Siemens получи поръчки от Eurotoll и Total – две от най-големите френски компании за електронно събиране на пътни такси чрез бордови устройства, за доставката на технология за новата френска тол система. Оборудването се състои от бордови устройства за превозните средства и електронна система за позициониране. Поръчките са част от проекта Ecotaxte, предвиждащ въвеждането на таксуване на база километраж за Френските национални пътища за товарни автомобили с тегло 3.5 тона и повече. Поръчките за Siemens са на обща стойност от около 50 млн. евро.В допълнение към магистралите, мостовете и тунелите, които вече са предмет на система за таксуване, в средата на 2013 г., Франция планира да въведе такса за използването на републиканските пътища и някои междуселищни пътища за камиони с тегло над 3.5 тона.
Пътната мрежа обхваща около 10 000 км. За разлика от конвенционалните системи с микровълни, сателитната таксуваща система директно открива местоположението на превозното средство, използвайки GPS сигналите, които са криптирани и предавани от мобилните устройства до контролния център за по-нататъшна обработка. Това прави технологията особено подходяща за добре развити пътни мрежи извън обхвата на магистралите. Технологията предлага не само точно оразмеряване на таксите, свързани с изминато разстояние и време, но също и гъвкаво адаптиране с помощта на софтуерни актуализации.
Благодарение на градската тол система City Toll System, броят на моторни превозни средства движещи се по лондонските улици се намали с 60 000. Откакто тя бе въведена през 2003 г., трафикът е спаднал с 20%, а задръстванията - с около 30%. От 2011 г. пътните такси за специалната лента на магистралата Йерусалим – Тел Авив автоматично се регулират, отразявайки състоянието на трафика, като по този начин се гарантира средна скорост от 70 км/ч. Когато твърде много коли се движат в това платно, тол таксата автоматично се увеличава и лентата се изпразва.
Тол таксуването е една от областите, в които Siemens работи заедно с Atos като част от стратегическото партньорство, стартирало през юли 2011 г., което се стреми към растеж на продажбите и съвместното разработване на иновативни решения.
Ха сега,да ги видим чорбаджиите,национлака или магистралка!По от рано трябваше да се случи това, според мен. ;) ;) :D
Източник:http://news.idg.bg/news/64225_siemens_shte_dostavi_tehnologiyata_za_novata_satelitna_tol_sistema_vav_franciya
Със всеки изминат ден има все повече нови ограничения. :( Дано поне измислят всичко да е в една машинка за таксуване, че предните стъкла станаха само в машинки вече.
Цитат на: abator - Събота, 09 Юни, 2012, 13:19:00
Със всеки изминат ден има все повече нови ограничения. :( Дано поне измислят всичко да е в една машинка за таксуване, че предните стъкла станаха само в машинки вече.
Най много да е като тол апаратите в Словакия!Понеже те нали са много малки по размер,та и тази като лепнеш на стъкло ще ти трябва само един канап за да си направиш простор и като караш ще си сушиш чорапките там!! :D :D ;)
Темата е малко стара но реших да пробвам тук вместо да съдавам нова.
Някой може ли да каже от къде се купува 'машинка' за Франция и ако някой може да препоръча коя е по добре Telepass EU или Liber-t
Цитат на: nevega - Неделя, 09 Август, 2015, 23:00:45
Темата е малко стара но реших да пробвам тук вместо да съдавам нова.
Някой може ли да каже от къде се купува 'машинка' за Франция и ако някой може да препоръча коя е по добре Telepass EU или Liber-t
Има едни малки със собствено захранване и такива с външно значително по-големи и неудобни. Вероятно е била замислена и по националите да може да таксува. Малката може да се залепи и в горната част на предното стъкло и не пречи при забърсване. Другата със захранването има и собствена батерия и няма копче за изключване, след изваждане на захранващия куплунг може да работи няколко дена. За пренасяне е желателно да се сложи в плика от кутията за да е неактивна. Нямам представа откъде се взимат, шофьорите ги взимат от офисите в България.