Притежавам въпросния автомобил от около 4 години-много доволен ;)Моторът е 1.9 тдид,това е първия двигател с индиректно впръскване на горивото,изобретен от италианците,този мотор се монтира единствено на Крома.1.9 на Типо и Темпра например е различен.Има,дори на повечето Кроми дизеловият двигател е 2.5.Двигателят 1.9 монтиран само на Крома за много от почитателите на модела е наи-добрият двигател създаван някога от Фиат.Ако някои от вас има за продаване части от Крома,да се обажда,моята е произведена 1993г :)
Колега, пусни няколко снимки ! Имал ли си проблеми общо по колата?
Този двигател мисля че имаше някъде и подгравяне на нафтата преди тя да стигне ГНП.
Аз пък що ли си мисля че преди време папата опя инжинерконструктура,който е измислил този модел автомобил!!! ;D ;D ;D
Досега не знаех че на Крома има 1.9ТДИД. Мислех си че са само 2.5
FIAT CROMA 1.9 TDi , двигател с 92 к.с. . А това е разхода 3.9 / 5.5 / 6 (5.1) l/100km, ECE 90/120/city (comb.):
Top speed:
180 km/h / 112 mph
0-60 mph (s):
11.8
0-100 km/h (s):
12.5
0-1/4 mile (s):
0-1 km (s):
33.3
Цитат на: Veco - Събота, 09 Юни, 2012, 18:39:33
Колега, пусни няколко снимки ! Имал ли си проблеми общо по колата?
Досега проблеми не съм имал-сериозни,като я взех смених масла филтри ремъци и предни спирачни дискове.Имал съм проблем със заден спирачен апарат-задържаше,правих стартер и алтернатор,едната врата престана да ми се отваря и си закупих една цяла от Ланча Тема за 50 лв и смених само механизма всичко останало,брата напълно оборудвана ми седи в мазето :)сменил съм и две подгревни свещи и накладки,гуми.Всичко това за 4 години.
Цитат на: Rammbon - Събота, 09 Юни, 2012, 20:07:52
Този двигател мисля че имаше някъде и подгравяне на нафтата преди тя да стигне ГНП.
Да има подгряване :)
Цитат на: Tihomir78 - Събота, 09 Юни, 2012, 20:57:13
Досега не знаех че на Крома има 1.9ТДИД. Мислех си че са само 2.5
Да има ,колега.2.5 се среща по често,но в интерес на истината 1.9 се води по сполучлив ;)Мои познат преди продаде такава кола на 625000км.
Цитат на: VOLVO 480 - Събота, 09 Юни, 2012, 20:14:15
Аз пък що ли си мисля че преди време папата опя инжинерконструктура,който е измислил този модел автомобил!!! ;D ;D ;D
Бая инжинери на изключително уникални автомобили са опяти сигурно,в интерес на истината мисля ,че конструкторите на новите коли и модели трябва да се опяват и приживе-заради качеството на сглобка.
Поредни публикации!!!
П.П. Допустимо е, публикация, с повече от едно изречение!
Поредни публикации!!!
П.П. Допустимо е, публикация, с повече от едно изречение!
Поредни публикации!!!
П.П. Допустимо е, публикация, с повече от едно изречение!
Стига сте се излагали в сравнение с фиата и опел, и форд даже и гоуф 2 ка с пернишка регистрация е по сполучлива сглобка, аз ще ти кажа само, че не уважаваш себе си за да караш фиат, а ти си го хвали колкото си искаш, дори дачиите са по читави коли. Ако искаш ме и псувай все ми е тая аз пак ще си останата на моето мнение.
Цитат на: Jack77 - Неделя, 10 Юни, 2012, 13:54:00
Стига сте се излагали в сравнение с фиата и опел, и форд даже и гоуф 2 ка с пернишка регистрация е по сполучлива сглобка, аз ще ти кажа само, че не уважаваш себе си за да караш фиат, а ти си го хвали колкото си искаш, дори дачиите са по читави коли. Ако искаш ме и псувай все ми е тая аз пак ще си останата на моето мнение.
Колега, съгурен съм, че никога не си имал и няма да имаш Фиат. Фиат е за хора, които искат с малко пари да карат една по-добра кола на екстри и возия. Това са моделите Крома, Темпра, по-старите Аржента и 132, модели все от преди 20 г и повече. По качестово италианските коли са правени за служат вярно до 15 г, както сега всички нови коли ги правят да са здрави до 250 000км или 6-8 г , и после се почват проблемите. Дали е Опел, VW, Мерцедес или БМВ, без значение. Кромата е чудесна кола, вози меко, екстри поне 14 , серийно, които VW почват да поставят след 2000 г. Двигателите са икономични и с евтина подръжка. Проблемите са по окачването, неиздържа на нашите пътища. Имах и Крома и Типо и още има 132 макар вече на 30г, но произведен в Германия. Модел продаден на BMW, за да го преработят и създадът 5 серия през 1972г. И когато излиза на сцената първата 5 серия на БМВ е 1:1 с Фиат 132, но заради името БМВ е по-харесваната :) Всеки си хвали своята кола, без значение дали ще я продава или не. Ако само емблемата на Фиат беше VW, всички, които чули - недочули нещо на Фиат , щяхте да пеете друга песен :) Аз съм сменил лични мои коли над 20 модела и най-хубавата е винаги настоящата. Има една приказка , който няма Фиат да го е яд :)))) преобразена после на , вземи си Фиат , да те е яд . Важеше за полските фиати 125р и 126р. Голяма мъка бяха, разваляха се още в гаранция, но всички бяха с по 4 дискови спирачки и това им беше + .
Еееех,132,Арджента-култови автомобили ;)Задно предаване,пословично здраво окачване,завидно пъргави двигатели,като се има в предвид не толко леки купета....За жалост не толко добри ламарини,но като се има в предвид годинките на рядко останалите такива...Годината беше 93-та,тогавашните тарикати в квартала,единият с бмв 520,другият с Фиат "Аржентина"2.0-iniezione 8),след дълги спорове коя е по-наи,и думи-аре де,аре са.....три старта,три пъти Арджента-та чакаше немеца...Между другото за тези като,колегата,които ми говори за опели и фв-та да кажа,че Крома е наследника на Арджента,за жалост вече с предно предаване,а 132-ката,е преди Арджента.А и друго забелязал съм,че откакто имам Кромата съм имал почти никви ядове в сравнение с мои приятели с ФВ-та и Аудита,самите те вече са доста скептично настроени към немските железни коли.
Някой беше писал,че когато хора като Карл Бенц,Рудолф Дизел,Готлиб Даймлер и други са правили коли,италианците са гонили жаби из блатата.Кво им харесвате на тия канута не знам.
Цитат на: pumix - Неделя, 10 Юни, 2012, 22:22:47
Някой беше писал,че когато хора като Карл Бенц,Рудолф Дизел,Готлиб Даймлер и други са правили коли,италианците са гонили жаби из блатата.Кво им харесвате на тия канута не знам.
Както са гонили жаби, така са жънели непрестанни успехи по пистите...
Цитат на: pumix - Неделя, 10 Юни, 2012, 22:22:47
Някой беше писал,че когато хора като Карл Бенц,Рудолф Дизел,Готлиб Даймлер и други са правили коли,италианците са гонили жаби из блатата.Кво им харесвате на тия канута не знам.
;D ;D ;D ;D Аз го бех писал това също бех писал че по това време Японците са били по оризищата а сега добавям че пак по това време Французите са правили ......... ;D ;D Иснината е в Немските леки коли и камиони.
Най-добрата кола е с италиански дизаин, немски двигател, меко френско окачване, пипната тук и там от японците и с хакнат софт от българите :)))) . Както и камионите, кабина на Даф, двигател и скорости на Скания, окачване на Волво и тахо пипнат от българин .
На VW, Пежо, някои модели на Мерцедес, Форд и Опел дизайна е дело на италианците. А частите са интернационални за всички, дори и за корейските и китайските коли. Окачване, фарове, мигачи, стопове, парно и клима инсталации, сокети и ел. инсталации, автостъкла, клаксони и други дреболии.
Старите италиански коли наистина са много здрави,но по-новите е много трудно да ги наречеш кола.Но и новите немски също не са на много високо ниво като здравина,както и всички нови
.
Няма смисъл да се препираме кои са по-по-най. Всеки си е направил личен избор, който смята за правилен. Няма как всички да караме S-класи, но е смешно един автомобил да се издига в култ, видите ли няма по добро, особено за народна кола буквален превод на VW. Един познат беше казал че няма по добра кола от НОВА-та, но стандарта ни в БГ не го позволява, така че си правим компромисите и това е.
:)Колеги, ако фиат не беше дал възможност на соц. държавите да направят нещо за каране... Комунизма още щяхме да го подпираме за да се катурне. ??? :-[.Автомобила се събира в няколко фабрики,а железариите се произвеждат основно в Италия,и транспорта основно от Италиански фирми.
Хубава лоша, всеки е направил своя избор и за себе си е преценил, че това е най-правилния и най-удачния вариант. Много глупаво е да се изкажеш ама тази не струва , тази е скапана общи приказки след като нито си се качвал, нито си карал такава кола. А да се сравняват коли от различни епохи пак е несериозно. Всеки един производител е имал и добри и лоши модели.
Те и Ламборджини навремето трактори са правели ама............