Колеги имам питане.
1. Ретардера ми спира със забавяне от 2-3 сек. Нормално ли е това или не? Ако не е - каква е причината?
2. Има ли ретардера маслен филтър и къде се намира той?
3. Светва ми АВS-а на ремаркето, после и на влекача и след това започва да свири, светва в червено и се налага да спра и да гася двигателя. След като го запаля отново няма нищо. При два или три пъти натискане на спирачките отново същата история.
4. При спиране спирачките на ремаркето спират ужасно и трудно спира.
Благодаря.
Много хубав камион е Дафа :)Удобен.Проверете дали има масло,тоест достатъчно,има филтър,за ремаркето на кви спирачки е диск,барабан?Мисля че за спирането му-на въздухар,тва е къде се сещам,нека и колегите,от които има доста компетентни и те да споделят.А и още нещо мое и за ретардера да е некои въздушен кран,поне аз съм брал ядове със Скания 124л,заради един кран отдесно на скоростите където издишаше :)Успех с Дафината ;)
Цитат на: ahil_73 - Неделя, 22 Юли, 2012, 17:01:10
Колеги имам питане.
1. Ретардера ми спира със забавяне от 2-3 сек. Нормално ли е това или не? Ако не е - каква е причината?
2. Има ли ретардера маслен филтър и къде се намира той?
3. Светва ми АВS-а на ремаркето, после и на влекача и след това започва да свири, светва в червено и се налага да спра и да гася двигателя. След като го запаля отново няма нищо. При два или три пъти натискане на спирачките отново същата история.
4. При спиране спирачките на ремаркето спират ужасно и трудно спира.
Благодаря.
1. Попадал съм на ретардери които така спират с закъснение, но ако спира иначе нормално мисля че нямаш проблем.
2. За маслен филтър не знам дали има. При Скания има на скор. кутия а на ретардера не. При МАН е интардер и при ZF не съм виждал да има маслен филтър.
3. Възможно е да имаш проблем с кабела или буксите. А не си казал кога ти светва примерно както си караш или при натискане на спирачките.
4. Пълен или празен не можеш да спреш, съответно блокират ли или не? Феродо има ли? Ако са барабанни тресчотките обрани ли са?
Цитат на: Tihomir78 - Вторник, 24 Юли, 2012, 15:39:56
1. Попадал съм на ретардери които така спират с закъснение, но ако спира иначе нормално мисля че нямаш проблем.
2. За маслен филтър не знам дали има. При Скания има на скор. кутия а на ретардера не. При МАН е интардер и при ZF не съм виждал да има маслен филтър.
3. Възможно е да имаш проблем с кабела или буксите. А не си казал кога ти светва примерно както си караш или при натискане на спирачките.
4. Пълен или празен не можеш да спреш, съответно блокират ли или не? Феродо има ли? Ако са барабанни тресчотките обрани ли са?
1.Повечето дафове спират със закъснение.
3. Или няма феродо или имаш дефект в ABS датчици
4.Обери си с 1-3 см тресчотката ако е с барабан, ако е с диск - феродо е заминало
4 По тая точка може да си имаш феродце като ново или ново и па да не спира,ако случайно имаш феродце свирни те упътим де ти проблемо.
Я обаче ме светни как позна,че точно ремаркето не спира,а не примерно цялата композиция.
Цитат на: ahil_73 - Неделя, 22 Юли, 2012, 17:01:10
Колеги имам питане.
1. Ретардера ми спира със забавяне от 2-3 сек. Нормално ли е това или не? Ако не е - каква е причината?
2. Има ли ретардера маслен филтър и къде се намира той?
3. Светва ми АВS-а на ремаркето, после и на влекача и след това започва да свири, светва в червено и се налага да спра и да гася двигателя. След като го запаля отново няма нищо. При два или три пъти натискане на спирачките отново същата история.
4. При спиране спирачките на ремаркето спират ужасно и трудно спира.
Благодаря.
Или требе да смениш камиона у фирмата (искай от Сканиите 620) ;) , или да питаш шефовете (и те са карали преди камиони и то доста ;) ) или направо да смениш фирмата ;) Камиона да не е от тия дет са под наем от Шик Кар Трейдинг?
Тъй не каза- как е у Фирмата , бива ли я? ;D ;D ;D
Цитат на: !.!.! - Сряда, 25 Юли, 2012, 22:21:43
Камиона да не е от тия дет са под наем от Шик Кар Трейдинг?
Тъй не каза- как е у Фирмата , бива ли я? ;D ;D ;D
Камионите на Шик Кар Трейдинг са върнати в Кнежа. Фирмена политика. Зимата пак ще са във Формула 2.
А, колко масло има в скоростите, и кога е сменявано? (DAF ползват ZFintarder)
За другите проблеми, обезателно сервизна диагностика с тестер.... мирише ми на масло или вода в системата и от там заминали модулатори... пригответе се за голямо изваждане.
Като идея за проверка може да видите, какво ще потече от бутилките ... и закачете друго ремарке, за да видите дали проблема е само във влекача или и в ремаркето.
феродото ново на 100 процента ..така каза монтьора светва и празен и пълен при второто натискане имам един датчик за смяна на диференциала вляво но не спира и спира влекача пръво ама специалистите в сервиза казаха ок..да ама на крушата ро нанандолу им споменавам родата на сичките..колкото до фирмата още са в период на изпитване , де е рекъл Господ ще поживеем ще видим .Засега негативно впечатление ми прави следното -влизам в сервиза а Краси шефа де , до 15 да си натоварил ..та те така.Вие си правете изводите.
За АБС-а явно трябва специалист да ти прегледа нещата. Но дори и да е прецакан пак би трябвало да спира ремаркето, даже преди влекача. Ако си с барабани провери си тресчотките, че съм се нагледал на "специалисти" които "знаят" как се регулират.
Цитат на: Tihomir78 - Неделя, 19 Август, 2012, 09:59:26
За АБС-а явно трябва специалист да ти прегледа нещата. Но дори и да е прецакан пак би трябвало да спира ремаркето, даже преди влекача. Ако си с барабани провери си тресчотките, че съм се нагледал на "специалисти" които "знаят" как се регулират.
колега това за абс е само букса ние имахме този дерт 6м. се побърках ме с него в даф сервиз ни взеха едно ремарке с пари и пак така ,имаше една букса прогнила за 4 лева от една морга и няма дерт
Вземи една пробна лампа и натовари всички кабели на крановете