Не съм карал полуавтомат . Търся някой да сподели тънкости при каране, икономичност, дали е по-добре да се кара само на полуавтоматик или да се прехвърли на ръчно избиране. Каране и през зимата. Товар до 25 т.
Никой ли не знае как работи този механизъм ? Или трябва да откривам топлата вода на място :(
Мои колега караше такава,казваше че тои си превключвал скоростите незнам...ти го пробваи,мисля,че Скания са го пресметнали,би трябвало и на автомат да е добре,но нека ,които е карал такава да каже ???
Колега - автомат, като автомат. Само дето ползваш съединител за потегляне. Взима данна от положението на педала на газта, кантара на втора ос, скороста в момента и т.н. Въз основа на това преценя кога и как да превключи. Нещо от сорта на малко газ /икономимчно/ - гледа да държи ниски обороти, много газ /мощност/ - държи по-високи обороти. Зеленото копче /"режим изкачване"/ - указва на кутията да какви режими на двг да използва. Нормално - 1300 до 1500 и катерене 1500 до 1700. Тези режими са условни разбира се. Кутията ако реши, може да вдигне половинка и на 1400 или да свали половинка оше щом усети баира. Това пак казвам е условно, много зависи в какво настроение е в момента. При ползване на ретардера сама си сваля скорости за да поддържа оборотите около 1800-2000. Това е на хартия, на асфалта е мааааалко по-друго. До 13-15 тона може да я караш само на автомат, но с повече в баира не може да вземе точно решение. Превключва нагоре БАШ когато не трябва и айде обратно в първи клас ;)
Та така с Оптикруза. Нека не забравяме, че това което показваш на 124 (аз точно за нея ти говоря) е първо поколение и затова понякога се обърква доста. Обаче пък винаги можеш да караш на ръчен като нормална кутия. С два или три бързи "шамара" прескачаш две или три половинки. Превключва бързо и плавно. Взъщност това си е ръчна кутия SCANIA GSR900 с електропневматично управления и полуавтоматичен съединител. Определено мога да кажа, че е по-добра от повечето от първите модели роботизирани кутии на останалите марки. Визирам ZF ASTronic (DAF, IVECO, MAN) Mercedes Telligent и първата автоматична кутия на Волво.
П.С. уууууу е.аси романа дето стана.
Благодаря колега ! Почна да ми става ясно. Сега я карам само напред и назад по 20 м за маневрви в сервиза.
+ от мен :)
Благодаря за плюса. За мен по-важното е, че ти помогнах. В нашето ТКЗС караме такива - полуавтомати и ръчки. Последно бях с една 470/двете турбини/ и чипосана. ГоУем Змей ша знаиш ;)
Питаш за икономия. Зависи с какво главно предаване ти се падне. Икономична е от 1100 до 1350 об/мин, а нагоре е вървежна. В тези бангии влагат 2.87 и 3.02 /ако не бъркам/. С късото на 1350 вървиш с 80, а с дългото с 90. От там ти зависи и икономията ;).
Успех и много безаварийни километри :)