Едно мнение на майор Красимир Костов.
http://fakti.bg/avto/46175-zakonni-li-sa-dnevnite-svetlini
Аз тъкмо се канех да си купя "дневни светлино". Преди няколко часа и аз видях въпросната статия и се отказвам да го правя. Но усетих разликата от около 300-400мл гориво повече в градски условия. На месец това прави около 10л нафта. Това е поне за мене.
Щом ги изискват и глобяват-да.А дали са необходими-спред мен не.Добрият шофьор си е добър шофьор.Който го може-го може и без тези изисквания.
Че то това което се приема за дневни светлини са си чисто и просто "габарити".
Мойте такива на Опелчето светят доволно силно през деня и трудно се отличават от късите светлини. И аз съм против! Абсолютно нищо не допринася за безопасността, освен при намалена видимост, но това си е заложено и преди тези поправки...
Но нали знаете Бай полицай обича да тълкува и философства, а най-обича да глобява... >:( >:( >:(
Ето това е точно казано...Но нали знаете Бай полицай обича да тълкува и философства, а най-обича да глобява..
Баси, редовият катаджия какви банкети е давал като са приели тази глупост ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Какво толкова е станало? Приети са нови правила, спазваш го и толкоз! Дали са глупости или не, други са преценили и със сигурност са специалисти в материята за разлика от отново мрънкащите. Мен ако питате и поставянето на колани трябва да е въпрос на личен избор, защото касае единствено собствената безопасност, но ей на - направиха ги задължителни в целия цивилизован свят, помрънкахме, помрънкахме, пък свикнахме. Да не говорим, че съвременните коли са оборудвани с по 6 - 8 еърбега, което обезсмисля коланите в тях. Аргументите за повишен разход на гориво и крушки са си направо смехотворни на фона на състезанията, които си устройваме между два светофара, там става преразхода. Трябва да искаме повече зелени вълни да има.
Цитат на: dimich87 - Четвъртък, 16 Август, 2012, 22:06:34
Аз тъкмо се канех да си купя "дневни светлино". Преди няколко часа и аз видях въпросната статия и се отказвам да го правя. Но усетих разликата от около 300-400мл гориво повече в градски условия. На месец това прави около 10л нафта. Това е поне за мене.
Как го измери? Може да е толкова, ако караш по 10-15 часа на ден. При изгаряне на нафтата се отделя около 45 МегаДжаула за килограм. Плътността я знаеш 840 кг/куб. м. КПД на двигателя е около 40 %.
Хубаво би било, да има "законни" дневни светлини. Срещу нормална цена, всеки да може, да си сложи. Вероятно начин има, само желание е необходимо.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 17 Август, 2012, 16:54:38
При изгаряне на нафтата се отделя около 45 МегаДжаула за килограм. Плътността я знаеш 840 кг/куб. м. КПД на двигателя е около 40 %.
Сега ако дадеш и формулата и решиш уравнението, цена няма да имаш! ;)
Цитат на: driver1 - Петък, 17 Август, 2012, 16:22:46
Какво толкова е станало? Приети са нови правила, спазваш го и толкоз! Дали са глупости или не, други са преценили и със сигурност са специалисти в материята за разлика от отново мрънкащите.
Мислим нема по-големи специалисти по темата от тези, които сме нон-стоп на пътя...! ;)
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 17 Август, 2012, 16:54:38
Как го измери? Може да е толкова, ако караш по 10-15 часа на ден. При изгаряне на нафтата се отделя около 45 МегаДжаула за килограм. Плътността я знаеш 840 кг/куб. м. КПД на двигателя е около 40 %.
Хубаво би било, да има "законни" дневни светлини. Срещу нормална цена, всеки да може, да си сложи. Вероятно начин има, само желание е необходимо.
Много просто го измерих. Всеки ден минавам по около 100-120км градско с колата. Пълня резервоара до горе и карам докато свърши. До сега с 50л нафта без фарове си минавах 850км. Сега с 50л минах едвам 800км. След няколко дена пак ще заредя и предполагам че пак ще е на 800км. По показания на борд компютъра също разликата е 300-400мл. На седмица за мене това са 2л нафта повече. За една година е 100л.
Аз разхода мога да го сметна по друга формула. Тя е по-проста. Двигателя за 1KW ефективна отделена мощност има специфичен разход на гориво. За дизела е 160-200мл/KWh. Алтернатора има някакво КПД, което е под 1. Това означава че за 200W електроенергия за фарове ще въдат изгори около 40-50мл/ч. При средна скорост от 20км/ч в града си е минимум 200мл/100км. Ако средната скорост е по-малка и КПД на алтернатора е доста по-малка, разхода се вдига значително.
Климатика на колата товари много повече мотора и следователно значително повече увеличава разхода, но заради собствения си комфорт не се лишаваш от ползването му, нали? А когато става дума за сигурността (на другите, а и на твоята собствена) мериш с капкомер...
Цитат на: driver1 - Петък, 17 Август, 2012, 21:32:34
Климатика на колата товари много повече мотора и следователно значително повече увеличава разхода, но заради собствения си комфорт не се лишаваш от ползването му, нали? А когато става дума за сигурността (на другите, а и на твоята собствена) мериш с капкомер...
Драйвер а дано е за безопасност,а дано спрем да се трепем ,ма тц не верим баце,а само се надам.
Цитат на: driver1 - Петък, 17 Август, 2012, 21:32:34
Климатика на колата товари много повече мотора и следователно значително повече увеличава разхода, но заради собствения си комфорт не се лишаваш от ползването му, нали? А когато става дума за сигурността (на другите, а и на твоята собствена) мериш с капкомер...
Драйвер, в Испания задължителна ли е целогодишната употреба на къси светлини при шофиране и ако е задължителна, има ли глоба за неспазване на разпоредбата и в какъв размер е тя?
Цитат на: admin - Събота, 18 Август, 2012, 01:14:37
Драйвер, в Испания задължителна ли е целогодишната употреба на къси светлини при шофиране и ако е задължителна, има ли глоба за неспазване на разпоредбата и в какъв размер е тя?
Не, няма подобно изискване и следователно няма глоба.
Цитат на: driver1 - Събота, 18 Август, 2012, 03:40:37
Не, няма подобно изискване и следователно няма глоба.
А, така. И каква стана тя сега? Значи в Испания управляват едни крайно безотговорни личности, които изобщо не се грижат за безопасността на своите граждани. Ни мислиш ли, че това трябва да бъде поправено и незабавно да бъде въведено изискване за целогодишно шофиране с включени светлини? Нали все пак така е правилно и безопасно?
Цитат на: admin - Събота, 18 Август, 2012, 10:47:35
А, така. И каква стана тя сега? Значи в Испания управляват едни крайно безотговорни личности, които изобщо не се грижат за безопасността на своите граждани. Ни мислиш ли, че това трябва да бъде поправено и незабавно да бъде въведено изискване за целогодишно шофиране с включени светлини? Нали все пак така е правилно и безопасно?
Бях сигурен, че именно това ще бъде реакцията. И кво ся? Понеже в Испания не било така, значи не трябва да е така? В Испания пък има други неща, например - 12 точки, вместо 36, както е в България. И се отнемат на секундата 4 точки за хвърлен фас! И още куп рестрикции. Ако се прилагаха и у нас мисля, че даже ще си решим проблема с трафика - ще намалеят правоспособните карачи.
Що се отнася до светлините - ако в Испания не са задължителни, то в Унгария, Австрия, Италия, Швеция, (други не се сещам в момента) са, така, че аргумента ти е несъстоятелен.
Цитат на: driver1 - Събота, 18 Август, 2012, 03:40:37
Не, няма подобно изискване и следователно няма глоба.
Правилно.Така трябва да е и по нашите пътища.При нас администрацията си създава работа и отвлича вниманието на хората от основните проблеми на живота.
Цитат на: lefterow - Четвъртък, 16 Август, 2012, 22:27:41
Щом ги изискват и глобяват-да.А дали са необходими-спред мен не.Добрият шофьор си е добър шофьор.Който го може-го може и без тези изисквания.
Тези думи съм чувал много отдавна. Аз нали виждам - думи на такива добри шофьори. За двайсетина години, мислих че, съм чул всичко. Не било така.
На децата, които им е доста по-трудно да преценяват, обстановката. Много по-лесно ще различават, движещите светещи се коли, сред множеството паркирали.
Но от темата, "За забраната на пушене на обществени места". Останах с впечатление, че повечето в този Форум, са: Млади, необвързани и много са им далеч децата. И далеч по-важно тяхното удобство, да си пушат навсякъде. От това, че децата посещават тези обществени места. Тровят се направо от въздуха, свикват, че всеки го прави. Най-много да ги посъветваш: "Не ме гледай какво правя, слушай ме какво говоря."
Както споменах, децата са за повечето далечно бъдеще, не очаквам да ме разберете!
Темата е: "Законни ли са...?"
Наблюдавам в Чехия, има доста коли, с монтирани допълнително, светодиодни светлини. Явно там са "законни".
Германия, се споменава много често: "Там не са задължителни".
За тези дочулите, ще ми е трудно да обясня. За виделите. Както бях споменал, в други подобни теми: "На магистралата почти всички се движат на светлини". В ясен, слънчев ден. За да не излезе така се казва - 80-90%. При тях, също забелязвам, инвестиции в така ненужните "дневни светлини". Защо ли?! В Германия, има много нови коли, с фабрични такива. И все пак е нужно да завъртиш превключвателя от "0" на "AUTO".
Искате сами да решавате, кога да ги включите. Много пъти питах: "Как да накараме тези които използват фаровете, само да осветяват пътя (при пълнолуние и в осветените участъци са ненужни денонощно. А, в Белгия, може навсякъде без фарове)." Явно няма отговор. Може би да имаме светломери и да се следят показанията, под някакъв праг да се включват. Ами то и аз искам да преценявам сам, кои знаци да спазвам, когато преценя, че е безопасно да премина на "червено". Да, ама не става.
Ще дам едно предложение. Ако тези фарове, са най-лошото нещо в живота ви. Купете си нови коли, с фабрични такива!
Да не излезе, че цитирам Екатерина Велика за пастите?
Дневните светлини не са незаконни. Ако са фабрично поставени с тази цел. Всички упражнения за допълнителен монтаж на други светлини са незаконни. Всичко е прилежно описано в закона и правилника за неговото приложение. Не може всеки байчо да си тури по един диод и да го върже към контактния ключ. Така не става. Ако автомобила има фабрични дневни светлини то те се използват, ако няма... е необходимо да се кара на къси светлини. Толкоз.