Някой има ли идея?
Цитат на: monterei - Понеделник, 27 Август, 2012, 23:15:12
Някой има ли идея?
Питай Ина, тя би трябвало да знае.
http://www.driver-bg.eu/index.php?action=profile;u=562
Цитат на: monterei - Понеделник, 27 Август, 2012, 23:15:12
Някой има ли идея?
Здравей! Конкретизирай въпроса, за да опитам да ти отговоря ;)
Цитат на: !na - Вторник, 28 Август, 2012, 07:35:30
Здравей! Конкретизирай въпроса, за да опитам да ти отговоря ;)
Предполагам бацето се вълнува има ли такова джавотно и има ли почва у нас.
Баце конкретизирай малкочка бре,да не е да питаш дали седловите им влекачи 6x6 моат ли или не моат да жужат.
Апропо и аз имам питане ,туй новото с новото окачване ще се предлага ли със задвижване на предният мост ? ;)
Цитат на: monterei - Понеделник, 27 Август, 2012, 23:15:12
Някой има ли идея?
идея за какво?...
Волво предлага това:
1 rear axle, 1 driven
2 rear axles, 1 driving, 1pusher
2 rear axles, 1 driving, tag
2 rear axles, 2 driving
3 rear axles, 1 driven, 1 pusher, 1 tag
3 rear axles, 2 driven, 1 pusher
3 rear axles, 2 driven, 1 tag (trailing
4 rear axles, 2 driven, 2 pusher
4 rear axles, 2 driven, 1 pusher, 1 tag (trailing
4 rear axles, 2 driven,1 pusher,1 tag with centre drop
5 rear axles, 2 driven, 2 pusher, 1 tag (trailing
5 rear axles, 2 driven, 3 pusher
FH 16 са кат не разбирам пуш муш таг мак излиза ,че 6 x 6 турбо катерач си няма ,не че ми е изтребало де.
Тва разбира се с уговорката,че пуш аксъл е задвижваща,таг аксъл е буге или нещо от сорта и драйвен аксъл е управляема ,но без задвижване.
Вденал ли съм или маке.
FMX има 6х6 ако това е въпроса.
Тук може да се попрочете http://pdfviewer.volvotrucks.com/Productfacts_FM-FMX/Bulgarian/flash.html
FM също има
Цитат на: Dido - Вторник, 28 Август, 2012, 20:09:40
FM също има
Не съм забелязала ... ако говориш за настоящия FM
2005-2006 година,фирма Глобус еоод (Иван Русев,Стара Загора)имат такива
Цитат на: Dido - Вторник, 28 Август, 2012, 20:28:33
2005-2006 година,фирма Глобус еоод (Иван Русев,Стара Загора)имат такива
Тогавашните FM са сегашния FMX.
Това имах предвид.
Разбрахме се :)
Карам наред:
1.6х6 - имах предвид шаси
2. За FH - 6x6 си е 6х6 и означава 3бр. задвижващи мостове. Доколкото разбирам от твоето описание такова животно нема, което не е вярно.
3. FM преди, сега FMX. Прочетох внимателно брошурата, но единственото интересно, което успях да хвана е ай-шифта. Попаднах и на някаква друга брошура, в която пишеше какво е новото и ми се видя много тъпо да се рекламира някаква си жътла боя по легена, ама нейсе, въпрос на вкус и виждане. Не можах да намеря информация за раздатъчната кутия. На FM-а преди имаше някой друг недостатък. В тази връзка точно някакви самосвали в стара загора имаше, които развиваха до 50-60 км/ч. Та ми е интересно новите как са.
Сега аз карам на ред.Първо:Не си задаваш правилно въпросите.
Цитат на: monterei - Понеделник, 27 Август, 2012, 23:15:12
Някой има ли идея?
Второ:колежката си направи труда да ти обясни.Трето:започваш да се излагаш
Цитат на: monterei - Вторник, 28 Август, 2012, 22:37:36
Карам наред:
1.6х6 - имах предвид шаси
2. За FH - 6x6 си е 6х6 и означава 3бр. задвижващи мостове. Доколкото разбирам от твоето описание такова животно нема, което не е вярно.
3. FM преди, сега FMX. Прочетох внимателно брошурата, но единственото интересно, което успях да хвана е ай-шифта. Попаднах и на някаква друга брошура, в която пишеше какво е новото и ми се видя много тъпо да се рекламира някаква си жътла боя по легена, ама нейсе, въпрос на вкус и виждане. Не можах да намеря информация за раздатъчната кутия. На FM-а преди имаше някой друг недостатък. В тази връзка точно някакви самосвали в стара загора имаше, които развиваха до 50-60 км/ч. Та ми е интересно новите как са.
Цитат на: Бриги Бичкията - Вторник, 28 Август, 2012, 19:03:55
FH 16 са кат не разбирам пуш муш таг мак излиза ,че 6 x 6 турбо катерач си няма ,не че ми е изтребало де.
Тва разбира се с уговорката,че пуш аксъл е задвижваща,таг аксъл е буге или нещо от сорта и драйвен аксъл е управляема ,но без задвижване.
Вденал ли съм или маке.
Бацко,такова животно има....но колкото аз разбрах въпроса,толкова разбрахте и моя отговор :(
На теб факултативно ще ти разясня "пуш-муш" и "таг-маг" що е ;)
Цитат на: Dido - Вторник, 28 Август, 2012, 20:09:40
FM също има
FM,FH,FH16
4x2 Truck with 4 wheels, 2 wheel driven
4x4 Truck with 4 wheels, 4 wheel driven
6x2 Truck with 6 wheels, 2 wheel driven
6x4 Truck with 6 wheels, 4 wheel driven
6x6 Truck with 6 wheels, 6 wheel driven
8x2 Truck with 8 wheels, 2 wheel driven
8x4 Truck with 8 wheels, 4 wheel driven
8*2 8 wheels thereof 2 driving
8*4 8 wheels thereof 4 driving
8*6 8 wheels thereof 6 driving
Цитат на: FH16 - Сряда, 29 Август, 2012, 09:09:22
Бацко,такова животно има....но колкото аз разбрах въпроса,толкова разбрахте и моя отговор :(
На теб факултативно ще ти разясня "пуш-муш" и "таг-маг" що е ;)
Въпреки,че не подлежим на обучение ми се чини,че мое да устискам неколко лекции само от са да се спазарим изпит после да няма.
И са ако има некой де да ни осветли кво човъркаме у таз тема ша е мноо супер.
До са установихме ,че шеш по шеш е реалност и до там,ма шеше да е арно да знаеме ко се случва с тва шеш по шеш,че си заодиме пеш.
Те тва е тема неясен въпрос ,но дискусията се вихри.
;)
хора, просто някой, ако има информация за раздатъчната кутия на 6х6, да каже. Ако не здраве ...
Цитат на: monterei - Сряда, 29 Август, 2012, 20:20:09
хора, просто някой, ако има информация за раздатъчната кутия на 6х6, да каже. Ако не здраве ...
Информация за какво за трансферната кутия?
Едностепенна или двустепенна е раздатъчната кутия. В случая със старозагорските самосвали, които един колега спомена, поради някаква причина са направени по такъв начин, че не могат да вдигнат повече от 60км/ч. това доколкото схващам е заради въпросната раздатъчна кутия, която при Волво (поне при ФМ) ограничава. При МАН, например, раздатката е двустепенна и нямат никакъв проболем да си карат адекватно и на пътя и извън него. Волво не е върха на сладоледа при строителните и се надявам, че тази недомислица при новия модел е отстранена (затова някъде написах, че рекламата можеше да е по-добра от отбелязания специален жълт цвят). Доколкото разбирам Ина работи във Волво т.е. колеги, най-точно може да провери. Или пък има и един колега - FH, може би и той би могъл да провери.
Цитат на: !na - Петък, 31 Август, 2012, 13:22:11
Информация за какво за трансферната кутия?
трансферна кутия - нямам идея какво означава. най-вероятно говорим за едно и също
Цитат на: monterei - Петък, 31 Август, 2012, 22:57:32
трансферна кутия - нямам идея какво означава. най-вероятно говорим за едно и също
Mоре май си лафите за едно и също,ма я разясни откъв зор раздатъчна кутия ше е на степени,че са па я се задзверих.
Питам чистосърдечно не съм запознат с предаването на движение на преден мост при дръгелите,ма ми стана интересно ,че има и степени,също да ме светнете тия степени как се включват кат при Рашън с допълнителен лост или па е по-модерно с бастър копче.
Ако некой има желание да ме осветли по въпроса секстра ако ли не ,че го преживеем некак си.
Айде па ако сакате,че ви шепнем за силоотводна кутия маде ин Рашън технолоджи. ;)
Също некой запознат да ме светне що Татра имат сес по сес па си нямат силоотводна кутийка или пък имат ?
Цитат на: monterei - Петък, 31 Август, 2012, 22:54:05
В случая със старозагорските самосвали, които един колега спомена, поради някаква причина са направени по такъв начин, че не могат да вдигнат повече от 60км/ч. това доколкото схващам е заради въпросната раздатъчна кутия, която при Волво (поне при ФМ) ограничава.
Нямам представа откъде са ти наблюденията, но тъй като за втори път пишеш, че Старозагорските самосвали не могат да вдигнат над 60 км/ч, искам да поясня, че това не е вярно.
Дори попитах шофьорите, които ги карат, да не би нещо да им е правено допълнително, защото фабрично такова нещо няма. Отговорът и от тях е, че няма такова нещо, но пък имат изисквания за макс скорост от 40 км/ч в обекта, на който в момента работят. Дано някой от тях е регистриран в този форум и се включи, за да потвърди.
По другите въпроси ще се поинтересувам и ще отговоря.
и аз ще поразровя тук-там и ще дам инфо. Ровя от няколко дни за снимка, схема или нещо подобно, но ще излезе. Ина, възможно е да вдигат и повечко километри, но тогава предавателното отношение на задния мост ще е около 4, което не е удачен вариант за оф-роуд. В комбинация с 9 литровия мотор става още по-забавно. Ще потърся при МАН и МБ и ще пратя инфо за Бриги
Цитат на: monterei - Събота, 08 Септември, 2012, 22:02:56
и аз ще поразровя тук-там и ще дам инфо. Ровя от няколко дни за снимка, схема или нещо подобно, но ще излезе.
Баце за VOLVO еле па за SCANIA снимковият материал е доста трудна работа,мисля ,че им е фирмена политика да не тече инфо свободно към нета.
VOLVO пак цъцнат по някоя и друга снимка или схема,ма пуста SCANIA е мъка голяма.
Мерцедес и Ман ,може би и ДАФ търси техни произведения на изкуството.
Обаче ми се струва ,че грешиш с тия 60км/ч виж навиваш ме,че 90км/ч са им много и ако ги достигат е с цената на дзверско форсиране на моторетката.
Също мисля(а няма с кво) че при ключено предно предаване скоростта на дръгелите не се изменя драстично в сравнение при задвижване от само заден мост с изключено предно предаване.
Но определено ако откриеш нещо за степени по предаване движение на преден мост ще ме ограмотиш,лично аз никога не съм срещал и може би се дължи на факта,че нямам допир до такъв род дръгели.
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 09 Септември, 2012, 08:27:37
Баце за VOLVO еле па за SCANIA снимковият материал е доста трудна работа,мисля ,че им е фирмена политика да не тече инфо свободно към нета.
VOLVO пак цъцнат по някоя и друга снимка или схема,ма пуста SCANIA е мъка голяма.
Мерцедес и Ман ,може би и ДАФ търси техни произведения на изкуството.
Обаче ми се струва ,че грешиш с тия 60км/ч виж навиваш ме,че 90км/ч са им много и ако ги достигат е с цената на дзверско форсиране на моторетката.
Също мисля(а няма с кво) че при ключено предно предаване скоростта на дръгелите не се изменя драстично в сравнение при задвижване от само заден мост с изключено предно предаване.
Но определено ако откриеш нещо за степени по предаване движение на преден мост ще ме ограмотиш,лично аз никога не съм срещал и може би се дължи на факта,че нямам допир до такъв род дръгели.
Та поразрових тук-там и най-накрая се убедих, че т.нар. "трансферна кутия" си е раздатъчна кутия на прост български език. Двустепенната кутия всъщност е с три вала. Задвижва се чрез планетарен редуктор и има две положения на работа - при работа на обикновен път с едно предавателно число, а при работа при офроуд с друго по-голямо предавателно число. Превключването става при спрял автомобил (може би само от нормален път на офроуд). Компенсира и разликата на скоростта на въртене на гумите от предния и задния мост.
Обикновено при самосвалите при офроуд предавателното число на задния мост е около 5-6:1, което с такава раздатъчна кутия ти позволява да си имаш самосвал и за работа по асфалт, и офроуд, без това да води до форсиране на мотора например, както си отбелязал. Т.е. когато трябва да са в офроуд предавателното чилсо се променя и става по-голямо, а камиона е по-стабилен и проходим. Обаче, точно при тези самосвали в стара загора, раздатъчната кутия не е такава. Що е така, нямам представа. Не мога да намеря схема или чертеж, но нещо ми подсказва, че на най-обикновен краз или виетнамка раздатката е подобна.
Цитат на: monterei - Понеделник, 24 Септември, 2012, 22:42:36
Та поразрових тук-там и най-накрая се убедих, че т.нар. "трансферна кутия" си е раздатъчна кутия на прост български език. Двустепенната кутия всъщност е с три вала. Задвижва се чрез планетарен редуктор и има две положения на работа - при работа на обикновен път с едно предавателно число, а при работа при офроуд с друго по-голямо предавателно число. Превключването става при спрял автомобил (може би само от нормален път на офроуд). Компенсира и разликата на скоростта на въртене на гумите от предния и задния мост.
Обикновено при самосвалите при офроуд предавателното число на задния мост е около 5-6:1, което с такава раздатъчна кутия ти позволява да си имаш самосвал и за работа по асфалт, и офроуд, без това да води до форсиране на мотора например, както си отбелязал. Т.е. когато трябва да са в офроуд предавателното чилсо се променя и става по-голямо, а камиона е по-стабилен и проходим. Обаче, точно при тези самосвали в стара загора, раздатъчната кутия не е такава. Що е така, нямам представа. Не мога да намеря схема или чертеж, но нещо ми подсказва, че на най-обикновен краз или виетнамка раздатката е подобна.
Да защото и Краз и ГАЗ имат военно приложение, в западните машини раздатка със степени съм виждал само при военен Щаер 6Х6 и Ман 8Х8..... камиона става с 8+половинки много бавни скорости и на 8-ма бърза движи с 40км/ч. при включена бавна степен на раздатката.
Бацета малко съм си глъм ,та ако ми мъцнате на нашенски у крайна степен имат ли демултипликатор тез дръгели или немат ?
Тва офроуд,асфалт ми звучи като лаф на форум офроуд,намаляването на предавателното число не е задължително да е за офроуд,ми по-скоро когато имаш нужда от поечко силица независимо дали катериш или пускаш.
Та некой от гоУемите седем ползва ли щуротия като руското творение наречено демултипликатор?
Не знам чие творение е, но да, ползва се активно :)
НАШЕТО ЧЕТВЪРТО ПОКОЛЕНИЕ AMT
AMT или автоматизираната ръчна трансмисия на Volvo беше усъвършенствана отново и отново, за да предложи по-голяма икономия и по-интелигентни функции в помощ на водача. Тя представлява 12-степенна електронно управлявана скоростна кутия с делител/демултипликатор, която предлага избор между ръчна и автоматична смяна на предавките. Автоматичната има две настройки: ефективна и икономична.
Източник: http://www.volvotrucks.com/trucks/bulgaria-market/bg-bg/aboutus/every-drop-counts/Pages/i-shift.aspx
Цитат на: Бриги Бичкията - Вторник, 25 Септември, 2012, 19:16:26
Бацета малко съм си глъм ,та ако ми мъцнате на нашенски у крайна степен имат ли демултипликатор тез дръгели или немат ?
Тва офроуд,асфалт ми звучи като лаф на форум офроуд,намаляването на предавателното число не е задължително да е за офроуд,ми по-скоро когато имаш нужда от поечко силица независимо дали катериш или пускаш.
Та некой от гоУемите седем ползва ли щуротия като руското творение наречено демултипликатор?
еми май за едно и също говорим.
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 24 Септември, 2012, 22:50:02
Да защото и Краз и ГАЗ имат военно приложение, в западните машини раздатка със степени съм виждал само при военен Щаер 6Х6 и Ман 8Х8..... камиона става с 8+половинки много бавни скорости и на 8-ма бърза движи с 40км/ч. при включена бавна степен на раздатката.
Точно така де. то няма кой знае каква между шаси за самосвал и военно.
Ето една руска техника с демупликатор.
Знам си, че немчовците ще свършат работа.
http://www.man-engines.com/en/components/transfer_cases/Transfer_cases.html
А сега да се върна на темата - има ли го те това в самосвала на Волво или не?
Признавам, че и аз се затрудних с намирането на информация.
Освен вербалното "разбира се, че има".
Публикувам единственото, което намерих по темата "трансферна кутия".
Има един тъпак Бриги Бичкията се е нарекал,та му писна на ... да ви пее ,че за шведски дръгел инфото е малко кът,ма дерзайте си.
Цитат на: !na - Сряда, 26 Септември, 2012, 12:11:35
Признавам, че и аз се затрудних с намирането на информация.
Освен вербалното "разбира се, че има".
Публикувам единственото, което намерих по темата "трансферна кутия".
От това, което виждам няма степени в раздатката....Пък може толкова да си виждам.
Aз доколко схванах демултипликатора е интегриран в I shift-a ма пък аз малко бавно си сгревам тъй че мое и нищо да не съм вденал.
Цитат на: Бриги Бичкията - Сряда, 26 Септември, 2012, 20:31:07
Aз доколко схванах демултипликатора е интегриран в I shift-a ма пък аз малко бавно си сгревам тъй че мое и нищо да не съм вденал.
Нищо не си схванал.Язък, че караш VOLVO. А ДА НЕ ЗНАЕШ С КОЛКО СКОРОСТИ Е ...
с ТРИ СКОРОСТИ Е......
Мислим да е с четири,ма шом си рекъл нека да са три,то и без друго карам Мерцедес и той си е с шест.
Цитат на: loshdancho - Сряда, 26 Септември, 2012, 19:55:17
От това, което виждам няма степени в раздатката....Пък може толкова да си виждам.
и на мен така ми се струва.
Цитат на: monterei - Сряда, 26 Септември, 2012, 21:31:02
и на мен така ми се струва.
Е шом така ти се струва тия дръгело по Ст .Загорско у крайна сметка къв им случая,че не моат да фърчат и съответно кви степени те гонят ?
Не ги разбирам дръгелите ,ма питам да ги разберем малко от малко.
Цитат на: Бриги Бичкията - Сряда, 26 Септември, 2012, 21:09:26
Мислим да е с четири,ма шом си рекъл нека да са три,то и без друго карам Мерцедес и той си е с шест.
Ама ти и тази срещу задната ли си ползвал ;)
Цитат на: godji - Събота, 29 Септември, 2012, 20:22:51
Ама ти и тази срещу задната ли си ползвал ;)
Еееееееееее умрем да ръчнем
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 28 Септември, 2012, 09:17:31
Е шом така ти се струва тия дръгело по Ст .Загорско у крайна сметка къв им случая,че не моат да фърчат и съответно кви степени те гонят ?
Не ги разбирам дръгелите ,ма питам да ги разберем малко от малко.
степените на раздатката при 6х6 на МАН и Мерцедес са две, т.е. имаш три вала - не мога да намеря една скапана схема и ще ме разбереш на секундата. Когато си в кал, например, включваш понижаващата предавка и айде напред - в този случай на никой не му пука дали може да стигне 80-90км/ч. Но, ако след тази кал излезнеш на нормален сух път, да речем, то превключваш раздатката в положение предаващо движението директно и тогава караш с 80-90км/ч без буталата да се мъчат да фръкнат през глав(а)ит(а)е.
(http://img822.imageshack.us/img822/1021/n101b.jpg) Volvo N10 6x6 Армейка (http://img850.imageshack.us/img850/2839/n103.jpg)
(http://imageshack.us/scaled/landing/33/n102y.jpg)
Цитат на: Тариката - Четвъртък, 24 Януари, 2013, 16:20:43
(http://img850.imageshack.us/img850/2839/n103.jpg)
Баце за сес по сес не требе ли и преднио мост да бръмчи,оти тука се дзверим от половин час и не видим пусто как жужи движението към предните търкала.