Търсим бордово камионче до 3,5т, 4-4.2м, 92-95г някъде; до 5-6хил.лв.
Няма да се ползва нонстоп (професионално) а по-скоро за лични цели, на първо време.
След дълго издирване засега сме се спряли на Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade. Други идеи?
Как са като разход, подръжка, части (за последния знам, че трудно се намират, но са били здрави).
В и около София - къде може да има автокъщи с такива модели? От кои страни е препоръчително да са внос? Ходихме към Карлово, но само едно Ивеко (8000лв) ни допадна, но е над бюджета. ::)
За толкова стари товарни автомобили, достъпът до резервни части е от решаващо значение, затова и от изброените варианти Ви препоръчвам именно Mercedes T1, в подходящата за Вас модификация. Истината е, че тези автомобили все още се срещат масово и фирмите, внасящи резервни части за тях са достатъчно и поддържат прилична складова наличност. Всъщност, винаги мога да Ви помогна, тъй като съм работил в този икономически сектор.
Като други идеи е възможно да отбележим и Citroen Jumper, Peugeot Boxer и FIAT Ducato, също с приличен достъп до резервни части и консумативи.
1.MB
2.Iveco
Nisan - :-\
Намерихме две-три оферти... 8)
Kaкво ви е мнението за MB 310 ('90г) и 310 ('89г) /с двигател от 124 и нов акумулатор/?
Какво трябва да се гледа при избора и преди закупуването на такъв автомобил? С двойна гума мислим да бъде.
По принцип ще се гледа на канал и диагностика.
Ако новият акумулатор е поне 80 Ah, защото толкова е необходим за този автомобил. Иначе модификацията 310D, не се предлага със сдвоени гуми на задния мост, дори и с бордова каросерия. Ако търсите такъв вариант, то решението е 409D или 410D.
Съветвам Ви, да огледате детайлно най-вече купето (каросерия, кабина, шаси) на автомобила за корозия. Ясно е, че няма как да бъде в перфектно състояние при тези години, но може да бъде повод за намаление на цената.
310 няма как да е с двойна гума
С двойна гума са 410,409,но те са с обща маса 4,7 тона и ги ловят много законови изисквания
Този двигател е пословично здрав и устойчив към калпави карачи.
Спокойно може да навърти милион километри само с реглаж на нафтената помпа.
Каросерията също е яко здрава, търпи безропотно яки претоварвания,не случайно на тези камиончета има викат катъри.
За гледане при купуване - кормилната кутия обикновенно прави луфт, но не е болка за умиране,друго за което се сещам е че на някои модификации единия шарнир е закрепен неразглобяемо към щангата и заради един шарнир се сменя цяла щанга.
Понеже са наистина много издръжливи,при покупка най много трябва да се внимава за свръхпробег - обичайните неща дето се проверяват за издухан двигател.
След покупка се спестява от смяна на ангренаж. ;)
Ванката ме изпреварил ;D
Мястото на акумулатора е под седалката и спокойно се побира и стотак.
На моето има изведени клеми за втори акумулатор под пасажерската седалка, но не знам дали това са някакви серийни модификации или е някаква доработка конкретно за моя.
Да, по-добре е акумулаторът да е 100 Ah.
Малък проблем е износващият се висящ лагер на карданния вал, но цената му не е сериозна, на този Mercedes T1 207D: "WDB60137110661783", то струва: 138.00 лв на марката Febi Bilstein, като е в комплект с опората. Разбира се, съществуват и по-евтини алтернативи.
Цитат на: taurus - Събота, 29 Септември, 2012, 14:52:38
Kaкво ви е мнението за 310 ('89г) /с двигател от 124 и нов акумулатор/ (слагани са му по две пластини и е товарен с 2т?
Ще вземем и доверен човек, който се занимава с ремонт на коли.
Ford Transit 97, 210000, 2.8, 100к.с. Турбо. 6000 - добър ли е?
За LT-тата четох, че били здрави?! Много малък е избора и затова се оглеждаме и за други марки/модели.
Има едно 310, което ни устройва като цена и дължина на каросерията, но е 1+1, за да стане на 1+2 теста струвал 200лв, а отделно седалката и други неща - колко ще струва?! Модификацията може ли и сами да си я направим?
Има някакво несъответствие, няма Ford Transit, произвеждан преди 2006 година с двигател по-голям от 2496 кубически сантиметра (2.5 DI, 2.5 TD). Вероятно става въпрос за Ford Transit 2.5 TD с двигател "4EB" или "4EC" и мощност от 74 kW.
Цитат на: ИванТ - Неделя, 30 Септември, 2012, 11:57:25
Вероятно става въпрос за Ford Transit 2.5 TD с двигател "4EB" или "4EC" и мощност от 74 kW.
Някои модели дизелови фордчета имат една уникална система за подгрев - имат една свещ в колектора и паленето през зимата си е яко прецакване. Съвета ми е да бягаш далеч от тях. По спомен такива май бяха само атмосферните двигатели, предполагм Ванката ще може да каже по точно.
Ивеко. Държалив и непретенциозен мотор, добро шаси. В този клас не мога да намеря нищо лошо в тях, освен че ще ти цъфнат хемороидите.
Незнам какво вие мнението за Ивеко но моето е отрицателно карал съм ИВЕКО ДЕЙЛИ И НИКОГА повече страшно скъпи части и се трошеше през ден /поне нашето което карахме/ последния път хвърли съединител и шефа като разбра колко кинти е и го продаде така взе Мерцедес-310 и се родихме всичките.Дано и вие имате късмет. Успех.
Привет,
Взехме си МБ 310 '89 :)
Има няколко проблема, огледалата са по-малки, ще се сменят сигурно.
Седалките са 1+1 - сега издирваме двойна (още една единична дали ще може да се добави?) , после технотест :-\ По принцип правят ли проблеми ако си сложа двойната седалка с коланите - но без теста?
В София (евентуално Пловдив), но по-добре да се пробва с камиона на място
къде има автоморги с такива части?
ПП: От какви модели може да се напасне сседалка?