Форум на българските шофьори

Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета => Микробуси => Темата е започната от: taurus - Сряда, 26 Септември, 2012, 16:39:25

Заглавие: Избор на бордово камионче (3,5т) - Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade.
Публикувано от: taurus - Сряда, 26 Септември, 2012, 16:39:25
Търсим бордово камионче до 3,5т, 4-4.2м, 92-95г някъде; до 5-6хил.лв.
Няма да се ползва нонстоп (професионално) а по-скоро за лични цели, на първо време.

След дълго издирване засега сме се спряли на Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade. Други идеи?

Как са като разход, подръжка, части (за последния знам, че трудно се намират, но са били здрави).

В и около София - къде може да има автокъщи с такива модели? От кои страни е препоръчително да са внос? Ходихме към Карлово, но само едно Ивеко (8000лв) ни допадна, но е над бюджета. ::)

Заглавие: Re:Избор на бордово камионче (3,5т) - Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade.
Публикувано от: ИванТ - Сряда, 26 Септември, 2012, 22:21:28
За толкова стари товарни автомобили, достъпът до резервни части е от решаващо значение, затова и от изброените варианти Ви препоръчвам именно Mercedes T1, в подходящата за Вас модификация. Истината е, че тези автомобили все още се срещат масово и фирмите, внасящи резервни части за тях са достатъчно и поддържат прилична складова наличност. Всъщност, винаги мога да Ви помогна, тъй като съм работил в този икономически сектор.
Като други идеи е възможно да отбележим и Citroen Jumper, Peugeot Boxer и FIAT Ducato, също с приличен достъп до резервни части и консумативи.
Заглавие: Re:Избор на бордово камионче (3,5т) - Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade.
Публикувано от: SEMPER - Четвъртък, 27 Септември, 2012, 00:29:02
1.MB
2.Iveco

Nisan -  :-\
Заглавие: Re:Избор на бордово камионче (3,5т) - Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade.
Публикувано от: taurus - Събота, 29 Септември, 2012, 14:52:38
Намерихме две-три оферти...  8)
Kaкво ви е мнението за MB 310 ('90г) и 310 ('89г) /с двигател от 124 и нов акумулатор/?
Какво трябва да се гледа при избора и преди закупуването на такъв автомобил? С двойна гума мислим да бъде.
По принцип ще се гледа на канал и диагностика.
Заглавие: Re:Избор на бордово камионче (3,5т) - Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade.
Публикувано от: ИванТ - Събота, 29 Септември, 2012, 20:42:00
Ако новият акумулатор е поне 80 Ah, защото толкова е необходим за този автомобил. Иначе модификацията 310D, не се предлага със сдвоени гуми на задния мост, дори и с бордова каросерия. Ако търсите такъв вариант, то решението е 409D или 410D.
Съветвам Ви, да огледате детайлно най-вече купето (каросерия, кабина, шаси) на автомобила за корозия. Ясно е, че няма как да бъде в перфектно състояние при тези години, но може да бъде повод за намаление на цената.
Заглавие: Re:Избор на бордово камионче (3,5т) - Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade.
Публикувано от: SEMPER - Неделя, 30 Септември, 2012, 01:47:17
310 няма как да е с двойна гума

С двойна гума са 410,409,но те са с обща маса 4,7 тона и ги ловят много законови изисквания


Този двигател е пословично здрав и устойчив към калпави карачи.

Спокойно може да навърти милион километри само с реглаж на нафтената помпа.

Каросерията също е яко здрава, търпи безропотно яки претоварвания,не случайно на тези камиончета има викат катъри.


За гледане при купуване - кормилната кутия обикновенно прави луфт, но не е болка за умиране,друго за което се сещам е че на някои модификации единия шарнир е закрепен неразглобяемо към щангата и заради един шарнир се сменя цяла щанга.

Понеже са наистина много издръжливи,при покупка най много трябва да се внимава за свръхпробег - обичайните неща дето се проверяват за издухан двигател.

След покупка се спестява от смяна на ангренаж. ;)

Ванката ме изпреварил  ;D

Мястото на акумулатора е под седалката и спокойно се побира и стотак.

На моето има изведени клеми за втори акумулатор под пасажерската седалка, но не знам дали това са някакви серийни модификации или е някаква доработка конкретно за моя.
Заглавие: Re:Избор на бордово камионче (3,5т) - Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade.
Публикувано от: ИванТ - Неделя, 30 Септември, 2012, 11:33:32
Да, по-добре е акумулаторът да е 100 Ah.
Малък проблем е износващият се висящ лагер на карданния вал, но цената му не е сериозна, на този Mercedes T1 207D: "WDB60137110661783", то струва: 138.00 лв на марката Febi Bilstein, като е в комплект с опората. Разбира се, съществуват и по-евтини алтернативи.
Заглавие: Re:Избор на бордово камионче (3,5т) - Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade.
Публикувано от: taurus - Неделя, 30 Септември, 2012, 11:36:08
Цитат на: taurus - Събота, 29 Септември, 2012, 14:52:38

Kaкво ви е мнението за  310 ('89г) /с двигател от 124 и нов акумулатор/ (слагани са му по две пластини и е товарен с 2т?
Ще вземем и доверен човек, който се занимава с ремонт на коли.

Ford Transit 97, 210000, 2.8, 100к.с. Турбо. 6000 - добър ли е?

За  LT-тата четох, че били здрави?! Много малък е избора и затова се оглеждаме и за други марки/модели.

Има едно 310, което ни устройва като цена и дължина на каросерията, но е 1+1, за да стане на 1+2 теста струвал 200лв, а отделно седалката и други неща - колко ще струва?!  Модификацията може ли и сами да си я направим?



Заглавие: Re:Избор на бордово камионче (3,5т) - Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade.
Публикувано от: ИванТ - Неделя, 30 Септември, 2012, 11:57:25
Има някакво несъответствие, няма Ford Transit, произвеждан преди 2006 година с двигател по-голям от 2496 кубически сантиметра (2.5 DI, 2.5 TD). Вероятно става въпрос за Ford Transit 2.5 TD с двигател "4EB" или "4EC" и мощност от 74 kW.
Заглавие: Re:Избор на бордово камионче (3,5т) - Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade.
Публикувано от: SEMPER - Неделя, 30 Септември, 2012, 14:06:33
Цитат на: ИванТ - Неделя, 30 Септември, 2012, 11:57:25
Вероятно става въпрос за Ford Transit 2.5 TD с двигател "4EB" или "4EC" и мощност от 74 kW.


Някои модели дизелови фордчета имат една уникална система за подгрев - имат една свещ в колектора и паленето през зимата си е яко прецакване. Съвета ми е да бягаш далеч от тях. По спомен такива май бяха само атмосферните двигатели, предполагм Ванката ще може да каже по точно.
Заглавие: Re:Избор на бордово камионче (3,5т) - Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade.
Публикувано от: Brix - Неделя, 30 Септември, 2012, 14:15:06
Ивеко. Държалив и непретенциозен мотор, добро шаси. В този клас не мога да намеря нищо лошо в тях, освен че ще ти цъфнат хемороидите.
Заглавие: Re:Избор на бордово камионче (3,5т) - Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade.
Публикувано от: grants - Вторник, 02 Октомври, 2012, 15:07:20
Незнам какво вие мнението за Ивеко но моето е отрицателно карал съм ИВЕКО ДЕЙЛИ И НИКОГА повече страшно скъпи части и се трошеше през ден /поне нашето което карахме/ последния път хвърли съединител и шефа като разбра колко кинти е и го продаде така взе  Мерцедес-310 и се родихме всичките.Дано и вие имате късмет. Успех.
Заглавие: Re:Избор на бордово камионче (3,5т) - Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade.
Публикувано от: taurus - Вторник, 09 Октомври, 2012, 13:39:34
Привет,
Взехме си МБ 310 '89  :)
Има няколко проблема, огледалата са по-малки, ще се сменят сигурно.
Седалките са  1+1 - сега издирваме двойна (още една единична дали ще може да се добави?) , после технотест :-\ По принцип правят ли проблеми ако си сложа двойната седалка с коланите - но без теста?

В София (евентуално Пловдив), но по-добре да се пробва с камиона на място
къде има автоморги с такива части?
Заглавие: Re:Избор на бордово камионче (3,5т) - Mercedes 310, Iveco 3510/3512, Nissan Trade.
Публикувано от: taurus - Вторник, 09 Октомври, 2012, 17:58:49
ПП: От какви модели може да се напасне сседалка?