На таблото свети оранжева лампа, на която има кръг, ограден с пунктирани скоби. Проблема не е в износени накладки.
Някакви идеи?
Да не е АБС,ама па то че си го изпише ,ако е тои ???
Цитат на: aaza - Вторник, 02 Октомври, 2012, 12:10:27
На таблото свети оранжева лампа, на която има кръг, ограден с пунктирани скоби. Проблема не е в износени накладки.
Някакви идеи?
Може би има проблем някъде по кабелите, които водят до накладките или датчиците за износени накладки.
Когато махна кабелите от датчиците, продължава да свети. :-\ Някаква техническа литература да знаете намира ли се и ако да, къде?
Също знае ли някой, ако е имало проблем заради който лампата е светнала, след отстраняването му, проблема остава ли в компютъра? И евентуално трябва да се отиде на диагностика, за да се изчисти грешката.
На таблото вдясно(с капа4ето) ако свети лампа ,вкл. контакта и задьржаш бутона под лампата която свети. Броиш колко пьти мига лампата това е кода на грешката, званиш в Скания и си ОК.
Не е в капачето, в дясно от него е. Има прозорче с лампи, в което се намира тази, за която питам.
Ето къде се намира и как изглежда
https://plus.google.com/u/0/photos/107204613645981488772/albums/5794960049474443873/5794960054587837378 (https://plus.google.com/u/0/photos/107204613645981488772/albums/5794960049474443873/5794960054587837378)
Точно за накладки си свети. Колкото да не ти се иска......
А това с изключването на датчиците,... каква му е целта?
И да, запомнил е , че е без накладки след което при смяна трябва да му е каже , че е с нови и да спре да свети лампата...
Евентуално ако е имало намеса на други хора и причини тогава лампата ще свети и след посещението при диагностиката.
Тогава се разглобява и се мери дебелината на дисковете, ако е добре се презацепва датчика(калибрира се С КОНТРОЛ ОТ ДИАГНОСТИК).
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 04 Октомври, 2012, 07:54:55
Точно за накладки си свети. Колкото да не ти се иска......
А това с изключването на датчиците,... каква му е целта?
И да, запомнил е , че е без накладки след което при смяна трябва да му е каже , че е с нови и да спре да свети лампата...
Евентуално ако е имало намеса на други хора и причини тогава лампата ще свети и след посещението при диагностиката.
Тогава се разглобява и се мери дебелината на дисковете, ако е добре се презацепва датчика(калибрира се С КОНТРОЛ ОТ ДИАГНОСТИК).
А да питам и аз, понеже и при мен скоро светна същата лампичка, възможно ли е да се отнася за липса на феродо на ремаркето.
Не вярвам,има ремаркета които имат система за следене на феродото но нямат директна връзка с влекача,при тях на борда има устройство на което светва лампа когато феродото намалее.Но все пак може и да греша но за мен си е някъде по влекача свършва феродото,при мен на мана светва на компютъра когато феродото падне под 5 % живот
Цитат на: Tihomir78 - Неделя, 07 Октомври, 2012, 07:52:47
А да питам и аз, понеже и при мен скоро светна същата лампичка, възможно ли е да се отнася за липса на феродо на ремаркето.
Не ми се вярва.
А бе и аз така мисля, ама де да знам все пак да се консултирам с колеги с повече опит. На влекача уж феродото е ново.... ???
Цитат на: aaza - Вторник, 02 Октомври, 2012, 18:52:22
Когато махна кабелите от датчиците, продължава да свети. :-\ Някаква техническа литература да знаете намира ли се и ако да, къде?
Също знае ли някой, ако е имало проблем заради който лампата е светнала, след отстраняването му, проблема остава ли в компютъра? И евентуално трябва да се отиде на диагностика, за да се изчисти грешката.
Нали ти казвам, че ако някой от кабелите е протрит някъде, дори и да го откачиш от накладките, той пак дава на маса и лампата свети.
Защо ли ми се струва че и да откачиш кабела лампата свети,така че или някой датчик е дал фира или както е писал админа някой кабел е протрит.Има едно генерално решение на проблема извади лампата и няма да свети ;D ;D ;D
Цитат на: kron - Вторник, 09 Октомври, 2012, 09:02:22
Защо ли ми се струва че и да откачиш кабела лампата свети,така че или някой датчик е дал фира или както е писал админа някой кабел е протрит.Има едно генерално решение на проблема извади лампата и няма да свети ;D ;D ;D
Мда, ако ти светне и друга лампа действай по същия начин... Те (лампите) са сложени от фирмата с цел само да дразнят шафьоро....
Има една тема в майстори.... след като я прочетеш.... и ако не си разбрал тогава...както се казва(храни маймуните и не пипай техниката), закарай да ти калибрират датчиците.
Мерсаж бате Данчо смятам че техническите ми познания са над средното ниво така че не ми се и чете ;D ;D ;D.А за калибриране на датчиците досега съм чувал само за Волво но и за там си имало начин да не се ходи на сервиз,затова ще си вадим ламби и те тва е ;D ;D ;Dако не че те търсим за помощ като техническо лице ;)
Това с ваденето на ламбите и маймуните беше предзназчено за автора на темата...
А иначе при този модел на SCANIA се практикува ходене в сервиз за изчистване на точно тази грешка - износените накладки след смяна на феродо. Дъртичка е и няма опцията сама да си познае , че е с ново феродо.
Просто и казват с лаптопа, че е с нови накладки и да почне да мери от 100% феродото. Иначе ще си свети...
Благодарско за уточнението,не съм те разбрал ;)но това съм го чувал само за Волво и то кога оставиш да светне лампата иначе не светне ли и смениш феродото няма ядове не ще компютър ;D само слухове тъй съм чувал ;)
Ако не е сменяван или отварян апарат или сменяван датчик не се калибрират, само се изчистват показванията от компа и се задава текуща стойност 100% на феродото, останалото си мери сам камиона. Но при разминаване на повече от определени проценти износване между ляво и дясно колело святка отново за износени накладки, дори да си има феродо.
Тогава се разглобява и се търси причината за неравномерното износване.
Колегата е казал, че е с ново феродо и това не би трябвало да е причината за светването на лампата. Остава само да се зададе стойността 100% с лаптоп.
А бе при мен май наистина ще се окаже проблем с феродото, Първо че като се качих на бабичката нищо не и светеше, второ че оня ден ми се наложи по сериозно да спра на един светофар и определено ме дръпна на една страна. Та дори и да е сменено феродото ако водачите не са в цветущо състояние няма какво да се чудя. Остава шефа да вземе решение ;D ;D ;D
;)
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 14 Октомври, 2012, 18:14:21
;)
Направо си смешен.. Поне да се беше качвал да покараш. Аман от глупости.
Цитат на: loshdancho - Неделя, 14 Октомври, 2012, 18:57:05
Направо си смешен.. Поне да се беше качвал да покараш. Аман от глупости.
Е ти сигурен ли си ,качвал ли съм или не. ;)
Апропо все нови даже ги тествам.
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 14 Октомври, 2012, 19:27:50
Е ти сигурен ли си ,качвал ли съм или не. ;)
Апропо все нови даже ги тествам.
Тестваш на баба си фърчилката! Я направи справка в Гугъл къде е Сьодертале за да се направиш на убедителен. Хахахахах :) :) :)
Чий да го дирим у Сьо кво беше там бре Драйвер? :D :D :D :D :D
Оуууу ти нали там ги регистрираш ,забравих бре .
8)
Драйвер язека от нашенско не мърдам бацин,тука си ми е секстра
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 14 Октомври, 2012, 22:58:50
Чий да го дирим у Сьо кво беше там бре Драйвер? :D :D :D :D :D
Оуууу ти нали там ги регистрираш ,забравих бре .
8)
Драйвер язека от нашенско не мърдам бацин,тука си ми е секстра
Ми не се качваш и на камиони , но това също не ти пречи да ги ценяваш.
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 15 Октомври, 2012, 12:08:28
Ми не се качваш и на камиони , но това също не ти пречи да ги ценяваш.
Уоу и мноо си прав,че се не катерим на камиони,катерим се на дръгели,но едни са ми у кръвната група и сме от една порода,докът други прав си ич и не гледам да им се метам,напрао ги забикалям и знааш ли защо,защото не си падам мазохист.
Арно бре търкаляйте си Сканиите ,ко ви се дзверим и аз .
колега тази лампичка трябва да свети ако не си с накладки които имат датчик за износване иначе ти изчезва автоматичния ретардер.пробвай да махнеш крушката и виж дали ще работи.а ако си с такива накладки значи са минали повече от половината си живот.
Здравейте Искам да попитам за едно проблемче. Карам Scania 124L 420 и загубих половинките и смених апаратчето и се оправи но след няколко дена спрях за кафенце и после е останала на междинно положение влизат обаче немога да тръгна превключих на големия блок после върнах на малкия и се оправи и отвреме на време пак ми се губят половинките
Като човек който хабер си нямам от скания ;D ;D ;Dда споделя нещо подобно което се случва при Ман.Та при ман след дълга експлоатация се получава подобен проблем,да остава или на цяла или на половинка или в междинно положение та проблема идва от въздуха.При Ман или ZF кутиите на входа на въздуха към всички апаратчета по кутията има една пластмасова цедка която в процеса на експлоатация се задръства и чупи и се появява описания по горе проблем.Е при Скания може да няма подобни нещица цедки и прочие ама знам ли не е зле да се огледаш.
Цитат на: kron - Неделя, 03 Февруари, 2013, 18:17:45
Като човек който хабер си нямам от скания ;D ;D ;Dда споделя нещо подобно което се случва при Ман.Та при ман след дълга експлоатация се получава подобен проблем,да остава или на цяла или на половинка или в междинно положение та проблема идва от въздуха.При Ман или ZF кутиите на входа на въздуха към всички апаратчета по кутията има една пластмасова цедка която в процеса на експлоатация се задръства и чупи и се появява описания по горе проблем.Е при Скания може да няма подобни нещица цедки и прочие ама знам ли не е зле да се огледаш.
Аз съм имал такъв проблем на TGA 18.410 Проблема беше заради теч на въздух от горната помпа на съединителя. В един момент въздуха не достига и половинките остават на положението в което са заварени.
Цитат на: m_mihaylov - Неделя, 03 Февруари, 2013, 18:00:51
Здравейте Искам да попитам за едно проблемче. Карам Scania 124L 420 и загубих половинките и смених апаратчето и се оправи но след няколко дена спрях за кафенце и после е останала на междинно положение влизат обаче немога да тръгна превключих на големия блок после върнах на малкия и се оправи и отвреме на време пак ми се губят половинките
Махни маншона на скоростният лост и провери хубаво кабелите, има вероятност да има скъсани.
На две съм правил точно тези кабели.
Сутринта като тръгна няма проблеми влизат си обаче като тръгна да се прибирам и почват чалъмите смених двете апаратчета но файда няма и утре ще товаря за едно село до свищов и там ще спра на един сервиз да го погледнат. Аз съм сменял лостчето но на Даф ще погледна утре под маншончето. Благодаря
Колега щом сутрин като тръгнеш кога маслото е студено нямаш ядове,работата бие на нещо повече от апаратчета жици и прочие ;D ;D ;D
Мда щом сутрин включва, а после не...
Може да са синхрони на половинките или гумички на буталата, които избутват вилките.
Дали се чува хъркащ звук когато превключваш половинка?
И дали има загуба на въздух, когато не може да включи?
Дали има съскане вътре в скоростите?
Дали на изгасен включва, а на запален не?