Форум на българските шофьори

Начало => Важни теми => Темата е започната от: grants - Вторник, 02 Октомври, 2012, 12:20:13

Заглавие: Инструкции за тахографи
Публикувано от: grants - Вторник, 02 Октомври, 2012, 12:20:13
Ето нещо което намерих може би е старо но мисля че е ВАЖНО
http://www.logistika.bg/rdetails/3/54/18/2189
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: M.Traykov - Понеделник, 03 Декември, 2012, 00:13:09
Здравейте.Първо за да не отварям нова тема ще пиша в тази.Става въпрос за времената за каране и почивките.Изчетох регламент 651 много внимателно и искам да ми съдействате дали съм разбрал правилно.
Така старираме с 4,5 часа каране-45мин почивка,после пак 4,5ч каране-9 или 11 ч почивка (това трябва да е дневната почивка може да е нормална или намалена).На другия ден пак така.Накрая на седмицата се прави 45ч почивка или минимум 24ч (това е седмична почивка намалена-24ч или нормална-45ч) Общо за седмицата 56 часа,а за две последователни не повече от 90 часа.
Карането може да бъде удължено на 10 часа 3 пъти в седмицата.
Искам да попитам дали съм разбрал правилно тъй като съм едва прохождащ в занаята.
Благодаря Ви и се извинявам на колегата,че ползвам темата му.
Лека вечер!
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 03 Декември, 2012, 01:11:31
     Първо, добре е, че четеш. Този Регламент е много разединяващ, трудно да се намерят двама души, "чули" едно и също. Прочелите са рядко и различно го тълкуват. Повечето неща правилно си разбрал. Обърни внимание, дневното кормуване се допуска два пъти в седмицата по 10 часа. Дневната почивка е 11 часа, алтернативно 3+9 (тука всички са съгласни, че можеш да правиш 15 часов работен ден, въпреки че никъде специално не е упоменато) и 3 пъти намалена почивка по 9 часа.
     И това е съвсем лично мнение,  не желая да споря, когато имаш право на намалена почивка, можеш да работиш 15 часа. И съответно, обратното след 15 часов ден, ти се брои за 9 часа почивка, дори и 14 часа да почиваш. Освен 3 + поне 9 часа.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: driver1 - Понеделник, 03 Декември, 2012, 01:14:15
  Чудесно си разбрал с изключение на това, че удълженото каране (10 часа) може да бъде не повече от 2 пъти седмично, а не 3 пъти.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: voyager - Неделя, 16 Декември, 2012, 17:31:22
и да знаеш че 9 часа и дори само 2 минути да са отгоре се брои за работен ден от 10 часа
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: grants - Петък, 28 Декември, 2012, 19:06:27
Здравейте колеги.Имам едно питане за едно АКТ-че. Та то е следното. Спират ме ДАИ в Перник проверка всичко от-до. И установяват че ми липсват 2-шайби.Та питането ми е дали някой от вас можие да ми каже,колко горе-долу ще ми бъде честитката.Знам че всичко ще са предположения. Но все пак това ще ми бъде подаръка за Нова Година. Защото все още не е излязло ПОСТАНОВЛЕНИЕТО. ;)
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: hades2805 - Събота, 29 Декември, 2012, 10:15:59
Мисля че е 120 лв, за липсваща шайба но всичко е въпрос на преценка на този който пише нак. постановление.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: grants - Събота, 29 Декември, 2012, 10:40:11
Цитат на: hades2805 - Събота, 29 Декември, 2012, 10:15:59
Мисля че е 120 лв, за липсваща шайба но всичко е въпрос на преценка на този който пише нак. постановление.
Е дано да си прав. С тази сума малко ме по-отпусна главата :)
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: hades2805 - Събота, 29 Декември, 2012, 10:53:23
много колеги когато прецакат шайба предпочитат да я хвърлят защото за липсваща шайба глобата е по малка отколкото за прецакана
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: Rammbon - Събота, 29 Декември, 2012, 12:01:31
200лв на шайба. Но все пак зависи на какъв кеф е шефа на АА / ДАЙ / , може и максимума да ти отпусне :(
Или по-лесният начин е 50лв за почерка или 2 по 25 лв или 10 по 5 лв на куп , да се почерпи държавния служител :))

Друг вариянт е на си имаш лаптоп в камиона, с фаил за бележки и мини принтер и да си пускаш бележките на чист лист с печат отдолу, както вече доста правят така и карат доста, за тези които им плащат на километър. От една страна са прецакани с почивките, но накрая пачката оправдава начина на работа.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: grants - Събота, 29 Декември, 2012, 13:33:32
Да това с принтера става
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: EvgeniKirov - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:25:01
Здравейте! Имам съставен акт на границата Франция-Испания, от Правителството на Баските.В акта е описано,че в тахографа не са въведени задължителни данни (страни на тръгване и пристигане по време на работа), като по този начин не е възможно да се направи проверка на работното време на шофьора .Като сумата е максималната приета в ЕС - 1500 eur. Ако някой може да ми даде съвет как да постъпя в създалата се ситуация, дали имам право да обжалвам сумата или някакво друго предложение. Ще съм благодарен!   
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: driver1 - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:31:30
Цитат на: EvgeniKirov - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:25:01
Здравейте! Имам съставен акт на границата Франция-Испания, от Правителството на Баските.В акта е описано,че в тахографа не са въведени задължителни данни (страни на тръгване и пристигане по време на работа), като по този начин не е възможно да се направи проверка на работното време на шофьора .Като сумата е максималната приета в ЕС - 1500 eur. Ако някой може да ми даде съвет как да постъпя в създалата се ситуация, дали имам право да обжалвам сумата или някакво друго предложение. Ще съм благодарен!   

  Баси! Толкова огромна ли е глобата за това!? Съчувствам ти, колега...Като знам колко често и аз забравям сутрин, или вечер да въведа тези данни - това ще ми е за урок и на мен.
  Доколкото знам големите глоби в Испания минават през съдия, който определя крайната сума. Освен това в решението ще бъде посочен и максималния срок в който ако платиш ще ползваш значително намаление.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: LKW - Неделя, 30 Декември, 2012, 22:17:43
Цитат на: EvgeniKirov - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:25:01
Здравейте! Имам съставен акт на границата Франция-Испания, от Правителството на Баските.В акта е описано,че в тахографа не са въведени задължителни данни (страни на тръгване и пристигане по време на работа), като по този начин не е възможно да се направи проверка на работното време на шофьора .Като сумата е максималната приета в ЕС - 1500 eur. Ако някой може да ми даде съвет как да постъпя в създалата се ситуация, дали имам право да обжалвам сумата или някакво друго предложение. Ще съм благодарен!   

Няма какво да обжалваш.
Става въпрос за дигитален тахограф нали?
Щом си сложиш картата и започваш да караш трябва да си започнеш работния ден(ръчно в менюто на тахографа).Там където пише "въвеждане водач 1 или 2" даваш ОК и излиза "начало страна" и "край страна", след това ти излиза страна BG , RO , D , B , L , GB , и други.Като дадеш ОК на страната в която си започваш работния си ден.След края на работния ден се прави същото самоче в "край страна" и така закриваш работния си ден.Това се прави всеки работен ден от работната ти седмица.
Щом имам време ще направя подробна тема за работа с дигитален тахограф.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: admin - Неделя, 30 Декември, 2012, 22:24:41
Цитат на: LKW - Неделя, 30 Декември, 2012, 22:17:43
Няма какво да обжалваш.
Става въпрос за дигитален тахограф нали?
Щом си сложиш картата и започваш да караш трябва да си започнеш работния ден(ръчно в менюто на тахографа).Там където пише "въвеждане водач 1 или 2" даваш ОК и излиза "начало страна" и "край страна", след това ти излиза страна BG , RO , D , B , L , GB , и други.Като дадеш ОК на страната в която си започваш работния си ден.След края на работния ден се прави същото самоче в "край страна" и така закриваш работния си ден.Това се прави всеки работен ден от работната ти седмица.
Щом имам време ще направя подробна тема за работа с дигитален тахограф.

Е как така щом си сложиш картата? Преди да почнеш да работиш, картата в джоба ли ти е била или под възглавницата? Има нещо дълбоко сбъркано в тези наредби и регламенти.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 30 Декември, 2012, 23:07:50
Цитат на: admin - Неделя, 30 Декември, 2012, 22:24:41
Е как така щом си сложиш картата? Преди да почнеш да работиш, картата в джоба ли ти е била или под възглавницата? Има нещо дълбоко сбъркано в тези наредби и регламенти.


    Ако спиш в къщи, можеш да си я взимаш. Но дори тогава, ръчно можеш да въведеш като някаква работа, от спирането до прибиране в къщи. Както и отиване до работното място. Тогава времето от "начало на държава" до "край на държава", въобще няма да се равнява на работния ден.

    Тези изисквания, на какво се основават? В регламент 561, не съм срещал, че работното време почва откакто въведеш "начало" и свършва с "край"! Както и като минаваш река Дунав, с ферибот. От къде следва да въвеждаш  ферибот/влак?!
    Това последното има смисъл, за да оправдаеш прекъсване на нормалната почивка (11 часа или 3+9): "С две премествания, с обща продължителност, не повече от 1 час."


Цитат на: driver1 - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:31:30
 Баси! Толкова огромна ли е глобата за това!? Съчувствам ти, колега...Като знам колко често и аз забравям сутрин, или вечер да въведа тези данни - това ще ми е за урок и на мен.
 Доколкото знам големите глоби в Испания минават през съдия, който определя крайната сума. Освен това в решението ще бъде посочен и максималния срок в който ако платиш ще ползваш значително намаление.


    Как се оправяте с областите в Испания? Виждал съм публикувана карта с тях. А, как точно знаеш границата? За "леко" сбъркана вероятно е същата глоба. Има ли табели? В Румъния и България, има табелки, но и да не знаеш, не е от значение.

    За какво намаление може да очаква? В България, до две седмици плащане 30% намаление, Румъния до 48 часа 50%. За Гърция, също 50%, не помня и там ли два дена или седем.


     ... Намерих областите в Испания"

   
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: admin - Неделя, 30 Декември, 2012, 23:52:30
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 30 Декември, 2012, 23:07:50

     Ако спиш в къщи, можеш да си я взимаш. Но дори тогава, ръчно можеш да въведеш като някаква работа, от спирането до прибиране в къщи. Както и отиване до работното място. Тогава времето от "начало на държава" до "край на държава", въобще няма да се равнява на работния ден.

     Тези изисквания, на какво се основават? В регламент 561, не съм срещал, че работното време почва откакто въведеш "начало" и свършва с "край"! Както и като минаваш река Дунав, с ферибот. От къде следва да въвеждаш  ферибот/влак?!
     Това последното има смисъл, за да оправдаеш прекъсване на нормалната почивка (11 часа или 3+9): "С две премествания, с обща продължителност, не повече от 1 час."

     

За спането в къщи е ясно. Но не трябва ли да имаш после бележка за това спане и за това, че картата е била извадена?
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: driver1 - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:01:04
Цитат на: admin - Неделя, 30 Декември, 2012, 23:52:30
За спането в къщи е ясно. Но не трябва ли да имаш после бележка за това спане и за това, че картата е била извадена?

 В случай, че камиона не е местен от мястото му след изваждането на картата е безпредметно да се издава бележка - не виждам каква злоупотреба може да се случи.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: admin - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:06:45
Цитат на: driver1 - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:01:04
  В случай, че камиона не е местен от мястото му след изваждането на картата е безпредметно да се издава бележка - не виждам каква злоупотреба може да се случи.

Дали така мислят и "компетентните" органи, които понякога наистина приличат на органи и единствената им цел е отмъкване на някаква сума в посока от шофьора към държавния или личния бюджет. И в случая по-горе колегата се е разделил с 1500 евро заради някаква откровена глупост.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:15:47
Цитат на: admin - Неделя, 30 Декември, 2012, 23:52:30
За спането в къщи е ясно. Но не трябва ли да имаш после бележка за това спане и за това, че картата е била извадена?

     Не е необходима, не знам колко е точно периода, където е позволено. Мисля че, за 45 часа се иска.
     Като свършиш работа, можеш да си вземеш картата с теб, понеже има възможност да ти я откраднат. Ако не спиш в камиона, а е и, личен документ.
     При вкарване, на картата те "пита" искаш ли ръчно въвеждане? В такъв случай, въвеждаш от времето на изваждане на картата дейността, да кажем почивка. А, може и няколко дейности.
     В случай, че не се въведе, при разпечатка излиза знака "?" - което означава: "Неизвестна дейност".


Цитат на: driver1 - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:01:04
  В случай, че камиона не е местен от мястото му след изваждането на картата е безпредметно да се издава бележка - не виждам каква злоупотреба може да се случи.

     И да е местен, проблема е на фирмата! Картата е "чиста", даже ако е в гаража и се наложи местене, може да се "наруши" почивката. А на практика водача наистина почива, във вкъщи.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: LKW - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:28:46
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 30 Декември, 2012, 23:07:50

     Ако спиш в къщи, можеш да си я взимаш. Но дори тогава, ръчно можеш да въведеш като някаква работа, от спирането до прибиране в къщи. Както и отиване до работното място. Тогава времето от "начало на държава" до "край на държава", въобще няма да се равнява на работния ден.

     Тези изисквания, на какво се основават? В регламент 561, не съм срещал, че работното време почва откакто въведеш "начало" и свършва с "край"! Както и като минаваш река Дунав, с ферибот. От къде следва да въвеждаш  ферибот/влак?!
     Това последното има смисъл, за да оправдаеш прекъсване на нормалната почивка (11 часа или 3+9): "С две премествания, с обща продължителност, не повече от 1 час."



     Как се оправяте с областите в Испания? Виждал съм публикувана карта с тях. А, как точно знаеш границата? За "леко" сбъркана вероятно е същата глоба. Има ли табели? В Румъния и България, има табелки, но и да не знаеш, не е от значение.

     За какво намаление може да очаква? В България, до две седмици плащане 30% намаление, Румъния до 48 часа 50%. За Гърция, също 50%, не помня и там ли два дена или седем.

     


Това изискване се основава на опита ми ,на опита на хората които са ме учили да работя с дигитален тахограф.Опита които сме имали при проверки от контроли органи.Така съм учен да работя с дигитал ,така го правя , така го правят и много други колеги и досега не съм имал проблеми.Никога не съм въвеждал времето от гаража до нас и от нас до гаража( а и никой не ми го е искал).Ако ти кажеш утре слагам дигитал и на личната ми кола.Независимо дали минавам на Оряхово или на Дюнкерк винаги слагам на ферибот.
Картата в гнездото на тахографа ли е   не ти трябва бележка , не зависимо от 9 , 24 ,48 или 248 часа е там.В момента моята карта е в тахографа , на 27.12.12 съм приключил работния си ден тръгвам на 1.1.13(в момента картата прави пауза).За този период не ми трябва бележка.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:49:38
Цитат на: LKW - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:28:46

Това изискване се основава на опита ми ,на опита на хората които са ме учили да работя с дигитален тахограф.
...
Независимо дали минавам на Оряхово или на Дюнкерк винаги слагам на ферибот.
Картата в гнездото на тахографа ли е   не ти трябва бележка , не зависимо от 9 , 24 ,48 или 248 часа е там.В момента моята карта е в тахографа , на 27.12.12 съм приключил работния си ден тръгвам на 1.1.13(в момента картата прави пауза).За този период не ми трябва бележка.


    Не съм имал в предвид, че и аз не правя така. Само че, обикновено слагам само "край". Въпроса е: В кой документ се изисква?

    За ферибота, на Дюнкер, мисля че е, също като на Дунав, нямаш каюта. Което е същото. По-горе обясних, за какво смятам се ползва. Иначе и аз го слагам на ферибот/влак на Дунав. Че съм чувал, нашите даяджии, да се "хвалят", че взимат по 250 евро на чехи, които не са го сложили. Опитах да питам един в ДАИ - Плевен, но избяга.

     Ясно, като не вадиш картата, какви бележки! И моята е от 2,5 месеца, тахографа. И ще я извадя скоро, че ще я сменям.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: loshdancho - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:58:11
Цитат на: LKW - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:28:46

Никога не съм въвеждал времето от гаража до нас и от нас до гаража( а и никой не ми го е искал).

Въвеждане на пътя от/до превозното се изисква когато смяната на водачите или получаването на камиона е на място различно от местдомуването (гаража на фирмата) или адреса на местживене на шофьора. Времето прекарано в път се записва като друга работа или на разположение. вече ми писна да го повтарям.
Цитат2. Всяко време, прекарано в пътуване до мястото на поемане на управлението на
превозното средство, попадащо в обхвата на настоящия регламент, или при завръщане
от такова място, когато превозното средство не се намира в дома на водача, нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, не се
отчита за почивка или почивка в работно време, освен ако водачът не е на ферибот или
влак и има достъп до койка или кушетка.
3. Всяко време, прекарано от водача в управление на превозното средство, което попада
извън обхвата на настоящия регламент, до или от превозно средство, което попада в
обхвата на настоящия регламент и което не се намира нито в дома на водача, нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, се счита за
друга работа.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: abator - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:59:32
За начало и за край съм поставял дигитала на европейска общност. Според вас това грешно ли е?
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 31 Декември, 2012, 01:33:01
Цитат на: abator - Понеделник, 31 Декември, 2012, 00:59:32
За начало и за край съм поставял дигитала на европейска общност. Според вас това грешно ли е?


    Не мога да си спомня кога се въвежда ЕО. Имам инструкции, за работа с тахограф. Ще се консултирам, как мога да ги кача.
    Ето обозначенията на страните:
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: loshdancho - Понеделник, 31 Декември, 2012, 02:06:48
Намерих точно това упътване, което си качил.http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CDoQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.dtco.vdo.de%2Fgenerator%2Fwww%2Fde%2Fde%2Fvdo%2Fdtco%2Fservice_support%2Fdownloads_updates%2Ftachographs_and_accessoires%2Fdigital_tachograph%2Fflc_instrucion_manual_dtco_1381_release_1_3_bg__de.pdf%3Fredirect%3Dfalse&ei=l9PgUISXJ6Sl4ATS5YCYBg&usg=AFQjCNHvR_PbPmYlfXKKhVjgwRLmwLRxNQ&bvm=bv.1355534169,d.Yms&cad=rja (http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CDoQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.dtco.vdo.de%2Fgenerator%2Fwww%2Fde%2Fde%2Fvdo%2Fdtco%2Fservice_support%2Fdownloads_updates%2Ftachographs_and_accessoires%2Fdigital_tachograph%2Fflc_instrucion_manual_dtco_1381_release_1_3_bg__de.pdf%3Fredirect%3Dfalse&ei=l9PgUISXJ6Sl4ATS5YCYBg&usg=AFQjCNHvR_PbPmYlfXKKhVjgwRLmwLRxNQ&bvm=bv.1355534169,d.Yms&cad=rja) Но е 2,8 мегабайта и не ми е възможно да го кача.
Абатор не видях нищо обозначено като EU,  видях само EUR означаващо останалата час на Европа???
А колко съм бил кьорав... имало ЕС
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 31 Декември, 2012, 08:42:19
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 31 Декември, 2012, 02:06:48
Намерих точно това упътване, което си качил.http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CDoQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.dtco.vdo.de%2Fgenerator%2Fwww%2Fde%2Fde%2Fvdo%2Fdtco%2Fservice_support%2Fdownloads_updates%2Ftachographs_and_accessoires%2Fdigital_tachograph%2Fflc_instrucion_manual_dtco_1381_release_1_3_bg__de.pdf%3Fredirect%3Dfalse&ei=l9PgUISXJ6Sl4ATS5YCYBg&usg=AFQjCNHvR_PbPmYlfXKKhVjgwRLmwLRxNQ&bvm=bv.1355534169,d.Yms&cad=rja (http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CDoQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.dtco.vdo.de%2Fgenerator%2Fwww%2Fde%2Fde%2Fvdo%2Fdtco%2Fservice_support%2Fdownloads_updates%2Ftachographs_and_accessoires%2Fdigital_tachograph%2Fflc_instrucion_manual_dtco_1381_release_1_3_bg__de.pdf%3Fredirect%3Dfalse&ei=l9PgUISXJ6Sl4ATS5YCYBg&usg=AFQjCNHvR_PbPmYlfXKKhVjgwRLmwLRxNQ&bvm=bv.1355534169,d.Yms&cad=rja) Но е 2,8 мегабайта и не ми е възможно да го кача.



     Точно това имах в предвид. Нека всеки, който иска да си го изтегли!
Това е упътване за работа с тахограф Сименс-ВДО. С мишката, десен бутон и се натиска "Запазване като..."


     Можете да го приложи те "на практика", да "ръчкате" на воля, без опасност от глоби! Ето оттук си изтеглете симулатор:
http://www.ctolimited.com/corporatetheorytest/tacho.asp (http://www.ctolimited.com/corporatetheorytest/tacho.asp)
Сваля се Simulatorversion4.exe
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: комбайнер - Понеделник, 31 Декември, 2012, 10:50:19
Цитат на: EvgeniKirov - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:25:01
Здравейте! Имам съставен акт на границата Франция-Испания, от Правителството на Баските.В акта е описано,че в тахографа не са въведени задължителни данни (страни на тръгване и пристигане по време на работа), като по този начин не е възможно да се направи проверка на работното време на шофьора .Като сумата е максималната приета в ЕС - 1500 eur. Ако някой може да ми даде съвет как да постъпя в създалата се ситуация, дали имам право да обжалвам сумата или някакво друго предложение. Ще съм благодарен!   

     Здравей, колега! Не е ясно за какво точно е акта, който са ти направили.
За невъвеждане на страните на тръгване и спиране, или за невъзможност да се установи работното време, или и за двете.
За мене въвеждането на страните на тръгване и спиране е важно, без въвеждане си НЛО във времето и пространството. Нормално е да има санкция.
А данни за работното време има в тахографа – от края на дневната пауза до началото на следващата дневна пауза. Не трябва да се бърка с моменти на въвеждане на страните.
Аз често забравям преди тръгване това въвеждане и след 10-15 км, спирам и пиша.
Друг път въвеждам ,,тръгването" около половин час по-рано. Като съм доста изморен, след спиране забравям въвеждането на ,,края". Случвало се е да въведа ,,края" непосредствено преди ,,началото".... ;D
Едва ли съм за разстрел или обесване. Дишам спокойно и свободно, и ако ме ,,посочат"за виновен, ще се опъна напреко.... ;D ;D ;D
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: EvgeniKirov - Понеделник, 31 Декември, 2012, 10:57:08
Аз знам как да работя с тахограф! Денят е започнат от колегата ми който изпуска да смени буквата съответна за страната в която сме, след това се качвам аз поставям картата си и ме глобяват след известно време. Искам да обжалвам сумата, защото е максималната. Ако някой може да ми препоръча адвокат, ще съм благодарен. Весели празници!
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: EvgeniKirov - Понеделник, 31 Декември, 2012, 11:09:36
Цялата работа е заради буквата на страната.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: Красимир Тодоров - Понеделник, 31 Декември, 2012, 11:36:38
Аз не можах да разбера от Франция или от Испания ти е наложена глобата. Това "правителство на баските" не мога да разбера какво е. Няма държава Баския все още. Та и да има някой ден, едва ли ще са с евро или в ЕС. Запънали ли са те да платиш, задържали ли са камиона? Ако са ти писали някакъв документ, на какъв език е? Много интересен случай с това правителство на баските. И ако не ти е проблем, сканирай този акт да го видим и тук във форума, белким па измислим нещо..
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: driver1 - Понеделник, 31 Декември, 2012, 11:53:47
Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 31 Декември, 2012, 11:36:38
Аз не можах да разбера от Франция или от Испания ти е наложена глобата. Това "правителство на баските" не мога да разбера какво е. Няма държава Баския все още. Та и да има някой ден, едва ли ще са с евро или в ЕС. Запънали ли са те да платиш, задържали ли са камиона? Ако са ти писали някакъв документ, на какъв език е? Много интересен случай с това правителство на баските. И ако не ти е проблем, сканирай този акт да го видим и тук във форума, белким па измислим нещо..

  Защо се чудиш? Става дума за Gobierno Vasco. Както знаем Кралство Испания е административно разделено на автономни области (провинции). Една от тях е Баска област (Euscadi). Тези провинции са със собствен Парламент, местно самоуправление и финансов бюджет. Именно за сметка на този бюджет е наложената глоба.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: матадора - Сряда, 02 Януари, 2013, 13:27:27
Имам свалена на компа си инструкция за спазването на регламент 561 и AETR,според страните,в които се извършват превозите.Файловете са с обем,по-голям от разрешеното за качване тук,и не знам как мога да ги кача.Обемът им е между 1200 и 1850 КВ.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: loshdancho - Сряда, 02 Януари, 2013, 13:35:43
Цитат на: матадора - Сряда, 02 Януари, 2013, 13:27:27
Имам свалена на компа си инструкция за спазването на регламент 561 и AETR,според страните,в които се извършват превозите.Файловете са с обем,по-голям от разрешеното за качване тук,и не знам как мога да ги кача.Обемът им е между 1200 и 1850 КВ.
Дай линк към сайта, от който си го свалил, в темата  за регламента обаче.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: матадора - Четвъртък, 03 Януари, 2013, 11:15:24
С помощта на админа,ето
http://driver-bg.eu/files/File.zip
П.П.Не можах да намеря тема за регламент 561,Данчо,а и тази инструкция засяга не само регламент 561,по който се кара в ЕС,а и AETR,по чиито правила се кара извън него.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: latzi - Събота, 13 Май, 2017, 08:12:42
Преди месец два забелязах, че докато шофирам тахото нещо почва да ми я мъти картата. Изведнъж като му текне на екрана се появява скалата както когато я вадя и да намалява чертичките и после си се върне на основния екран. А пък там горе в ляво се появява неква черта която се върти сигурно около минута и изчезва. Та така по неколко пъти на ден. За тая вертикалната черта над двойката говоря. Нормално ли е това. Архивира ли тая чамуга данните.  Идея някаква.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170513/81848a184220065b287e8a45d9c52950.jpg)

Изпратено от моят SM-G389F с помощта на Tapatalk
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: Hristo Lishev - Събота, 13 Май, 2017, 11:18:59
И моя тахограф "ин ги" мъти по същия начин. Питах в сервиза, казаха ми, че всеки ден се точат дистанционно определени данни, а в неделя следобед всички останали. Затова няма нужда картата ми да се "дешаржира" на 28 дни, а устройството на 90.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: latzi - Събота, 13 Май, 2017, 11:36:34
Демек постояннен надзор.
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: bu4komobil - Сряда, 03 Април, 2019, 22:25:59
Добро утро и привет на всички.Искам да използвам темата за да попитам относно седмичните почивки но първо искам да се извиня ако темата не е уместна.Питането ми е следното:ряботя от понеделник до петък от 6.30-18:00,но много често ме карат да работя и в неделя та да рече че 1та седмица съм работил от понеделник до петък и неделя също,на втората седмица взимам 45ч седмична почивка на 3та мога ли пак да работя в неделя или не?Благодаря предварително и само да кажа в моя защита че отскоро ми се налага да карам по европейските правила преди това карах пътна помощ а те са по други директиви
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: martin stanev - Сряда, 03 Април, 2019, 23:09:29
https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/modes/road/social_provisions/doc/trace_explanatory_text_bg.pdf

Друже, налягай тука усърдно да четеш
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: Koci - Четвъртък, 04 Април, 2019, 02:54:20
Цитат на: bu4komobil - Сряда, 03 Април, 2019, 22:25:59
Добро утро и привет на всички.Искам да използвам темата за да попитам относно седмичните почивки но първо искам да се извиня ако темата не е уместна.Питането ми е следното:ряботя от понеделник до петък от 6.30-18:00,но много често ме карат да работя и в неделя та да рече че 1та седмица съм работил от понеделник до петък и неделя също,на втората седмица взимам 45ч седмична почивка на 3та мога ли пак да работя в неделя или не?Благодаря предварително и само да кажа в моя защита че отскоро ми се налага да карам по европейските правила преди това карах пътна помощ а те са по други директиви

Можеш да работиш всяка седмица по шест дни, през седмица можеш да я намаляваш на по-малко от 45 часа. При теб е шест дни, само че неделя ти е първият ден, после 45 (и компенсация успяваш да взимаш), после са пет дни с намалена седмична (понеделник-петък). Бетон си!
С пътната помощ, какви са правилата шменди-капенди? Най-вероятно си над 3.5 тона, ама минава номерът?!
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: bu4komobil - Четвъртък, 04 Април, 2019, 07:45:54
Добро утро,благодаря за бързия отговор.Аз таботя в Англия и тук пътната помощ работи под така наречените доместик руулс,но сега смених ряботата и се налага да работя под европейските правила.Искам да попитам още нещо тези компенсации за намалена седмична почивка да нетрябва да ги ползвам така ли
Заглавие: Re:Инструкции за тахографи
Публикувано от: Koci - Петък, 05 Април, 2019, 06:04:25
Цитат на: bu4komobil - Четвъртък, 04 Април, 2019, 07:45:54
Добро утро,благодаря за бързия отговор.Аз таботя в Англия и тук пътната помощ работи под така наречените доместик руулс,но сега смених ряботата и се налага да работя под европейските правила.Искам да попитам още нещо тези компенсации за намалена седмична почивка да нетрябва да ги ползвам така ли

Не че много се търсят тези компенсации, просто ги имаш. При намалената седмична си 36 часа и остава за компенсиране 9 часа. При нормалната ти е към 60 часа или 15 горница (в твоя случай 9 са достатъчни).