Здравейте! Казвам се Цветан и съм на 16 ::)
Насочил съм се към тая професия и от доста време следя форума ви.
Имам няколко тъпи въпроса както вече споменах:
1. Как се сменят гуми? Има такава тема, гледах клипове, но така и не ми стана ясно. Като е спукана (на ремаркето примерно) няма въздух в нея и остава само джантата - не се опира в земята. Оттук свалянето ми е ясно. Въпроса е как се вдига гума, тежка няколко пъти по-тежка от мен? Сменял съм на колата, но там "мащаба" е друг.
2. Тахографските шайби изобщо не ми е ясно как работят и какво е "разписанието". Значи карам си 4.30 часа, правя 30мин почивка. След т'ва още един път и толкова. През цялото това време шайбата стои вътре и си отчита всичко. Ако има проверка я свалям. Знам, че има магнити, които заглушават тахографа по някакъв начин. Къде и как се слагат? Това само в България ли го има (проверките)?
3. Как се сменят половинките? Примерно четвърта, щракам бутона за половинка, но трябва ли да натискам съединителя? А като сменям между 4 и 1/2 и 5та връщам ли копчето за половинки?
4. Като ме товарят трябва ли да помагам с нещо? Гледам клиповете на rider777 и там май само си навива брезента.
4.1. Всички казвате, че в доста държави се режели брезенти и се краде. Кой ги реже и какво краде? Хладилник или 5 микровълнови в палет май няма как да се изнесат ей така.
Това са ми въпросите засега. Извинявам се отново, но много ми харесва тая професия. Баща ми има много добър приятел в Испания, който има фирма (EVROTRANS) и уж при него ще ходя. Знам английски перфектно, кеф ми е да пътувам, знам доста работи за двигателите и т.н. Моля, ако намерите време ми отговорете, че ми е много интересно, а и ще ми трябват тия работи :)
;) дай пет кинта и ше ти кажа
Цветанчо, недей така ни четка, че се надуваме и да не вземем да гръмнем по някое време....
Иначе нищо сложно няма, като го видиш един път, след това го пробваш и се учиш в движение.
Колега, като чета въпросите ти, смятам, че въобще не си готов за тази работа. Ама хич! Не се обиждай, но тежко на работодателя ти. А и на теб самия. А уменията, които изброяваш няма да ти бъдат от полза в Испания.
На 16 съм бе, пичове ;D
Още B не съм изкарал. Като дойде ред на C и CE ще ме научат да карам и вероятно ще ми обяснят за тахографа и другите работи, но няма да ме научат как се сменя гума, как се двига кабина и т.н.
Пък и за т'ва е форума - да питам и да науча нещо ново, а не като тоя лаф:
В Американски форум - питаш и ти отговарят.
В Руски форум - питаш и теб те питат.
В Български форум - питаш и ти обясняват колко си тъп.
Цитат на: BaFTa - Събота, 13 Октомври, 2012, 18:51:40
На 16 съм бе, пичове ;D
Още B не съм изкарал. Като дойде ред на C и CE ще ме научат да карам и вероятно ще ми обяснят за тахографа и другите работи, но няма да ме научат как се сменя гума, как се двига кабина и т.н.
Пък и за т'ва е форума - да питам и да науча нещо ново, а не като тоя лаф:
В Американски форум - питаш и ти отговарят.
В Руски форум - питаш и теб те питат.
В Български форум - питаш и ти обясняват колко си тъп.
Значи тук сме като в американски форум - ти попита и ти бе отговорено. Аз не видях някой да каже, че си тъп.
Драйвър, Драйвър.......немам думи.
Цитат. Как се сменят гуми? Има такава тема, гледах клипове, но така и не ми стана ясно. Като е спукана (на ремаркето примерно) няма въздух в нея и остава само джантата - не се опира в земята. Оттук свалянето ми е ясно. Въпроса е как се вдига гума, тежка няколко пъти по-тежка от мен? Сменял съм на колата, но там "мащаба" е друг.
Като те опъне нуждата ще я вдигнеш и хоро ще играеш.. А и защо трябва да я вдигаш цялата? Достатъчно е само от едната страна , за да я изправиш. И в днешно време не се правят вече гуми, само се сменяват с резервата. Ако не е гръмнала, си я допомпваш и караш на гумаджия.
ЦитатТахографските шайби изобщо не ми е ясно как работят и какво е "разписанието". Значи карам си 4.30 часа, правя 30мин почивка. След т'ва още един път и толкова. През цялото това време шайбата стои вътре и си отчита всичко. Ако има проверка я свалям. Знам, че има магнити, които заглушават тахографа по някакъв начин. Къде и как се слагат? Това само в България ли го има (проверките)?
Не бой се на повечето от колегите също не им е ясно.....
Има си курс и ако го посещаваш ще научиш много полезни неща.
В форума някъде имаше симулатор за дигитален тахограф, опитай с търсачката дословно и пробвай...
Цитат
3. Как се сменят половинките? Примерно четвърта, щракам бутона за половинка, но трябва ли да натискам съединителя? А като сменям между 4 и 1/2 и 5та връщам ли копчето за половинки?
В тубата има доста клипове за това...
Цитат4. Като ме товарят трябва ли да помагам с нещо? Гледам клиповете на rider777 и там май само си навива брезента.
Трябва да правиш много други неща до като те товарят обикновено , и това не се вижда. а помагането в товаренето не е твоя работа.
Цитат
4.1. Всички казвате, че в доста държави се режели брезенти и се краде. Кой ги реже и какво краде? Хладилник или 5 микровълнови в палет май няма как да се изнесат ей така.
Добре.... не искай да узнаваш от 1л.е.ч.
5 мнения и само едно, което ми свърши работа. Благодаря ти, Данчо!
Цитат на: BaFTa - Събота, 13 Октомври, 2012, 17:16:27
1. Как се сменят гуми? Има такава тема, гледах клипове, но така и не ми стана ясно. Като е спукана (на ремаркето примерно) няма въздух в нея и остава само джантата - не се опира в земята. Оттук свалянето ми е ясно. Въпроса е как се вдига гума, тежка няколко пъти по-тежка от мен? Сменял съм на колата, но там "мащаба" е друг.
До като станеш професионален шофьор,сигурно вече никой няма да сменя гума на пътя,а ще вика асистънс и ще стои с ръцете в джобовете отстрани,до като някой друг му я сменя
Цитат на: BaFTa - Събота, 13 Октомври, 2012, 17:16:272. Тахографските шайби изобщо не ми е ясно как работят и какво е "разписанието". Значи карам си 4.30 часа, правя 30мин почивка. След т'ва още един път и толкова. През цялото това време шайбата стои вътре и си отчита всичко. Ако има проверка я свалям. Знам, че има магнити, които заглушават тахографа по някакъв начин. Къде и как се слагат? Това само в България ли го има (проверките)?
По твое време сигурно и шайбите ще са на изчезване,навлизат нови технологии
Цитат на: BaFTa - Събота, 13 Октомври, 2012, 17:16:273. Как се сменят половинките? Примерно четвърта, щракам бутона за половинка, но трябва ли да натискам съединителя? А като сменям между 4 и 1/2 и 5та връщам ли копчето за половинки?
Това не го мисли,автоматиците изместват ръчните скорости
Цитат на: BaFTa - Събота, 13 Октомври, 2012, 17:16:274. Като ме товарят трябва ли да помагам с нещо? Гледам клиповете на rider777 и там май само си навива брезента.
Има случаи в които трябва да си разтоварваш сам (Примерно LIDL),но да помагаш с товаренето поне на мен не ми се е случвало.
Цитат на: BaFTa - Събота, 13 Октомври, 2012, 17:16:274.1. Всички казвате, че в доста държави се режели брезенти и се краде. Кой ги реже и какво краде? Хладилник или 5 микровълнови в палет май няма как да се изнесат ей така.
Брезента се реже от крадеца и същия той краде стоката с която си натоварен.Искрено ти пожелавам по твое време да е изчезнала тази престъпност и да се случат нещата които съм написал по-горе.
Иначе заслужаваш адмирации,че от малък си решил какъв да станеш
Ей не даде пет кинта да те светна и тва си е.
Товарене от шофьор за в момента се извършва в Стряма на Кауфланд .
Относно дали ше стане шофер наш Цецко силно се надам,че ше размисли.
Цецко някой неща се учат с гледане както ти е казал Лошио и както ти сам си направил като гледаш клипчета и др. ,но тук има едно НО за да ги прихванеш е нужно мислене.
Ти като задаваше въпроса за пуста гума как се сменя вложили някаква мисъл ,аз мисля че тц грам не вложи.
Са аз да те питам как двама като теб могат да бутат кола (примерно) да запали или друго,като и двамата сте 150 кила общо а колата е тон ,а може и мало више.
Друго да ти мъцна ,което колегите малко пропуснаха е ,че тъй наречените половинки не са баш половинки ;) има колеги факт така им викат ,но няма скорост 4 и половина .
Скоростите когато аз съм ги учил се деляха на бързи и бавни и на малки и големи,преди времена е имало и осминки,но тва е минало бешело.
Тъй че Цецко един съвет не е лошо ,че питаш ,но е хубаво преди да питаш да помислиш,защото отговорите понякога няма да ти харесат ,а понякога няма и да ти свършат работа.
Е сега заприлича на български форум ;) ,майтап бре и тва за петте кинта беше майтап бре скръндзо. :D :D :D :D ;) ;) ;) са си останах без биричка от теб :'( :'( :'( :'(
Благодаря ви!
Т'ва, че автоматиците изместват ръчките го наблюдавам при колите и хич не ми харесва. Тия мързели ще развалят всичко.
Бриги, след няколко годинки, 'га се срещнем че те черпим, не бой са :D
Не ти трябва да ги учиш тия неща пич. Дано го надрастнеш това твое желание да си шофьор, не е както си чул само да бръмчиш и да взимаш по един сак с пари на месец. Ориентирай се към нещо друго, нещо в което има перспектива и развитие.
Цитат на: BaFTa - Неделя, 14 Октомври, 2012, 11:56:44
Благодаря ви!
Т'ва, че автоматиците изместват ръчките го наблюдавам при колите и хич не ми харесва. Тия мързели ще развалят всичко.
Бриги, след няколко годинки, 'га се срещнем че те черпим, не бой са :D
Не се плаши бре има държави си държат на ръчкането,там даже оше и синхронизатори мразят кат има тъй че расни си спокойно ше има дръгел с ръчни скорости и по твое време.
зА почерпушката те записах да знааш ,де ега съм жив да ти приповним.
Е, то и аз от 7 8 годишен покрай дядо ми когато караше камион се запалих много яко и си ми остана мечта. Сега съм на 15 ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Цитат на: MagnuM - Неделя, 14 Октомври, 2012, 12:29:15
Е, то и аз от 7 8 годишен покрай дядо ми когато караше камион се запалих много яко и си ми остана мечта. Сега съм на 15 ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Теб съм те изпущил да те рънчим за пет кинти ,питай нещо де,та да те рънчим.
Цитат на: MagnuM - Неделя, 14 Октомври, 2012, 12:29:15
Е, то и аз от 7 8 годишен покрай дядо ми когато караше камион се запалих много яко и си ми остана мечта. Сега съм на 15 ;D ;D ;D ;D ;D ;D
15 бири ли? :)
Какво и е толкова сложно сменянето на спукана гума. Както на лека кола е. Само че гайките са 10, на колата са 4. В днешно време не се пукат гуми както едно време. Помня че баща ми като караше Мадарката и е правил по 4-5 гуми на курс. Тогава гумите бяха с вътрешни, при по-голям товар вътрешната се трие във външната и се пръсваха. Сега е без вътрешна и подобно триене няма.
Относно скоростите мога да кажа че като се качиш и ще ги научиш, но искрено ти пожелавам да не ти се налага да се качваш в камион освен на дясната седалка. Имаш няколко годинки до тогава и могат други бръмбари да ти влязат в главата.
Абе ако питаш мен нети требе да си шофер земи нещо друго бачкай а и ако мислиш че ще си у вас през 1-2 дена грешиш а колкото до гуми тахографи и т.н ще ти кажа едно НЕВОЛЯТА УЧИ. Прочетох че пишеш 4.30ч караш и 30мин.почиваш. Не е така караш 4.30ч. почиваш 45мин.послепак 4.30ч. и правиш голяма пауза от 9ч.или 11ч зависи. Ще се научиш споко всичко с времето не става за 1-ден. Успех. ;)
От много време ми е мечта. Няма да се откажа лесно, колкото и да ми говорите - тъп съм. ;D
Бацин стаа и 4,5 часа караш и половин почиваш ,но нейде из тези 4,5 часа ша е добре да си спрял за 15-20 минутки.
Мани майтапо ма от теб шофер нема да стане,оти тъп шофер нема да знааш,виж цани се за шеф или политик там са се тъпи един остър не съм видел.
Цитат на: Бриги Бичкията - Понеделник, 15 Октомври, 2012, 20:04:30
Бацин стаа и 4,5 часа караш и половин почиваш ,но нейде из тези 4,5 часа ша е добре да си спрял за 15-20 минутки.
Мани майтапо ма от теб шофер нема да стане,оти тъп шофер нема да знааш,виж цани се за шеф или политик там са се тъпи един остър не съм видел.
Бриги 1+ от мен :) вярно е че са кухи кЪт градински лейки ;D
Цитат на: BaFTa - Понеделник, 15 Октомври, 2012, 19:09:13
От много време ми е мечта.
Много е важно,човек да следва мечтите си.На всички въпроси до сега,си получил отговор от Данчо,просто няма какво да се добави.Ако имаш други въпроси,питай без да се притесняваш.То за това е тоз форум,който има въпроси,пита.Не се отказвай от мечтата си,но знай,че е неблагодарна професия.
Цитат на: driver70 - Вторник, 16 Октомври, 2012, 10:03:19
Много е важно,човек да следва мечтите си.На всички въпроси до сега,си получил отговор от Данчо,просто няма какво да се добави.Ако имаш други въпроси,питай без да се притесняваш.То за това е тоз форум,който има въпроси,пита.Не се отказвай от мечтата си,но знай,че е неблагодарна професия.
Нека да опита човек се учи от ГРЕШКИТЕ си. Но знай колега едно качиш ли се веднъж трудно се слиза. Успех все пак и безаварийни км. ;)
Цитат на: grants - Вторник, 16 Октомври, 2012, 12:45:48
Нека да опита човек се учи от ГРЕШКИТЕ си. Но знай колега едно качиш ли се веднъж трудно се слиза. Успех все пак и безаварийни км. ;)
Слиза се и то лесно. Аз около 4 месеца в САЩ съм карал микробус. Тука в БГ съм карал за лични нужди камиони. За тези мижави пари които се предлагат, неспазването на регламент 561, няма да се кача да карам за някого. Знам че не е никак лесно и на работодателите, но като е копувал камионите не е дошъл да ме пита дали ще му бачкам за мижави пари.
Само че когато трябва да набуташ 2000лв за да вземеш кетап за "шофер", трябва да се изпие доста студена вода.
не ти ли идва от вътре шофьор трудно се става. според мене трябва постепенно да се качва на камиони от соло трябва няколко години да се види поведението на един камион.. габарити... и после с каране каране се научава :) и аз съм малък (23годишен) но от мерак работата се получава.
:D :D :D Това май си е за темата смях...
Като гледам други гуми да сменя по ще и отива а не на камион ;D ;D ;D
Мерак да имаш, с желание всичко се постига! Аз 94-та година като взех книжката, бях военен, напуснах, понеже не ми е в кръвта да съм военен.Та много исках да ставам шофьор и отидох в София, и директно се качих на едно фиат уно такси.Без да познавам града, без да мога да шофирам. :PЕх мерак...за 2 месеца станах пушка и можех да карам с затворени очи.След година таксита в София на камион към един склад за строителни матерали на горнобански път, после линейка и така...
И с камиона с ремарке така, качих се без никакъв опит, по пътя за англия се учих, на паркингите го давах назад по 2-3 пъти да свиквам.За 2 курса, ако ти иде отвътре и имаш желание му хващаш габарити и всичко.
И едно златно правило: Да си внимателен и никога да не се мислиш за голям шофьор.Такива няма. :)
Цитат на: В.Димитров - Понеделник, 22 Октомври, 2012, 18:09:08
Мерак да имаш, с желание всичко се постига! Аз 94-та година като взех книжката, бях военен, напуснах, понеже не ми е в кръвта да съм военен.Та много исках да ставам шофьор и отидох в София, и директно се качих на едно фиат уно такси.Без да познавам града, без да мога да шофирам. :PЕх мерак...за 2 месеца станах пушка и можех да карам с затворени очи.След година таксита в София на камион към един склад за строителни матерали на горнобански път, после линейка и така...
И с камиона с ремарке така, качих се без никакъв опит, по пътя за англия се учих, на паркингите го давах назад по 2-3 пъти да свиквам.За 2 курса, ако ти иде отвътре и имаш желание му хващаш габарити и всичко.
И едно златно правило: Да си внимателен и никога да не се мислиш за голям шофьор.Такива няма. :)
Съгласих се с теб но и трябва да имаш желание дори и да ти е трудно защото в началото винаги е ТРУДНО. Защото всеки нов казва. Сега като се кача и почна да карам тлей кво става и като види д.....лия и бяга е от такива шофьори НЕ СТАВА