Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => DAF => Темата е започната от: krume - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 19:59:58

Заглавие: Гасне в движение
Публикувано от: krume - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 19:59:58
Колеги имам проблем с Дафа ,гасне в движение и след 20 минути пак пали и няма проблем.Казаха ми да сменя подкачващата помпа.Ако някои е имал същият проблем нека сподели.Камиона е XF95. 430 2005 г.
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: !.!.! - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 20:20:21
По всяка вероятност- затлачен филтър
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: Бриги Магнито - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 20:28:13
Цитат на: !.!.! - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 20:20:21
По всяка вероятност- затлачен филтър
Може да е найлонче от цигари в резервоара  ;),ако е затлачен филтъра няма да запали шом е загаснал,докато найлончето докато работи отива на сондата и я запушва дарака мре ,а то си пада на дъното и отпушва и дарака пак си пали.
Баце са сериозно,възможности много,мъцни как мре(при даване на газ....или ей така решава и мре) и съответно сам ли си пали(цъкаш ли му инжектори ,въртиш кат луд на стартер....)
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: krume - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 21:22:47
сам си гасне в движение,чакам 20 мин и пали
колкото до филтъра той е на две седмици,освен да пробвам да карам с другият резервоар.
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: Бриги Магнито - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 21:27:39
Нафта ли му ръгна или подобие,като първи въпрос,като втори кат умре отдолу има ли някоя и друга капчица нафта и как мре изведнъж или присецва няколко пъти и тогава мре?
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: krume - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 21:36:00
мре с 500 литра нафта в него,слагам нафта от лукоил.леко присецва и гасне.и незнам как след 20 минути сам си пали.
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: Бриги Магнито - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 21:42:01
Баце никва помпа не е или запушва нещо или подсмърква въздух от нейде,търсене му е майката.

п.п. Уично мнение на човек с диплома за готвач.
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: krume - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 21:48:11
как да открия от къде смуче въздух,сега купих и нищо не му разбирам
ако е въздух няма да запали сам, без да го обездуша
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: ahil_73 - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 21:55:04
филтърче..бърза смяна и си готов  :)
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: Бриги Магнито - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 21:56:23
Цитат на: krume - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 21:48:11
как да открия от къде смуче въздух,сега купих и нищо не му разбирам
ако е въздух няма да запали сам, без да го обездуша
Принципно има логика,но си представи,че някой шлаух се понагрее от мотор,нафта и т.н. той се разширява и може да смучне въздух и да умре,но тъй като си на скорост движещ се(чисто предположение) след закасването до спирането той подкачва ,но пък нямаше да чакаш 20 минути,бе бем ли го я мъцни на равни интервали от време ли (горе-долу) мре ?
Също е са ми щукна може да те бъзика и електроклапан(тва ако има и е малко вероятно)

Бе арно си пуснал темата,де ега некой ти мъцне причината за твойте неволи,язека се пънем ,ма те нищо не сготвям.
Е ората казват филтър,сменяй и дано тръгне.
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: krume - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 22:05:16
филтъра е чисто нов,човека от които купих ми каза че има проблем с тази
подкачваща помпа но не го прави често.Досега не го беше правил,но сега го направи два пъти.И се чудя какво да сменя,че майстори много и всеки дава акъл.Но защо пали след 20 мин пак без да се обездушава?
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: Бриги Магнито - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 22:17:50
Чуй са проблем с подкачваща помпа(електрическа) съм имал само при едно HDI на ПиЖО,когато тя е виновна мотора мре плавно и внезапно.
Ако е подкачваща помпа(ръчна) или тъй наречения инжектор има две клапънчета който лесно биха могли да се запушат и мотора ша умре завинаги ако пък са прецакани мотора ша си работи,но умре ли никъв шанс няма да се съживи.
Тва по мойте разбирания естествено.
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: route - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 22:25:09
Най вероятно по малко ти дърпа въздух отнякъде,щом после пали сам.Аз с мойто Пежо hdi сега бера ядове че си пали когато иска  и понякога гасне в движение,въпреки че смених клапана на високото налягане
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: krume - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 22:31:02
как да открия откъде дърпа въздух.Тази помпа не е ли механична при дафа и в нея влиза инжектора.Не разбирам,но затова питам да не купувам веднага помпата
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: combatbunny - Вторник, 30 Октомври, 2012, 01:30:29
Дали би било възможно да прави вакуум в резервоара .. да е запушен отдушника ?
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 30 Октомври, 2012, 07:29:24
Не е вакум . Не ми се струва да е и въздух в горивото, после няма да запали.
Старите 95-ци имаха цедка в самия колендер на подкачващата помпа представлява мрежа в самият болт.
Ако не е това, остава да е токов проблема.
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: krume - Вторник, 30 Октомври, 2012, 08:16:27
не може да е токов проблема ,защото ток има много и върти силно
грешки не изписва никакви,оставам го без да пипам нищо и пали
кофти е ако изгасне в тунел например,затова трябва бързо решение но откъде да започна
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 30 Октомври, 2012, 16:58:10
Щом според теб, токов проблем означава- ПРОБЛЕМ С АКУМОЛАТОРИТЕ.
Не пипай нищо повече. Явно не ти е ясно нищо и няма да се справиш.
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: Бриги Магнито - Вторник, 30 Октомври, 2012, 17:53:10
Ми ако е механичен,нещо запецва и ебава помпето?
;)
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: stoan - Вторник, 30 Октомври, 2012, 18:09:12
Незнам за Дафа но някой модели МАН имат едно малко филтърче като чашка точно след инжектора,развива се и се почиства и след това се завива отново.Точно така ми гаснеше МАНА и след като постои пали отново.Погледни да ли го имаш.То улавя всички груби боклуци преди другите филтри.Успех.
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: krume - Вторник, 30 Октомври, 2012, 19:17:59
утре е в Даф сервиз и ще ви споделя какво са казали
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: Boroman21 - Вторник, 30 Октомври, 2012, 19:22:15
При мен се случи да карам един такъв ДАФ само че автоматик , пущината гаснеше защото вътре в самата кутия имало теч на въздух и се покачвало вътре налягането.От това гаснело , иначе никакви грешки освен че от време на време съм превключваше от автомат на ръчка .
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 30 Октомври, 2012, 19:26:24
"От къде да започна"
Когато угасне:                Вдигаш кабинета и почваш да помпаш.
Ако направи вакум и връща само буталцето надолу, има запушване по системата от резервоара до помпата.
Разкачаш всичко- сонда, шлауфки и продухваш едно по едно.
Ако стане твърда помпата значи запушването е след нея.
Между другото, провери ли колендрите на подкачващата помпа дали имат мрежа вътре в тях или само си питаш и чакаш да се оправи с писане по форума.
Проблема може да не е токов...
Ако е реле е...релеен...
Ако е контактен ключ е ключарски.
 
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: krume - Вторник, 30 Октомври, 2012, 20:18:30
колата се прибра днес от Атина освен че загасна вчера на една от патерините  не е имало проблем по пътя и утре директно я пращам в сервиза и ще видим какво ще стане
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: ET VIT-93 - Вторник, 30 Октомври, 2012, 20:41:08
Цитат на: krume - Вторник, 30 Октомври, 2012, 20:18:30
колата се прибра днес от Атина освен че загасна вчера на една от патерините  не е имало проблем по пътя и утре директно я пращам в сервиза и ще видим какво ще стане
:oТакааааа,Круме Ти за 24 h тук,пощуря да питаш :o ???,или поне Аз останах с впечатление,че Ти си караш фуртигото ::),да ама НЕЕЕ ???.Вчера тъкмо го беше купил ???,тази вечер си идвал от Атина ???.Ако използваш определението"НА ЕДНА ОТ КАСИТЕ" ;),или наплатна рампа, ;)вместо неразбираемата на КекЕщите Ти комшии чуждици може евентуално,и сервиза да найде,нали КРУМе ;) ;D
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: krume - Вторник, 30 Октомври, 2012, 20:47:30
ок.приемам забележката.
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: loshdancho - Сряда, 31 Октомври, 2012, 08:50:22
Ма ти си бил в Рим при Папата...
Щом при толкова сервизи в Гърция биеш път до България...
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: krume - Сряда, 31 Октомври, 2012, 20:24:10
колеги проблема беше в резервоара,пълен е с боклуци и беше запушил филтъра за 4000 км все едно е на 50000км
дано да е това
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: ahil_73 - Четвъртък, 01 Ноември, 2012, 01:42:03
Цитат на: krume - Сряда, 31 Октомври, 2012, 20:24:10
колеги проблема беше в резервоара,пълен е с боклуци и беше запушил филтъра за 4000 км все едно е на 50000км
дано да е това

Ей не чуваш какво ти думам..патил съм бре ..и после винаги тръгвай от по простото към по сложното когато търсиш повреда :)
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: Бриги Магнито - Четвъртък, 01 Ноември, 2012, 08:12:05
 :D :D :D бравос бре филтър било,мое ли да питам тоз дарак как рипна баиро наречен ,,Крушата,, с тоз филтър бре на 1-ва бавна ли ?
На 20 минути палел ,тц тц тц он не е могъл да откинее с километри бре. :D :D :D :D

Обаче гаранция разхода му е бил тънък  :D :D :D :D :D
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: caterpillar - Четвъртък, 01 Ноември, 2012, 08:19:18
Тънък, тънък колко да е тънък ??? га нече да откине а нервите ти кине  >:( >:( >:( :D :D :D
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: Бриги Магнито - Четвъртък, 01 Ноември, 2012, 08:42:02
Цитат на: caterpillar - Четвъртък, 01 Ноември, 2012, 08:19:18
... га нече да откине а нервите ти кине  >:( >:( >:( :D :D :D
Нема нерви бре,те кат гледам пичовете спокойно и достойно приеха предизвикателството,проблем беше,че гаснел ,ма......и това не ги бърка
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: krume - Понеделник, 05 Ноември, 2012, 19:10:57
момчета само 600 км и пак и същият проблем,камиона върви супер но в един момент умира и както казах след 20-30 мин тръгва.Грешки няма никакви и филтъра е чист,резервоара също.
мисля да сменя тази подкачваща помпа,ако някои е сменял да каже какви са симптомите при нея
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: loshdancho - Понеделник, 05 Ноември, 2012, 20:16:29
Сори но не сме учили при Ванга.
От всичкото, което ти казахме и обяснихме, Ти не каза какво си направил.
Така, че повече не можем да ти помогнем.
Дори не казваш какви са симптомите при гаснене, колко върти после докато запали, подкачва ли се ,какво е налягането  на подкачващата помпа, "свири" ли бушона, какъв дим изкарва като гасне и какъв като запали, крека ли когато гасне или пали.
Но пак ти казвам:
- Няма такъв дизел, който да угасне за нафта и после сам да и запали. Так, че проблема за мен не е в помпа, нафта или филтри.


Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: Бриги Магнито - Понеделник, 05 Ноември, 2012, 21:01:34
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 05 Ноември, 2012, 20:16:29
От всичкото, което ти казахме и обяснихме,
Е ко му мъцнааме на човеко?

Баце мани таз помпа подкачваща освен ако ти не дава мира и не моеш да спиш.
Проблема на дарако е след горивният филтър до дюзите или па до филтъра с други думи вдигни кабинето,палнете и гледайте,ма фани поне още двама ако не видите нищо,сменяй джаджата дет я гаси-електро бушон ли беше ,бем ли го кво му редеха и само газ.

Те така се ремонтира дръгел наизуст  ;)
А и кажи на шофера ,моторната да не я ползва 2 дена  ;)
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: krume - Понеделник, 05 Ноември, 2012, 22:19:00
Бриги дай тел и утре ще ти званна да поговорим и да дадеш съвет къде да го гледам този дръгел,че почва да ми писва вече от него
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: loshdancho - Понеделник, 05 Ноември, 2012, 22:32:32
Дафа XF95 430 2005 EURO 3 е с електорнна помпа и няма магнит вентил за гасене(шатовал).
(http://images04.olx.pt/ui/11/49/72/1341765965_411884772_1-Fotos-de--MOTOR-DAF-430-EURO-3.jpg)
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: krume - Понеделник, 05 Ноември, 2012, 22:37:43
точно такъв е и моят,но там някъде е проблема
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: loshdancho - Понеделник, 05 Ноември, 2012, 22:42:44
Щом в ДАФ сервиз не са могли да открият проблема не е толкова лесно....
И на ум ми идва само едно:
-Така и така пътуваш за Гърция, закарай го там в Солун при Фотис. Говорят и български...
TSAKIRIS BROS Co
BOSCH DIESEL SERVICE
9th KLM THESSALONIKI-KILKIS [IONIA]
POSTAL 57008
Phone. 2310 783 403, FAX 2310 783 568
Email: tsakirisf@hol.gr
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: krume - Понеделник, 05 Ноември, 2012, 22:55:00
мерси колега, те в Даф сервиз правиха диагностика само на горивната система,продухаха я цялата смениха някакви дифтунки и О пръстени и казаха че всичко е ок.Помислих че може да е електрически проблема,отидох днес на диагностика да видя дали няма някоя грешка която да ми покоже какво може да е ,но нямаше грешки.Искам да го пускам по Европа,но така не може.
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: Tihomir78 - Сряда, 07 Ноември, 2012, 20:31:54
Карал съм преди време такъв ДАФ и ми е правил 2 пъти такъв номер. Но шефа бързо го продаде и така и не разбрах от какво е бил проблема. Но все си мисля че не беше от филтри шлауфки и т.н. там са по-различни симптомите. В движение ми е гаснел и МАН, но той после веднага палеше. А гасненето го правеше само между 1200-1300об.с умерено подаване на газ. Оказа се че е някакъв датчик за ГМТ. Евентуално си мисля че и при теб може да се окаже нещо подобно.
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: loshdancho - Сряда, 07 Ноември, 2012, 22:30:02
Датчика за ГМТ  представлява подбие на датчика за ABS и се намира в стената на кожуха на амбреажа.
Обикновено когато е хлабав, или разстоянието до съчмата, която е набита в маховика е по-голямо се получава това гаснене, обикновено на дупка, но...... Това се отчита веднага като грешка и остава в паметта.
Другият вариант е: да е ударен, зацапан, или скъсани кабели, окислени букси, Или аксиален луфт на  коляновият вал( което означава счупен аксиален лагер... и би се познало много преди да даде отражение на датчика).
Но дори  да угасне поради изброените причини, информацията за това остава в компютъра като грешка(отминала, стара) не актуална.
Квалифициран монтьор със лаптоп му трябват не повече от 5-10 минути да разбере дали е от датчика за ГМТ.
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: Бриги Магнито - Сряда, 07 Ноември, 2012, 23:10:29
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 05 Ноември, 2012, 22:32:32
Дафа XF95 430 2005 EURO 3 е с електорнна помпа и няма магнит вентил за гасене(шатовал).

Записах си,вече ша знам. ;)
:D :D :D :D :D
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: krume - Събота, 10 Ноември, 2012, 09:28:34
колеги може ли някои да ми помогне с координати на други магазини за части освен ЮБН
трябва ми тази подкачваща помпа,но там е към 1600 лв
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: loshdancho - Събота, 10 Ноември, 2012, 10:03:05
Звъни ми на тел 0878 566604
Или направо в Гърция

Говорят блгарски
Мулас сервис DAF- Костас Мулас
http://www.daftrucks.gr/en/dealers.php?area=THESSALONIKI (http://www.daftrucks.gr/en/dealers.php?area=THESSALONIKI)

THESSALONIKI
Dealer     Contact Details
PANERGON S.A.    
P.O. Box 1329, Sindos Industrial Area, 57022, Thessaloniki, Greece
Τel.     : +30 2310 751188
Fax     : +30 2310 754305
e-mail : sales_thes@panergon.gr
KONSTANTINOS MOULAS    
5th klm. N.R. Thessalonikis – Katerinis
Tel.     : +30 2310 751528
Fax     : +30 2310 752435

e-mail : dafmoula@spark.net.gr
G. KAREKLAS S.A.    
13th klm. N.R. Thessalonikis -Verias
Tel      : +30 2310 722414 - +30 2310 722393
FAX    : +30 2310 722709
e-mail : Dafcntrl@hol.gr
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: pet - Неделя, 18 Ноември, 2012, 00:12:32
според мен е кабел колега токов проблем,кабина мотор връзката,наш ман 464 го правеше това в снопа имаше накъсан кабел,вдигаш кабината пали пускаш гасне така го фанахме но зор беше де.
Заглавие: Re:Гасне в движение
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 18 Ноември, 2012, 00:38:40
Проблема е описан малко некоректно, заради обясненото от шофьора по телефона.
След разговор със собственика- ми каза;
-Когато се полее подкачващата помпа с вода си пали след  дълго въртене на стартер. Или когато изстине подкачващата помпа  пали отново след дълго въртене.
Човека сам беше стигнал до заключение , че е наистина е за смяна помпата и търсеше друга, надявам се вече да е намерил.