Колеги имам проблем с Дафа ,гасне в движение и след 20 минути пак пали и няма проблем.Казаха ми да сменя подкачващата помпа.Ако някои е имал същият проблем нека сподели.Камиона е XF95. 430 2005 г.
По всяка вероятност- затлачен филтър
Цитат на: !.!.! - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 20:20:21
По всяка вероятност- затлачен филтър
Може да е найлонче от цигари в резервоара ;),ако е затлачен филтъра няма да запали шом е загаснал,докато найлончето докато работи отива на сондата и я запушва дарака мре ,а то си пада на дъното и отпушва и дарака пак си пали.
Баце са сериозно,възможности много,мъцни как мре(при даване на газ....или ей така решава и мре) и съответно сам ли си пали(цъкаш ли му инжектори ,въртиш кат луд на стартер....)
сам си гасне в движение,чакам 20 мин и пали
колкото до филтъра той е на две седмици,освен да пробвам да карам с другият резервоар.
Нафта ли му ръгна или подобие,като първи въпрос,като втори кат умре отдолу има ли някоя и друга капчица нафта и как мре изведнъж или присецва няколко пъти и тогава мре?
мре с 500 литра нафта в него,слагам нафта от лукоил.леко присецва и гасне.и незнам как след 20 минути сам си пали.
Баце никва помпа не е или запушва нещо или подсмърква въздух от нейде,търсене му е майката.
п.п. Уично мнение на човек с диплома за готвач.
как да открия от къде смуче въздух,сега купих и нищо не му разбирам
ако е въздух няма да запали сам, без да го обездуша
филтърче..бърза смяна и си готов :)
Цитат на: krume - Понеделник, 29 Октомври, 2012, 21:48:11
как да открия от къде смуче въздух,сега купих и нищо не му разбирам
ако е въздух няма да запали сам, без да го обездуша
Принципно има логика,но си представи,че някой шлаух се понагрее от мотор,нафта и т.н. той се разширява и може да смучне въздух и да умре,но тъй като си на скорост движещ се(чисто предположение) след закасването до спирането той подкачва ,но пък нямаше да чакаш 20 минути,бе бем ли го я мъцни на равни интервали от време ли (горе-долу) мре ?
Също е са ми щукна може да те бъзика и електроклапан(тва ако има и е малко вероятно)
Бе арно си пуснал темата,де ега некой ти мъцне причината за твойте неволи,язека се пънем ,ма те нищо не сготвям.
Е ората казват филтър,сменяй и дано тръгне.
филтъра е чисто нов,човека от които купих ми каза че има проблем с тази
подкачваща помпа но не го прави често.Досега не го беше правил,но сега го направи два пъти.И се чудя какво да сменя,че майстори много и всеки дава акъл.Но защо пали след 20 мин пак без да се обездушава?
Чуй са проблем с подкачваща помпа(електрическа) съм имал само при едно HDI на ПиЖО,когато тя е виновна мотора мре плавно и внезапно.
Ако е подкачваща помпа(ръчна) или тъй наречения инжектор има две клапънчета който лесно биха могли да се запушат и мотора ша умре завинаги ако пък са прецакани мотора ша си работи,но умре ли никъв шанс няма да се съживи.
Тва по мойте разбирания естествено.
Най вероятно по малко ти дърпа въздух отнякъде,щом после пали сам.Аз с мойто Пежо hdi сега бера ядове че си пали когато иска и понякога гасне в движение,въпреки че смених клапана на високото налягане
как да открия откъде дърпа въздух.Тази помпа не е ли механична при дафа и в нея влиза инжектора.Не разбирам,но затова питам да не купувам веднага помпата
Дали би било възможно да прави вакуум в резервоара .. да е запушен отдушника ?
Не е вакум . Не ми се струва да е и въздух в горивото, после няма да запали.
Старите 95-ци имаха цедка в самия колендер на подкачващата помпа представлява мрежа в самият болт.
Ако не е това, остава да е токов проблема.
не може да е токов проблема ,защото ток има много и върти силно
грешки не изписва никакви,оставам го без да пипам нищо и пали
кофти е ако изгасне в тунел например,затова трябва бързо решение но откъде да започна
Щом според теб, токов проблем означава- ПРОБЛЕМ С АКУМОЛАТОРИТЕ.
Не пипай нищо повече. Явно не ти е ясно нищо и няма да се справиш.
Ми ако е механичен,нещо запецва и ебава помпето?
;)
Незнам за Дафа но някой модели МАН имат едно малко филтърче като чашка точно след инжектора,развива се и се почиства и след това се завива отново.Точно така ми гаснеше МАНА и след като постои пали отново.Погледни да ли го имаш.То улавя всички груби боклуци преди другите филтри.Успех.
утре е в Даф сервиз и ще ви споделя какво са казали
При мен се случи да карам един такъв ДАФ само че автоматик , пущината гаснеше защото вътре в самата кутия имало теч на въздух и се покачвало вътре налягането.От това гаснело , иначе никакви грешки освен че от време на време съм превключваше от автомат на ръчка .
"От къде да започна"
Когато угасне: Вдигаш кабинета и почваш да помпаш.
Ако направи вакум и връща само буталцето надолу, има запушване по системата от резервоара до помпата.
Разкачаш всичко- сонда, шлауфки и продухваш едно по едно.
Ако стане твърда помпата значи запушването е след нея.
Между другото, провери ли колендрите на подкачващата помпа дали имат мрежа вътре в тях или само си питаш и чакаш да се оправи с писане по форума.
Проблема може да не е токов...
Ако е реле е...релеен...
Ако е контактен ключ е ключарски.
колата се прибра днес от Атина освен че загасна вчера на една от патерините не е имало проблем по пътя и утре директно я пращам в сервиза и ще видим какво ще стане
Цитат на: krume - Вторник, 30 Октомври, 2012, 20:18:30
колата се прибра днес от Атина освен че загасна вчера на една от патерините не е имало проблем по пътя и утре директно я пращам в сервиза и ще видим какво ще стане
:oТакааааа,Круме Ти за 24 h тук,пощуря да питаш :o ???,или поне Аз останах с впечатление,че Ти си караш фуртигото ::),да ама НЕЕЕ ???.Вчера тъкмо го беше купил ???,тази вечер си идвал от Атина ???.Ако използваш определението"НА ЕДНА ОТ КАСИТЕ" ;),или наплатна рампа, ;)вместо неразбираемата на КекЕщите Ти комшии чуждици може евентуално,и сервиза да найде,нали КРУМе ;) ;D
ок.приемам забележката.
Ма ти си бил в Рим при Папата...
Щом при толкова сервизи в Гърция биеш път до България...
колеги проблема беше в резервоара,пълен е с боклуци и беше запушил филтъра за 4000 км все едно е на 50000км
дано да е това
Цитат на: krume - Сряда, 31 Октомври, 2012, 20:24:10
колеги проблема беше в резервоара,пълен е с боклуци и беше запушил филтъра за 4000 км все едно е на 50000км
дано да е това
Ей не чуваш какво ти думам..патил съм бре ..и после винаги тръгвай от по простото към по сложното когато търсиш повреда :)
:D :D :D бравос бре филтър било,мое ли да питам тоз дарак как рипна баиро наречен ,,Крушата,, с тоз филтър бре на 1-ва бавна ли ?
На 20 минути палел ,тц тц тц он не е могъл да откинее с километри бре. :D :D :D :D
Обаче гаранция разхода му е бил тънък :D :D :D :D :D
Тънък, тънък колко да е тънък ??? га нече да откине а нервите ти кине >:( >:( >:( :D :D :D
Цитат на: caterpillar - Четвъртък, 01 Ноември, 2012, 08:19:18
... га нече да откине а нервите ти кине >:( >:( >:( :D :D :D
Нема нерви бре,те кат гледам пичовете спокойно и достойно приеха предизвикателството,проблем беше,че гаснел ,ма......и това не ги бърка
момчета само 600 км и пак и същият проблем,камиона върви супер но в един момент умира и както казах след 20-30 мин тръгва.Грешки няма никакви и филтъра е чист,резервоара също.
мисля да сменя тази подкачваща помпа,ако някои е сменял да каже какви са симптомите при нея
Сори но не сме учили при Ванга.
От всичкото, което ти казахме и обяснихме, Ти не каза какво си направил.
Така, че повече не можем да ти помогнем.
Дори не казваш какви са симптомите при гаснене, колко върти после докато запали, подкачва ли се ,какво е налягането на подкачващата помпа, "свири" ли бушона, какъв дим изкарва като гасне и какъв като запали, крека ли когато гасне или пали.
Но пак ти казвам:
- Няма такъв дизел, който да угасне за нафта и после сам да и запали. Так, че проблема за мен не е в помпа, нафта или филтри.
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 05 Ноември, 2012, 20:16:29
От всичкото, което ти казахме и обяснихме,
Е ко му мъцнааме на човеко?
Баце мани таз помпа подкачваща освен ако ти не дава мира и не моеш да спиш.
Проблема на дарако е след горивният филтър до дюзите или па до филтъра с други думи вдигни кабинето,палнете и гледайте,ма фани поне още двама ако не видите нищо,сменяй джаджата дет я гаси-електро бушон ли беше ,бем ли го кво му редеха и само газ.
Те така се ремонтира дръгел наизуст ;)
А и кажи на шофера ,моторната да не я ползва 2 дена ;)
Бриги дай тел и утре ще ти званна да поговорим и да дадеш съвет къде да го гледам този дръгел,че почва да ми писва вече от него
Дафа XF95 430 2005 EURO 3 е с електорнна помпа и няма магнит вентил за гасене(шатовал).
(http://images04.olx.pt/ui/11/49/72/1341765965_411884772_1-Fotos-de--MOTOR-DAF-430-EURO-3.jpg)
точно такъв е и моят,но там някъде е проблема
Щом в ДАФ сервиз не са могли да открият проблема не е толкова лесно....
И на ум ми идва само едно:
-Така и така пътуваш за Гърция, закарай го там в Солун при Фотис. Говорят и български...
TSAKIRIS BROS Co
BOSCH DIESEL SERVICE
9th KLM THESSALONIKI-KILKIS [IONIA]
POSTAL 57008
Phone. 2310 783 403, FAX 2310 783 568
Email: tsakirisf@hol.gr
мерси колега, те в Даф сервиз правиха диагностика само на горивната система,продухаха я цялата смениха някакви дифтунки и О пръстени и казаха че всичко е ок.Помислих че може да е електрически проблема,отидох днес на диагностика да видя дали няма някоя грешка която да ми покоже какво може да е ,но нямаше грешки.Искам да го пускам по Европа,но така не може.
Карал съм преди време такъв ДАФ и ми е правил 2 пъти такъв номер. Но шефа бързо го продаде и така и не разбрах от какво е бил проблема. Но все си мисля че не беше от филтри шлауфки и т.н. там са по-различни симптомите. В движение ми е гаснел и МАН, но той после веднага палеше. А гасненето го правеше само между 1200-1300об.с умерено подаване на газ. Оказа се че е някакъв датчик за ГМТ. Евентуално си мисля че и при теб може да се окаже нещо подобно.
Датчика за ГМТ представлява подбие на датчика за ABS и се намира в стената на кожуха на амбреажа.
Обикновено когато е хлабав, или разстоянието до съчмата, която е набита в маховика е по-голямо се получава това гаснене, обикновено на дупка, но...... Това се отчита веднага като грешка и остава в паметта.
Другият вариант е: да е ударен, зацапан, или скъсани кабели, окислени букси, Или аксиален луфт на коляновият вал( което означава счупен аксиален лагер... и би се познало много преди да даде отражение на датчика).
Но дори да угасне поради изброените причини, информацията за това остава в компютъра като грешка(отминала, стара) не актуална.
Квалифициран монтьор със лаптоп му трябват не повече от 5-10 минути да разбере дали е от датчика за ГМТ.
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 05 Ноември, 2012, 22:32:32
Дафа XF95 430 2005 EURO 3 е с електорнна помпа и няма магнит вентил за гасене(шатовал).
Записах си,вече ша знам. ;)
:D :D :D :D :D
колеги може ли някои да ми помогне с координати на други магазини за части освен ЮБН
трябва ми тази подкачваща помпа,но там е към 1600 лв
Звъни ми на тел 0878 566604
Или направо в Гърция
Говорят блгарски
Мулас сервис DAF- Костас Мулас
http://www.daftrucks.gr/en/dealers.php?area=THESSALONIKI (http://www.daftrucks.gr/en/dealers.php?area=THESSALONIKI)
THESSALONIKI
Dealer Contact Details
PANERGON S.A.
P.O. Box 1329, Sindos Industrial Area, 57022, Thessaloniki, Greece
Τel. : +30 2310 751188
Fax : +30 2310 754305
e-mail : sales_thes@panergon.gr
KONSTANTINOS MOULAS
5th klm. N.R. Thessalonikis – Katerinis
Tel. : +30 2310 751528
Fax : +30 2310 752435
e-mail : dafmoula@spark.net.gr
G. KAREKLAS S.A.
13th klm. N.R. Thessalonikis -Verias
Tel : +30 2310 722414 - +30 2310 722393
FAX : +30 2310 722709
e-mail : Dafcntrl@hol.gr
според мен е кабел колега токов проблем,кабина мотор връзката,наш ман 464 го правеше това в снопа имаше накъсан кабел,вдигаш кабината пали пускаш гасне така го фанахме но зор беше де.
Проблема е описан малко некоректно, заради обясненото от шофьора по телефона.
След разговор със собственика- ми каза;
-Когато се полее подкачващата помпа с вода си пали след дълго въртене на стартер. Или когато изстине подкачващата помпа пали отново след дълго въртене.
Човека сам беше стигнал до заключение , че е наистина е за смяна помпата и търсеше друга, надявам се вече да е намерил.