От няколко човека чувам ,че на Даф 95XF има гяволък... пък може би не само при него.
Дали някой е опитвал нещо от сорта на това :
Натяга се регулиращия болт на турбото(байпаса) с 1 или 2 (колега го е натегнал даже 3 ) оборота.
Ефекта бил ,че се повишава налягането ,което се създава от турбото в всмукателния колектор и от там се повишава мощността .
Тоя ДАФ с какви дюзи е ?ГНП има ли или е с помпа - дюза ! в никакъв случай няма да стане по-мощен с повече въздух - на тоя двигател за да върви му трябва и нафта !
Цитат на: godji - Събота, 09 Април, 2011, 16:20:39тоя ДАФ с какви дюзи е ?ГНП има ли или е с помпа - дюза ! в никакъв случай няма да стане по-мощен с повече въздух - на тоя двигател за да върви му трябва и нафта !
Има едно нещо ,казва се -сензор за налягането на входящия въздух. От този сензор зависи турбо режима на мотора ( ако знанеш за какво става дума). И ако в софтуера на компа е предвидена възможност да пусне още гориво след като е вкаран повече въздух тогава това което казвам в горния пост би трябвало да е вярно .но ме интересува дали някой го е пробвал.
Тоя байпас за това е и сложен - за да ограничи мотора от свръхналягане.
Карал съм VOLVO с чип можбе би беше около 500 (420 по талон) на него стрелката на таблото за налягането на турбото отиваше до края още щом потегля и не мърдаше от там докато не угася камиона.
Според мен едва ли с въртене на някакъв болт ще се повиши мощността. Ако ставаше толкова лесно, всички щяха да го правят. Повишаване може да се получи чрез подмяна на управляващия софтуер, но за целта двигателя трябва да е или помпа-дюза, или комън-рейл.
Хайде стига общи приказки , >:( на тема да си чешем езика
има точен въпрос и ако има точен отговор , моля , ще бъда благодарен .(//)
е ти сам си отговори - като направиш турбото да разтоварва по-късно ,ще се повиши налягането и ако електрониката може да повиши времената на отваряне на дюзите и съответно същите имат достатъчен дебит за да наваксат ще се повиши мощността .Ако не може, ще се получи обратен ефект - като види баира и подадеш пълна газ ще ти се струва че камиона почва да дърпа назад и като отпуснеш леко педала на газта за момент ще набира , но като цяло няма да достига мощност. Затова без смяна или препрограмиране (може и чип който да го лъже за параметрите ) на компа няма да направиш нищо , или най - малкото ще прецакаш турбото ( от което собственика на камиона ще го заболи корем )
М да за сега въпроса остава отворен...50/50
дали в електрониката е оставен резерв за повече дебит ?
Има едни "специалисти" на кариерата ,които дават мило и драго за малко мощност и са способни на чудеса от храброст, за да са първи на обекта . Сигурен съм че ще го пробват моментално и тогава ще имам информация от първа ръка . А за прецакване на турбото и дума не може да става -броиш оборотите ,които си навил и ако не стане , връщаш всичко в първоначалното му положение .
Пич, ако освободиш байпаса на турбото му скъсяваш живота, а ако му освободиш прекалено рейката, направо може и да гръмне за няколко метра (личен опит) в най-добрият случай е пръснат маркуч на интеркулер. Но от моите опити разбрах, че за по-голяма мощност си трябва и повече гориво!!!
Причина за редакция: Правопис!
Бацета ето едно спамче може би по темата:
http://www.kamioni.bg/rdetails/11/21/1/815 (http://www.kamioni.bg/rdetails/11/21/1/815)
Естествено не съм разбирач,но мислим е по-темата,пък и да четнете нещо повече едва ли вреди.
Цитат на: loshdancho - Вторник, 12 Април, 2011, 09:14:13
М да за сега въпроса остава отворен...50/50
дали в електрониката е оставен резерв за повече дебит ?
Има едни "специалисти" на кариерата ,които дават мило и драго за малко мощност и са способни на чудеса от храброст, за да са първи на обекта . Сигурен съм че ще го пробват моментално и тогава ще имам информация от първа ръка . А за прецакване на турбото и дума не може да става -броиш оборотите ,които си навил и ако не стане , връщаш всичко в първоначалното му положение .
Цитат на: dand79 - Сряда, 25 Май, 2011, 23:48:20
Пич, ако освободиш байпаса на турбото му скъсяваш живота, а ако му освободиш прекалено рейката, направо може и да гръмне за няколко метра (личен опит) в най-добрият случай е пръснат маркуч на интеркулер. Но от моите опити разбрах, че за по-голяма мощност си трябва и повече гориво!!!
Причина за редакция: Правопис!
Никой не е писал по тази тема повече от 2 г., но чак сега я виждам, и ако на някой му интересно, ще споделя скромния ми опит, това което е попитал Данчо е възможно стига двг-то да има датчик за абсолютно налягане във всмукателния колектор независимо дали е с гнп(роторно или редово), помпа-дюза или комънрейл.По принцип това е най-евтиния начин за повече POWER ;D, но не се ли пипне софтуера няма да могат да бъдат премахнати(т.е да им бъде вдигната границата) ограничителите на въртящия момент това важи за комън рейла, за другите с-теми не мога да потвърдя.По принцип това упражнение се прави най-добре с "часовници" манометри за налягане и вакуум, за да се види какво е налягането преди "навиването на резбата" и след това, по принцип налягането се мери при определени обороти и на определена предавка(за всяка марка и според двг-то са различни и в различен диапазон на оборотите, в сервизната литература(нямам предвид книжка за експлоатация, а сервизна документация) на съответната марка тези данни ги има) . Има турбокомпресори, на които разтоварващия клапан няма резба за реглаж(виждал съм такива на леки коли, при камионите със скромния ми опит такова турбо не съм срещал, но това не значи нищо :D) но и при този вариант има "спасение" и то се нарича бууст контролер и при него трябват манометри за точно регулиране на налягането и същите неща с определения режим на работа на двг-то при който се замерва най-точно максималното налягане преди и след, ако на някой му е интересно ще кача снимки на бууст контролера който ми е подарък от един колега, който някога е бил любител(ентусиаст) автомобилен състезател, това е контролера на пенсионираната му аматьорска "бегачка", а сега е на моята "печка" но с други настройки защото оригиналните му бяха 2.5 бара(БАБА ПЕЧКА нямаше да и понесат ;D ) .
Според мен турбото не трябва да се пипа с повече 5-6% от максималното му налягане при заводските настройки, някъде съм срещал и 10% но много зависи от мотора колко е "натоварен" по заводско( има мотори, които са с голям обем, усилен блок и бутала и относително малко конски сили(за този обем), при тях е възможно и 10% без да ти мигне окото ;D) .
Повече налягане повече мощност, ДА
Дизела за разлика от бензиновия двигател, винаги работи с излишък от въздух ( колкото повече толкова по-добре)
Затова дизела няма, и не му се налага да има дроселова клапа (както на бензиновите)
Защо е конструиран байпаса на турбото ?
Турбото има един недостатък, и той е че турбото не работи на ниските обороти, а само на високите. Идеалното турбо би подържало едно и също налягане в целия работен диапазон от 800 до 2500 оборота, което на практика е невъзможно. За да се промени графиката на налягането което прави турбото (чрез промяна на геометрията на лопатките) и то да се повиши към ниските обороти става така че към високите това налягане става прекалено голямо ( пука кулера на въздуха, маркучи етц.)
За това е конструиран въпросния байпас
Съвременния турбо компресор е с променлива геометрия на лопатките в реално време, които се управляват от електроника
Цитат на: godji - Събота, 09 Април, 2011, 16:20:39
в никакъв случай няма да стане по-мощен с повече въздух - на тоя двигател за да върви му трябва и нафта !
Въпросния датчик не дава полагащото се гориво докато няма достатъчно налягане от турбото. За да няма дим от ауспуха. Тоест ако "надуеш" повече турбото, датчика ще премери налягането и съответно ще подаде повече гориво.
Това което е написал колегата ,,AMERICAN" е така благодаря му за пояснението, не съм го обяснил в по-горния си пост защото на Данчо са му ясни тези неща и той имаше определен въпрос. Искам да поясня(сигурен съм,че и това му ясно), че като се "закачат" манометрите (т.е да се пробие дупката за маркуча им) задължително след кулера и най-вече колкото са по-близко до всмукателния колектор толкова са по коректни данните за налягането на "турбалан" . Но при комънрейла най-добре е и да се пипне софтуера за да може да се вдигне налягането на впръсканото гориво от по-ниски обороти и от там "турбалан" ще започне да прави по-високо налягане(ако пък "турбалан" е с променлива геометрия направо става стращно ;) защото новият софтуер ще управлява още по-агресивно геометрията), от още по-ниски обороти, другата причина е да се вдигнат(споменал съм го в по-горния ми пост) границите на ограничителите на въртящия момент.
Другото ми пояснение е, че бууст контролер може да се ползва и при турботата с "резба" на разтоварващия клапан, даже за мен това е по-прецизния метод, защото можете с различни "клапанчета"(които предварително сте замерили и сте ги надписали кое "клапанче" какво налягане прави) да сменяте налягането което контролира бууст контролера. Единсвеното при бууст контролера е че има малко повече работа защото управлянието(маркучето за вакуум) му трябва да се закачи(т.е да се среже маркучето за вакуум на разтоварващия клапан на турбото и да се сложат две трабички и по между им е бууст контролера, т.е вакуума минава първо през бууст контролера който го редуцира и се връща отново в клапана(т.е намаля, за да може да се "излъже" разтоварващия клапан, че все още не се достигнало максималното налягане на турбото, т.е турбото помпи до по-високо налягане и се постига ефекта с "навиване на резбата")
Значи,нищо не разбирам от турбота,мотори и т.н,само съм чувал,че на италянските мотори най им идват тези закачки...и на японските,това само съм го слушал от хората...незнам :)
Това ли се търси като ефект?
Цитат на: Mandor - Вторник, 03 Декември, 2013, 23:08:13
Това ли се търси като ефект?
А дано ама надали ;D ;D ;D (с 5-6 до 10 % по-голямо налягане на "турбалан" няма да може да къса колани на "диното" ;D )