Колеги, това че притежаваме една от тези категории по Българското законодателство е Хем ги имаме , хем с тях почти нищо не можем да направим. Ще обесня и защо, за да не попадне някой в конфузна ситуация, от която може да "извлече" значителни финансови негативи!
1- Правоспособността за управление на МПС , което е оборудвано с тахографски апарат (дигитален или не) е невъзможно , ако не е на фирмата в която работим.
2- Невъзможно е по нашето законодателство да управлявате камион/бус с монтиран на него тахографски апарат, ако той не е лично ваш.
3- Дори и да е лично ваш, ако не притежавате фирма, пак е невъзможно да го управлявате, без да нарушите закона.
4- Дори и да притежавате фирма и автомобила е ваш, фирмата трябва да има лиценз, ако не пак сме в нарушение.
След разговори с инспектори на ДАИ относно подобна ситуация ми бе разяснено тези неща. Тоест:
Ако желаете да извършите нещо (да си преместите мебели или подобно, да пренесете товар в общи линии) и ваш приятел ви предостави МПС, за което имате категория и сте правоспособен да управлявате, на вас пак ви е невъзможно да го сторите, без да нарушавате законите.
1- След като ви спрат за проверка се изискват 28 тахографски листа или данни за 28 денонощия на зад от датата на проверката. Вие няма как да ги имате, защото сефте се качвате да управлявате това МПС за да си свършите работа (1500лв. глоба)
2- Липсата на тези тахографски листова(данни от дигитална карта) по закон могат да бъдат заместени със служебна бележка за липсата на такива (че сте почивали, че сте бил в отпуска или подобно), но тя няма как да ви се издаде, тъй като вие нямате трудов договор към дадената фирма (Глобата от 1500лв остава)
3- За извършването на превоза ви е нужен пътен лист. Ако този който ви е предоставил МПС не ви е дал такъв или вие не сте го попълнили правилно ........ (1500лв. глоба)
4- За извършването на превоза ви трябва товарителница.... Липсата на такава, неправилното и попълване или (ако фирмата , която е вписана в пътният лист) няма лиценз за превози товарителницата не е валидна (1500лв. глоба)
5- След като сте спрени за проверка и не представяте трудов договор като водач на МПС , който се изисква при управлението на МПС с тахограф (глоба, ако не се лъжа около 200лв.)
До тук "аз" да си прекарам мебелите от едно място на друго, с МПС , което мога да управлявам, ми коства 4500-4700лв.
Тоест Дами и Господа - единственото място, на което можем да се възползваме от правото си да управляваме камион/автобус или бус е само МЕСТОРАБОТАТА .http://www.police.ba4ka.com/viewtopic.php?f=17&t=4675
Е няма лошо ! Аз като местех квартирата исках един камион от шефа :) А за който няма такава възможност отива на рампата за товарни таксита ;)
Ето така държавата се грижи за икономиката, трябва да си наемете камион от лицензирана фирма.
Днеска ми споменаха че ако се излезе на курс без предпътен технически преглед глобата е 500лв и ако няма предпътен медицински преглед още 500лв за шофьора. За собственика на камиона глобата е 1000лв за това че е допуснал да излезе без тези документи.
Цитат на: godji - Понеделник, 26 Ноември, 2012, 20:18:36
Е няма лошо ! Аз като местех квартирата исках един камион от шефа :) А за който няма такава възможност отива на рампата за товарни таксита ;)
Или използва микробус с максимално допустимо тегло под 3.5 тона, но извършвайки няколко курса.