Форум на българските шофьори

Автобуси, тролейбуси, микробуси и ремаркета => Микробуси => Темата е започната от: Vic - Сряда, 12 Декември, 2012, 00:58:59

Заглавие: Няколко въпроса за Fiat Ducato 2,8 idTD
Публикувано от: Vic - Сряда, 12 Декември, 2012, 00:58:59
Добра вечер на всички,  не съм професионалист и  се надявам, че в този форум мога да получа компетентно мнение.
  Подготвям се за пътуване с Fiat Ducato 2,8 idTD 98 г. през Иран, Пакистан и Индия. 
   1.Дали наличието на PC със съответен софтуер и кабел биха ми помогнали за диагностициране на поведа в отдалечен от сервизи район?
     В един форум прочетох следното мнение:
Радиатора е с двуредови хоризонтални тръби.Слаба,заводска спойка на шева м/у 2-та реда и познай...  Малки загуби на вода или по-точно незначителни,преди отварянето на големия кръг и 'катастрофални' след сработването на термостата...за секунди се изпразва системата,а сигнал за прегряване няма,защото няма ВОДА.Не е присъщо само за Фиат,патили са и с Мерцедес.Номера е да знаеш реалната температура на метала,а не на Охлаждащата течност

   2. Така ли е това и ако да, какъв термометър може това да се измерва и как на практика това да стане?
Пътували по този маршрут препоръчват автомобили без турбо и разказват за нерафинирана (каквото и да значи това) нафта от варели вместо бензиностанции.
   3. Капризен ли е на некачествена нафта този двигател и помагат ли някакъв вид цедки, филтри или друго?
   4. И последно, какво става ако турбото на този двигате се счупи ? Оставам на пътя или продължавам движение, но бавно?
Предварително благодаря! 
Заглавие: Re:Няколко въпроса за Fiat Ducato 2,8 idTD
Публикувано от: loshdancho - Сряда, 12 Декември, 2012, 08:07:06
Цитат на: Vic - Сряда, 12 Декември, 2012, 00:58:59
Добра вечер на всички,  не съм професионалист и  се надявам, че в този форум мога да получа компетентно мнение.
 Подготвям се за пътуване с Fiat Ducato 2,8 idTD 98 г. през Иран, Пакистан и Индия.  
  1.Дали наличието на PC със съответен софтуер и кабел биха ми помогнали за диагностициране на поведа в отдалечен от сервизи район?
    В един форум прочетох следното мнение:
Радиатора е с двуредови хоризонтални тръби.Слаба,заводска спойка на шева м/у 2-та реда и познай...  Малки загуби на вода или по-точно незначителни,преди отварянето на големия кръг и 'катастрофални' след сработването на термостата...за секунди се изпразва системата,а сигнал за прегряване няма,защото няма ВОДА.Не е присъщо само за Фиат,патили са и с Мерцедес.Номера е да знаеш реалната температура на метала,а не на Охлаждащата течност

  2. Така ли е това и ако да, какъв термометър може това да се измерва и как на практика това да стане?
Пътували по този маршрут препоръчват автомобили без турбо и разказват за нерафинирана (каквото и да значи това) нафта от варели вместо бензиностанции.
  3. Капризен ли е на некачествена нафта този двигател и помагат ли някакъв вид цедки, филтри или друго?
  4. И последно, какво става ако турбото на този двигате се счупи ? Оставам на пътя или продължавам движение, но бавно?
Предварително благодаря!  
Купи си резервни филтри задължително, ако наистина нафтата е лоша сменяваш и си караш.Продават се и допълнителни груби филтри, които се слагат  на самата тръба(шлаух) идваща от резервоара. Колко обаче вършат работа е друг въпрос.
И обезателно смени горивни филтри преди да тръгнеш. Можеш да си вземеш дибавка против замръзване на нафтата.
Ако турбото се счупи оставаш на пътя, защото няма налягане на маслото в двигателя.
Не съм виждал от спукан радиатор водата да изтича за секунди...Ако има теч и водата намалее първо двигателя прегрява, което ще го видиш на таблото.
Датчика е във водата докато работи мотора и водната помпа върти водата, когато спреш  и угасиш тогава става страшното, защото  главата на двигателя остава без вода. Ако наистина е толкова капризен радиатора(което не ми се вярва) вземи си вода с теб, поне колкото   събира. Можеш също да си вземеш добавка за  запушване на радиатор, обаче я използвай само в краен случай. Зимно време обикновено проблемите са свързани с паленето.Една факла върши страхотна работа, стига да си кадърен да палиш с факла иначе си купи етер(старт пилот).

По останалите въпроси не знам нищо. Ако някой от форума е пътувал с камион е било максимум до Иран.
За  комп с софт е много сложна историята ... ако си работил с такъв да: може да помогне, но ако не си по-добре не се занимавай  с това, което не разбираш, скъпо е.
Заглавие: Re:Няколко въпроса за Fiat Ducato 2,8 idTD
Публикувано от: Гена - Сряда, 12 Декември, 2012, 20:52:53
Здравей Викторе надявам се че си ти,смятам,че за това пътуване това не е подходящият автомобил.С нещо по старо и без електроника,турбо и с задно предаване е далеч по надеждно,например Мерцедес-310  410  609,отделно че за тях има значително повече части и са много по ремонтопрогодни Не казвам че с този Фиат е невъзможно,но определено е по притеснително.
Заглавие: Re:Няколко въпроса за Fiat Ducato 2,8 idTD
Публикувано от: динко - Събота, 15 Декември, 2012, 16:04:03
Да няма грешка в годината на производство.98 година е малко рисково за части.Търси нещо разпространено там от където ще минаваш,Мерцедес ще си по спокоен,машините за всеки случай са различни според климата, надморска височина и разпространението,най важното ако се търси някое желязо да се намери бързо.И резерви- гуми, ремъци,вода...успех пашата обича смелите. 
Заглавие: Re:Няколко въпроса за Fiat Ducato 2,8 idTD
Публикувано от: Rammbon - Събота, 15 Декември, 2012, 22:19:24
Цитат на: Гена - Сряда, 12 Декември, 2012, 20:52:53
Здравей Викторе надявам се че си ти,смятам,че за това пътуване това не е подходящият автомобил.С нещо по старо и без електроника,турбо и с задно предаване е далеч по надеждно,например Мерцедес-310  410  609,отделно че за тях има значително повече части и са много по ремонтопрогодни Не казвам че с този Фиат е невъзможно,но определено е по притеснително.

Това е единствения вариянт. Да си с бус Мерцедес. Фиат може и да няма към Индия и да останеш със седмици някъде за чакане на част, ако въобще има кой да ти  донесе. Освен това си вземи поне 5 въздушни шилтри, че може и само по прашни пътища да караш.
Заглавие: Re:Няколко въпроса за Fiat Ducato 2,8 idTD
Публикувано от: SEMPER - Неделя, 16 Декември, 2012, 01:28:08
Познатите ви мерцедеси по тези географски  ширини също ще ги гледат като голям камък - изобщо не са разпространени.

Иначе и аз бих избрал мерцедес 310 за този маршрут. И не защото ще има части по пътя, а защото много лесно може да се подготви за път по начин който до голяма степен ще гарантира безпроблемност. Модела няма турбо - огромен плюс, един сериозен проблем,който води до загуба на ход го няма. Няма и ангренажен ремък - също  е липса на проблем свързан с тотална загуба на ход.Няма и електроника - също огромен плюс.Има блокаж - понякога и от него има нужда.
Изобщо подготовката може да сведе до проверка на помпа,дюзи, алтернатор,акумулатор, спирачки,съединител,смяна на масло на двигател,кутия и диференциал, четири нови гуми и долу горе това е. И ако се вземат и някои елементарни резервни  части за кураж - шанса човек да остане в необрано лозе е много малък. Естествено, ако може да кара и щади машината.

Защото основния проблем не е липсата на части, а най вече липсата на компетентни сервизи и механици по тези места.Всяка нужда от сервиз може да е катастрофална.


Фиата е доста доста капризен и от към двигател и от към окачване, дано има късмет човека. Прекалено много проблеми могат да се появят и няма как да си вземе с него всичко,което може да направи беля.

Освен въздушни и горивни филтри е добре да се вземе и един маслен с 5 литра масло - трипа е такъв, че масло с сигурност ще се сменя, добре е да имаме автономност. Достатъчно съдове за вода, и най вече няколко туби допълнително за нафта. Спрей за гуми,китове за лепене и компресорче на 12 волта също могат да спестят доста емоции

Хората из тези държави по принцип са много добронамерени и услужливи, но същото не може да се каже за държавните служители, така  че е добре да се вземат и разни предмети за подаръчета с цел улесняване на общуването с тях при нужда.

Най важното все пак си остава късмета и позитивното мислене. Успех от мен.
Заглавие: Re:Няколко въпроса за Fiat Ducato 2,8 idTD
Публикувано от: Vic - Вторник, 18 Декември, 2012, 23:03:40
Благодаря на всички за мненията, допълнителен резервоар за нафта ще има, а и туби също. Няма да съм сам, 2 коли ще сме, другото пак е Фиат, но без турбо, по-стария модел. Трип-а е за късната есен на 2013, до тогава има много време за подготовка.
Цитат на: Гена - Сряда, 12 Декември, 2012, 20:52:53
Здравей Викторе надявам се че си ти,смятам,че за това пътуване това не е подходящият автомобил.С нещо по старо и без електроника,турбо и с задно предаване е далеч по надеждно,например Мерцедес-310  410  609,отделно че за тях има значително повече части и са много по ремонтопрогодни Не казвам че с този Фиат е невъзможно,но определено е по притеснително.

Net-a е малък  ;D,  предложението за приключението стана след покупката на буса, късмет, какво да го правиш?  ;D