Здравейте,днес имах следната ситуация и се чудехме с колегата какво да направим.
Сутринта излезнах с един камион,който карах до около 13.00ч.
Като се прибрах в базата ми казаха,че трябва да замина на двойка с колега за да може да се прибереме.Дотук добре,обаче в мен възникнаха няколко въпроса и накрая замина друг колега.Та ще ми бъде интересно какво е мнението на други колеги,които имат повече опит.
1.Единия дръгел е със шайба която е до 125 км/ч,другият е до 180 км/ч.Трябва нова шайба да си пусна или да пиша на гърба на тази за второ МПС
2.Аз сутринта излезнах в 9.00ч и работното ми време тече от 9.00ч,а колегата дойде на обяд преди да замине.Следователно като сме двойка имаме общо 21 часа работно време,обаче откога?Знам,че при екипно управление втория водач трябва да е на борда максимум до един час от началото на превоза,обаче аз сутринта съм карал друго МПС и това няма нищо общо с този превоз.
Незнам дали го написах разбираемо но горе долу това се питахме днес.Ще се радвам да споделите опит.
И на мене ми се е случвало 2-3 пъти да се прикачвам по този начин. Най.чисто и просто съм си доизкарвал останалото ми време за каране и след това пауза правим с колегата. Лесният начин е да ти пуснат бележка и тръгвате на чисто и двамата ;D
Пишеш на гърба на първата шайба за времето, в което нямаш достъп до тахограф.
В момента в който се качиш на буса си пускаш нова шайба. За този ден (работен период) имаш Две шайби.
В този случай си не влиза в сила правилото за екипно шофиране, тъй като не сте започнали курса заедно.
Трябва всеки да си спазва своите часове и почивки.
Ако смяната се извършва в базата на превозното средство може спокойно да си пуснеш бележка за времето, в което чакаш да дойде превозното средство, но тогава не пишеш на гърба на шайбата.
Това е моето мнение.
Цитат на: loshdancho - Сряда, 12 Декември, 2012, 23:32:04
...
В този случай си не влиза в сила правилото за екипно шофиране, тъй като не сте започнали курса заедно.
Трябва всеки да си спазва своите часове и почивки.
Ако смяната се извършва в базата на превозното средство може спокойно да си пуснеш бележка за времето, в което чакаш да дойде превозното средство, но тогава не пишеш на гърба на шайбата.
Това е моето мнение.
Ако единия кара, а другия е на разположение, как да не е екипно? Колегата, правилно е забелязал, че не по-късно от един час може да се качи втория. Друг вариант в регламент 561, не се коментира.
Официалното мисля е, единствено при смяната и двамата да си направят необходимата почивка и тогава да продължат екипно. Неофициално, единия ще си довърши деня, а другия като пътник и с необходимите документи за почивка и може да почне следващия ден. В движещо се превозно средство не се признава почивка.
Илчев човека иска да се прибере. Значи става дума само за довършване на курса. Щом си започнал сам сам трябва да довършиш, другият също е започнал работният период сам.
Ако направят почивка, за какво ще се качва втори шофьор, като може първият да си изкара часовете и да си направи пауза.
а ето какво пише в регламента:
Цитат,,екипно управление" означава положението, при което през всеки период между две
последователни дневни почивки или между дневна почивка и седмична почивка има
поне двама водачи в превозното средство за извършване на управлението. През първия
час на екипното управление присъствието на друг водач или водачи е незадължително,
но за останалата част от периода е задължително;
Добре,това с бележката ОК. но като съм карал сутринта значи имам шайба.Ако взема бележка,че съм бил почивка трябва да хвърля тази шайба.Та се чудех при една проверка в офиса,възможно ли е да се установи че има разлика в километрите на камиона,т.е. както на дигитала излиза ,че е карано без карта.
Майко мила......
Колега на бележката има час и дата.
Когато спреш и извадиш шайбата от този час ти почва бележката, в колкото сложиш другата шайба в толкова ти свършва бележката. Времето в което не си бил в камион ти се покрива от бележката.
СОЦИАЛНО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО В ОБЛАСТТА НА АВТОМОБИЛНИЯ ТРАНСПОРТ
Регламент (ЕО) № 561/2006, Директива 2006/22/EC, Регламент (ЕИО) № 3821/85
ТЪЛКУВАТЕЛНО РАЗЯСНЕНИЕ 5
Предмет: Формуляр за удостоверение за дейности, установен от Решение на Комисията
(2009/959/ЕС) от 14 декември 2009 година за изменение на Решение 2007/230/ЕО относно
формуляр във връзка със социалното законодателство, свързано с дейностите по автомобилния
транспорт
Членове: член 11, параграф 3 и член 13 от Директива 2006/22/ЕО
Подход, който да бъде следван: Формулярът за удостоверение не се изисква за дейности,
които могат да бъдат записани с тахограф. При пътните проверки първоизточниците на
информация са тахографските записи, като липсата им може да бъде обоснована с
удостоверение единствено, ако поради обективни причини съставянето им, включително чрез
ръчно въвеждане на данните, не е било възможно. С изключение на случаите на основателно
съмнение, пълният набор от тахографски записи, допълнен при необходимост от формуляра, се
приема за достатъчно доказателство за съблюдаването на Регламент (ЕО) № 561/2006 или
Споразумението AETR.
Удостоверението обхваща някои дейности през периода, посочен в член 15, параграф 7, буква
а) от Регламент (ЕИО) № 3821/85, т.е. през текущия ден + предишните 28 дни.
Удостоверението може да бъде използвано, в случай че водачът е:
•
бил отпуск по болест
•
бил в отпуск, който е част от годишния отпуск съгласно законодателството на държавата-
членка, в която е установено предприятието
•
бил в отпуск или почивка
•
управлявал друго превозно средство, попадащо извън обхвата на Регламент (EО)
№ 561/2006 или Споразумението AETR
•
извършвал друга работа, а не управление на превозно средство
•
бил на разположение
и когато не е било възможно записването на тези дейности със записващото устрройство.
Полето ,,отпуск или почивка" може да се използва за случаите, когато водачът не е управлявал,
не е извършвал друга дейност, не е бил на разположение, не е бил в отпуск по болест или
годишен отпуск, като се включват и случаите на частична безработица, стачка или локаут.
Държавите-членки не за задължени да изискват използването на формуляра при липса на
записи, но ако такъв се изисква, за валиден се признава настоящият образец. От друга страна
не се изисква какъвто и да е формуляр за обичайните периоди на дневна или седмична почивка.
Електронният и пригоден за отпечатване вид на формуляра, както и информация за държавите-
членки, които признават само този формуляр, са достъпни на следния адрес:
http://ec.europa.eu/transport/road/policy/social_provision/social_form_en.htm.
Формулярът се приема на всички официални езици навсякъде в ЕС. Неговият стандартен
формат улеснява разбирането му, тъй като съдържа номерирани предварително определени
полета за попълване. В Споразумението AETR се препоръчва използването на формуляра,
изготвен
от
икономическата
комисия
за
Европа
на
ООН
(http://www.unece.org/trans/main/sc1/sc1.html).
Всички полета във формуляра следва да бъдат попълнени с печатен шрифт. За да бъде валиден,
формулярът следва да бъде подписан от представителя на предприятието и от водача преди
пътуването. В случай на самонаети водачи, водачът се подписва два пъти - като представител
на предприятието и като водач.
Единствено подписаният оригинал е валиден. Текстът на формуляра не може да бъде променян.
Формулярът не може да бъде подписван предварително и не може да бъде променян
ръкописно. Формулярът може да бъде приет като факс или в електронен вид, ако в
националното законодателство се допуска такава възможност.
СОЦИАЛНО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО В ОБЛАСТТА НА АВТОМОБИЛНИЯ ТРАНСПОРТ
Регламент (ЕО) № 561/2006, Директива 2006/22/EC, Регламент (ЕИО) № 3821/85
Въпреки че формулярът може да бъде отпечатан на хартия с логото на предприятието и
информация за контакт, полетата, съдържащи информация за предприятието, следва също да
бъдат попълнени.
Съжалявам,несъм се изразил правилно.Знам какво има в бележката.Понеже не карам всеки ден МПС над 3.5т При всяко излизане ми пускат бележки.Въпросът ми беше друг,но неисках да го задам толкова директно от съображения за сигърност :P.Та направо ако се хвърлят шайби могат ли да те хванат при проверка в офиса заради разликата в километрите?Например
Водач1 приключва на 100 км
Водач2 взема МПС на 100 км и приключва на 200
Водач 1 взема на200 приключва на 300 и тн.
Но ако някой от водачите изхвърли шайба ще се получи "дупка"
Това имах предвид.
Цитат на: vasvvv - Четвъртък, 13 Декември, 2012, 21:16:08
Съжалявам,несъм се изразил правилно.Знам какво има в бележката.Понеже не карам всеки ден МПС над 3.5т При всяко излизане ми пускат бележки.Въпросът ми беше друг,но неисках да го задам толкова директно от съображения за сигърност :P.Та направо ако се хвърлят шайби могат ли да те хванат при проверка в офиса заради разликата в километрите?Например
Водач1 приключва на 100 км
Водач2 взема МПС на 100 км и приключва на 200
Водач 1 взема на200 приключва на 300 и тн.
Но ако някой от водачите изхвърли шайба ще се получи "дупка"
Това имах предвид.
Разбира се та нали за това минават на проверки по фирмите... Но тогава глобата е на собственика.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 13 Декември, 2012, 17:33:54
Ако единия кара, а другия е на разположение, как да не е екипно? Колегата, правилно е забелязал, че не по-късно от един час може да се качи втория. Друг вариант в регламент 561, не се коментира.
Официалното мисля е, единствено при смяната и двамата да си направят необходимата почивка и тогава да продължат екипно. Неофициално, единия ще си довърши деня, а другия като пътник и с необходимите документи за почивка и може да почне следващия ден. В движещо се превозно средство не се признава почивка.
Би ли ми обяснил тогава как ще обясниш приключването на едната шайба в едно населено място, Започването на нова в друго населено място???
Дори да имаш бележка за почивка, как си си стигнал от едното населено място до другото?
И защо това не е отразено на гърба на шайбата?
Защото редовният въпрос на всички контролиращи органи в този случай ще бъде:
- Ти как отиде до точка Б в която си взел камиона и защо времето в което си пътувал е писано като почивка?
Повярвай имаш една глоба веднага , Проверка на фирмата заради фалшиви бележки.
Дублирана публикация!
Двоен пост!
Какво ще стане ако втория водач вместо да чертае на ръка,сложи шайбата в местото за втори водач.Тахографа ще му чертае разположение.Като му дойде време за каране сменя,но при условие ,че всеки си спазва своите часове и като свърши работното време на единия почиват.Абе незнам дали се изразих правилно,но идечта ми е дали вместо на ръка може тахографа да му чертае разположението.
Точно това е идеята- качваш се слагаш шайбата и си на разположение. Тъй като не сте започнали заедно, на единият от вас ще му свършат часовете за каране по-рано. Ако има възможност да направи 15 часов работен период то другият (или първият) може да кара през времето докато свърши 15 часовият период на водача започнал по-рано. След дневната почивка може да си карате екипно.
Чертае се на ръка за времето докато чакаш(нямаш достъп до тахограф). Щом се качиш вече имаш достъп.
По-сложното е когато ти слезеш и първият водач остане сам.... как да обясни защо е отварял тахото и да обясни , че от толкова часа е карано от двама (но всеки за себе си). За това унгарците могат да ти поискат снимани шайбите на човека, с който сте карали на двойка.
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 13 Декември, 2012, 21:20:20
Би ли ми обяснил тогава как ще обясниш приключването на едната шайба в едно населено място, Започването на нова в друго населено място???
Дори да имаш бележка за почивка, как си си стигнал от едното населено място до другото?
И защо това не е отразено на гърба на шайбата?
Защото редовният въпрос на всички контролиращи органи в този случай ще бъде:
- Ти как отиде до точка Б в която си взел камиона и защо времето в което си пътувал е писано като почивка?
Повярвай имаш една глоба веднага , Проверка на фирмата заради фалшиви бележки.
Прав си. Единствено е приложимо, с цифров тахограф. Там се въвежда само държавата и в Испания, се въвеждат и области, там също може да не стане. Времето, прекарано в пътуване за вземане на превозното средство е "на разположение".
Ще се повторя от по-горната публикация. Само единия може да довърши, карането си. Другия си слага картата или шайбата, на второто гнездо или ръчно си въвежда запис.
Разгледай хубаво какво си цитирал от Регламента:
Цитат,,екипно управление" означава положението, при което през всеки период между две
последователни дневни почивки или между дневна почивка и седмична почивка има
поне двама водачи в превозното средство за извършване на управлението. През първия час на екипното управление присъствието на друг водач или водачи е незадължително, но за останалата част от периода е задължително"
По твоята логика, ако не се качи до първия час. Например след час и половина. Тогава не е "екипно" управление и могат да си правят каквото си искат!? Пак да наблегна, може до първия час, да не присъства. След това е задължително.
Спорим за едно и също нещо.
Ако се качи след час и половина карат двамата, като и двамата си спазват регламента за еднинички.
Не могат да имат работен период от 21часа и денонощие от 30часа. Тоест не могат да карат по 9 часа , защото ще надвишат 12 -15 часа работен период. Следф като направят дневната почивка тогава могат да карат екипно.
ЦитатВремето, прекарано в пътуване за вземане на превозното средство е "на разположение".
Тука вариантите са два-ако си управлявал или не превозно средство до мястото на получаване на камиона.
Цитат2. Всяко време, прекарано в пътуване до мястото на поемане на управлението на
превозното средство, попадащо в обхвата на настоящия регламент, или при завръщане
от такова място, когато превозното средство не се намира в дома на водача, нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, не се
отчита за почивка или почивка в работно време, освен ако водачът не е на ферибот или
влак и има достъп до койка или кушетка.
Цитат3. Всяко време, прекарано от водача в управление на превозното средство, което попада
извън обхвата на настоящия регламент, до или от превозно средство, което попада в
обхвата на настоящия регламент и което не се намира нито в дома на водача, нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, се счита за
друга работа.
Цитат на: loshdancho - Събота, 15 Декември, 2012, 17:17:54
Тука вариантите са два-ако си управлявал или не превозно средство до мястото на получаване на камиона.
Цитат3. Всяко време, прекарано от водача в управление на превозното средство, което попада
извън обхвата на настоящия регламент, до или от превозно средство, което попада в
обхвата на настоящия регламент и което не се намира нито в дома на водача, нито в
оперативната централа на работодателя, където водачът нормално е базиран, се счита за
друга работа.
Съгласен съм, след като това са цитати от регламент 561.
Това е извън темата: "Смяна на превозните средства". Но, извода е, ако някой камион не може да се управлява от водача му. Например: Изоставен - поради неплащане, някъде е "сгафил" и са му отнети документи, поради заболяване и други. Пращат шофьор за Испания, с автобус. Шофьора на камиона, ще казва след 6 часа возене, в случая "друга работа". Спирай за 45 минути и така до 13 или 15 час. После дневна почивка.
Преди 5 години, карах малко автобуси по международни линии. Двама шофьори, единия кара другия е на разположение. Като направят 18-20 часа каране. Сменят се документите. Можеш да представиш билет, че си пътувал до това място и квитанция от хотел, където си почивал.