Да се отнемат книжките на шофьорите, които въпреки забраните, карат по затворени за почистване от снега участъци, настоява регионалният министър Лиляна Павлова. Недисциплинираните водачи трябва да носят последствия за действията си, категорична е тя.
Глоба от над 5000 лева да плащат шофьорите, които създават опасност на пътя заради износени гуми или техническа неизправност, поиска шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Той даде пример със съседна Сърбия, в която санкцията за затрудняване на движението е около 13 000 лв.
Източник : http://frognews.bg/cat_1/news_49906/
Изборите наближават, а минусите си се трупат на кантара. Тежко и на държава, дето най-големия и проблем са пушачите и професионалните шофьори.
Добре де защо на шофьора 5000?Че пишете я на фирмата-мен като ми казват карай,ще карам.Като пишеш глоба на фирмата пък може да се сетят да те пратят с по-добри гуми на път.Откъде пък накъде аз ще плащам?Еиии тези щофьори беее изядохте ни.
"Слушам и не вярвам на очите си". Май ще се наложи чорбаджиите да си се качват и да си ги карат трошките. Не стига че не плащат, ами и шофьора и глобите да им отнася.
Шофьорите все са им виновни на тези некадърници, дето преди месец обясняваха как ще изчистят пътищата и отново нищо не свършиха както трябва.
На следващите избори вместо Боко да е на бесилката пак ще е на трона,,,,, баси простия народ сме.
И ква стана тя.Сега ще сменим обявите-''Шофьор търси да назначи шеф''- на който да плаща,гуми,глоби,и всякви там шефски прищявки.Да живей област България,браво,браво,браво. >:( >:( >:(
Днеска по хоризонт пак настъпаха тираджиите защото небили подготвени за зимата и създавали задръствания и проблеми по пътищата.
Тея са откачени май имат пясък в главата. Кой нормален собственик ще си позволи да загуби техника и стока за стотици хиляди лева, като не си подготви колите.
Цитат на: seal - Петък, 14 Декември, 2012, 22:22:40Kой нормален собственик ще си позволи да загуби техника и стока за стотици хиляди лева, като не си подготви колите.
Да де, това е въпроса ;D ;D ;D
Нормален собственик на дъргели (или както се наричат помежду си -превозвачи) е като Йети и Лохнеското чудовище - има големи подозрения че съществуват, но все още никой никога не ги е видял на живо :D
То принципно път се запушва и кога ти свърши нафталино.
Некой от тук присъстващите има ли едни над 5000лв. заделени за евентуални санкциии ?
Шо кат гледам как си шумолим само ,рано или късно,че ни дойде на г.зо.
Е те това вече върха на сладоледа закъсл глоба.Защо?Че то и возилото да се строши пак си закъсал и пак може да се получи задръстване.Ми чак и 5000лв глоба! :o Че какво е виновен ШОФЬОРА че шефа му се отлага и вика УТРЕ, КАТО НАПРАВИШ И ТОЗИ КУРС и ще измислим нещо и така.
Grants, не разбираш ли, че е важно обществото да бъде заблудено, че "тираджиите" са виновни. Правителството е най-доброто правителство на света, полага гигантски усилия да изчисти пътищата чрез ресорния си министър, в случая внучката на баба си. Обаче видиш ли, появяват се някакви "своеволни" и развалят цялото мероприятие. Между другото вчера видях в Благоевград микробус снегорин. Вероятно сте виждали тази снимка, но аз за всеки случай да кажа накъде вървят нещата с техниката.
А в другите държави няма ли подобни глоби? Имам познат който преди 2-3 години за да зареди с няколко цента по-евтина нафта остава на пътя без гориво. Веднага го спипали и резултата е бил фулиране на двоина цена и отделно някаква глоба. Вече не си и помисля да прави подобни изпълнения. А "шоферите" не са виновни, но като някой те спре и те предупреди да не се тръгва, да се спре и да се изчака, а не да се продължава и после пътищата ни неподготвени. Искате да са чисти пътищата, ами то няма как да стане за един миг да се изчисти, особенно когато вали. Първото е че няма достъчно техника, която през останалата част от годината не се използва, другото в градовете са паркиралите коли, а извън градовете е трафика.
dimich87 ти къде живееш бре баце,питам щото техниката за снегопочистване у наше село се ползва тамън целогодишно.
Защо според теб преди месец им даваха срок на фирмите да си оборудват дръгелите с гребла и щрьолери,щото ги ползват баце за друго за тва.
При чистене с гребло ,къде отива снега бре баце,отива отстрани на пътя арно ама ако не спира да вали това отстрани означава все по-тесен път,скоро да си видял някоя от тия фирми вместо гребло да е инвестирала в ротор,аз не съм и няма да видя сигурно ,докато на запад роторите не станат колко струва джелезото на скраб.
Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 15 Декември, 2012, 09:18:25
dimich87 ти къде живееш бре баце,питам щото техниката за снегопочистване у наше село се ползва тамън целогодишно.
Защо според теб преди месец им даваха срок на фирмите да си оборудват дръгелите с гребла и щрьолери,щото ги ползват баце за друго за тва.
При чистене с гребло ,къде отива снега бре баце,отива отстрани на пътя арно ама ако не спира да вали това отстрани означава все по-тесен път,скоро да си видял някоя от тия фирми вместо гребло да е инвестирала в ротор,аз не съм и няма да видя сигурно ,докато на запад роторите не станат колко струва джелезото на скраб.
Че ти лепнем един + аз също не съм видял ротор някъде.
Цитат на: admin - Събота, 15 Декември, 2012, 08:37:40
Grants, не разбираш ли, че е важно обществото да бъде заблудено, че "тираджиите" са виновни. Правителството е най-доброто правителство на света, полага гигантски усилия да изчисти пътищата чрез ресорния си министър, в случая внучката на баба си. Обаче видиш ли, появяват се някакви "своеволни" и развалят цялото мероприятие. Между другото вчера видях в Благоевград микробус снегорин. Вероятно сте виждали тази снимка, но аз за всеки случай да кажа накъде вървят нещата с техниката.
Разбирам,то бит и е....н не си признават но защо точно ние шофьорите? Какво сме виновни че пътищата не са почистени? Ето сега винетките вдигат дневните за камионите от 13лв стават 20лв влизат толкова пари в хазната а пътища непочистени и после ние виновни.Управия Българска .
Цитат на: grants - Събота, 15 Декември, 2012, 09:30:07
Че ти лепнем един + аз също не съм видял ротор някъде.
Аз съм виждал машина с ротор на Хемус - веднъж. Подозирам, че тогава бяха изкарали техника от летище София и може да е била от техните.
Ротора е скъпа услуга ;) тоя го изкараха след 4 дни затворен път >:(демек си гледат интересите не мислят за хората >:( >:( >:(
Аз пък на Бренер аутобан съм виждал камиони, който разхвърляха разни препарати, без дори да има и една снежинка във въздуха. А когато след това заваля сняг, не можах да преброя колко снегорина имаше на пътя. Имайте предвид, че през тази магистрала минават над 2 милиона камиона годишно или близо 170 хиляди на месец. Което прави над 5500 камиона на ден или над 200 на час. Министърката, четеш ли какво ти пиша?
Лошото е, че повечето сме виждали как се поддържат пътища зимата в нормалните държави и няма как да се вържем на неадекватните обяснения.
Все пак да не се чустваме тотално прецакани - преди два дни на девятката имаше тотален стоп за ПЕТ часа. ;D
Да да и в Чехия имаше проблеми като се прибирах последния курс , имаше цели 3 сантиметра сняг и снегорините хвърчаха като линейки.Тук във видинско снегорин видях чак като колите вече си бяха утъпкали пътя и си перкаха смело.
Ама какво сте чули и видели по телевизия и радио... Май нищо.
Властите казаха... ще ги ловим снежинките във въздуха.. а не по земята..Явно която падне на земята там си остава. Никой не споменавал за чистене по асфалта.
Ако сте недоволни ... Мятайте сняг във въздуха веднага Лилито Павлова ще се появи на момента и ще ги хване преди да паднат на земята.
На времето във всяко пътно управление имаше поне по 3-4 роторни снегорини но сега или се продадени или са разглобени и предадени да старо желязо.
Цитат на: SEMPER - Събота, 15 Декември, 2012, 11:58:47
Лошото е, че повечето сме виждали как се поддържат пътища зимата в нормалните държави и няма как да се вържем на неадекватните обяснения.
Все пак да не се чустваме тотално прецакани - преди два дни на девятката имаше тотален стоп за ПЕТ часа. ;D
Тоталният "стоп" в Германия си има своето разумно обяснение. Виждал съм с очите си как се чистят пътищата там. Не само с машини, ами и с интелект. Знае се кога и какво трябва да се направи. А защо никой до момента не обърна внимание на думата "своеволничат"? Къде в закона и в правилника има забрана за изпреварване на снегорин? Тази министърка виждала ли какви светещи знаци имат камионите със специален режим на движение в Германия? Пуска да свети знак "Забранено изпреварването от товарни автомобили" и ходи го изпревари тогава. Безплатна идея ти давам, Павлова!
Цитат на: admin - Събота, 15 Декември, 2012, 11:32:14
Аз пък на Бренер аутобан съм виждал камиони, който разхвърляха разни препарати,
Шеф и тук разхвърлят препарати,но голата истина е,че препарата важи до -7 макс -10 градуса и то при мокър сняг.
За температури под -10 средството е едно казва се пясък ,той замръзва в утъпкания сняг и дава нужната тракция.
При третиране с препарат е нужно той да въздейства със снега и да се получи киша,която не се рине ако температурите са под -5 ,защото ще замръзне платното,а така замръзва най-горният слой на кишата и при натиск ледът се пропуква и гумата получава тракция от асфалта.
Някога имаше едни цистерни ,които се пълнеха с луга мноо корозивно вещество за тенекиите на коли и дръгели,но до -15 градуса е в състояние да взаимодейства с лед или сняг и да го топи,този способ е история.
Има много способи за снегопочистване ,но у наше БГ май май ползваме най-куция.
Уично мнение е всичко де съм го писал,но е мнение от преки наблюдения.
Искам да спомена,че при температури от -30 градуса е по-удачно не да се рине ,а да се залива пътя с вода,не е нужно и опесъчаване.
В Аласка като бях там не ринеха, а ръсеха с едни камъчета. Имат много речен пясък, но си ползваха трошени камъчета за да има по-добро сцепление. Там не вали толкова много, а за деня да паднат около 10-тина см. Смучвало се е да вали дъжд и да обледени много яко гумите. Нямат изчистване, а докато се раздвижи колата едно тракане има. След около километър сичкия лед пада и нещата си идват на мястото.
Тази година при нас наистина е отвратително, минават много малко машини и не опесъчават, а е доста заледено.
Лилито Павлова и Шефа на АПИ са в комбина да не опесъчават било опасно после на сухото от останалият пясък.... пък и трябвало да се чисти и мете после..... Щели да хвърлят специален химикал, но заради студа е замръзнал, чака се да се постопли за да може да се работи с химикала. Така,че нема да се косите Май месец ще има химикал за да се обработят пътищата, евентуално за другата зима.
Привет ето малко снимки от днешната обстановка в Литва около Мареямполе преди Полша(http://media.snimka.bg/s1/1501/029245671.jpg?r=0) :o
(http://media.snimka.bg/s1/1501/029245670.jpg?r=0) И още доста други подобни случай но не ми се снимаше да е нещо красиво и приятно а то все нещастия ни сполетяват а сега и този закон с глобите бе тези министри дали изобщо са стъпвали в тези автомобили да видят как се карат бе що не вземат да се качат та от тиро се вижда всичко та да направят един преход когато е заснежено и почистено подчертавам почистено да видят кой е виновен за задръстванията на 28 11 12 година бях на пътя Питер Москва 250 км задръстване че те ако трябваше да глобяват имаше приблизително около 5000 камиона три дни
Цитат на: doktora - Събота, 15 Декември, 2012, 20:39:56
(http://media.snimka.bg/s1/1501/029245670.jpg?r=0) И още доста други подобни случай но не ми се снимаше да е нещо красиво и приятно а то все нещастия ни сполетяват а сега и този закон с глобите бе тези министри дали изобщо са стъпвали в тези автомобили да видят как се карат бе що не вземат да се качат та от тиро се вижда всичко та да направят един преход когато е заснежено и почистено подчертавам почистено да видят кой е виновен за задръстванията на 28 11 12 година бях на пътя Питер Москва 250 км задръстване че те ако трябваше да глобяват имаше приблизително около 5000 камиона три дни
Е то това ще е златна мина за тях. Те нали това и чакат да кажат после че ние ШОФЬОРИТЕ сме виновни че гуми сме нямали и незная още какво ще измислят. Това е управията в нашата мила ТАТКОВИНА наречена България.
Когато човек иска да свърши някаква работа, търси начин. Когато не иска, търси причина. В случая ние сме причината. :(
Цитат на: abator - Неделя, 16 Декември, 2012, 11:53:05
Когато човек иска да свърши някаква работа, търси начин. Когато не иска, търси причина. В случая ние сме причината. :(
Да колега, много си прав и за това че ти лепнем един голям +
Цитат на: caterpillar - Събота, 15 Декември, 2012, 10:51:07
Ротора е скъпа услуга ;) тоя го изкараха след 4 дни затворен път >:(демек си гледат интересите не мислят за хората >:( >:( >:(
Е па може и комбайните да изкарат , вършат същата работа и че е по ефтинко...
Това са пътищата на Германия.
Ето ги пак тези двамата. Особено вторият блести с глупостите си. Щял да слага снегорин на пътя.
Солени глоби за шофьорите на тежкотоварни автомобили, които в зимна обстановка не спазват ограниченията и влизат в затворени за снегопочистване пътища, подготвят регионалното министерство и МВР. Законовите промени най-вероятно ще влязат в сила за следващата зима, съобщи регионалният министър Лиляна Павлова. Според Павлова шофьорите на ТИР-ове, които изпреварват снегорини или се движат с летни гуми през зимата, трябва да бъдат строго санкционирани и дори "да им се взема книжката". Според шефа на пътната агенция Лазар Лазаров глобите трябва да са поне 5 хил. лв., за да имат ефект. Лазаров даде пример със Сърбия, където наш ТИР бе глобен с 13 000 лв. Министърът разказа, че в последните дни в Североизточна България, където 70-сантиметрови преспи затвориха пътища, шофьорите са влизали в тях, други изпреварвали снегорините, а след това аварирали. Имало и случай на шофьор, който се опитал "да мине през краката на полицай". Лазаров допълни, че по негово нареждане от сега нататък, когато трябва да се затвори път, "ще пожертваме един снегорин - ще застава напречно на пътя, докато другите чистят, да ги видя как ще го заобиколят".
Източник : http://www.segabg.com/article.php?id=629164
Пак още една глупост на управляващите, снегорин ще слагат на пътя. Ми да вземат да изчистят пътя! Вместо този снегорин да чисти, той ще спира движението. Ей много са умни, няма що. >:(
Пропуснах да попитам дали някой има представа как са уредени в законодателството понятията "летни" и "зимни" гуми?
Цитат на: bad_kras - Неделя, 16 Декември, 2012, 14:27:33
Е па може и комбайните да изкарат , вършат същата работа и че е по ефтинко...
Имаш един + за добрата идея все пак тва е сезонна машина ;) ;) :o :o
Колко по-лесен би бил животът, ако контролните органи санкционираха собствениците на пътища, най-често представени от агенция "Пътна инфраструктура" и общините.
"Закон за движение по пътищата":
Член 3:
1. Лицата, които стопанисват пътищата, ги поддържат изправни с необходимата маркировка и сигнализация за съответния клас път, организират движението по тях така, че да осигурят условия за бързо и сигурно придвижване и за опазване на околната среда от наднормен шум и от замърсяване от моторните превозни средства.
Цитат на: admin - Неделя, 16 Декември, 2012, 17:08:58
Пропуснах да попитам дали някой има представа как са уредени в законодателството понятията "летни" и "зимни" гуми?
Мисля че, в българското законодателство, няма такова понятие "зимни гуми". Единствено има за дълбочина на грайфера. Дали само съм чул по телевизията, през зимата се изискват по-дълбоки грайфери, може би 4 мм. Скандинавските страни, има изисквания от октомври до края на март да са със зимни гуми, често и там са с шипове. В България, зимни гуми с шипове са забранени!
Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически
неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:
...
9. по колелата и гумите:
а) гумата не съответства по размер, налягане, допустимо натоварване и скорост на
марката и модела на моторното превозно средство;
б) гумата има разкъсвания;
в) джантата е повредена или деформирана, липсва или е повреден елемент за
закрепване на джантата към главината на колелото;
г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на
мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм;
д) има вулканизирани или регенерирани предни гуми;
е) не са балансирани колелата на лекия автомобил
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 16 Декември, 2012, 18:06:47
Мисля че, в българското законодателство, няма такова понятие "зимни гуми". Единствено има за дълбочина на грайфера. Дали само съм чул по телевизията, през зимата се изискват по-дълбоки грайфери, може би 4 мм. Скандинавските страни, има изисквания от октомври до края на март да са със зимни гуми, често и там са с шипове. В България, зимни гуми с шипове са забранени!
Илчев ,па оно и у магазино нема зимни гуми има само зимна шарка бацин изключаа само една единствена марка,която на нашенски звучи като ,,хубава година,, но там работата е цифра пара и поръчка и чаканье.
Апропо некой,че ме светне ли как стои въпроса с веригите из Австрия?
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 16 Декември, 2012, 18:27:29
Илчев ,па оно и у магазино нема зимни гуми има само зимна шарка бацин изключаа само една единствена марка,която на нашенски звучи като ,,хубава година,, но там работата е цифра пара и поръчка и чаканье.
Апропо некой,че ме светне ли как стои въпроса с веригите из Австрия?
Ще те светна моментално. При наличие на знак за задължително движение с вериги, спираш на специално определено място и ги поставяш. Движение без вериги след знака се санкционира според закона.
Цитат на: admin - Неделя, 16 Декември, 2012, 18:35:05
Ще те светна моментално. При наличие на знак за задължително движение с вериги, спираш на специално определено място и ги поставяш. Движение без вериги след знака се санкционира според закона.
Хмммммм ,че то като при нас бре,само де липсва специалното място и се спира насред пъто да ги турнеш(а тва си е 5000лв. глоба) а оди разбери ко да праиш,да мааш и да укинеш и да люснат 5 бонбона или да запреш да турнеш за да не укинеш и да ти муйнат 5 бонбона.
Я са мъдрим кой вариант да си плюнем.
Цитат на: admin - Неделя, 16 Декември, 2012, 18:35:05
Ще те светна моментално. При наличие на знак за задължително движение с вериги, спираш на специално определено място и ги поставяш. Движение без вериги след знака се санкционира според закона.
Да, дори без наличие на такъв знак, приятел миналата зима се завъртял малко на изкачване. Минали полицаи и го глобили само 150 евро (там това вероятно е минималната) и го накарали да сложи вериги. Да, ама след малко тунел 4 километра! И са се по-скъсали гумите.
Някой да каже, къде се свалят веригите преди тунели?
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 16 Декември, 2012, 18:41:10
Хмммммм ,че то като при нас бре,само де липсва специалното място и се спира насред пъто да ги турнеш(а тва си е 5000лв. глоба) а оди разбери ко да праиш,да мааш и да укинеш и да люснат 5 бонбона или да запреш да турнеш за да не укинеш и да ти муйнат 5 бонбона.
Я са мъдрим кой вариант да си плюнем.
В Австрия си има специални места за поставяне на вериги и се наричат Pannenplatz.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 16 Декември, 2012, 18:44:19
Да, дори без наличие на такъв знак, приятел миналата зима се завъртял малко на изкачване. Минали полицаи и го глобили само 150 евро (там това вероятно е минималната) и го накарали да сложи вериги. Да, ама след малко тунел 4 километра! И са се по-скъсали гумите.
Някой да каже, къде се свалят веригите преди тунели?
Явно накъде е имало знак. Не може просто така да го глобят.
Не съм чул за такава санкция в Сърбия - абе те да не чистят, па ние виновни... Онзи ден ме спира един полицай и ми вика - "Вие господине карате без зимни гуми" Викам му "А Вие господине ме разсмивате с тия зимни гуми... дай да ти обясня да не разсмиваш и други.." Та ме пусна, човек излезна...