На втория курс направен от него повлече бутало,както и всички водачи на клапаните-затворих си очите.Вкарах камиона в сервиз в Солун наложи се да направя основен ремонт на ДВГ. На следващия курс се прибра със спукана гума по конци и тел една от четирите които бях закупил от Медина Мед-Ст.Загора при неговото започване на работа при мен.На следващия курс се върна с още една от четирите нови гуми пак по тел и конци дори не се виждаше каква марка е.Следващия курс си дойде и каза, че ратардера не държи,смених го и отново си затворих очите нищо, че до преди неговото започване при мен работеше перфектно.Започнах да се съмнявам в него и вързах камиона с GPS,като най-голямото ми изискване бе да наблюдавам обороти на двигателя и темп.режим.Поставих го без негово знание.След няколко дни тръгна за поредния курс погледнах, как се движи и с недоверие към GPS-са видях обороти на двигателя-2500-3000 ,но не по малко от 1500 в движение.Обадих се на момчето,което ми постави GPS-са да ми настрои оборотите ,защото за мен това бяха нереални обороти,никой нормален шофьор не би карал камион на тези обороти.В отговора от него разбрах ,че това са реалните обороти , но все пак не повярвах на думите му.Когато се прибра от курса се качих лично на въпросното МПС в гаража и пак се обадих да сверим данните от оборотомера и GPS-са оказа се ,че са верни показателите, както на празен ход и така до 1500 оборота.Случайно моят племенник/любител шофьор/ се качи с него за да го заведе до адрес в Смолян за да натовари,след като натовари племенника ми се обади и ме попита "Нормално ли е да се кара камион от 2000 до 3000 оборота,защото Николай го кара така?".Отговора ми Ви е ясен.Прибрах камиона в гаража, изплатих му всичко което имаше да получава заплата и командировки и го съкратих на 09,09,12 г..След което качих мои стар шофьор, които е при мен от 2008г. на втория км. ми се обади и ми каза,че има шум в скоростите.Наложи се да го натоваря за Солун и да го вкарам отново в сервиз.Свалиха скоростите и ми казаха ,че от тях нищо не става и се наложи да сложа нови.Попитах в сервиза на какво се дължи всичко това ДВГ,скорости и интардер за 20хил. км. отговара бе ,че единственно от високи обороти може да се случи всичко това за този пробег. В пробега за 4м. и 15 дни в които е работил Николай Герджиков се наложи да правя двигател,интардер и скорости а е изминал само 21000км.
Колега тоя да нее карал преди камиона болид от F1
Цитат на: DENINI - Неделя, 16 Декември, 2012, 01:06:43
В пробега за 4м. и 15 дни в които е работил Николай Герджиков се наложи да правя двигател,интардер и скорости а е изминал само 21000км.
Хахахаха ;D ;D ;D Май нещо сбърка форума.
Тук не е спедитора ... ;D ;D ;D
Де ти отидоха неопитните кадри където сам ги обучаваше. ;D ;D ;D
Искрено се радвам за теб ;D ;D ;D ;D
Цитат на: DENINI - Неделя, 16 Декември, 2012, 01:06:43
Започнах да се съмнявам в него и вързах камиона с GPS,като най-голямото ми изискване бе да наблюдавам обороти на двигателя и темп.режим.Поставих го без негово знание.След няколко дни тръгна за поредния курс погледнах, как се движи и с недоверие към GPS-са видях обороти на двигателя-2500-3000 ,но не по малко от 1500 в движение.Обадих се на момчето,което ми постави GPS-са да ми настрои оборотите ,защото за мен това бяха нереални обороти,никой нормален шофьор не би карал камион на тези обороти.В отговора от него разбрах ,че това са реалните обороти , но все пак не повярвах на думите му.Когато се прибра от курса се качих лично на въпросното МПС в гаража и пак се обадих да сверим данните от оборотомера и GPS-са оказа се ,че са верни показателите, както на празен ход и така до 1500 оборота.
Първо преди малко в друга тема обяснявах, че GPS-са, само показва къде се намира камиона. В този случай не може да мери температура или честота на въртене. Но вероятно, има други датчици и те изпращат тези данни по клетъчната мрежа. Преди време М-Тел предлагаше за България, много популярна е португалската Фротком. Ако искаш, сподели в другата тема какви такси плащаш и т.н.
По въпроса с карането, принципно ти вярвам. Не говоря за конкретно човека не го познавам. Преди няколко години, ходих на изпит в Юнион-Ивкони. Бяхме четирима, един колега от Градския Транспорт София. И другите двама, които били действащи автобусни шофьори. Единия го "издуваше" като моторетка. Не можех да повярвам, че се е качвал дори и на учебен автобус. На десен завой, го качи на бордюра и почти помести стълба. Понеже по правило, за качване на бордюр, получава неодобрение. Но му казаха, че вероятно се е притеснил и да заповяда другата седмица. Заповядайте във Юнион-Ивкони, за учебна е идеална.
Колега DENINI, как си подбираш персонала? Той ти каза, че е карал 5-10 години? Като му предлагаш работа (пари), да се дърпа ли?
Забелязал съм, че много не ме бива в приказките, за самореклама. Добре че, на някой места има практически изпит, та се класирам по малко.
Повечето фирми искат стаж 1, 2, 3, 5 години. Под "искат", обикновено значи да заявиш: "Аз съм карал толкова години, еди какво си."
Нормално е после да има големи изненади.
Цитат на: DENINI - Неделя, 16 Декември, 2012, 01:06:43
GPS-са видях обороти на двигателя-2500-3000
Неможе ли ECU-то да се "заключи" на 1900 RPM ?
Какъв е GPS-а дето си сложил на камиона? линк или модел, моля.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 16 Декември, 2012, 02:09:13
Колега DENINI, как си подбираш персонала?
Денини назначава само хора без опит, след събеседване от 30 минути.
Поне така беше споменал в форума. Тези дето можели да карат до един крадели.
Аз само едно не разбирам - какво толкова има шефчо против "колегата" - поне по описаното човеко си е коректен и не е крал.
Трябвало е само още малко търпение - има няма година и овчаро току виж се научил и да кара.
Чеша се сега и си мисля - ако аджеба са верни тези 2-3 иляди оборота, колко ли арчи дъргело. И може ли наистина за 20 000 км да са го набълбучили нащо шефче тарикатче с 3-4 тона нафтенджос горница и той да ревне само за почупения дъргел, а да не нареди и един ред сълзи и сополи и за преразхода.
Денини, баце регистрирай се в село.бг и пускай обява че търсиш нов шофер и връщаш стария.
А бре Денини къв тоз дръгел бре,дет вдига 3000об/мин ,туй ограничители няма ли бре,он че вдигне и 8000об/мин. бре,вземи го запиши у Ф 1 бре.
Бутало не знам дали е повлякло,ма нещо у мозъка на некой гаранция е повлекло.
Я вземи и мъцни как се преебва ретардер от високи обороти,че нешо не моем да се сетим.
Цитат на: roko - Неделя, 16 Декември, 2012, 01:22:40
Колега тоя да нее карал преди камиона болид от F1
Ха-ха ;D ;D тва ми хареса много..
денини,появи се и пак започна да пишеш глупости,още малко ще кажеш ,че и 5000 оборота ще развие двигателя на камиона.Нещо взе да се объркваш ;D ;D ;D ;D.
Този Денини пак реши, че ще ни хваща за канарчета...Абе, приятелю, тия обороти през целите пътувания ли са поддържани, или в отделни моменти? Как точно шофьорът "повлече" бутало? Дърпаше го за биелата ли? И как по-точно ти повреди ретардера, ползвайки го? Ами спуканите гуми? От "Медина-Мед" казваш? Ясно, значи регенерати. Е? Аз не мога да видя вина у шофьор, който е спукал гума, при положение, че не е настъпил някой бордюр, и налягането е нормално, а то следва да е било такова, щом са били току-що монтирани. Смешен си, човече, казвах ти го вече. И нищо не разбираш от професията, но пък параноята, че има шофьорски заговор да бъдеш ограбен те гони здраво.
Колеги,продължавам да си мисля,че този човек,освен че нищо не разбира от транспорт,няма нищо общо с транспорта.Ако бях на мястото на колегата,щях да го съдя за клевета.
Цитат на: imter - Неделя, 16 Декември, 2012, 11:23:33
Колеги,продължавам да си мисля,че този човек,освен че нищо не разбира от транспорт,няма нищо общо с транспорта.Ако бях на мястото на колегата,щях да го съдя за клевета.
Аз си мисля че не съм ти удобен.
;D ;D ;D,определено не си ми удобен и симпатичен,защото влизаш във форума за да дразниш и да се заяждаш,мисля че и колегите са на това мнение,и продължавам да мисля,че нищо,ама нищо не разбираш от транспорт :).
;D А ти си най компетентния. Империя имаш зад гърба си най вероятно.
Абе Денини ако знаеше принципа на работа на ретардера би трябвало да знаеш че на по-малка предавка и на високи обороти е най-ефективена и ремонта имаш ли идея колко пари струва и нов излиза по евтино,а относно GPS който мери температура дай информация какъв е та като тръгна на път да закачам един на жената да разбирам кога я "подгряват"!!! ;D
Цитат на: DENINI - Неделя, 16 Декември, 2012, 12:39:36
;D А ти си най компетентния. Империя имаш зад гърба си най вероятно.
Нямам империя зад гърба си,но поне имам съвест и знам,че когато нещо не го разбирам,предпочитам да питам или да си мълча.А ти каква империя имаш?С камиончета в мащаб 1:24 ;D ;D ;D ;D.
Цитат на: Люси - Неделя, 16 Декември, 2012, 12:43:03
Абе Денини ако знаеше принципа на работа на ретардера би трябвало да знаеш че на по-малка предавка и на високи обороти е най-ефективена и ремонта имаш ли идея колко пари струва и нов излиза по евтино,а относно GPS който мери температура дай информация какъв е та като тръгна на път да закачам един на жената да разбирам кога я "подгряват"!!! ;D
Мерят и температура GPS-те. Принципно при инсталиране на такава система, можеш да си поръчаш следене на най-различни данни. Обороти, включване и изключване на "контакт" и още много други.
Ех Кольо Кольо, мамин Кольо . Пак си прекалил с еУро-трУк симулатора :)
Почни да редиш пасианси, по-релаксиращо е 8)
Сигурно и на компютъра е сложил магнит и е карал 18-20 часа. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Цитат на: DENINI - Неделя, 16 Декември, 2012, 01:06:43
В пробега за 4м. и 15 дни в които е работил Николай Герджиков се наложи да правя двигател,интардер и скорости а е изминал само 21000км.
Извинявам се много,но от къде извади тази наглост да напишеш,че колегата е работил?
За 4 месеца 21000 км. си е жива почивка.Средно 5250 км на 30 дни!!!!!DANINI закрий си фирмата и спри да измъчваш бъдещите ни колеги.
Цитат на: Люси - Неделя, 16 Декември, 2012, 12:43:03
принципа на работа на ретардера би трябвало да знаеш че на по-малка предавка и на високи обороти е най-ефективена
Това не е съвсем така... ретардера си държи и при ниски обороти, но по-добре се охлажда при високи, разбира се. Mоята скания специално не грее на ретардер и съм много щастлив от това... Дори някой път като изключвам от скорост и се засилвам - намалям на ретардер
Абе какъв ще да е тоя мотор дето може да се кара на тия обороти 200000 km, нещо ми се струва менте тая тема...
За оборотите на двигателя е много съмително да са били такава - повечето камиони имат ограничител. При ТГА ограничителя е на 2100 об/мин.
Ретардера няма никаква връзка с оборотите на двигателя, а само със скоростта на движение. Принципно си бачка и на свободна. За разлика от него моторната зависи от оборотите. Явно някой ги бърка двете помагала за спиране. :-)
Ретардера държи само когато камиона е на скорост,а интардера държи и при изключен от скорост камион макар че тоя разговор не е за тая тема!!! ;)
Цитат на: Люси - Сряда, 19 Декември, 2012, 14:26:19
Ретардера държи само когато камиона е на скорост,а интардера държи и при изключен от скорост камион макар че тоя разговор не е за тая тема!!! ;)
Не е така, но няма значение, не е такава темата..