Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => Scania => Темата е започната от: Красимир Тодоров - Неделя, 30 Декември, 2012, 12:09:37

Заглавие: На шефа Сканията
Публикувано от: Красимир Тодоров - Неделя, 30 Декември, 2012, 12:09:37
Това карам аз. Тука е когато я купуват преди време в Холандия. Сега е по-амортизирана, ама си върви... милион и триста хиляди и още не се предава
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 30 Декември, 2012, 12:35:07
Много големи ламби! Тц,тц, ама си немаш малки ламбета.... ::)
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: ivopifeca - Неделя, 30 Декември, 2012, 12:42:42
Цитат на: loshdancho - Неделя, 30 Декември, 2012, 12:35:07Много големи ламби! Тц,тц, ама си немаш малки ламбета.... ::)
Може вече да си е поставил,а може и тия да ги е махнал.
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 30 Декември, 2012, 12:55:33
Добра е, (то лоша Скания няма).
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: Красимир Тодоров - Неделя, 30 Декември, 2012, 13:15:22
Долната четворка е на една друга скания, колегата обаче втора година го мързи да си ги свърже, та ги ползва само за украшение. Онзи ден на коледния банкет му дадох ултиматум, да ги пуска или си ги взимам... Сега е само с горния ролбар... И даже ми работят бурканите... Един ми строши лявото огледало и избяга гадината на обхода на с. Извор, Плевенско, преди с. Гостиля... Та после пусках оранжевите буркани и всичко спираше пред мен или правеше място.. Кофти малко, ама сори, камара пари е огледалото на сканията, па се наложи и сам да си го купя (евтинко от Барвинек, 90 Евро)

Сега търся за Скануцата странични дефлектори за резервоар, от тези целите дето го скриват. Искам и радиостанциика да и сложа. И навивам шефа да я освежим напролет с една боя, че много каскадьори са я карали и е тук там вдлъбната... но малко вероятно да се навие...
Мисля да и сложа хром-никелов сенник (или имитация с 3М фолио, но не ми е кеф да е фолио) и на мястото на калобраните долу, които са се изтрили, да сложа ролбар
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: stoil nedev - Неделя, 30 Декември, 2012, 16:02:39
1 300 000 ли си писал ??? крайно време и е за пенсия!
Но щом 90 годишна баба мислиш че може да се чини за балерина............. дерзай ;)
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: Красимир Тодоров - Неделя, 30 Декември, 2012, 16:08:08
Има още хляб в бабата :) е, балерина не е, но има и лъскави лелки
Първия лаф на колегата като я докарали "Абе аз ви пратих да ми докарате камион, вие сте ми докарали стрелбище!" ;D ;D ;D
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 30 Декември, 2012, 16:18:05
Цитат на: stoil nedev - Неделя, 30 Декември, 2012, 16:02:39
1 300 000 ли си писал ??? крайно време и е за пенсия!
Но щом 90 годишна баба мислиш че може да се чини за балерина............. дерзай ;)
Ако за 16литровият мотор 480 -1 300 000 е километраж.... Карал съм 124-400 на толкова и нямах забележки към мотора.
Та това е най-разтовареният 16л. мотор от тази серия.

Може да стара чанта ама е лачена.
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: Красимир Тодоров - Неделя, 30 Декември, 2012, 17:20:05
Благодаря за мнението на Данчо
Чул съм (неофициално), че 16 литровия мотор кара до ремонт 2.5М. Аз съм доволен тази и до 2 милиона да изкара, но не ми се вярва... Мотора ще изкара, но другите части ще умрат дотогава

В тоя смисъл, мислейки за другите части, дайте оферта за: 1) панелите на резервоара  и 2)въздухозабордник ляв, отстрани на преден капак.
Това второто ми го предложиха - но не беше моята цена... един вид началника нема да даде 250 лв за 1 кило стара пластмаса
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: American - Неделя, 30 Декември, 2012, 18:03:19
Цитат на: stoil nedev - Неделя, 30 Декември, 2012, 16:02:39
1 300 000 ли си писал ??? крайно време и е за пенсия!
Но щом 90 годишна баба мислиш че може да се чини за балерина............. дерзай ;)

И на мен ми трябваше доста време докато включа, че камионите на са като колите.
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 30 Декември, 2012, 18:16:28
Ако си от София, Сигурно знаеш къде е с. Лозен там при арабите или при Тихомир има доста части.
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: ivopifeca - Неделя, 30 Декември, 2012, 18:38:22
Цитат на: American - Неделя, 30 Декември, 2012, 18:03:19
И на мен ми трябваше доста време докато включа, че камионите на са като колите.
Доста по- малки двигатели на леки коли си карат до милион без проблем,говоря за дизеловите двигатели. ;)
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: American - Неделя, 30 Декември, 2012, 18:48:16
Колеги, каква е цената на комион като този ?
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: Красимир Тодоров - Неделя, 30 Декември, 2012, 19:01:09
Цени в Европа разбира се :)
това е Е3 2001, мисля до 2004 година 164 модел.
Цена без ДДС от 12000 Евро нагоре.
Последната я пазари колегата от 15000 на 12500, много добра, със сменен софтуер на 560 к.с. и турбина от катерпилар, ако правилно съм запомнил. С около 2-3 литра по-икономична от моята, и върви чувствително повече.Например с по-малък тонаж съм и едва го настигам, а с еднакъв нямам шанс. Въпреки че изпреварваме по витиня нагоре всичко (що е камион), все пак неговата е по-бърза от моята
Та това е цената, 12-15К без ДДС
Разбира се, на тая 15-17 можеш да вземеш R серия, някой измъчен камион... но аз бих предпочел осмака на скания
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 30 Декември, 2012, 19:33:12
Цитатсменен софтуер на 560 к.с. и турбина от катерпилар
Охо глътнала е свирка в ауспуха.
А колко време  кара с тази турбина ?
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: Красимир Тодоров - Неделя, 30 Декември, 2012, 20:10:54
Така е купена, и вече 160 000 км, без някакви индикации че не е добре
Впрочем имаше едни уплътнения издухани на тръбата на интеркулера, та в Полша в скания сервиз е била, та от там знаем тия подробности
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: Rammbon - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:19:02
Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 30 Декември, 2012, 12:09:37
Това карам аз. Тука е когато я купуват преди време в Холандия. Сега е по-амортизирана, ама си върви... милион и триста хиляди и още не се предава
С какво масло го карате, в смисъл, вие си го сменяте или го карате в сервиз на Скания? И какво е маслото?
Чидил съм се дали е по-добре да се вземе Скания на 800 000км реални  или ново Волво на което само гаранционното му обслужване на година е 12 000лв за някъкви си 130 000км. Защото на това Волво за да му е ОК гаранцията, се обслужва само в сервиз на Волво с уж оригинални части с цени , като за богати европейци. А на употребяваната Скания, вече не е в гаранция и може да се ремонтира навсякъде . А цената на такава Скания ще е към 25 000лв примерно, а на Волвото е 184 000лв.
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: American - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:46:33
Цитат на: Rammbon - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:19:02
А цената на такава Скания ще е към 25 000лв примерно, а на Волвото е 184 000лв.
Според мен отговора на тоя въпрос се крие в това дали ги имаш парите кеш, за да купиш един от двата.
Ако да, новото волво е за прадпочитане.
Ако не, (трябва да се плащат лихви, и се крие опасност та ти го вдигнат камиона) по добре недей.

Другото нещо е че евтината стара скания за 25К може да се изплати двойно за много по кратък срок.
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: loshdancho - Неделя, 30 Декември, 2012, 22:18:50
Цитат на: Красимир Тодоров - Неделя, 30 Декември, 2012, 20:10:54
Така е купена, и вече 160 000 км, без някакви индикации че не е добре
Впрочем имаше едни уплътнения издухани на тръбата на интеркулера, та в Полша в скания сервиз е била, та от там знаем тия подробности
Турбините Катерпилар се слагат за да  свири при превключване в ауспуха, С тях е най-ефектно(така поне разправят гърците), но изкарвали малко време година- година и половина. Ама нали всичко е ЕШК та ще се окаже и  това мит.  
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: monterei - Неделя, 30 Декември, 2012, 22:29:29
Цитат на: Rammbon - Неделя, 30 Декември, 2012, 21:19:02
С какво масло го карате, в смисъл, вие си го сменяте или го карате в сервиз на Скания? И какво е маслото?
Чидил съм се дали е по-добре да се вземе Скания на 800 000км реални  или ново Волво на което само гаранционното му обслужване на година е 12 000лв за някъкви си 130 000км. Защото на това Волво за да му е ОК гаранцията, се обслужва само в сервиз на Волво с уж оригинални части с цени , като за богати европейци. А на употребяваната Скания, вече не е в гаранция и може да се ремонтира навсякъде . А цената на такава Скания ще е към 25 000лв примерно, а на Волвото е 184 000лв.

Малко отклонение от темата - какво е това ново Волво със 12000лв. обслужване за 130000км? Да не му сменяте катализатора? И една особеност относно гаранцията - къде пише, че трябва да я правиш в сервиз на Волво? Ако толкова настояваш да е сервиз на Волво - и за това си има решение - не ползвай българските ;D
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: kron - Понеделник, 31 Декември, 2012, 06:32:51
Малко пресилено ми се вижда 12000лв за година за обслужване на волво.Сметката е проста 2 смени на масло на двигателя с филтри да завишим малко цената по 1000лв,до като е ново да те излъжат смяна на масла на скорости и диференциал което пак прави едни 1000лв за двете.И всичко прави 3000лв и едни 1000лв да завишим нещо си друго да правят та да ги докараме до 4000лв.А по въпроса дали ново Волво или стара Скания разбира се че новото е с приоритет стига да ги има паричките защото ако ги няма то за какво се задава въпроса кое ;D
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: Rammbon - Понеделник, 31 Декември, 2012, 10:00:27
За тези 130 000км , 3 пъти се сменят маслата. Първото е на 20000км, после на 60000км, но до сега са общо 3 пъти. Едно гаранционно обслужване ни струва по 1800лв , после на 30 000км има едни диагностики, и там едни пари и тотала за края на годината излиза 12000лв с ДДС. Камионите автомат. Въртят само в BG и затова използваме сервизите на Волво в страната. Преди бяхме в сервиза в Пловдив, но там са трагедия, а уж в Бургас било по-добре. Задавам тези въпроси, защото ми мирише на голяма измама и съм тръгнал да търся от къде идва това. Дали от сервиза или от моя предшественик.
А за Скания или ново Волво, не е само за по 1 бройка, за по 8. Шефовете обмислят варият да вземат още 8 камиона, но с това гаранционно обслужване ...
По старите ни камиони Волво са на по 600000км от чисти нови и за тези 6 г са се изплатили,при норма 20% овехтяване на година.   Дали са със син или златен договор в сервиз на Волво, пак е много скъпо .
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: Красимир Тодоров - Понеделник, 31 Декември, 2012, 10:50:51
Колеги, масло сменяваме на около 50000 км, караме с Приста, наливно в туби от 10-11 л. тия от минералната вода. Една туба струва 24 или 26 лв. значи смяна масло е около 100 лв + филтри и отваряне на центрофугата за проверка. При последното отваряне беше много чиста. Тоест и маслото и мотора са ОК
Определено бих си взел Евро3 камион за 25 000 лв, при положение че не караме Австрия и Германия, навсякъде другаде пътните такси са еднакви.
Ако с тези умрели навла камиона беше 180000лв, незнам как щеше да се изплати. За тия пари можеш да вземеш 6-7 композиции и то добри и да правиш повече пари от колкото с един влекач.
Едно време карах в Испания вътрешно, аз карах е4, ама имахме много камиони е3 и си работеха славно по пътищата.
Относно чупенето - разбира се че един нов камион не се чупи така често и има гаранция зад себе си, но и старите не са такива крехки, говоря за сканията. Има си няколко болежки, които ако ги следиш няма ядове. Не е такава "калдаръм кокона", както обясняват всички, специално тая дето аз я карам и на сняг върви и на лош път е вървяла, малко по-внимателно разбира се.
А и при разлика 150 000 лв между мойта Скания и едно ново Волво или друго - ами началника не му броя, ама едва ли е дал повече от 5000 лв по тоя камион, не броя гуми и други консумативи... кви 5000 лв, не вярвам...
Взехме една Скания 124 от Скания България с мотива, че е обслужен камион - изключително зле беше, какво ли не и се счупи, даде сума пари по нея в последствие, разбира се пак не говорим за огромни суми, но възглавници, спирачки, един въздушен кран за 1200 лв помня че смени, та смени ли го или само електроника, не помня. Освен това толкова ми се струваше зле, като съм я карал в сравнение с 164, че направо незнам. Цитирам началника: "По-добре да си я вземем "отгоре", ще гледаме внимателно, па какъвто ни е късмета". Отива се с кола, за 2-3 дена се обикалят 2-3 държави - Холандия, Белгия, Германия и т.нат... харесват се 3-4 камиона и от тях се избира един, пазарлъци големи, припадане, театър, хващане за сърцето, плащане и чао! Колко толкова ще изхарчиш???
На моята осмачка и липсва само един оптикруз и заспива - според Скания оптикруз кутиите са една от предпоставките за икономично шофиране, а и си е удобно.
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: kron - Понеделник, 31 Декември, 2012, 12:47:54
Ей колега браво вие сте от икономичните фирми скоро не бях чул някой да кара с  Приста,всеки знае него си ама ако от там ще избиваме не ми се струва че си заслужава,но все пак да уточня че не знам какво е качеството на маслото може и да е на ниво ;).А като цяло за работа в България и страните около България ефект няма от нови камиони,за Европа нещата стоят по друг начин не само заради таксите ами и за сигурността на камиона от към техническата част че едно влиза в сервиз по онея държави бая бърка в джоба.А за това дали да се купува камион или кола карана в Българска фирма все по нещо има икономисано спестено всичко се чака до последно и тогава се стяга поне в доста фирми е така,а в Европа онея не се замислят дали да сменят някой кран с нов примерно ;)
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: kron - Понеделник, 31 Декември, 2012, 12:54:36
Не знам колега бая се оливат тея от волво :o,получил съм 3 нови МАНа първо обслужване се прави от 5000-10000км без смяна на масла само притягане на сглобки на 2та притягане на главите на мотора.Второ обслужване на 60 000км мисля че беше смяна масло двигател и клапани(не е задължително по преценка на сервиза не сме регулирали клапани до 300 000км)и това е.За цена ще те излъжа но не е такава баснословна сума 12 000лв :o
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: Красимир Тодоров - Понеделник, 31 Декември, 2012, 13:24:27
Цитат на: kron - Понеделник, 31 Декември, 2012, 12:47:54
Ей колега браво вие сте от икономичните фирми скоро не бях чул някой да кара с  Приста,всеки знае него си ама ако от там ще избиваме не ми се струва че си заслужава
Цитат на: kron - Четвъртък, 27 Декември, 2012, 06:26:16
Както каза Бригадира темата не е как се слагат вериги но хайде,та без да обиждам някой колеги но тея кои ги слагат за 3 минути хич не са слагали вериги ;D.
Приятелю, не беше ли ти тоя дето ме оплю в една друга тема, сега коментираш, че караме с лошо масло? Не ти се сърдя, но помня..
Не виждам какво и е на Пристата, поне  не е менте като други известни марки. Относно качеството, смятам че е добро, след като общо с всички камиони няколко милиона километра сме навъртели с това масло, без проблеми. Аз мисля че се обосновах добре защо стара, но кадърна евро тройка отколкото някакво ново кекаво Ивеко (да ме прощават феновете му) НА 4-5000 км доливам по литър-два масло, сега зимата особено, като припалваме на място го пипа повече (ясно защо, все пак е милионерка)
Моята скания специално иска само масло и гуми. Наскоро сменихме всички дискове и накладки, което си е смяна на консумативи и ремонтен комплект на възд.компресор.  При Илко в Кривина правих ремонт на тръбата на интеркулера за 30 лв.. Това е от последните 2 години, другото е каране, каране, каране и пак каране. Сега е при Илко в сервиза със дълъг списък - смяна на спирачен цилиндър и да ми види защо нямам аутомоторна и ауторетардер... на 2-ри ще видя какво е свършил.
Това е като разходи по тоя камион, просто тия скании не се чупят толкова
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: Dido - Понеделник, 31 Декември, 2012, 13:38:21
Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 31 Декември, 2012, 10:50:51
Колеги, масло сменяваме на около 50000 км, караме с Приста, наливно в туби от 10-11 л. тия от минералната вода. Една туба струва 24 или 26 лв. значи смяна масло е около 100 лв + филтри и отваряне на центрофугата за проверка. При последното отваряне беше много чиста. Тоест и маслото и мотора са ОК
Определено бих си взел Евро3 камион за 25 000 лв, при положение че не караме Австрия и Германия, навсякъде другаде пътните такси са еднакви.
Ако с тези умрели навла камиона беше 180000лв, незнам как щеше да се изплати. За тия пари можеш да вземеш 6-7 композиции и то добри и да правиш повече пари от колкото с един влекач.
Едно време карах в Испания вътрешно, аз карах е4, ама имахме много камиони е3 и си работеха славно по пътищата.
Относно чупенето - разбира се че един нов камион не се чупи така често и има гаранция зад себе си, но и старите не са такива крехки, говоря за сканията. Има си няколко болежки, които ако ги следиш няма ядове. Не е такава "калдаръм кокона", както обясняват всички, специално тая дето аз я карам и на сняг върви и на лош път е вървяла, малко по-внимателно разбира се.
А и при разлика 150 000 лв между мойта Скания и едно ново Волво или друго - ами началника не му броя, ама едва ли е дал повече от 5000 лв по тоя камион, не броя гуми и други консумативи... кви 5000 лв, не вярвам...
Взехме една Скания 124 от Скания България с мотива, че е обслужен камион - изключително зле беше, какво ли не и се счупи, даде сума пари по нея в последствие, разбира се пак не говорим за огромни суми, но възглавници, спирачки, един въздушен кран за 1200 лв помня че смени, та смени ли го или само електроника, не помня. Освен това толкова ми се струваше зле, като съм я карал в сравнение с 164, че направо незнам. Цитирам началника: "По-добре да си я вземем "отгоре", ще гледаме внимателно, па какъвто ни е късмета". Отива се с кола, за 2-3 дена се обикалят 2-3 държави - Холандия, Белгия, Германия и т.нат... харесват се 3-4 камиона и от тях се избира един, пазарлъци големи, припадане, театър, хващане за сърцето, плащане и чао! Колко толкова ще изхарчиш???
На моята осмачка и липсва само един оптикруз и заспива - според Скания оптикруз кутиите са една от предпоставките за икономично шофиране, а и си е удобно.
Колега знаеш ли колко струва филтъра за картерните газове?Не е лошо при смяна на маслото да сменяш и него.
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: loshdancho - Понеделник, 31 Декември, 2012, 13:46:35
Всичко зависи от качеството  маслото. Има и Шел, който не става, но има и синтетика за по 90 000-100 000км.
  Фирмите, които продават маслото, знаят точно кое масло за колко хиляди е. Но малко  спестяват тази информация.
Ако си вземеш  масло в оригинална опаковка, на нея има код, под който маслото е сертифицирано за отделната марка.
И по този код фирмата производител на автомобила е определила за колко километра максимум може да се използва.
Това в туби за по 50 000км малко ми  се вижда на око работата, а това, че центробежният филтър е чист  не означава нищо.
На хубавите масла се слагат присадки, за почистване на мотора,  против коксообразуване, против разпенване, против киселинност,... поне за тези се сещам в момента.
  Чистият филтър може да е признак за добър мотор, или  за липса на присадки или  слаби присадки.
Консумацията на маслото също може да е от лошо масло или от заминал мотор...
Така, че всичко е строго...... фирмено решение, който плаща той си поръчва.
Щом му доливаш масло 500гр. на 1000км това си е разход на масло.
Въпроса е защо го харчи  и дали това е проблем за фирмата.
Специално аз карам камион на 1 100 000, който за 40 000км харчи 6л масло, и го намирам това за нормално.
Като го напълня на максимум до смяна не доливам. А да то кажа марката... и идея си нямам...

Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: ivopifeca - Понеделник, 31 Декември, 2012, 14:57:55
Карал съм камион от друга марка,на които се е наливало само "Приста",смея да твърдя,че по нищо не отстъпва на прехвалените марки.Имал съм разговор с химик,който за времето си караше сравнително нов автомобил,той не искаше и да чуе за друга марка.Тогава той ми каза,че Приста-та добива най-добрите си смазочни качества след 10 000 км и нагоре,това за лек автомобил.Това дали е наистина така ???Мой познат бракува дизелова ФИАТ Арджента на 720000,караше си я само с български масла,а си я беше докарал 90-те години от Италия на 175000км.
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: Красимир Тодоров - Понеделник, 31 Декември, 2012, 15:08:03
Преди време си карах предната кола само с българско масло Приста. Сегашната я карам на лики моли, заради присадките, но му дигнаха цената и съм ги зарязал. Иначе е добре, че зимно време лики молито си стои рядко, не се сгъстява така както другите, точно заради добавки. ама 18 лв/л ми е много
Та за сканията - а, сещам се че миналата година и сменихме счупен лист на ресор, то по тия пътища е така.
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: kron - Понеделник, 31 Декември, 2012, 17:22:45
Цитат на: Красимир Тодоров - Понеделник, 31 Декември, 2012, 13:24:27
Приятелю, не беше ли ти тоя дето ме оплю в една друга тема, сега коментираш, че караме с лошо масло? Не ти се сърдя, но помня..

                      Да колега ще да съм бил аз ;D ;D ;D.Не съм казал че карате с лошо масло просто дали показателите на тая Приста дали отговарят на предписаните от производителя на машината. На скоро бях в един сервиз и говорихме на тази тема за маслата и та маслото не е само да маже, а и да охлажда май тъй учихме на времето у даскалото ;D. По принцип всеки сам решава с какви гориво, смазочни материали и консумативи кара автомобили те си. Ние в нашата фирма сме с машини Ман вземани нови и нищо не сме пипали по тях сега на колегата му сменяхме турбина на 1 050 000км и интеркулер съединител на 960 000км и т'ва е масло гуми, накладки, дисковете са му оригиналните караме България - Германия с нормални тонажи. ;)


Коригиран цитат!
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: monterei - Вторник, 01 Януари, 2013, 22:18:22
Цитат на: Rammbon - Понеделник, 31 Декември, 2012, 10:00:27
За тези 130 000км , 3 пъти се сменят маслата. Първото е на 20000км, после на 60000км, но до сега са общо 3 пъти. Едно гаранционно обслужване ни струва по 1800лв , после на 30 000км има едни диагностики, и там едни пари и тотала за края на годината излиза 12000лв с ДДС. Камионите автомат. Въртят само в BG и затова използваме сервизите на Волво в страната. Преди бяхме в сервиза в Пловдив, но там са трагедия, а уж в Бургас било по-добре. Задавам тези въпроси, защото ми мирише на голяма измама и съм тръгнал да търся от къде идва това. Дали от сервиза или от моя предшественик.
А за Скания или ново Волво, не е само за по 1 бройка, за по 8. Шефовете обмислят варият да вземат още 8 камиона, но с това гаранционно обслужване ...
По старите ни камиони Волво са на по 600000км от чисти нови и за тези 6 г са се изплатили,при норма 20% овехтяване на година.   Дали са със син или златен договор в сервиз на Волво, пак е много скъпо .

Извинявай, но има нещо нередно. При Евро 5: МАН имат облсужване на първите 5000км (но би трябвало да е нещо евтино, освен ако местните не са решили да правят парички) и после през около 60000км. Мерцедес сменят маслото на мотора на около 100000-110000км и цената с въздушния филтър е около 1000лв. в Балкан Стар. Маслото в скоростната кутия (автомат или не) се сменя на 3 години. Скания сменят масла на около 60000км, защото в Бг имат различни критерии от европейските. ДАФ сменят масла на около 80000-100000км. Като цени винаги сервиза на немеца е по-евтин от тези на шведа :(.
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: Красимир Тодоров - Петък, 11 Януари, 2013, 15:27:50
Бе кажете нещо за сканията, оставете ги тия манове. Днес си досипах масло в ритартера, че нямаше... ще видим утре на Клокочевац как ще задържа. И сега има як рератдер, ама интересно как ще е. Гресирах я, утре миене и газ за Италия.
Заглавие: Re:На шефа Сканията
Публикувано от: Красимир Тодоров - Сряда, 22 Януари, 2014, 10:33:02
Отдавна не съм на тоя камион.... сега гледам и се умилявам..
Още я виждам по пътищата и ми подскача отвътре, още върви милата..  Ама я е докачил един разсипник, дано му издържи