Здравейте колеги нов сам тук.Питането ми е коя Сканиа да избера 124 с 420коне или 144 с 460 или 530коне.Идеята ми е икономия и здрав двигател.Благодаря предварително.
А, какви товари и по каква релация и колко градски километри?
Годината на производство, километри, цена?
Питаш така все едно що купуваш нещо,което ако не ти хареса ще го хвърлиш на боклука и ще вземеш друго.
Цитатикономия и здрав двигател
това са взаимно изключващи се изисквания при стар камион.Но обикновено на Скания проблемите не са по мотора.
България - Гърция - Румъния, интересувам се от моделите с ГНП до 1999г мисля че бяха 24т нон стоп.
българия-гърция-румъния
Цитат на: MIMO MS - Четвъртък, 03 Януари, 2013, 11:13:08
българия-гърция-румъния интересувам се от моделите с ГНП до 1999г мисля че бяха 24т нон стоп
За мен си земи нещо по-голям тонаж и по-мощен мотор.Не се знае какви товари те очакват за напред.А колкото до икономия зависи колко ти е тежък кракът./лично мнение/ ;)
Цитат на: MIMO MS - Четвъртък, 03 Януари, 2013, 11:13:08
българия-гърция-румъния интересувам се от моделите с ГНП до 1999г мисля че бяха 24т нон стоп
Това си е доста тежка релация, Гърция особено, но тежината на товара ти е на границата. Можеш да ползваш и двата. От моделите преди 99г. вече няма да намериш жив , който да не е под 1-1,5млн, че даже и два.
Разбира се, че по големият мотор е по-малко термично натоварен, има по-дълъг живот, но и по-голям разход, при по-лек товар и градски условия.Но пък на извънградско и с голям товар нещата се обръщат.
А ако си вземеш V8 и го настъпваш като лека кола по светофарите, ще харчи.
За 6 цилиндровият .... когато си си го взел и те изпреварят на баира една 144L дори, когато си с няколко тона по-лек ... ще разбереш какво говоря.
Това е според мен, ако има някой с друго мнение, да заповяда.
Цитат на: MIMO MS - Четвъртък, 03 Януари, 2013, 11:13:08
българия-гърция-румъния интересувам се от моделите с ГНП до 1999г мисля че бяха 24т нон стоп
Не съм много сигурен но 420 с ГНП май няма.
Същото мнение имам и Аз, но се въздържах, защото винаги има неща, които човек м не знае.
Моята информация е :Скания с редови 6 цилиндров двиогател с ГНП е до 400к.с. вклюително, а 420 е вече EURO3 с помпадюза.
Всичко останало е табелки......или чипосано.
Ако има някой да ме опровергае приемам, но само факти подкрепени с документация.
аз клоня към V8-цата само ме притеснява по-високия разход на гориво.Казаха ми че ако е прегряван 8ка има течове от гарнитурата на главата но хубавото било че е с отделни глави.Знае ли някой нещо по въпроса?
Цитат на: MIMO MS - Четвъртък, 03 Януари, 2013, 20:38:35
аз клоня към V8-цата само ме притеснява по-високия разход на гориво.Казаха ми че ако е прегряван 8ка има течове от гарнитурата на главата но хубавото било че е с отделни глави.Знае ли някой нещо по въпроса?
Не се вкарвай във филми! Прегряван мотор се познава по доста неща:
духане в картера, изхвърляне на водата, течове от главите, плякане, харч на масло, духане през отдушника.
Аз също съм за V8, варианта е да мине пълна диагностика и компресия в сервиз...
Е ще дадеш някой лев повече , ама това си е инвестиция.
На времето, бях участник даже в оставяне на камион от автокъща за проба....
Даже автокъщата си извади транзитни номера и човек за шофьор за да даде техниката за проба един курс от Пазарджик- София.
Да.С отделни глави са.
Моля те недей ГНП, това е антика.
Компютъра няма разцентроване браче.
Споко Американо, помпата е електронно управление, ЕDC, и работи заедно със спирачки ретардер и пилот.
Леле хора филма продължава.Намерих една 143 8ца 500кончета за която ми гарантират че няма проблеми и стана страшно.Само за сведение камиона е гръцки.
Познавали се, че е гръцки. Малаките, обичат да ги гласят.
Eй я
На външен вид е идеална, , щом ще пътува само в нашият регион става.
Разлика между моторите на тази и по-новите 144 няма. Разлика има в софта за управление на мотора.
Гледам има и хидравлика, също е с голямата врата и ако е с ретардер разликата остава само в кабината.
Като я гледам колко е нагласена ми минава мисълта, че си не е 500коня , а повече. Масово се чопосват там камиони.
Ако и под кабината изглежда така добре както външно си е идеална.
Щом цената те устройва и искаш камион преди 99год офертата е добра.
Точно сега покрай нова година работата е малко и изпадат тънки камиони.
Едно допълнение: Когато я видиш на живо, огледай хубаво шасито около диференциала за пукнатини.
Особено от долу покрай конзолите на окачването и лафета. Макар че е малко вероятно все пак ако е претоварвана яко и бухана по черни пътища, там им е слабото място.
Малко е вероятно да е била с гондола, но за всеки случай. Хидравликата може да е с помпа за товарене/разтоварване на цистерната.
Цитат на: MIMO MS - Събота, 05 Януари, 2013, 12:03:42
Eй я
Това за мене е най-хубавия модел на Скания!Най-ми харесва на външен вид и като кабина отвътре!
Не мога да не се включа в тая тема и аз :)
Сканията от снимката е много, ама много хубава. Просто класика. Но да не забравяме, че това е стар камион.
Аз също бих препоръчал осмак, тази 460 е проблемна, дори имам умряла такава в ръцете. Просто задра мотора.
Та в по-добрия вариант избери 420, но ако можеш - 480 16л. евро3
Това е камиона
Цитат на: Красимир Тодоров - Петък, 11 Януари, 2013, 15:21:43
Аз също бих препоръчал осмак, тази 460 е проблемна, дори имам умряла такава в ръцете. Просто задра мотора.
Не е проблема в мотора....а в шишетата с масло....
Ей, като моя шеф си значи.. .а може ли проблема да не е в шишетата масло, а на друго място? Щото съм питал с Скания сервиз в Търново, където я правеха, проблема си е на камиона. Впрочем опит за заяждане ли беше това... а аз съм толкоз добронамерен... язък!
А защо не и една 124L 470?
И 420 си е напълно достатъчна ;)
Цитат на: MagnuM - Петък, 11 Януари, 2013, 17:15:10
А защо не и една 124L 470?
този мотор не е ли битурбо
Цитат на: MIMO MS - Петък, 11 Януари, 2013, 17:48:43
този мотор не е ли битурбо
Не, не е битурбо, а Turbocompound
Цитат на: MagnuM - Петък, 11 Януари, 2013, 17:15:10
А защо не и една 124L 470?
А! Точно тая имах предвид че не струва, бах се в сканияджиата!!!
Цитат на: Красимир Тодоров - Петък, 11 Януари, 2013, 19:04:07
А! Точно тая имах предвид че не струва, бах се в сканияджиата!!!
Човека търси нещо преди 99год...
Какви са тия модели, които му препоръчваш?
164 е след 2000, 470 също, 420 е Е3 помпадюза....
Ами тогава 144 530 коня. Говорил съм със собственик, който си я кара, отлична му е.
АААА ще се сетиш... ама тогава да ми обясниш разликите от 460-530...
Разлика има в разпръсквачите, турбото...поне за това знам.
А ти ми казваш..."460 не е камион? "
Не, обърках се... баш с оня ден спорех с илковия син в с. Кривина, пак се бях оплел със номерата на сканиите...
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/scania-144-vilnius/172881970.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=STT&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=22200&makeModelVariant1.modelDescription=144&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=350&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=409&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=SemiTrailerTruck&segment=Truck&negativeFeatures=EXPORT&grossPrice=false
на малко километри е, ако може да им се вярва
.. и една двуосна
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/scania-144-530-topline-manual-nijmegen/172572057.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=STT&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=22200&makeModelVariant1.modelDescription=144&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=350&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=409&maxPowerAsArray=KW&vehicleCategory=SemiTrailerTruck&segment=Truck&negativeFeatures=EXPORT&grossPrice=false
е, евро двойки са, ама за гарата-барата стават
Ако са такива офертите... със сигурно бих си избрал гръцката 143.
Това е поддържан камион па макар и по-стар, а не тия гробници.. Сори не е лично, ама само като им погледна степенките и бронята ми е ясно колко е влагано в камиона за поддръжка. Щом не са оправили такива елементарни неща... дори за продажба, как да очакваш да е сменявано нещо изобщо.
Цитат на: MIMO MS - Четвъртък, 03 Януари, 2013, 20:38:35
аз клоня към V8-цата само ме притеснява по-високия разход на гориво.Казаха ми че ако е прегряван 8ка има течове от гарнитурата на главата но хубавото било че е с отделни глави.Знае ли някой нещо по въпроса?
[/quote
И редова 6 -так да е прегряна и ще шурти.
Не е вярно че осмака дава висок разход. казвам го от опит, карам 164.