Форум на българските шофьори

Дискусии и проблеми => Общ раздел => Темата е започната от: Hino - Вторник, 05 Февруари, 2013, 18:26:45

Заглавие: Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: Hino - Вторник, 05 Февруари, 2013, 18:26:45
Здравейте,

 Чета форума от над две години и все не ми оставаше време и аз да се включа. Доста ми е интересен начина на мислене на една част от пишещите, а и като цяло повечето от темите са интересни. Поне за мен.
 За да не се нахвърлят една част от пишещите върху мен искам ДЕБЕЛО да подчертая, че не съм нито "шефче", нито реален шофьор на камион. Преди години имах мои камиони ( между един и три , но автовози), използвах ги само за мои нужди и смея да твърдя, че имам наблюдения по оста - работодател-работник. Но това е съвсем друга тема. А и аз определено не съм типичен пример нито за "средностатистически работодател" ( и го казвам в положителният смисъл), още по-малко за шофьор ( не, че не съм ги карал и сам.......при това се считам за аматьор.....пък разходите най-добри :-), но както и да е ).
 От десетина години ( до миналата година), се занимавах и с продажба на употребявани камиони ( включително и в чужбина), така че претендирам, че имам реален поглед към пазара и техниката, при това за техника отиваща на изток, на юг и за "белите страни". Както и да е, това е съвсем друга, а и много дълга тема.
 Винаги обаче съм се отнасял с огромно уважение към шофьорите и винаги съм се дразнел на малоумните определения за тях. Най-малкото понеже много хора и хал хабер си нямат от това какво е да си в кабината, каква отговорност носиш и какво точно представлява работата на "тираджията". Естествено има много пълни малоумници, който поради една или друга причина живота така ги е "завял", че те никога няма да слязат от камиона и всеки ден ще правят само простотии, но.....това е положението. Във всяка професия си има хора....и хора.
 
 Мисля, че имам някакъв поглед върху транспортният бранш ( в БГ и в Европа), но и НЕ СТРАДАМ от абсолютно никаква звездомания и си признавам, че съм по скоро любител. И именно от тази гледна точка си мислех да пусна тази тема. А тя е за ценообразуването на навлото и респективно КОЕ КОЛКО СТРУВА!!!
 Пиша всичко това, понеже винаги чета едно и също - "шефа прави милиони, ние гладуваме"......или от страна на шефчетата - "заложил съм си живота, давам им техника за стотици хиляди, плащам им всичко навреме, а те ме лъжат"..... Кой крив, кой прав.......дълга тема.
 И преди да започна с това което искам да напиша, ще внеса малко уточнения как аз виждам нещата. А именно, че в България, повтарям в България - 90% от шефовете са мошенници, 10% честни. От тези 10% честни, 5% имат хубави товари/линий/навло и са достатъчно интелигентни за да дават абсолютно реално заплащане на шофьорите си. Отделно и не са малоумници и смятат шофьорите си за хора, а не за роби. Останалите 5% ( най-често малки фирми с по няколко камиона) са честни, но едва свързват двата края, ИМЕННО понеже са честни, но това е друга тема. Болшинството както вече казах, поради една или друга причина ( състояние на пазара, манталитет, умствен капацитет и т.н.) са абсолютно некоректни и става малко като в казармата....... или как беше приказката "дай да не се следим, че ще вземем да се хванем". Всеки лъже другия и на финала никои не е доволен. Нерви, който цена НЯМАТ, зле свършена работа, финансови претенции и от двете страни и т.н.
 Смятам и по-късно да пусна и една тема за "разход на гориво" и/или "коректността", или как аз ги виждам нещата.....
 Именно поради факта, че в БГ нещата винаги са по-различни, логично и при фирмите има разлики.

 Темата ми е конкретно за това как се ценообразува стойността на километър и колко реално струва превоза. Да, знам, че конкретен, реален отговор на този въпрос няма. Няма защото десетките фактори който влиаят на себестойността ВИНАГИ СА РАЗЛИЧНИ. А именно - Композиция - нова/стара ( боклук или добра....или нещо средно), терен, шофьор, пътни такси, време, непредвидими обстоятелства ( вкл. задръствания/катастрофи), цена на горивото и т.н., и т.н.

 Отдавна съм си правил някакви чисто любителски сметки, и днес реших да споделя мнението ми. За час два си нахвърлях това което знам и си направих едни разчети НАЙ НАЙ произволни, за това - КОЛКО БИ СТРУВАЛО НАЙ-ОБЩО ЕДИН КИЛОМЕТЪР ПРИ БРУТНИ ОБЩИ УСЛОВИЯ, И ПРИ КАРАНЕ В ЕВРОПА!!!

Отправните точки за тези сметки са следните:
- композиция - според мен това е едно от най-важните неща що се отнася до превозвача. Какво имам предвид? Стара очукана Евро 2-ка, на доизживяване е атестат единствено и само за МАЛОУМЕН НАЧАЛНИК, който експлоатира до немай къде техниката и е потенциално опасен. От такъв работодател неможе да се очаква АБСОЛЮТНО НИКАКВА коректност и/или отношение. Парка му винаги говори достатъчно кръсноречиво "колко струва" като човек или шеф. Именно поради тази причина съм сметнал ТРИ варианта на композиций, а крайният резултат е много интересен според мен.
 И така - вариант 1 - композиция - УМРЯЛА БАБА - Евро 3 от първите, по възможност най-евтината, с най-умрялото ремърке. Поддръжка, колкото да не умре на пътя, съставляваща клонящи към нула пари за каквото и да било. Всички знаете за какви кошници говоря. Неискам и да ги коментирам. Същото важи и за ремъркето.
           - вариант 2 - композиция - ДОБЪР УПОТРЕБЯВАН ВЛЕКАЧ И РЕМЪРКЕ - по възможност Евро 5 ( но от първите). При закупуване ( за разлика от вариант 1) се прави пълна профилактика + смяна на ВСИЧКО необходимо. Включително и на ремъркето, включително и брезент. Освежава се външно и вътрешно и с две думи се подготвя по строги стандарти за да живее втори живот. Стойността на тази инвестиция не е малка, но да кажем, че собственика знае какво прави и иска качествена и технически много добра композиция за работа. Естествено без някакви "изгъзици" :D.  
          - вариант 3 - "новородено с найлоните"  ;D. Марка, модел , модификации ще си спестя. Включително и за ремъркето. С две думи - ЧИСТО НОВА композиция със средни финансови стойности.

 И за трите варианта мога да опиша точно и ясно с конкретни цифри кое колко струва!!! Тоест разценка във времето. Но понеже ще стане много дълго ще Ви спестя четенето, а ако някои има желание, после мога и да напиша как съм сметнал графата "експлоатационни разходи". Няма проблем ;). Това от което съм се водил в тази въображаема статистика е , че Вариант 1 е на абсолютният минимум от всичко ( че и под него), Вариант 2 е реална добра поддръжка и стойности, но все пак с акцент към факта, че говорим за втора ръка ( но хубава и качествена композиция), а за Вариант 3 няма какво да коментираме - НОВА композиция с КОРЕКТНА и ТОЧНА поддръжка.

 Периода на работа за всеки един от вариантите е следният:
Вариант 1 - 2 години ( ако издържи ;D)
Вариант 2 - 3 години
Вариант 3 - 5 години

Лизинг:
Варианти много и за да не Ви отегча, съм избрал средно, но считам реални стойности. А именно:

Вариант 1 - 2 години, 30% първа вноска, 15% лихва, месечна вноска - 679Е
              - стойност на композицията 10Е влекач + 5Е ремърке
              - първоначални разходи за "вкарване в работно състояние" ( но подчертавам дебело - от собственик малоумник и ЕВРЕИН) = 5000Е за композицията ( сещата се докъде ще стигнат тези пари ......от масло за 3,5 само на мотора, кутия, диф НЕ, до гуми регенерат за по 500лв. и т.н.)

Вариант 2 - 3 години, 20% първа вноска, 12% лихва, месечна вноска - 1249Е
               - стойност на композицията 25Е влекач + 10Е ремърке
               - първоначални разходи за "вкарване в работно състояние" ( всичко както трябва "от-до") = 12000Е.

Вариант 3 - 5 години , 10% първа вноска, 5% лихва, ост. стойност 20%, мес.вноска - 1321Е
               - стойност на композицията - 100Е
               - първоначални разходи = 0Е ( все пак е нова)

...така, малко уточнение е, че винаги има вариант с остатъчна стойност, както и с други стойности като цяло. Моето желание е да "напасна" така нещата, че евентуално при приключване на лизинговият период и последваща продажба на композоцията да могат да останат пари за закупуването на еквивалентна. С други думи колкото се вземе от продажбата на старата вече композиция да отидат за първоначални разходи по новата и т.н.

Пътни такси:
-за вариант 1 - 22 цента средна стойност
-за вариант 2 и 3 , приемаме, че са евро 5 и приблизителна средна стойност - 15 цента.
- уточнение - смятал съм 85% от 12000км средно месечен пробег, което е 10200км "бецален" за такси на месец.

Пробег:
- фиксиран средно месечен - 12.000км!!!

Разход на гориво:
-вариант 1 - умрялата "Баба Спаска" :P под 35 "ниет" ( друг е въпроса, че "шефчето" ще иска "под 30", щото толкова е "нормално"  ;D)
- вариант 2 - 32,5
- вариант 3 - нова машина + ремърке, грамотен шофьор, хубави модерни гуми и т.н., считам че стойност от порядъка на 30/100 е някаква база.

...средна стойност на нафтата - 1,5Е бруто!!!

....сега моля Ви , не ме "емвайте" за разхода. Има хиляди и една причина той да е ..."еди какъв си". Нека приемем тези най най средно стойности като някакъв ориентир.

Заплата:
- Вариант 1 - малоумният евреин може да говори каквото си иска, но всички знаем, че ако въобще се вземат някакви пари от бъдещите 6322 донори, то средно месечната база би била МАКСИМУМ 1000Е.
- Вариант 2 - при честен и коректен работодател, а също така и шофьор.....за българската действителност, нека да счетем, че 1500Е е реално.
- Вариант 3 - там слагам 1750Е, като за тези пари и при факта нова композиция и отличен работодател, следва и шофьора да е точен и честен. Респективно и ще заслужава повече пари.


 И такааа моята сметка излиза следната:

Вариант 1:

- лизинг - 679е
- експлоатационни - 424е
- гориво - 6300е
- пътни такси - 2244е
- заплата - 1000е
- ТОТАЛ -> 10.647е -> 88,7 евро цента на километър СЕБЕСТОЙНОСТ!!!

Вариант 2:

- лизинг - 1249е
- експлоатационни - 969е
- гориво - 5850е
- пътни такси - 1530е
- заплата - 1500е
- ТОТАЛ -> 11.098е -> 92,5 евро цента на километър СЕБЕСТОЙНОСТ!!!

Вариант 3:

- лизинг - 1321е
- експлоатационни - 871е
- гориво - 5400е
-  пътни такси - 1530е
- заплата - 1750е
- ТОТАЛ -> 10872е -> 90,6 евро цента на километър СЕБЕСТОЙНОСТ!!!


 Разбира се, всичко това съм го написал както се казва на "прима виста", възможно е и сигурно имам някави грешки, но не мисля, че са фундаментални. И въпроса ми е, кому е нужно да кара умрели боклуци, да не плаща, да има постоянно скандали и хиляди други простотий, при положение, че сметките са кръсноречиви.
 Да има и едно , но! А именно, много от шофьорите не са наясно с другата страна на този бизнес. Имам предвид, че за да си шеф, за да имаш фирма има хиляди бюрократични "елементи", има и отговорност 24 часа в денонощиято, има и залог на всичко което имаш, има психология и ...."можене" да УПРАВЛЯВАШ хора и те да са ефективни. Има и  ЧОВЕЩИНА все пак. Риска на собственика не е никак малък и това ТРЯБВА ДА СЕ ИМА ПРЕДВИД и да се оценява. Защото когато Бай Иван от Тръстиково стане накриво на Амштетен, изплющи камиона, направи хиляди простотий......шефа най-вероятно освен хилядите евро разходи ( който той трябва да ги има КЕШ за да ги плати), ще си загуби и товарите от спедицията и може да му останат камионите на паркинга само за снимка. Това не е маловажно. Това е риск които не всеки е в състояние да поеме. При това ЕЖЕДНЕВНО. Също така обаче има и друго. Когато не оценяваш коректно работниците си ( трябват определени качества за това), когато се отнасяш с тях като с роби, когато си им дал лоша/неподходяща техника, когато спедиторите ти са гола вода, когато гледаш как да ОТКРАДНЕШ от собственият си шофьор.......нетрябва да се сърдиш когато и той ти отвръща със същото. Абсолютно логично е. Нелогично и нечестно е, когато един от двамата по оста работодател-работник е честен, а другият не. Тогава вече е жалко.  :-\


 Тези сметки са само хипотетични. Всички знаем , че едно е да караш Бенелюкс ( с техните като тепсия равни пътища) с 80-85км/ч за 8е/ден пътни такси и нафта 1,2 бруто от Люксембург,....и съвсем друго Алпите, Бренер.....Италия и с 1,6-1,7 нафта. Или Австрия за 25 цента/км такси примерно. Едно е да имаш ПРАВИЛНАТА композиция ( темата е изключително дълга) + шофьор и съвсем друго обратното. Едно е да те пере вятъра централно, друго е да ти е отзад.... Едно е да караш добра техника, друго да имап 7 проверки за 5 дни. Едно е да имаш перфектна спедиция, друго.....любовниците на шефа завършили "международни икономически отношения"  ;D :D и т.н. , и т.н.!!!

 А има и друго. С много хора съм разговарял по темата в чужбина. От еврейте в Бенелюкс, през отвратителните националисти немци, до испанци "душа хора" . Общо взето всеки казва ( по различен начин естествено) - "вие за реални пари не ни трябвате". И общо взето най най средни стойности от над 1е/км не плащат. Поради ред причини. Затова трябва да се има предвид факта и , че българските превозвачи НАЙ-ЧЕСТО, работят също за по-малко пари. И респективно немогат да си позволят и заплати на средноевропеиско ниво. Просто защото не работят на средно европеиски цени......


 И така.....май стана много дълго. ..... Какво мислите за темата?! ;)
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: scaniavolvo - Вторник, 05 Февруари, 2013, 19:42:00
Поздрави от мен. Доста си се постарал и според мен доста неща имаш верни.Имам едно въпросче,защо не споменаваш за Евро 4?И друго може да направиш и темичка за вноса на камиони от къде е добре да се внася на какво да се обръща внимание и някои други интересни неща по този въпрос.
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: admin - Вторник, 05 Февруари, 2013, 19:47:10
Темата е перфектна, поздравления. Според мен създава предпоставки за един доста задълбочен анализ. В крайна сметка обаче стигаме до извода, че българските превозвачи получават само част от общоприетите навла в Европа и в следствие на това нещата се размиват.
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: imter - Вторник, 05 Февруари, 2013, 20:15:33
Поздрави за темата,и за труда който си положил.Мисля,че си обхванал почти всички аспекти от транспортния бизнес и неговите проблеми :).
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: матадора - Вторник, 05 Февруари, 2013, 20:21:32
Поздравления и от мен!
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: boby1105 - Вторник, 05 Февруари, 2013, 21:02:50
      :D +                     Да има и едно , но! А именно, много от шофьорите не са наясно с другата страна на този бизнес. Имам предвид, че за да си шеф, за да имаш фирма има хиляди бюрократични "елементи", има и отговорност 24 часа в денонощиято, има и залог на всичко което имаш, има психология и ...."можене" да УПРАВЛЯВАШ хора и те да са ефективни. Има и  ЧОВЕЩИНА все пак. Риска на собственика не е никак малък и това ТРЯБВА ДА СЕ ИМА ПРЕДВИД и да се оценява. Защото когато Бай Иван от Тръстиково стане накриво на Амштетен, изплющи камиона, направи хиляди простотий......шефа най-вероятно освен хилядите евро разходи ( който той трябва да ги има КЕШ за да ги плати), ще си загуби и товарите от спедицията и може да му останат камионите на паркинга само за снимка. Това не е маловажно. Това е риск които не всеки е в състояние да поеме. При това ЕЖЕДНЕВНО. Също така обаче има и друго. Когато не оценяваш коректно работниците си ( трябват определени качества за това), когато се отнасяш с тях като с роби, когато си им дал лоша/неподходяща техника, когато спедиторите ти са гола вода, когато гледаш как да ОТКРАДНЕШ от собственият си шофьор.......нетрябва да се сърдиш когато и той ти отвръща със същото. Абсолютно логично е. Нелогично и нечестно е, когато един от двамата по оста работодател-работник е честен, а другият не. Тогава вече е жалко.  :-\                                                                                                                                                                                                                                                                            
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: abator - Вторник, 05 Февруари, 2013, 21:47:35
Hino, поздравления за материала. Не съм си правил труда да ти проверявам сметките, но резултатът изглежда логичен.
Относно взаимоотношенията между работник и работодател, нещата са трагични. Краде се масово и от двете страни. Някой беше казал "Толкова са бедни, че крадат едни от други и с това се препитават". И е много прав. В последно време на работодателите не им излизат сметките. За да оцелеят им трябват пари, а единствените пари на които могат да посегнат са тези на шофьора. Шофьора пък за да оцелее е принуден да върне жеста. Докара ли сме я до там, че няма вчера и няма утре. Има само днес. Или казано на кратко - циганите победиха.
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: admin - Вторник, 05 Февруари, 2013, 22:01:59
До тук добре, но има нещо, което ме смущава. Защо пътните такси са вписани в пълен размер, след като например за един "прав" маршрут България - Англия голяма част от пътя няма да бъде заплащан по посочените ставки? Дори и при работа "вътрешно" в останалите страни от ЕС отново имаме доста държави, в които се пътува с винетка и този разход далеч не е равен на посочените суми.
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: Hino - Вторник, 05 Февруари, 2013, 22:25:03
Цитат на: admin - Вторник, 05 Февруари, 2013, 22:01:59
До тук добре, но има нещо, което ме смущава. Защо пътните такси са вписани в пълен размер, след като например за един "прав" маршрут България - Англия голяма част от пътя няма да бъде заплащан по посочените ставки? Дори и при работа "вътрешно" в останалите страни от ЕС отново имаме доста държави, в които се пътува с винетка и този разход далеч не е равен на посочените суми.


Админ, идеята е да се даде някакъв абсолютно среден размер на стойностите. В тази връзка аз винаги съм казвал, че най-добрият и точен начин е да се ценообразува на база - "базови разходи" който са фиксирани + отделно за ВСЕКИ КУРС изчисляване на гориво и пътни такси. Именно понеже  всеки курс е РАЗЛИЧЕН.
С така направените от мен сметки, лесно може да се изчисли и на тази база. По късно ще направя нещо подобно. Но пак казвам, понеже темата е за ОБЩИ разходи, само и единствено с такова "измислено" ценообразуване може да се даде обща представа за разходите. А и по важното на което по-скоро съм искал да акцентирам е факта......какъв е смисъла да се кара с умрели камион - боклуци при положение, че според мен е безмислено.
Друго - пътните такси НЕ СА сметнати на пълна база. Написал съм от 12000км средно месечна база , 85% т.н. "пълни" което е 10200км, сметнати. Отделно съм АБСОЛЮТНО СЪГЛАСЕН и по надолу съм подчертал, че от курс до курс разликата е огромна. Пътища, такси, стойност гориво и т.н..... Едно е Германия - Австрия- Италия.....пътни такси, гориво и т.н., друго Бенелюкс - Бенелюкс ( особенно с 1,2е бруто нафта и 8Е/ден винетка).
Със сигурност сметката не е абсолютно точна, но все пак е някаква насока.  ;).

Благодаря за добрите отзиви и се надявам темата като цяло да е интересна! ;)
Вие сте....
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: admin - Вторник, 05 Февруари, 2013, 22:49:18
Абсолютно те подкрепям в размишленията ти относно камионите-боклуци. Често се питам що за "чорбаджии" са хората, които притежават такива камиони? Най-неприятното нещо за един шофьор е да му поверят някакво подобно желязо и да поискат да работи и да изкарва пари с него. Просто няма такъв филм. Аз лично съм на принципа, хвали старо, карай ново. Във всички случай излиза много по-евтино и удоволствието при работа е несравнимо.
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: abator - Вторник, 05 Февруари, 2013, 23:16:07
Предлагали са ми работа, при която първата задача е да си построя камиона (Volvo F10). Естествено отказах. Не искам да мисля какви чудесии се движат по пътищата.
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: dimich87 - Вторник, 05 Февруари, 2013, 23:35:23
Старото не е толкова голям проблем. По-важна е поддръжката. Ако се прави редовно и с качествени части, на достъпни цени е в пъти по-надеждно и изгодно. Цените на резервните части са спекулативно високи и от там идва и високата себестойнос на подръжката. За разхода на гориво смея да твърдя че в по-старите модели е по-нисък. Ако разхода на гориво на новия камион е конкурентен на стария, то не се слага разхода на Ад-блу. А разхода за обслужване е също важен. В последните системи има доста електроника за управление. Иска си специализиран сервиз.
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: Hino - Сряда, 06 Февруари, 2013, 01:18:09

От скромният ми опит със стари машини (автовози), мога да споделя само положителни емоции. Само, че има едно "но". За "приключение" са идеални. Голямо шоу пада  ;D. Особенно след Игуменица нагоре, та чак до БГ......с ТурбоСтар 190.48 .....17200 кубика, битурбо, 480 коня, смешен тонаж.....голяма веселба пада  ;D ;D ;D.
  За изкарване на пари най-вече. Но за ежедневна работа просто не ми се мисли. Най-вече защото има достатъчно модерни алтернативи. След каска 1622, два турбостар-а (240 и 480коня), мп1 1831...... мп2 1836 ми се стори като извънземен по отношение на комфорт. Нищо, че неможе да отлепи в сравнение с някои конкуренти  ;D.
А за разхода на гориво...... позволи ми да не се съглася особенно много. Разбира се от огромно значение е не само кой кара, но и КЪДЕ се кара, но като цяло старите машини си харчат ПОВЕЧЕ от новите. Доказан ФАКТ  ;).


По темата - като цяло незнам дали съм се изказал правилно, но СЪВСЕМ УМИШЛЕНО слагам под общ знаменател всякакъв тип превози и маршрути. Целта ми беше да се направи една въображаема сметка за един "боен кон"  и разчет при ВСЯКАКВИ условия за да се видят разликите. Иначе съвсем естествено всяка фирма според това къде кара си избира най-подходящото. Има места където може и с Евро 0, и някои за който Евро 4 не е приемливо. Има дълги и къси курсове. Има нужда от тон и половина резервоари, за да стигнат за една "врътка", но някъде може и с 400л. Някъде може с винетки ( включително и годишни за да е още по изгодно), а някъде не..... И т.н., и т.н. Това не е тема която може да даде реална, точна и коректна представа за ценообразуването, ако говорим за точно определен маршрут. Това е тема за най-общо казано - "всякакви условия", горе долу реални сметки и смисъла от различен тип композиция. А също така и от различен тип заплащане КЪМ шофьорите.

Иначе за горе долу най-точна ценова обосновка по написаните от мен стойности би трябвало да се вземе на предвид следната методология. А именно, смятане на т.н. "фиксирани разходи" за всеки един от вариантите. Към тях се добавят цената на горивото (кои както иска да си го смята поради ред причини - големина на резервоарите, следващо място на зареждане, разход, цена, възстановяване на ддс и т.н.) + КОНКРЕТНИ пътни такси.
Направих си труда сега да сметна горе долу как би изглеждала цената на т.н. "фиксирани разходи" във всеки един от трите варианта:

Вариант 1  -->   17,5 цента  :D
Вариант 2  -->   31,0 цента
Вариант 3  -->   32,9 цента

  Прави впечатление огромната разлика между "гробницата" и другите две композиции. Точно оттам изхождат според мен "чорбаджийте" и сметките им винаги са ....... сещате се.
На мен ми прави и друго нещо впечатление. Ако се абстрахираме от Вариант 1 с отвратителната композиция, другите две ( употребявана, но топ ниво, и чисто нова), то разликата от под ДВА ЕВРО ЦЕНТА е прекалено малка. Именно поради тази причина считам, че карането с нова композиция си е категорично НАЙ-ДОБРИЯТ ВАРИАНТ!!!

Наистина бих се радвал ако темата е интересна и полезна. Както и да се чуят други мнения по нея  ;).
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: milenj - Сряда, 06 Февруари, 2013, 09:12:42
Цитат на: dimich87 - Вторник, 05 Февруари, 2013, 23:35:23
Старото не е толкова голям проблем. По-важна е поддръжката. Ако се прави редовно и с качествени части, на достъпни цени е в пъти по-надеждно и изгодно. Цените на резервните части са спекулативно високи и от там идва и високата себестойнос на подръжката. За разхода на гориво смея да твърдя че в по-старите модели е по-нисък. Ако разхода на гориво на новия камион е конкурентен на стария, то не се слага разхода на Ад-блу. А разхода за обслужване е също важен. В последните системи има доста електроника за управление. Иска си специализиран сервиз.
Това са пълни глупости!
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: dimich87 - Сряда, 06 Февруари, 2013, 10:55:42
Мога да дам следния пример. Познат има фирма за транспорт вътрешно в БГ с 3-4 камиона. Почна с един Щаер 97 година произведен. Поддържан е камиона постоянно в добро състояние без много проблеми с не много разходи. Взема след това още 2 щаера. Единия му блокира двигателя. Реши да купи нов камион с който да пътува Румъния-Гърция. Камиона беше Ивеко Стралис купен през 2007г нов. След една година се запали от печката на един паркинг. Разхода на гориво на този камион беше с няколко литра повече от на щаера и подръжката излизаше много скъпа. Накрая след пожара беше в пълна загуба.
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: milenj - Сряда, 06 Февруари, 2013, 13:28:45
Цитат на: dimich87 - Сряда, 06 Февруари, 2013, 10:55:42
Мога да дам следния пример. Познат има фирма за транспорт вътрешно в БГ с 3-4 камиона. Почна с един Щаер 97 година произведен. Поддържан е камиона постоянно в добро състояние без много проблеми с не много разходи. Взема след това още 2 щаера. Единия му блокира двигателя. Реши да купи нов камион с който да пътува Румъния-Гърция. Камиона беше Ивеко Стралис купен през 2007г нов. След една година се запали от печката на един паркинг. Разхода на гориво на този камион беше с няколко литра повече от на щаера и подръжката излизаше много скъпа. Накрая след пожара беше в пълна загуба.
Сега аз да ти кажа...когато започнах като шофьор 98г карах Ивеко турбо стар 420, на който разхода му беше от 36 нагоре.Да не казвам че през курс влизаше в сервиз за различни неща.В момента карам Волво 440, който съм получил нов и на който средния разхода до момента е 29!Не помня да съм влизал за сериозен ремонт освен съединител.Така че няма как да ме убедиш че по старите имали по добър разход или издържали повече.Аз знам как е било, знам и сега как е така че не можеш да ме убедиш.
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: Hino - Сряда, 06 Февруари, 2013, 15:38:49
Цитат на: dimich87 - Сряда, 06 Февруари, 2013, 10:55:42
Мога да дам следния пример. Познат има фирма за транспорт вътрешно в БГ с 3-4 камиона. Почна с един Щаер 97 година произведен. Поддържан е камиона постоянно в добро състояние без много проблеми с не много разходи. Взема след това още 2 щаера. Единия му блокира двигателя. Реши да купи нов камион с който да пътува Румъния-Гърция. Камиона беше Ивеко Стралис купен през 2007г нов. След една година се запали от печката на един паркинг. Разхода на гориво на този камион беше с няколко литра повече от на щаера и подръжката излизаше много скъпа. Накрая след пожара беше в пълна загуба.


  Здравей, този пример които си дал е само един от многото който могат да се дадат. Аз мога да дам още десетки в обратната посока. Мисля, че и доста хора тук могат да ме подкрепят. Личното ми мнение е, че КАТЕГОРИЧНО старите камиони поради ред причини харчат ПОВЕЧЕ. Да, има и отделни случай, пак казвам поради ред причини, когато стара машина харчи по-малко. Но за едно, само едно едничко сравнение, за да сме коректни трябва да сравняваме примерно.......една марка, две генерации модели с поне 10 години разлика, еднаква мощност, диф, кабини, ремърке товар и МАРШРУТ и т.н. Евентуално и един тип ( доколкото е възможно) шофьори. Тогава много ми е трудно да повярвам, че старият ще харчи по-малко. Да в някои случай както казах ако сравняваме "единични" случай може би, но като цяло не.
И най- вече , в темата за разхода съм написал доста неща снощи, така че......разхода си е мнооого дълга тема като цяло.  ;)
Поздрави  8)

И апропо - винаги съм се чудил на тези хора който карат сравнително нови, или чисто нови камиони, за по над 100хил.лв.......как ги карат БЕЗ каско. То струва малко над 1000лв., а камиона ти 100.....и ти караш с пълният риск...... Пълно безумие!
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: dimich87 - Сряда, 06 Февруари, 2013, 22:24:01
И каското какво ти покрива ако може да сме на чсно. Този пример дето дадох, новия камион е бил с каско, но на лизинг. И така всички вноски внесени са загубени и остатъка покрит от каското. Камиона е тотална щета и за нищо не става. Какво се прави в такава ситуация.
Мога да дам пример с лек автомобил фолцваген голф с 50% първоначална вноска и за остатъка лизинг. Искал е каското да е за стойността на колата, но са му отказали. Така каското се склучва за остатъка. След 2 месеца автомобила беше разпилян от един ненормалник. Тотална щета и каското покрива част от щетите. В крайна сметка освен че нищо не ставаше от колата, ами и около 3000лв трябваше да доплати собственика за удоволствието.
Друг пример с каско. На братовчед ми зафирата 2007 година произведена. Купена от него 2009. Направи и каско. По време на път се пропуква предното стукло. От каското го сменят в сервиза. След няколко месеца от камион хвръква камъче и спуква пак стъклото. Дават част от съмата и остатъка трябва да се доплати. Една вечер му счупват предното и страничното стъкло. За предното са заявили че не могат да поемат повече щетата. В крайна сметка щетите покрити са по-малко от платената сума. На следващата година искат за каското по-висока цена поради изплащане на доста щети за предната година. Това коректно ли е? Каското се опитват да ни съберат парите, а като стане време за плащане се скатават.
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: Hino - Сряда, 06 Февруари, 2013, 23:27:20

Здравей, това което посочваш като примери за коли се случва. Между другото в почти цяла Европа е същото що е отнася до настъпване на повторно събитие и плащане на по висока следваща полица. Без значение виновен ли си или не. Но там всичко се прави поради други причини. Като цяло не е точен примера , особенно с колите. НЕ казвам, че не се случва ежедневно, но когато хората се оставят да бъдат шантажирани от фирмите е така.
Относно каското, всичко, ама ВСИЧКО зависи от застрахователният агент. Аз НИКОГА съм нямал проблеми защото съм имал насреща ЧОВЕК ( жена де  ;D). Знам ( знаех допреди няколко години де) буквално всяка точка от полицата. И въпреки всичко, при проблем ( от всякакво естество) до месец парите са ми били в сметката. Това е положението.
Това, че болшинството от агентите играят по свирката на застрахователните компании е проблема. Ако си решен да си отстояваш позициите и си НАЯСНО......наемаш си адвокат и ....гледаш сеир :-))). 
Сега, много е важно да се прави каското в доказаните компании. Направи я при някой мутренска компания и после се чуди защо не плащали. Еми няма да плащат....манталитет.....мутренски. "Ако мине номера".
А и особенно когато става дума за сравнително нов камион ОЩЕ ПОВЕЧЕ НА ЛИЗИНГ, просто няма как да стане да не ми платят. Сега, ако реалната му стойност е примерно 40евро, а аз съм го застраховал ( за да спестя 200-300 лева) на минимума .....което е горе долу на 50% от реалната му стойност и/или това е сумата която ОСТАВА да се дължи към лизинга......това вече си е изцяло МОЙ проблем.
Естествено не е възможен вариант, да си купил камион за 65 евро, да плащаш лизинг 3 години и на 4-тата, да стане нещо.....тотална щета и после да си искаш 65-те хиляди евро. Можеш да претендираш и те са длъжни да ти платят РЕАЛНАТА към момента на постъпване на застрахвателното събитие стойност. Това е положението.
Изключение може да има когато наример шофьора е направил нещо ( катастрофа промерно) и се ДОКАЖЕ, че е употребил алкохол. Или като цяло, че не е имал право да кара ( примерно, невалидни категорий, магнит на тахографа или просрочие на дигитала и т.н.). Също и ако например е без валиден преглед... примерно. При такива неща, или при ДОКАЗВАНЕ на УМИШЛЕНА вина, естествено, че застрахователя няма да плати. Но при реално събитие.......е ДЛЪЖЕН.
Има и друго, ако го застраховаш на 50, очаквай не повече от 35 ( 70% от застрахователната сума). Това при тотал. А ако до момента са ти изплащали нещо по каското ......и по малко.
;)
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: admin - Сряда, 06 Февруари, 2013, 23:36:45
Цитат на: Hino - Сряда, 06 Февруари, 2013, 23:27:20
Изключение може да има когато наример шофьора е направил нещо ( катастрофа промерно) и се ДОКАЖЕ, че е употребил алкохол. Или като цяло, че не е имал право да кара ( примерно, невалидни категорий, магнит на тахографа или просрочие на дигитала и т.н.). Също и ако например е без валиден преглед... примерно. При такива неща, или при ДОКАЗВАНЕ на УМИШЛЕНА вина, естествено, че застрахователя няма да плати. Но при реално събитие.......е ДЛЪЖЕН.

И като стана въпрос за шофьори, които са употребили алкохол и в последствие са предизвикали ПТП, как стоят нещата след като застрахователната компания откаже съвсем правомерно да изплати щета?
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: SEMPER - Сряда, 06 Февруари, 2013, 23:40:19
 
Цитат на: dimich87 - Сряда, 06 Февруари, 2013, 22:24:01
И каското какво ти покрива ако може да сме на чсно. Този пример дето дадох, новия камион е бил с каско, но на лизинг. И така всички вноски внесени са загубени и остатъка покрит от каското. Камиона е тотална щета и за нищо не става. Какво се прави в такава ситуация.




Пие се една студена вода, Димич

И само  защото на чорбаджи му е толкоз акъла.


Щото той работи единствено за банката, ако се съмняваш виж сметките на човека - относително точни са. Според простата сметка, евентулно за патрона могат останат 2-3-4-5-6-7 стинки на километър, ма той от тях пък обикновено си покрива лизинга на Q-5ицата или X-5ицата

Понеже е много умен чорбаджи докато трае лизинга банката му взима  кажи речи всичко, а той се надява да почне да печели кога изплати камиона. Само че е толкоз умен, чен е се святка, че на това вече му се вика амортизационни, а не печалба.

Отделно де застахователите у нас са по големи хиени и от банките, и авантаж не пущат лесно - и да, не е коректно, ама като ни е толкова акъла кой искаш те предпази.


И аз имам познат изгорял точо по същия начин . на третата година камиона с стоката  малко краднат, застраховката покрива всичко, а той остава с славата  че е работил 3 години с една машина за банката. Ама кой му е крив, че е чок тарикат и вози на 0,95-1 евро, а не на 1,20 за да му остават пароци и за него.



Даже не си мисли че чорбаджи печели на твой гръб,когато ти реже от пароците.

С твоите пари той избива собствената си некадърност и загубите от неадекватно управление на товарите си и изобщо на автопарка си.






Админе , много е проста аритметиката -  застрахователя, който  е поел гражданската на невинния почва да гони шоферо до дупка.

Фирмата , която е наела пияндето също има право да почне да го гони в  съда за щетите де и е нанесал.

Почти 99% съм убеден че Гаранционниот фонд не поема алкашки изпълнения...
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: Hino - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 00:28:12

Админ, логичното е шофьора да бъде съден. Веднъж ще си поеме заслуженото по линия на държавата "от-до". След това понеже застрахователя НЯМА да плати и стотинка на собственика след като шофьора им е пил, самият собственик трябва да съди шофьора. А ако по някаква причина застрахователя плати нещо ( вероятността клони към 1%), то след това ТЯ ще съди шофьора.
Общо взето е така. А и личното ми мнение е, че така и трябва да бъде. Пиенето по почивките, зад волана НЕ. Естествено това не важи за кафетата :-)).

За написаното от Семпер съм на 100% съгласен. От умственият капацитет на по голямата част (естествено не всички) от "управителите", през "отчисленията" за амортизация, до лизинга на така обичаният от всички маркетингов БОКЛУК наречен Х5, примерно :-).  А и винаги съм казвал едно мое мнение - че както шофьорите изкарват курсове за да управляват композиция, както изкарват стаж, както минава и време за да се доказват и учат, така и подобна процедура трябва да има за "шефовете". Неможе технически неграмотен, нямаш никаква представа от транспортен бизнес индивид да реши да става "превозвач". Да си купи някоя готова фирма, да вземе "някакви" композиции и да почне да печели милионите, защото ...."при тировете се изкарват здрави пари".
Най-лошото е, че на такива смешници съм продал не един и два камиона преди години ( не толкова отдавна). И още по-лошото е, че след като им обяснявам "от-до" кой точно влекач от предлаганите е подходящ за еди какво си, какви са силните и слабите му страни, какви са точните му спецификаций и т.н., .....отговора е в 90% от случайте един и същ --> "абе момче, не ме интересува, кажи ми пак сега за цената.....какво още можем да направим" !!! Да не говорим, че в 95% от случайте резонната фраза като допълнение е "добре, но ще ми намериш още един комплект втора ръка гуми.....ей там виждам едни".....и след като им обяснявам, че "тея ей там" са 15-20% остатъчен грайфер и не стават за нищо те редовно "идеални са, пренарязваме ги и газ, с това ще карат". Простоооо....
А ние тук коментраме точни разчети, поддръжка, амортизация, остатъчна стойност, заплати......КАСКО.......
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: American - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 02:50:20
От къде идва разликата в лихвения процент, и защо не приемеш че таралясниците са изплатени одавна на банката, и тогава отново да теглиш чертата ?
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: Hino - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 03:08:32

:-), Разликата в лихвеният процент идва от действителността в БГ. А и не само. Разбира се може да има разлики, но считам, че това са реалните условия който се предлагат. Поне масовите. Може и по-нагоре, може и по-надолу, но горе долу е това.
А няма как да приема, че таралясниците са изплатени отдавна на банката, понеже темата е друга. В смисъл, че имам предвид горе-долу реално ценообразуване на база моментната действителност , но и най-вече ако СЕГА се закупуват тези три различни композиций. Да се види как стоят нещата ОТТАМ насетне  ;).
Разбира се, че ако при визираният от мен Вариант 1 , композицията е закупена преди 10-13 години и досега е била при един и същ собственик, и той примерно се е грижил перфектно за нея и т.н. , и т.н. всичко би било коренно различно. Но не това е темата по която съм си направил труда да пиша.
Може и да имам грешки ( сигурно), но горе долу считам, че дава реална представа за някой неща, а и за насоки за размисъл относно стари ( добри/лоши) композиции и заплащане.....     Иначе ако не съм се изразил правилно, наистина моля да бъда извинен.....

Поздрави  ;)
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: rider777 - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 08:33:33
2 страници изписани с ненужни приказки и на най-големият тъпак му е ясно, че от Транспорт се печели, иначе нямаше да го има. Та моето питане е такова,,, как мога да прескоча посредниците примерно BAS Truck в закупуването на камион втора ръка, след като си в бизнеса можеш да дадеш някаква насока за търсене. Ето този камион http://www.bastrucks.com/search/vehicle.php?id=47325&cat=7&Merk=MAN&ConfiguratieID=105&bouwjaar_min=0000&bouwjaar_max=9999  на който искат в обявата 24 200€ като им се обадих по телефона и попитах мога ли да го взема за 20 000€  те ми казаха да идвам направо с парите, което ме навежда на мисълта, че те не са го взели за повече от 17 -18 000€, та една полезна информация ако споделиш в сайта ще ти бъдем благодарни поне няколко Човека и ако си от София можем да седнем някъде на каса бира и пържени картофки ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,  ;)
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: admin - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 08:36:30
Опасявам се, че точно тази тема никак не е "две страници ненужни приказки", но след като за теб е така, спокойно би могъл да я прескочиш и да зачетеш друга по-интересна тема. Естествено, че от транспорт се печели, но не това е основната идея на темата.
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: rider777 - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 08:58:27
Прескачам я,,,,,,,,,,
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: Hino - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 13:40:34

Rider777, моите уважения към теб наистина, но ако темата е две страници ненужни обяснения, значи по скоро аз не съм написал нещата правилно. И/или съм останал неразбран какво точно искам да кажа. Както и да е.
Админ мерси ;)

За БАС и употребяваните камиони. Аз тема щях да пусна, за да бъда полезен, но като гледам тук и особенно в темата за разхода на гориво какъв интерес има, счетох че е безмислено. Или е прекалено дълго и на никои не му се чете.

Райдър, специално на конкретният ти въпрос ще отговря с удоволствие. Те по телефона са ти казали "идвай", защото това им е коронната практика. И на БАС и на Клаин, камо ли на Де Гроот. Като дойдеш, най-често се оказва, че си говорил "с колегата", че "има огромен интерес към точно този влекач", "че чакаме трима поляци утре, но те не са го капарирали, така, че може да измислим нещо" и т.н. ЗАПОМНИ от мен едно нещо. Холандците са НАЙ-ГОЛЕМИТЕ МОШШЕННИЦИ след чистите еврей ( защото всъщност холандците имат евреиска жилка също).
Мога да говоря много както за пазара в Бенелюкс ( където съм "практикувал", но за себе си), но подозирам, че ще стане много дълго и няма да е интересно, с оглед колко хора пишат по тази тема....
За камионите от БЕНЕЛЮКС и в частност Холандия, моето мнение е, че точно оттам можеш да вземеш най-доброто на което можеш да се надяваш. Какво имам предвид? АКО Е КАРАН САМО вътрешно, камиона ще е перфектен. Поддръжката е на отлично ниво. Много малко известен ФАКТ е, че официалната скорост по холандското законодателство при теглене на ремърке ( БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ какво) е 70км/ч ( словом СЕДЕМДЕСЕТ КИЛОМЕТРА В ЧАС). Друг е въпроса, че няма да те спре ченге ако караш с до 80-85. Но средно си карат с около 80. Средно казвам. Знаеш значението на това. Второ - нямат ГРАМ баир. Равно е като тепсия. Няма да коментирам сериозността на този факт. Прибавяме поддръжката и факта, че ако го е карал задоволеният холандски шофьор, просто няма какво повече да искаш.
Друго - 95% от камионите при БАС и Клаин НЕ СА ХОЛАНДСКИ. Тези който са холандски си личат по номерата ( само на тях не свалят табелите). И ако са холандски гледай прегледа дали е валиден ( казва се АПК) и докога. Най-перфектният камион е такъв. Само, че с малката разлика, че от 100 оферти ЕДИН само е такъв. И цената определено е поне, ама ПОНЕ казвам 5+ вечноумрели европейски президента  ;D ;).
Още - освен, че камионите предлагани от тях са 90% чужд внос, трябва да се има на предвид ФАКТА, че болшинството от тях идват при БАС и Клаин С НЯКАКЪВ ПРОБЛЕМ. Виж им само халетата. Разходи се ( няма да те пуснат вътре за нищо на света, недей да пробваш ;D), но това което ще има следващият месец в сайтовете им, в момента е в сервизните им халета. И не за "освежаване" и мивка :-)).
Хубавото на това е, че поне в повечето случай си вършат добре работата и на типичен боклук по трудно би попаднал.
Методологията им на купуване е следната. Имат контакти с десетки хиляди компаний ( не е грешка - хиляди са) и изкупуват всичко що им е изгодно. Особенно веднага излезли от лизинг. Плащат веднага и проблеми няма. Такива оферти на цели паркове еднотипни машини имат редовно. Това е добър вариант да закупиш, особенно ако са от немска фирма. Има обаче и много единичини оферти дошли от  испански, полски, дори и румънски произходи. Така че...
Организацията им е много добра и за тях работят поне по 30 "изкупни дилъри". Не е малко.
Най-добрият вариант е както казах да си купиш камион от Бенелюкс или в частност точно Холандия. Но от ЧАСТНИК или ДИРЕКТНО от фирма. Логично за 99% от клиените това е невъзможно. Аз обаче го правих. Въпрос на контакти и "можене". Имах между 3 и 10 налични ( освен леките коли) + възможност за развеждане на клиента по различни фирми ( с който имам контакти) и избиране между десетки други ХУБАВИ, ИСТИНСКИ камиони ( не само влекачи). Друг е въпроса, че българският клиент все още живее 20 години назад и си мисли че може да се сваля цената наполовина.......( що срам съм брал с такива, що нерви...не е истина).

Питаш ме за това как може да се "прескочи" БАС. Еми много просто. Аз редовно го правих. Просто не ме бърка да обикалям като луд ежедневно, да създавам контакти и да платя малко повече за истински холандски камиони и след това респективно да го продам малко по евтино.
За конкретният Манчони ще ти кажа моето мнение. Първо, това ТЕ за колко го купуват няма абсолютно НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ. Това им е работата. Те или аз няма значение, могат правят го. Както и те ( или аз преди) никога няма да те попитат, .....( ти ако си си сам шеф) как така изкара оня месец 5000Е от хубави товари и навло, така и това те какво печелят ( или губят) няма значение. Въпроса е да има коректност.

За Ман-а - първо: виж му годината края на 2008, за да го продават сега, значи е излязал от лизинг 10.2012. Незнам от кога стой при БАС и дали му е правено нещо. Километрите му изглеждат реални. Най-вероятно е немски внос. Което е добре. Мега е, което е важно уточнение. РЪЧКА е, а това е по-скоро МИНУС. Все по малко клиенти искат ръчки. Прецени си километража му. Не че е много , напротив нормален е, но имай на предвид, че точно след границата "излизане от 1-ви лизинг", което е между 500 и 800хил.км., най-често има скорошна инвестиция. Я съединител, я датчици, клапанчета, ЕЛЕКТРОНИКА ( особенно на последните модели), я катализаторите, я спирачки ( всички), я нещо друго. Това не са малко пари. Точно и затова хората си ги карат или от чисто нови до ТОЧНО ТОЗИ МОМЕНТ, или ОТ този момент нататък, сменят всичко необходимо "от-до" и си карат нови 500+ хил.км., сравнително безпроблемно. Имай ги тези неща на предвид. Не са маловажни.
Друго за тази оферта - гумите му са горе-долу....."стават". До края на лятото може и да те изкарат, евентуално. 3+ евро отдели и за това. Виж му ТЕГЛОТО - 8 тона не е никак малко. Може и да не те бърка, но все пак е много. Мотора предполагам знаеш - 10-ка е 440 коня. В болшинството от случайте е прекрасен вариант. А като е и ръчка може и да понавървява, въпреки, че това не му е от силните страни. Ако си внимателен и опитен ( нещо което не се съмнявам), предпоставката да имаш перфектен разход е налице. Моето мнение обаче е, че най-добрият мотор на Ман е 12-ката, а тя е от 480 коня. Разликата в много отношения е огромна. И не се чуди защо има много оферти за малкия, но не и за големия мотор. Не е случайно :-)). Още повече и цената.

За това кой как прескача и колко "изкарват", както казах това си е тяхна работа. Сега ще ти кажа нещо. Знам защо ме питаш. Искаш да знаеш за колко го купуват и евентуално да им "изкараш душата" с "оферта". Нормално е. Всеки клиент го иска. Само, че има едно НО. Тези хора си работят от 100 години и си имат граница. Такава огромна фирма НЕ РАБОТИ НА 10% горница. Няма как да стане. от 24 обявен, ако въобще ти го дадат за 20, смятай надолу ПОНЕ 20%. Ако им е "на 15" нето на тях, това незначи, че ще ти го продадат на теб ( още повече , че си непознат) за 16........за да "изкарат хиляда евро". Това няма как да стане. Или ако стане, значи нещо с машината не е наред. Всичко си има граници просто.

Един съвет. Разгледай офертите на Клаин. По принцип винаги са по-скъпи от тези на БАС, но поне можеш лесно да се ориентираш за конкретното състояние на машината. От миналата година ги сертифицираха по ТЮВ Норд и дават реална оценка по доста параметри на конкретната машина. Може да ти е от полза.

Ако имаш някакви други въпроси с радост ще ти отговоря. Това което написах до момента е под 10% от общата информация така че.......наискам да ставам досаден.
Бих се радвал ако съм помогнал, поне с малко. И не, не съм от София, а и не пия като цяло ( дори и бира ;D) но благодаря за предложението. Някой път може и да се засечем някъде и ще ми е приятно да си поговорим. Успех ;)!
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: rider777 - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 19:11:43
Благодаря ти за изчерпателният отговор брат, абсолютно си прав за еврейската жилка при Оландците  ;) МАН ми харесва като марка, но точно тази мега няма да е моят камион със сигурност,,, по цял ден минавам покрай буквално стотици сервизи във Франция където продават що годе читави камиони ама още не съм се решил да скачам в тигана,,,трябва да намеря нещо наистина без пари за да го взема,,,, сигурно и в мен тече еврейска кръв   ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D  И аз не пия ама по едно бире в месеца не разваля картинката,,, ще ми бъде драго ако някой ден се срещнем да поприказваме,,, Успех брат
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: Hino - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 21:42:55
Цитат на: rider777 - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 19:11:43
трябва да намеря нещо наистина без пари за да го взема,,,, сигурно и в мен тече еврейска кръв   ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D  

Надявам се това не беше сарказъм ::)  ;).
Иначе се радвам ако съм бил полезен поне малко. А за "оландците" ( и във Франция май ги изговаряха като в Италия, без "х" нали?) ....те са просто без коментар . Като им видиш имената на градовете - Хуйзен, Путен, Вагенинген, Хуй и т.н.., а и като чуеш как е "добър ден", а именно "хуй ми дах".....ти става ясно за доста неща. Отделно от темата пък, нагоре, след Цволе 90% от мъжете ( особенно по старите) немогат да си напишат името. Всичко това въобще не е бъзик, а реален факт!!!
Поздрави  ;)
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: admin - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 22:42:26
Цитат на: Hino - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 21:42:55
Надявам се това не беше сарказъм ::)  ;).
Иначе се радвам ако съм бил полезен поне малко. А за "оландците" ( и във Франция май ги изговаряха като в Италия, без "х" нали?) ....те са просто без коментар . Като им видиш имената на градовете - Хуйзен, Путен, Вагенинген, Хуй и т.н.., а и като чуеш как е "добър ден", а именно "хуй ми дах".....ти става ясно за доста неща. Отделно от темата пък, нагоре, след Цволе 90% от мъжете ( особенно по старите) немогат да си напишат името. Всичко това въобще не е бъзик, а реален факт!!!
Поздрави  ;)

Малко встрани от темата, но лично за мен Холандия е една изключително добре уредена държава. Едва ли някога ще достигнем и половината на това, което са постигнали. А като имаме предвид и борбата им с морето, трябва да отдадем почит на тези хора. И за протокола само да отбележа, че град Huy е в Белгия.
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: Hino - Четвъртък, 07 Февруари, 2013, 23:21:07
 :-) Град Хуй има и в Белгия и в Холандия. Както и градовете Бюрен и Вюрен и Дюрен , както в Холандия, така и в Германия. А иначе за имената.....аз дадох просто някой примери за развеселяване. Защото само и единствено в Холандия има толкова "деликатни" за нас имена и изрази. А иначе например знаете предполагам за Чур в Швейцария и Ебалник някъде в Полша май ;D.

А за това колко са уредени - спор няма. Особенно на външен вид. Няма по уредена страна, и това не го казвам като сърказъм, напротив факт си е. Влез им в къщите обаче и гледай какво става. То ред, то дисциплина, то подреждане, простооооо..... Пълна трагедия са. Селски катун в БГ е по-добре. И това го казвам от опит. При това в 98 от 100 случая. И си стоя зад думите.
Друго, те са уредени ( както всички еврей) благодарение на чуждото нещастие. Лъжи, манипулации, беогледно крадене и гледане единствено и само на техният интерес ( в което според мен няма нищо лошо, стига да е в поне малко морални граници). Векове наред "пълна програма". НЕ забравяйте и Африка. Векове са я източвали. Точно холандците. При това абсолютно нагло, безогледно и без никаква мярка. Разделяй, убивай и владей. Хич да не ми се изкарват много "морални". Питай някои холандец по темата и гледай малко реакция!!! Между другото най-големият склад на скъпоценни камъни в Европа е в Хага ( знам една много интересна случка по темата, но ще я споделя, ако на някой му се чете :D). Откъде и по какъв начин са придобити според вас? Отделно дрогата ( масова навсякъде), проституцията......въобще страшни ценности си имат. Всичко се прави за пари, всичко. И майка си ще продадат за едно евро повече ( всеизвестен факт е, че холандеца му е много по хубаво да те преметне за 50 евро, отколкото за 5000Е)!
И за последно, някой знае ли защо са номер едно по раждане на ...."уроди" и инвалиди в целият Европейски съюз ??

Айде пак се отплеснах.... ;D ;)





Райдър забравих да ти напиша нещо или по-скоро да ти дам един съвет. Ако ходиш в БАС, или в Холандия въобще, си вземи дъждобран. И не понеже там вали абсолютно всеки божи ден, а понеже когато холандец говори с теб...... плюе зверски. Въобще не се бъзикам. На до два метра хвърчи.....внимавай  ;D ;)!
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: rider777 - Петък, 08 Февруари, 2013, 03:55:44
От 90та година съм почти всеки месец в Холандия,,, имам и 3 години работа там та са ми ясни като бял ден, преди 2 години се разхождаме с жена ми в Монако и на пристанището попадаме на сборище от яхти на холандски евреи, всички регистрирани в Йоханесбург, поразпитах и се оказа, че всички са собственици на диамантени мини в ЮАР ,,,,, баси сиромасите,,, такива яхти не бях виждал накуп никога.
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: Hino - Петък, 08 Февруари, 2013, 16:12:37
Цитат на: rider777 - Петък, 08 Февруари, 2013, 03:55:44
От 90та година съм почти всеки месец в Холандия,,, имам и 3 години работа там та са ми ясни като бял ден, преди 2 години се разхождаме с жена ми в Монако и на пристанището попадаме на сборище от яхти на холандски евреи, всички регистрирани в Йоханесбург, поразпитах и се оказа, че всички са собственици на диамантени мини в ЮАР ,,,,, баси сиромасите,,, такива яхти не бях виждал накуп никога.

ИМЕННО за това говоря  :D ;). А ако седнеш и ги питаш какво е мнението им за дискриминацията и за експлоатирането на хората.....всички до един стават много милички и едва ли не ще се разплачат от умиление  >:(. Нещастниците. Да не говорим, че болшинството от тях членуват в някоя от десетките "фондации"......
Както и да е явно много добре знаеш за какво става въпрос. За тях важи определението - "по къщите ще ги познаете". Или с други думи - отвън абсолютно перфектни, отвътре и като същност.....абсолютни лицемери и мошенници....

Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: Hino - Петък, 08 Февруари, 2013, 23:05:45

rider777, не че ми е работа, но като каза че евентуално имаш интерес за покупка на камион днес ей така случайно разглеждах някои оферти и се сетих за теб. Незнам защо държиш за Евро 5, след като, ако съм останал с правилни впечатления, не пътуваш предимно по маршрути където е оправдано да инвестираш 10+ еврака за нещо различно от Евро 3. Сега незнам какво ти е мнението за Скания, но да ти пусна "мухата" за някои неща

1- 100% холандец ( а и от 1-ви собственик "уж де"). 2001-ва Евро 3-ка . Малкият осмак и 460 коня. По принцип моето мнение е, че не е оптималният осемцилиндров мотор на Скания, но пък е доста "арен"  ;D. Цена 15......минус минимум 10% нормална търговска отстъпка = 13500Е.
Прикачените снимки са на тази оферта.

2- същата цена, по-нов две години, немец, стандартен ОБАЧЕ ИСТИНСКИЯТ мотор. Лично мое мнение е, че това е най-добрият мотор на последното десетилетие, във ВСЯКО едно отношение. Отделно ако са го направили Евро 4 офертата е прекрасна.   --> http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/scania-164l-la4x2na-580-topline-euro-4-kehl-neum%C3%BChl-karlsruhe-basel/173177722.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=6&scopeId=STT&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=22200&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=409&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=SemiTrailerTruck&segment=Truck&negativeFeatures=EXPORT&grossPrice=false

3- същата прекрасна модификация, но 2005-та. По скъп , но мисля има защо --> http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/scania-top-line-164l-v8-580-lahr-schwarzwald/174300093.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=6&scopeId=STT&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=22200&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=409&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=SemiTrailerTruck&segment=Truck&negativeFeatures=EXPORT&grossPrice=false

4- мисля, че отличен Евро 5 - класика на разумна цена. Отделно е холандски с ВАЛИДЕН до септември 2013 преглед ( изключително важен факт) --> http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/scania-r-420-retarder-e5-werkendam/174237912.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=29&scopeId=STT&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=22200&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&vehicleCategory=SemiTrailerTruck&segment=Truck&negativeFeatures=EXPORT&emissionClass=EURO5&grossPrice=false

А сега да се върнем отново на темата. Беше ми интересно днес и си направих труда да сметна ( доколкото ми е възможно) КАКВИ СА ОРИЕНТИРОВЪЧНО РАЗХОДИТЕ НА НЕМСКА ФИРМА при закупуването на нова композиция. За отправна точка съм взел някой ОСРЕДНЕНИ ( финалните осреднени) резултати и данни от небезизвестният немски тест 1000 точки. Направил съм и някой логични поправки в данните, понеже искам да е коректно и равно на моята терминология която използвах в началото на моята тема. А именно 12000км средно месечен пробег например. Разликата която съм оставил непроменена е 4 години лизинг ( от теста 1000 точки) и респективно базираните на тази база последващи разходи. Това с което също съм се съобразил на база публикуваните данни от този тест е, че се взима за база среден разход от 35/100 (много ли е или малко е съвсем друга тема, оставил съм го 35). Променил съм цената на нафтата за да е еквивалентна на тази от моите сметки в началото. Сега , това че почти всички си зареждат с отстъпка и че после им връщат ддс е друга тема. Но умишлено оставям малко по-високата стойност, понеже тези резултати могат да бъдат валидни и след време....когато нафтата стане над 1,5 ( нещо което всички знаем, че ще стане рано или късно).
Понеже нямам точна и изчерпателна представа за фирмените разходи на немска фирма, както и за данъците и застраховките, то тези стойности ВЪОБЩЕ НЕ СЪМ ГИ СЛАГАЛ!!! Така че трябва да се има на предвид, че крайната им сметка би била по-голяма.
И така:

- Лизинг - 1375е + 325е ( за ремъркето, груба стойност) = 1700е
- Техническа поддръжка ( обслужване и сервиз, но без данъци и застраховки) -335+125=460е
- Гориво - база 12.000км и 35/100 по 1,5е/л. - 6300е
- Пътни такси ( базирани на 85% магистрали и 15,5 ец/км) - 1581е
- Заплата - най най груба база съм сметнал 3000Е(тук "от-до" фактора може да е много голям, но съм счел, че 3Е е някакъв нетен ориентир) - 3000е

- Тотал 13041Е :12000км = 1,09Е

.... оттук обаче трябва да се добавя за издръжка на фирмата ( стойност коренно различна от тази за БГ фирма, + да се добавят стойностите за данъци, застраховки и други такси по композицията). Нямам реална и коректна представа колко би бил този разход, но все си мисля, че с него нетният тотал на себестойност ще надхвърли 1,15Е/км .......

  ;)


Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: rider777 - Събота, 09 Февруари, 2013, 00:14:25
Брат, кефиш ме,,, с радост искам да се видим па тогава насила ще те накарам да заобичаш бирата,, ;D ;D ;D ;D ;D ;D  Тези предложения си ги бива, но ми се налага да се вкарам в едни 20€ за стартиране на бизнеса, който все отлагам от година и кусур насам,,, е сега си мислех, че като се прибера в края на месеца и ще тръгна да си купувам камион ама щерката абитуриентка,,, една камара други грижи на главата ми та момента с камиона сигурно пак ще се отложи, а работата, която съм си намерил във фирмата в която работя изисква Евро 4 или 5, постоянно минаване на Фрежус и Монт Бланк и изобщо 4 или 5 е по-добре от 3, въпреки, че тройки се намират много читави за много под 10€ ама шефа ми няма да ме вземе с такава,,,иначе нафтата в нашата фирма ни я дава на 1,05€,  което за момента мисля, че е перфектно ;) Пиша неадекватно ама това е, че досега съм редил евро палети на ръка като луд,,,,трябва да се яде нещо  ;) Поздрави от Сейнт Елой лес Минес ,,, под Монтлучон,,, вали яко сняг, дано сутринта не се събудя затрупан,,, весела вечер на всички и умната  ;)
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: SEMPER - Събота, 09 Февруари, 2013, 01:39:34
Баце, знам че е кофти да нося лошата новина  ;D ;D

Хвърлих един поглед на прогнозата , където си в момента и в събота и в неделя не се очаква спиране на валежа от СНЯГ
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: Hino - Събота, 09 Февруари, 2013, 01:52:19
Цитат на: rider777 - Събота, 09 Февруари, 2013, 00:14:25
Брат, кефиш ме,,, с радост искам да се видим па тогава насила ще те накарам да заобичаш бирата,, ;D ;D ;D ;D ;D ;D  Тези предложения си ги бива, но ми се налага да се вкарам в едни 20€ за стартиране на бизнеса, който все отлагам от година и кусур насам,,, е сега си мислех, че като се прибера в края на месеца и ще тръгна да си купувам камион ама щерката абитуриентка,,, една камара други грижи на главата ми та момента с камиона сигурно пак ще се отложи, а работата, която съм си намерил във фирмата в която работя изисква Евро 4 или 5, постоянно минаване на Фрежус и Монт Бланк и изобщо 4 или 5 е по-добре от 3, въпреки, че тройки се намират много читави за много под 10€ ама шефа ми няма да ме вземе с такава,,,иначе нафтата в нашата фирма ни я дава на 1,05€,  което за момента мисля, че е перфектно ;) Пиша неадекватно ама това е, че досега съм редил евро палети на ръка като луд,,,,трябва да се яде нещо  ;) Поздрави от Сейнт Елой лес Минес ,,, под Монтлучон,,, вали яко сняг, дано сутринта не се събудя затрупан,,, весела вечер на всички и умната  ;)

Да ти кажа честно, от стоене пред компютъра и тотална липса на каквато и да е работа, напоследък съм забелявал, че корема ми има някакви съвсем леки наченки на "издуване", така че бира със сигурност няма да е. Виж едно малко вино може ;D ;).
За "кралиците", искам да ти кажа поне една причина с която съм убеден, че ще се съгласиш с мен. Това се отнася за "наточената" с прикачените снимки. А именно да накараш - немец, австриец, французин или холандец....да се загледат по машината ти и да цъкат с език - БЕЗЦЕННО!!!  ;D ;D ;).
Иначе за Фрежус незнам точно, но днеска си припонях цени и такси в цяла Европа и си смятах, ей така за спорта, и като голям привърженик на Италиано-Немската връзка....... "краткото" излизане след Инсбрук (Бренер-а) дава разлика между Е3 и Е5 ( не ЕЕВ) от 8Е ( 69е срещу 61е.......това денем разбира се). През Куфщаин разликата беше 11Е ( 95е срещу 84е). Също така си сметнах съвсем произволно един курс Бреша-Лаипциг ( 900км), при вариант Е3 но перфектно , срещу Е5 пак отлично .....и с тотала ми излезе себестойност 94 срещу 98 евроцента в полза на Е3. Да не говорим ако си с големия осмак  ;D ;D ;D !

Нафтата направо ти я подарява май  ;D. Ама за тази цена зареждаш 100% Люксембург нали? И той ти дава карта, прихваща ти на нетто и после си взима ддс-то. Нормална и коректна практика. Браво.
А за товаренето на палетите.....трябва да са ти платили допълнително нали? Защото това по принцип въобще не е твоя работа  :).
А времето се надявам да се оправи при теб. И между другото - със зимни гуми ли си ?
 Поздрави и някой ден може да се видим....някъде ;)
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: SEMPER - Събота, 09 Февруари, 2013, 02:58:36
Застраховките в Германия са доста сложни за разбиране

Две различни марки с абсолютно еднакви характеристики могат да имат разлика в застраховката два или три пъти. Гледат си някакви статистики ....


За един и същ камион също може да има два или три пъти ралкика в застраховката,Това зависи от застрахователната история на собственика.

Отделно зависи много и от типа на машината,къде се кара и още хиляди неща


Едиственото сигурно е, че от всяка застрахователна компания ще ти предложат едни и същи условия. Имат си обща база данни гадовете и е абсурд да ги прекараш


Отделно от застраховките,ако камиона не е в гаранция, си имат всякакви допълнителни защити дето струват пари, като асистанс например или КФЗ услуги

За някаква много средна база може да сложиш нещо от сорта на 5-6 000 евро за година
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: Hino - Събота, 09 Февруари, 2013, 03:40:49
Цитат на: SEMPER - Събота, 09 Февруари, 2013, 02:58:36
Застраховките в Германия са доста сложни за разбиране

Две различни марки с абсолютно еднакви характеристики могат да имат разлика в застраховката два или три пъти. Гледат си някакви статистики ....


За един и същ камион също може да има два или три пъти ралкика в застраховката,Това зависи от застрахователната история на собственика.

Отделно зависи много и от типа на машината,къде се кара и още хиляди неща


Едиственото сигурно е, че от всяка застрахователна компания ще ти предложат едни и същи условия. Имат си обща база данни гадовете и е абсурд да ги прекараш


Отделно от застраховките,ако камиона не е в гаранция, си имат всякакви допълнителни защити дето струват пари, като асистанс например или КФЗ услуги

За някаква много средна база може да сложиш нещо от сорта на 5-6 000 евро за година

Ясно, както в цяла Европа и с автомобилните застраховки. Много фактори и допълнителни упочнения. Иначе ако прибавим споделена от теб средна стойност значи.....моето предположение за 1,15 е почти правилно  :D ;)! Особенно за по-малки фирми.
Оттук нататък следва и евентуалната печалба, така че едни 20+ % със сигурност им е по-скъпо на немците....
Заглавие: Re:Размисли и "страсти" относно цените.....
Публикувано от: rider777 - Събота, 09 Февруари, 2013, 08:29:43
Евреина за когото бачкам дава нафтата на 1,05€ само ако е заредена от негова бензиностанция,, той има 3 във Франция отделно си дава карти Шел и си зареждаш навсякъде в Европа като той ти я калкулира дез данък накрая,,, дава и VIA карт за Италия,,,, абе готино е тук, че стартираш само с един камион и чифте пищови на кръста, не като в повечето фирми да ти трябват кинти за поне 2 месеца докато вземеш първите заработки ,,, снега е валял нощес ама няма и сантиметър, сега не вали,,,, дано така си остане, че имам да навъртя днес едни малко над 400 км.... весел и успешен уикенд на всички.