Форум на българските шофьори

Дискусии и проблеми => Общ раздел => Темата е започната от: ivopifeca - Петък, 08 Февруари, 2013, 16:45:33

Заглавие: Ретардер на мокро и сняг
Публикувано от: ivopifeca - Петък, 08 Февруари, 2013, 16:45:33
Ползвате ли ретардер на мокро и най-вече на сняг?Ако не,или да моля да разясните по подробно,как го правите и как не :)
Заглавие: Re:Ретардер на мокро и сняг
Публикувано от: loshdancho - Петък, 08 Февруари, 2013, 17:55:02
Зависи дали работи ABS/EBS, ESP ASR TC, TCS
Първо пробваш после си знаеш....
Заглавие: Re:Ретардер на мокро и сняг
Публикувано от: ahil_73 - Петък, 08 Февруари, 2013, 22:44:37
Редовно го ползвам че само на спирачки.. \ако ти работи АБС той го изключва при занасяне. Но все пак  първо умната пък после русата.. ;)
Заглавие: Re:Ретардер на мокро и сняг
Публикувано от: American - Събота, 09 Февруари, 2013, 03:46:15
В закона пише НЕ, да не се ползва при хлъзгаво.

Последствията са tractor jackknife, картинка  2
Заглавие: Re:Ретардер на мокро и сняг
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 09 Февруари, 2013, 08:03:11
Малиииииииии и на мокро що да не го ползвам ,толкова ли па държи пусти ретардер?

На снег ,ако е равно па така ма се се узяпвам да е у нормална степен не го браздим на макс,пък ако нещо не ме кефне го изключим и дръгело па си фане пъто.

На спускане и снег не го ползвам ,но ползвам спирачки .

На състезание за млад шофер па го сецам,ма съм последен.


Тва у случайте кога се лигавим иначе ретардери и прочее ич не ги ползвам даже у сред лето,оти си маам или с акъл или ако е без акъл(се надам на късмето)
Интересно е,че до са се съм успевал некво да се запрем .

И тва не се дължи ни на ретардери ни на ABS и прочее глезотии ,а на факта,че се силим толкова колкото ако видим зор,че си запрем.


А ти оти питаш ползваме ли ретардер,питам шото как си го писал значи не си ползвал или ако си ползвал те е лъзнало,бе с други думи кат мен си мааш май ми се чини.
Заглавие: Re:Ретардер на мокро и сняг
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 09 Февруари, 2013, 12:28:26
Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 09 Февруари, 2013, 08:03:11
Малиииииииии и на мокро що да не го ползвам ,толкова ли па държи пусти ретардер?

На снег ,ако е равно па така ма се се узяпвам да е у нормална степен не го браздим на макс,пък ако нещо не ме кефне го изключим и дръгело па си фане пъто.

На спускане и снег не го ползвам ,но ползвам спирачки .

На състезание за млад шофер па го сецам,ма съм последен.


Тва у случайте кога се лигавим иначе ретардери и прочее ич не ги ползвам даже у сред лето,оти си маам или с акъл или ако е без акъл(се надам на късмето)
Интересно е,че до са се съм успевал некво да се запрем .

И тва не се дължи ни на ретардери ни на ABS и прочее глезотии ,а на факта,че се силим толкова колкото ако видим зор,че си запрем.


А ти оти питаш ползваме ли ретардер,питам шото как си го писал значи не си ползвал или ако си ползвал те е лъзнало,бе с други думи кат мен си мааш май ми се чини.
Попитах, просто исках всеки да си изкаже мнението за ползването му,а и как го ползва,кога.По принцип е казано да не се ползва на мокро и сняг,аз лично си го ползвам,като преди да го включа,отбивам скоростта със спирачка и тогава го бождам,а не да намалявам с него,поне засега не ме е поднасял.Но нека всеки да си изкаже мнението и тва,как го ползва и дали го ползва :)
Заглавие: Re:Ретардер на мокро и сняг
Публикувано от: loshdancho - Събота, 09 Февруари, 2013, 16:25:15
Зависи как си натоварен и къде е центъра на тежестта, зависи със какви гуми си и какво е от долу, зависи  дали очакваш да те подхлъзне или си дърпаш и заспиваш, наклона също е важен... при голям наклон ако го дръпнеш до степен да те задържа се очаква неочакваното.
Много неща има от които зависи....
Аз си го дърпам на 1-2степан и си дебна оборотите на мотора... ако изведнъж намалеят....газ до дупка и след това спирачка.
Разбира се това 1-2 степен е относително... Мерцедес има с Три степени ,Ман с Шест степени.... Та става дума, че го ползвам на 20-25 процента.
Важно е да се знае  дали моторната задейства заедно с ретардера.
Ако е така,  влияние оказва и предавката на която се движа...
На 6-та скорост с ретардер на 20% и моторна на 100%  ще е много голямо  задържането от примерно на 8-ма скорост с ретзрдер на 20 процента и моторна на 100%.
Всичко си е според камиона и шофьора.
Всеки сам си носи отговорност.
Като не можеш да овладееш поднесъл камион по-добре не прави рискове.
Затова в началото казах: Пробваш и преценяваш дали или!


П.С. Забравих... В завой в никакъв случай на моторна  или ретардер!
Трябва да си луд тъп или неграмотен за да правиш опит да намалиш с ретардер или моторна в завой!
Заглавие: Re:Ретардер на мокро и сняг
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 09 Февруари, 2013, 16:56:56
Цитат на: ivopifeca - Събота, 09 Февруари, 2013, 12:28:26
Попитах, просто исках всеки да си изкаже мнението за ползването му,а и как го ползва,кога.По принцип е казано да не се ползва на мокро и сняг,аз лично си го ползвам,като преди да го включа,отбивам скоростта със спирачка и тогава го бождам,а не да намалявам с него,поне засега не ме е поднасял.Но нека всеки да си изкаже мнението и тва,как го ползва и дали го ползва :)
Бе начи да ти каем не го ползваш баш кат мен оти скивам спирачки джасаш след туй го бодеш,а до са се ме лизгал баш кога го боднем и го остаим си намаля са язека си го обяснявам по мой си начин и спецовете тук че каат че нема нищо общо с истината ма да си мъцнем,начи изсилил съм се бодем го на кво беше 25% (1-ва степен за Скания) и он се опитва да задържа или тъй като го ползвам предимно у равно,направо си почва да ме сопирга полекинко,арно ама понеже съм се силнал у началото спирачнио му ефект е некак си по-малък(тука спецовете,че каат ,че не е така ) и колко по -намалявам толкова по-почва да сбира душа у спирачнио ефект и да се опитва да лъзне търкалата.

Подобно е чувството и ако от 6 бърза(примерно на Волво) и движение към 1400-1500об/мин му треснеш 5 бавна с резко отпускане на амбреажо ,макарче там веднага се опитва да лъзне и имаш шанс некъв в първите 5-6 секунди след като те е лизнало да зафане,ма не е сигура.
Ретардер до са не ме лъзгал у първите 5-10 секунди след като съм го намлатил се е след това.

Рендето има бая скорости от ти е тоз ретардер си праиш експерименти,бутай си му модерна предавка и си му гледай сеиро.
Заглавие: Re:Ретардер на мокро и сняг
Публикувано от: ivopifeca - Събота, 09 Февруари, 2013, 17:40:48
Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 09 Февруари, 2013, 16:56:56
Бе начи да ти каем не го ползваш баш кат мен оти скивам спирачки джасаш след туй го бодеш,а до са се ме лизгал баш кога го боднем и го остаим си намаля са язека си го обяснявам по мой си начин и спецовете тук че каат че нема нищо общо с истината ма да си мъцнем,начи изсилил съм се бодем го на кво беше 25% (1-ва степен за Скания) и он се опитва да задържа или тъй като го ползвам предимно у равно,направо си почва да ме сопирга полекинко,арно ама понеже съм се силнал у началото спирачнио му ефект е некак си по-малък(тука спецовете,че каат ,че не е така ) и колко по -намалявам толкова по-почва да сбира душа у спирачнио ефект и да се опитва да лъзне търкалата.

Подобно е чувството и ако от 6 бърза(примерно на Волво) и движение към 1400-1500об/мин му треснеш 5 бавна с резко отпускане на амбреажо ,макарче там веднага се опитва да лъзне и имаш шанс некъв в първите 5-6 секунди след като те е лизнало да зафане,ма не е сигура.
Ретардер до са не ме лъзгал у първите 5-10 секунди след като съм го намлатил се е след това.

Рендето има бая скорости от ти е тоз ретардер си праиш експерименти,бутай си му модерна предавка и си му гледай сеиро.
Абе.... ;D,нещо не зацепих,ама...нема знач :)Не става въпрос за колко скорости има Реното,или кво да е,ама как и да е,всеки да казва какво му е на душа ;)
Заглавие: Re:Ретардер на мокро и сняг
Публикувано от: abator - Събота, 09 Февруари, 2013, 20:04:43
Ползвам си и моторната и ретардера, но много внимателно. Случвало ми се е да потанцувам малко, но до jackknife не съм стигал. А по Европата до jackknife може да се стигне и при сравнително добро сцепление. От това са заплашени тези, които дърпат чужди ремаркета. Спирачките ги регулират така, че спирачното усилие да пада върху влекача. А си треснал спирачките, а после се чеши по главата и гледай умно.
Заглавие: Re:Ретардер на мокро и сняг
Публикувано от: Boroman21 - Събота, 09 Февруари, 2013, 20:31:31
Цитат на: abator - Събота, 09 Февруари, 2013, 20:04:43
Ползвам си и моторната и ретардера, но много внимателно. Случвало ми се е да потанцувам малко, но до jackknife не съм стигал. А по Европата до jackknife може да се стигне и при сравнително добро сцепление. От това са заплашени тези, които дърпат чужди ремаркета. Спирачките ги регулират така, че спирачното усилие да пада върху влекача. А си треснал спирачките, а после се чеши по главата и гледай умно.

Ретардер макс 3та степен и комбинация със спирачки , иначе те сгъва на момента.
Заглавие: Re:Ретардер на мокро и сняг
Публикувано от: loshdancho - Вторник, 12 Февруари, 2013, 23:06:00
От мокро (леко намокрено и хлъзгаво като сопол)до ....мокро(измито) има разлика, От сняг(киша) до сняг(замръзнал) също.
От гуми за писта... до гуми за смяг, от  прицеп до хенгер.....
Винаги се решава за самият момент.