Здравейте търся си работа като шофьор с категория С,нямам никакъв опит току що взех категорията и сега съм на начална квалификация,но скоро свършвам,ако може да дадете някой съвет за фирми или частни лица кото набират шофьори ще съм благодарен.мога да пътувам и в чужбина за мен не е проблем.Мерси предварително.А забравих да кажа че съм от Пловдив
... с търсенето ще си останем! Аз, уж някой месец стаж на самосвал имам и пак нищо. По обявите, сума ти CV - та изпратих, звънял съм на телефони, па на крак съм ходил, това е не само за шофьор.... ще кажеш някоя циганка да ме е проклел. И парите почти ги няма никакви. Аз съм от Варненско. Тука работодателите, големи тарикати, аз за това и бях напуснал работата. Вземе да събера някак си пари и да ходя към София, поне ако не друго ще започна в някой склад или охрана. В Варненско, от нова година насам, заплатите на охранителите снижени с 100лв някъде. Заплатите им са 300 лв и още 30 - 50 лв купони за храна. Ще кажеш всички охранителни фирми са се наговорили да няма по - високи заплати.
Колеги ,не искам да ви отчайвам ,но и в София не е много по-различно! Аз имам опит и т.н. ,но пак като търсих работа ,няма кой да те напсува, а и заплатите вече са под санитарния минимум. :(
Епа мене ме търсят от доста фирми. Понеже уча в Русенски университет и има кариерен център. 5 предложеия имам за последната седмица. Само че предложенията са за С+Е и Д. Предимно за подръжка на техника. На едното място ми казаха че ако искам почасово мога да почна и през това време да карам категория С+Е. Заплата ми казаха ако съм цял ден около 1000лв, като осигуровки плащали на 550лв изцяло за тяхна сметка. Предложиха ми да ме осигуряват и на 1000лв, но тогава ще си внасям аз моята част. Отказах им защото ще ходя след 2 месеца на стаж в Англия. Казаха ми че като се върна ще се радват ако приема работата. Така че живот и здраве септември месец мога да почна в атази фирма.
... е не, всички сме възпитаници на Русенския университет. Там всъщност какъв университет има. Както и да е. Това за назначението, и при мен така беше. А ужасията, беше, че те назначават на 400лв и влиза в заработката. Не се знае кога си на работа, кога не си. Някакви не платени отпуски, удръжки от горивото, колеги които си правят номера... бе да те питат и т.н За С+Е, което казваш е вярно. На местата които ходих да питам за работа, на две места ми казаха в прав текст, че биха ме взели ако имам само С+Е, независимо, че нямам опит в тази категория. Заплащането същата шашма. Най - голямата глупост преди два месеца пък беше, че на брат ми му предложили да работи шофьор С+Е, без дори и да има книжка за това. Предложили му, че шефът едва ли не ще направи магията с документите, само да искал. Но, той се дърпа, а аз искам и не става. Тъпотията в случая е, че при всички работодатели, които съм ходил искат, освен работата за която си назначен, да си универсален войник... единият беше ме питал "Вие младите сега много ги разбирате компютрите. Ако възникне проблем с компютъра на камиона, ще можеш ли да го Оправиш!?" А, иди и ми кажи как да му отговоря на този човек!? Вярно, човека е управител на транспортна фирма и т.н, но като, че ли идея си няма как се отремонтират такива неща. Да взема чука, да го халосам, и него и камиона да вземат се оправят. "Кога ще ги стигнем американците/европейците!?"
.... тя държавата ни за това е толкова неуредена. Искат от хората да са универсални. Инвестираш в обучението си и квалификацията си и те пращат след това да вършиш всичко друго, но не и точно това което най - добре знаеш. Мисля, това всеки го е изпитал на своя гръб.
То квалификации всеки може да вземе, но да разбира е важно. "Шофери" под път и над път, ама да разбират от подръжката са малко кът и дори и в сервиз да се отиде, специалистите омазват нещата и ти вземат парите. Аз като си взех колата не исках да се занимавам с ремонти и викам че ще дам някой лев на майсторите и ще я обслужат. Да ама след това ми направиха поразии за сумати и пари. От тогава дори и да не знам нещо си чета и сам си оправям нещата. Само в много краен случай търся специалист.
Относно предложенията ми за работа се дължат на факта че имам по всички предмети отлични оценки. Преподавателите имат контакти и препоръчват студенти които стават за нещо. Щото имаме такива които не знаят как се мери със шублер. Като ги гледаш чак не знаеш да се смееш ли или да плачеш. И от 70 човека в началото, сега сме 25 от които само 5 човека разбираме за какво става въпрос. А аз не уча за "шоферче", а за конструктърска и техническа работа. Ако исках да не знам кога ще се прибера и къде ще спя, нямаше изобщо да се захващам да уча.
Университета ни е основан като технически, но сеха има специалности от всички сфери, като икономика, педагогика, право дори и за медицински сестри и акушерки.
... аз като започнах курса С+Е и не го довърших защото го закъсах с парите, имаше един с костюм, вратовръзка, бяла ризка...конте от всякъде, но човека искаше да става шофьор на камион. Аз съм леко раздвоен, защо се случва това. Дали защото е платена тази професия или защото се намира малко по -лесно работа в тази дейност. Та колега, вече ме е срам, избягвам да го казвам, но и аз изкарах 4г в Ун, хуманитарни науки. А в тази област, мухи да ловиш, няма хляб. Казвам го защото казваш, че си специалист и то добър в нещо друго, но все пак не отказваш да работиш като шофьор. Нещата са и така, и инака.
.... сега ще бера ядове може би, но българина нали се смее, че германеца е много глупав човек, защото за да си смени крушката викал електротехник. Което аз мисля за наааай-правилното нещо на света. Съвсем образно казано за ситуацията. А, в Бг се очаква всеки да е универсален войник с всеобхватни познания в всички. И какво сега, разваля ти се колата, не си доволен от универсалния войник, и си я ремонтираш сам. Ама това е защото си с познанията. Аз всеки ден гледам през балкона си, през лятото, един дърт будала, който все си ремонтира мотопеда. Кара го ден-два и айде ремонт да му прави. Универсалния войник върши работа, но... Те германците за това са толкова напреднала нация. Защото всеки прави, това което знае и може. Да видиш германец да си ремонтира само колата... чудо ще е това.
... малко дълго стана. При назначението си получаваш длъжностна характеристика, а ти от своя страна им даваш всички документи, че си квалифициран в именно в това. Проблемът тука е, че работодателят не си търсел в случая шофьор на камион, а "универсален войник"... ако може дори и да му бърше задника. И ето ти проблем на една професия. Има и плюсове, тях не ги обсъждаме. Като това, че като си сам в кабината, на воля можеш да богословиш шефа си до девето коляно и много други.
...малко извън темата,но това е личното ми мнение.
какво да кажа колеги старите шофьори ги вземат ама на мизерни пари аз се отказах от тази работа мисля да си купя самостоятелен камион и да карам с него по лесно е а след това като взема и Е качвам му едно ремарке и газ,тва е положението в БГ за жалост,успех на всички с търсенето
И аз минах на този вариант, но пак си има своя недостатък. Трябва да имаш едни заделени пари, защото всеки ти забавя парите, а ти не трябва да спираш. А когато нещо по камиона изкиха, то винаги е в неподходящия момент.
Но все пак има и хубави месеци.
Искрено ти желая успех.