В Германия тир е изминал над 10 километра без контрол от страна на водача си. Инцидентът е станал на аутобана А6 между градовете Бад Рапенау и Зинсхайм.
http://news.data.bg/9/auto/453198/%D1%82%D0%B8%D1%80_%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%B0_10_%D0%BA%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B0_%D1%81%D0%B0%D0%BC_%D0%BF%D0%BE_%D0%B0%D1%83%D1%82%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D0%BD
Информацията и аз я четох вчера в нет-а.
Хубаво е производителите на камиони/автомобили да се замислят по въпроса. Като внедряват модерни автоматизирани системи в превозните средства задължително да се предвиди датчик или друго устройство, което да следи примерно на 30 секунди активността на водача. Също и нещо от сорта на "паник бутон". И в двата случая трябва превозното средство да преминава в авариен режим - автоматично включване на аварийните светлини и плавно спиране.
Абсолютно съм съгласен!!!Доста зачестиха случаите на лек инфаркт сред колеги,и когато това се случи когато те са зад волана и евентуално на темпомат е страшно!!Аз лично съм бил свидетел на такъв случай,добре че колегата е успял със сетни сили да натисне спирачка и да отбие във аварийното!
Не че е фактор,но аз използвам темпомата просто да ми почине крака,и се чуствам доста дискомфортно когато той не е на педала на газта....сякаш нямам контрол над камиона!...А смея да твърдя че доста от скачанията( ако мога така да се изразя) на камиони са от заспиване,когато именно камиона е на темпомат,но наистина трябва да се измисли сензор ли...не знам какво,просто да се следи кондицията на водача...всички знаем че последствията от ПТП със камион в повечето случаи са ужасни!
Аз винаги карам на темпомат, дори извън аутобана.В момента карам камион с круиз контрол, голяма глезотия е
Цитат на: ruskov - Събота, 23 Март, 2013, 18:24:48
Аз винаги карам на темпомат, дори извън аутобана.В момента карам камион с круиз контрол, голяма глезотия е
....евала голем си?!?...и ако можеше и волана да не държиш..че и некоя мацка да те отпуска през паузите....?!?!....тцтцт като теб да я докара човек.. ::)
Цитат на: ruskov - Събота, 23 Март, 2013, 18:24:48
Аз винаги карам на темпомат, дори извън аутобана.В момента карам камион с круиз контрол, голяма глезотия е
С впечатление съм, че темпомат се използва като термин при камионите. Круиз контрол при колите. Какво е по особено при теб?
Темпомата е много полезен при ограничение на скоростта, хем да си на максимума, хем да не си или неголямо нарушение.
Даже е доста неприятно да кара някой по магистрала с променлива скорост, намалява увеличава.
Инфаркт, не е много често срещано, но заспиване се получава и при напълно здрав човек.
Цитат на: human1970 - Събота, 23 Март, 2013, 07:08:18Информацията и аз я четох вчера в нет-а.
Хубаво е производителите на камиони/автомобили да се замислят по въпроса. Като внедряват модерни автоматизирани системи в превозните средства задължително да се предвиди датчик или друго устройство, което да следи примерно на 30 секунди активността на водача. Също и нещо от сорта на "паник бутон". И в двата случая трябва превозното средство да преминава в авариен режим - автоматично включване на аварийните светлини и плавно спиране.
Интересна хрумка, не бях се замислял!
Инак, според информацията камионът е карал десетина километра и пак според нея за същото това време 6-7 мин. полицията е успяла да реагира и предупреди водачите. Как ще коментирате?
В локомотивите има подобен бутон, който през 30 секунди се включва първо със светлинен после и със звуков сигнал, на който ако не се реагира се задействат аварийните спирачки. Интересното е че в локомотива по принцип са двама души екипаж и въпреки това го има това приспособление, но като се замисли човек локомотива за една минута може да измине определено разстояние, но не може да се отклони от релсите, докато при управлението на едно МПС дори и едно краткотрайно разсейване може да доведе до доста непоправими последици...
Цитат на: ceko1969 - Събота, 23 Март, 2013, 22:07:48
В локомотивите има подобен бутон, който през 30 секунди се включва първо със светлинен после и със звуков сигнал, на който ако не се реагира се задействат аварийните спирачки. Интересното е че в локомотива по принцип са двама души екипаж и въпреки това го има това приспособление, но като се замисли човек локомотива за една минута може да измине определено разстояние, но не може да се отклони от релсите, докато при управлението на едно МПС дори и едно краткотрайно разсейване може да доведе до доста непоправими последици...
Такова нещо много ще разсейва водачите (писукане,светлини). Разгледайте малко в YouTube за Volvo колко предпазни мерки имат => Volvo FH Safety (http://www.youtube.com/results?search_query=volvo+fh+safety&oq=volvo+fh+safety&gs_l=youtube.3..0j0i5.5949.7663.0.7850.8.7.1.0.0.0.265.885.5j0j2.7.0...0.0...1ac.1.1AyyVzbiEJI) и тем подобни.
Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Събота, 23 Март, 2013, 18:57:24
Интересна хрумка, не бях се замислял!
Инак, според информацията камионът е карал десетина километра и пак според нея за същото това време 6-7 мин. полицията е успяла да реагира и предупреди водачите. Как ще коментирате?
Ами Роска не знаеш ли че през 100 метра има камери за контрол на толл таксата в доич,отделно от другите за трафик контрол-малко да закривиш и са с 200 след тебе .
Най-бързи са 80-100км преди граница че там дебнат и други дзверове..
Причина за редакция: Отново правопис и бан!!!
Цитат на: chefolini - Събота, 23 Март, 2013, 08:41:15
Абсолютно съм съгласен!!!Доста зачестиха случаите на лек инфаркт сред колеги,и когато това се случи когато те са зад волана и евентуално на темпомат е страшно!!Аз лично съм бил свидетел на такъв случай,добре че колегата е успял със сетни сили да натисне спирачка и да отбие във аварийното!
Не че е фактор,но аз използвам темпомата просто да ми почине крака,и се чуствам доста дискомфортно когато той не е на педала на газта....сякаш нямам контрол над камиона!...А смея да твърдя че доста от скачанията( ако мога така да се изразя) на камиони са от заспиване,когато именно камиона е на темпомат,но наистина трябва да се измисли сензор ли...не знам какво,просто да се следи кондицията на водача...всички знаем че последствията от ПТП със камион в повечето случаи са ужасни!
Или да се кара просто без магнити и прочие, та човек да има достатъчно време за почивка.
Не разбрах как се е отбил на паркинга и спрял, навярно с помощ от шофьора.
Новия "Мерцедес" може да се спира след като колата пред него забави скорост и спре.
Затова новия Actros е със сензорен круиз-контрол. Автоматично се движи със скоростта на предния автомобил, а когато дистанцията е критична се включва звуков сигнал и спира. Когато пресечеш страничната линия, съответната тон-колона издава стържещ звук. При завой халогените се включваха в съответната посока и т.н. Всичко това си е удобство. Карах един като този (http://www.bigsquidrc.com/tamiya-14th-scale-mercedes-benz-actros-1851-gigaspace-kit/), само, че беше 1848. Доколкото зная и "Ивеко"-то има нещо такова.
Щастие е, че няма пострадали. Стискам палци за здравето на колегата.
ЛЕКИ ПЪТИЩА !
Цитат на: Zaron - Понеделник, 20 Май, 2013, 14:25:50
Или да се кара просто без магнити и прочие, та човек да има достатъчно време за почивка.
Всичко е относително. Айнщайн, го е казал, а може и по-рано.
Това че, не се ползва магнит, забранено е от фирмата. Автоматично ли означава, че почиваш достатъчно?!
Пример: Тези дни съм в сервиз в база, след 6 часа стоене прав извън камиона и тахографа беше на почивка, шефа ми се обажда, че било добре да си извадя картата и да ми пуснат бележка. Да не я прекъсвам, като изкарам от сервиза. И да покарам цяла нощ. Тази седмица имах дотам, пет дневни почивки по девет часа (повечето 3+9). Предложих, ако е толкова "важно" да "използвам помощ". А не, магнити, не.
Та предпочитам да маневрирам някъде на магнит, отколкото такава "почивка" без такъв!
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 21 Май, 2013, 17:58:03
Та предпочитам да маневрирам някъде на магнит, отколкото такава "почивка" без такъв!
Ако знаех как се слага и не ме мързеше, щях да го ползвам без да мислим.
За краткия ми стаж досега ми се е наложило веднъж-дваж. Естествено прекъснах си паузата - два пъти по 5 мин. След втория път ме провериха французи и казаха "Good driver!".
Здравей Минко, прав си не означава автоматично, че почиваш достатъчно, проблема е в тези които въпреки знанието, че шофьора почива го карат да работи както в твоя случай. Много неправди има, но трябва да се борим срещу тях, в това число и карането на магнит.