http://fakti.bg/technozone/64283-zabraveniat-paren-dinozavar-ot-sibir
Липсва главна буква в заглавието!
Благодаря за информацията. Никога дори не съм предполагал, че съществува подобно превозно средство. Интересно как ще бъде измерван разходът на гориво - кубически метра/моточас?
Цитат на: ИванТ - Четвъртък, 18 Април, 2013, 20:20:00
Благодаря за информацията. Никога дори не съм предполагал, че съществува подобно превозно средство. Интересно как ще бъде измерван разходът на гориво - кубически метра/моточас?
Добре че колегата го коментира, та да се позагледам. Както съм споменавал и преди, нормално е да изразяваш мнение в публикациите. Линка какво изразява? Не знам!
Парните двигатели предполагам, се контролират от "Световната Петролна мафия". Преди си правих изчисления, с колко дърва мога да мина с кола разстоянието Плевен - София. Около 20 килограма сухи дърва. В един кубически метър има около 500 кг. И излиза, че пътя в едната посока е 3-4 лева. Има разлика!
П.П. Надявам се, колегата dimich87, да е съгласен този път!
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Четвъртък, 18 Април, 2013, 23:46:32
Добре че колегата го коментира, та да се позагледам. Както съм споменавал и преди, нормално е да изразяваш мнение в публикациите. Линка какво изразява? Не знам!
Парните двигатели предполагам, се контролират от "Световната Петролна мафия". Преди си правих изчисления, с колко дърва мога да мина с кола разстоянието Плевен - София. Около 20 килограма сухи дърва. В един кубически метър има около 500 кг. И излиза, че пътя в едната посока е 3-4 лева. Има разлика!
П.П. Надявам се, колегата dimich87, да е съгласен този път!
Не се контролират и не е нужно.Ами представи си сутрин се събуждаш и решаваш да отидеш някъде с колата.С ДВГ просто завърташ ключа и тръгваш.С парния двигател първо носиш дърва после разпалваш котела чакаш да заври водата да вдигне бойлера налягане и тогава ако не Ти е минал мерака тръгваш. ;D ;D ;D
Отделно през 20км. спираш да наливаш вода.
Абе прочетох статията, но ми се струва, че това е камион с Газ Генератор а не с пара.
Цитат на: rider777 - Сряда, 01 Май, 2013, 19:15:39
Абе прочетох статията, но ми се струва, че това е камион с Газ Генератор а не с пара.
Щом има вода си е парен двигател.Газгенератора е съвсем друга система.Газгенераторите също са били много популярни през и след втората световна война.На времето стари СОАТ-аджий са Ми разказвали за тия двигатели.Това е било нещо като днешните газови уредби само че газта се е произвеждала на място от изгарянето по специален начин на известно количество дърва.След това получения газ минава през радиатор да се охлади и филтри за пречистване.Общо казано бая сложна не ефективна и тежка система.
Не е необходимо да се долива вода понеже се прави затворен цикъл. Работилата пара се връща отново в котела под формата на вода. Тя има определена температура с което не се налага да се изразходва топлина за подгряване на студена вода.
П.П. Водата е най-топлоемкото течно вещество, за това се използва предимно вода. Единствения и проблем е че замръзва при 0 градуса и кипи при 100 градуса. Наскоро четох за зареждане на охладителните системи само с вода при ваккум при което водата замръзва при отрицателни температури. Като се повиши температурата се увеличава налягането и в работния режим са няколко атмосфери.
Цитат на: dimich87 - Петък, 03 Май, 2013, 13:47:00
Не е необходимо да се долива вода понеже се прави затворен цикъл. Работилата пара се връща отново в котела под формата на вода. Тя има определена температура с което не се налага да се изразходва топлина за подгряване на студена вода.
Много Ми е интересно как в котела с парата под налягане(което не е никак малко) ще вкараш охладената вода?Помпата която ще го направи все Ми се струва че ще отнеме толкова мощтност от двигателя че кпд-то ще Му спадне драстично.
Цитат на: dimich87 - Петък, 03 Май, 2013, 13:47:00
П.П. Водата е най-топлоемкото течно вещество, за това се използва предимно вода. Единствения и проблем е че замръзва при 0 градуса и кипи при 100 градуса. Наскоро четох за зареждане на охладителните системи само с вода при ваккум при което водата замръзва при отрицателни температури. Като се повиши температурата се увеличава налягането и в работния режим са няколко атмосфери.
За тоя тип охладителни системи с вода нямам информация. Но отдавна на Кенворд двигателите им се охлаждат под налягане.До колкото имам спомен налягането в охладителната система беше към 4-4.5ат.
Електроцентралите на същия принцип работят. Не се изхвърля карата в атмосферата а се връща обратно в котела. Вкарването става със стъпков мотор и не представлява голяма сложност и не изизсква голяма мощност. А за да се загрее 1л вода с 1 градус са необходими 4KJ топлина. Само за загряване на вода от 20 градуса до 100 са необходими 320KJ/l, ако се върне водата на 80 градуса се реализира икономията.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Някой е внимавал в час по Термодинамика.
Цитат на: dimich87 - Събота, 04 Май, 2013, 21:06:13
Електроцентралите на същия принцип работят. Не се изхвърля карата в атмосферата а се връща обратно в котела. Вкарването става със стъпков мотор и не представлява голяма сложност и не изизсква голяма мощност. А за да се загрее 1л вода с 1 градус са необходими 4KJ топлина. Само за загряване на вода от 20 градуса до 100 са необходими 320KJ/l, ако се върне водата на 80 градуса се реализира икономията.
Ами то за това човек трябва да пита.Тия неща не Съм се интересувал до сега как стават.Дано и поста Ми е прозвучал като любопитство което си е и така.От Мен имаш един + че научих нещо интересно.
Американската компания Stanley доколкото знам е произвеждала парни автомобили(леки) даже към двайсете години, когато вече двигателят с вътрешно горене широко навлязъл.Един път гледах по телевизията за колекцията на Джей Лено, който има такива возила.Той каза,че някои развивали до 150 km/h.
Коригиран Ютуб линк!