Интересувам се от Sprinterite , кой е най-сполучливият модел от към поддръжка и разход на гориво ?
Обикновен двигател или CDI ?
Благодаря на всички предварително. :)
Предполагам, че става въпрос за първото купе на Mercedes Sprinter, тъй като само при тях има вграждане и на двата типа двигатели.
Mercedes Sprinter 210D, двигател: "OM602.980", 2874 кубически сантиметра:
- маслен филтър: Filtron – 11.36 лева ("OM610")
- въздушен филтър: Filtron – 17.71 лева ("AP157")
- горивен филтър: Filtron – 7.98 лева ("PP841")
- гарнитура на цилиндрова глава: Victor Reinz – 76.72 лева ("61-29245-30")
- гарнитура за капака на кланите: Victor Reinz – 20.28 лева ("71-26573-10")
- термостат: Wahler – 28.06 лева ("4176.85D")
- водна помпа: Dolz – 87.15 лева ("M176")
- подгревна свещ: Beru – 33.33 лева ("GN961")
Mercedes Sprinter 211CDI, двигател: "OM611.981", 2148 кубически сантиметра:
- маслен филтър: Filtron – 13.19 лева ("OE640/5")
- въздушен филтър: Filtron – 17.71 лева ("AP157")
- горивен филтър: Filtron – 38.94 лева ("PP841/3")
- гарнитура на цилиндровата глава: Victor Reinz – 108.16 лева ("61-34300-00")
- гарнитура за капака на клапаните: Victor Reinz – 41.48 лева ("15-36393-01")
- термостат: Wahler – 88.46 лева ("410171.87D")
- водна помпа: Dolz – 123.11 лева ("M221")
- подгревна свещ: Beru – 27.29 лева ("GN003")
Вероятно това ще бъдат компонентите, които ще подлежат на най-честа подмяна. Самият аз съм почитател на този автомобил, но това е мое мнение.
Забрави да кажеш и ресьорите :D Слабо място им е. :)
Цитат на: MagnuM - Понеделник, 17 Юни, 2013, 16:53:51
Забрави да кажеш и ресьорите :D Слабо място им е. :)
А предницата ?
предницата и тя е слаба, просто по пътищата на България няма как да е здрава и издържлива. Отпред е с един ресьор (напречен) който също е доста слаб. Като цяла Спринтера страда много от ресьори, независимо предни или задни (с това впечатление съм останал), а ако и се претоварва, се чупят като вафли. :)
Цитат на: MagnuM - Понеделник, 17 Юни, 2013, 23:01:43
предницата и тя е слаба, просто по пътищата на България няма как да е здрава и издържлива. Отпред е с един ресьор (напречен) който също е доста слаб. Като цяла Спринтера страда много от ресьори, независимо предни или задни (с това впечатление съм останал), а ако и се претоварва, се чупят като вафли. :)
Това важи за всички бази ?
Интересувам се от всякакви модели Спринтери,предимно тези след 99 дето скоростите са им на таблото.
Това важи за цялото моделно семейство от 1995 година до 2006 година. Отпред е с един напречен ресор (в модели на Iveco се използва също подобно решение) и е еднакъв за всички бази:
- листов ресор: оригинален вариант – 794.56 лева ("A9043200401")
- листов ресор: Begel – 368.05 лева ("BG32264")
На задната ос ресорите се изменят и зависят от максимално допустимото тегло, като са единични ("A9033201906"), двойни ("A9033201806") и тройни ("A9033202006").
MagnuM, не съм споменал, защото авторът се допитва по-скоро за разлики между двигателите, но е добре да се спомене и окачването. А в предишното мнение съм допуснал и лека неточност в последното изречение. Всъщност в моделите с максимално допустимо тегло до 3.5 тона, моят фаворит е по-скоро друг производител. Задното предаване за по-лек микробус, без товар и през зимните месеци се явява като сериозна пречка.
Имам опит с тези машини притежавам подобни.Листовете на предния ресьор са 2 за моделите с 3,5т. и 4,6т общо тегло.По малките с общо тегло до 2,8т. са с 1.Чупят ги основно от претоварване и лоши пътища като допълнение и износени амортисьори и тампони.Задни листове подчти няма проблем слабото звено на спринтера е предницата.Шарнири и накрайници са консуматив при повечко километри и посочените по горе причини.Демферния маховик също може да претрака но не е фатално карат доста.Цените на частите са поносими.Висящите лагери също страдат от претоварването,турските "бегел" вършат работа срещу 80лв. карат много, оригинален е 200+лв.Преден лист на ресьора турски от 80 до 120лв.по нищо не отстъпва на немския с изключение на цената.Шарнири "лемфьордер" 38-46лв.Накрайници-вътрешни варират от 15-30лв. според производителя.Външните и те са там някъде. Като цяло са здрави и добре конструирани машини но не искат хамалско претоварване и каране като лека кола.Двигателите и турбините карат много с добра поддръжка и нормално шофиране.Електрониката подчти не създава проблеми.Като цяло тез машини са сполучливи и не се плашат от каране а от лоша поддръжка и калпави майстори.За моделите с CDI мотор за предпочитане е 2,7 литровия по малкия 2,2 мотор е по проблемен.Основно при тях е качеството на горивото страдат предимно от дюзи,другото е като при стария спринтер.
Към автора на темата.VW LT в годините на производство на Mercedes Sprinter също са една много добра алтернатива.По същество това си е спринтер с мотор на AUDI говоря за 2,5tdi моделите.Много здрав и непретенциозен мотор нищо че е на ремък а не с верига като при мерцедес. ;)