Ситуацията е следната : Имаме служебен камион Камаз с него си обслужвахме само нашата производствена дейност не оказваме транспортни услуги . Возихме си материали и машини свързани само и единствено с нашата работа . Понеже работата е малко никога не е имал щатен шофьор винаги е каран от мене и още един колега с които на времето си изкарвахме хляба доста години като шофьори . Да изкарваме лиценз само за един камион и всички съпътстващи дивотии покрай новия закон не се връзва финансово и за това камиона вече две години ни седи в клетката като паметник . Има си всичко което изисква за закона тахограф и скоростоограничител. Има ли някаква възможност да го експлоатираме без лиценз ? Не ми се занимава да търся приятели и да го вкарвам в техния лиценз . С тоя лобистки закон ни закопаха нас дребните които имаме по един камион за собствени нужди .
Немаш избор братле, или паметник или вписване в чужд лиценз. Ето чети от одит.инфо:
Лиценз се изисква за обществен превоз на товари с моторни
превозни средства или състав от пътни превозни средства с
максимално допустима маса над 3,5 тона.
Влизане в сила: 4 декември 2011 г.
Превоз на товари за собствена сметка между два пункта на територията на Република България не може да се извършва с моторни превозни средства или състав от пътни превозни
средства с допустима максимална МАСА над 12 тона, освен ако лицето, за чиято сметка се извършва превозът, притежава лиценз за извършване на обществен превоз на товари.
Влизане в сила: 26 април 2011 г.
Лицата, извършващи превози за собствена сметка са длъжни
да уведомят писмено Изпълнителна агенция "Автомобилна
администрация", че извършват превози за собствена сметка на
пътници или товари еднократно, не по-късно от деня на
започването на дейността по извършването на превозите."
Влизане в сила: 1 март 2011 г.
Спиране от движение за срок 6 месеца и определяне мястото за домуване на моторно превозно средство, с което се извършва обществен превоз на пътници или товари, без за
него да има издадено заверено копие от лиценз на Общността или удостоверение за обществен превоз на пътници или товари, или не е включено в списък към удостоверение за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници. При повторно нарушение срокът е 12 месеца.
Влизане в сила: 1 март 2011 г.
Това последното: хем ще ти свалят номерата на камиона, хем ще ти кажат на кой паркинг да го паркираш, хем ще плащаш на паркинга.
Отдай го под наем,на некой твой човек със лиценз.Само така.
Дупница
Чл. 78, ал. 1 ЗАВТП Чл. 78, ал. 1, т. 2 ЗАВТП
ПРЕДСЕДАТЕЛ: НАДЯ ГЕОРГИЕВА Сложи за разглеждане докладваното от НАХ 1460 2009 дело № по описа за година и за да се произнесе взе предвид следното. Производството е въззивно и е по реда на чл.59 и сл.ЗАНН и разпоредбите от глава 21 от НПК относно производството пред съда по разглеждане на жалбата, приложими по препращане съгл.чл.84 ЗАНН Образувано е по жалба на В.С.Т. с ЕГН ********** срещу наказателно постановление № 30-0000501/09 от 07.10.2009г., издадено от Директора на РД ,,Автомобилна администрация" гр. Кюстендил. Навеждат се доводи за незаконосъобразност на НП, поради което се моли за отмяната му. Въззиваемата страна, редовно призована, не е представлявана по време на съдебното производство. С писмо, придружаващо административно-наказателната преписка, изпратена в ДРС е изразено становище за потвърждаване на НП като законосъобразно. Районният съд, след преценка на събраните по делото доказателства в тяхната съвкупност и по отделно, ведно с доводите на жалбоподателя, прие за установено следното от фактическа страна: На 28.09.2009г. жалбоподателят Т. управлявал товарен автомобил ,,ГАЗ 53" с ДК № Е **** АХ, собственост на Явор Янков Граховски от гр. Благоевград по Е-79. Около 09:00ч. при КПП Дяково бил спрян за проверка от свидетелите П. и К. ***. Последните установили, че автомобилът не е товарен и на борда на МПС-то не е монтиран тахограф, съгласно изискванията на ЕИО, регламент 3821/85. На жалбоподателят бил съставен АУАН от 28.09.2009г. за нарушение на чл.3, §.1 от регламент 3821/85 на съвета във вр. с чл.78, ал.1, т.2 от ЗАвтП,
изразило се в извършване на превоз на товари за собствена сметка с товарен автомобил, без товар в момента на проверката, в радиус повече от 50км. - Благоевград - Радомир, без монтиран тахограф в МПС. Въз основа на последния било издадено обжалваното наказателно постановление,
с което на жалбоподателя е наложено адм. наказание ГЛОБА 500лв. на основание чл.95, ал.1, т.1 от ЗАвПр за описаното в АУАН административно нарушение. Изложената фактическа обстановка се установява от показанията на свидетелите П. и К., които съдът кредитира изцяло като последователни, логични, непротиворечащи си. Последните потвърждават изложените фактически обстоятелства в АУАН и НП. От показанията на св. П. /актосъставител/ се установява, че посочените в акта 50 км. като изминато разстояние от жалбоподателя с описания автомобил са установени по данни на жалбоподателя. Жалбата е процесуално допустима, тъй като е подадена в преклузивния 7-дневен срок по чл.59, ал.2 ЗАНН от надлежна страна и има необходимата форма и съдържание. Разгледана по същество е основателна по следните съображения: Обжалваното НП е незаконосъобразно, тъй като жалбоподателят не е нарушил изискването по чл.3, §1 от Регламент (ЕИО) № 3821/85 г. на Съвета от 20.12.1985 г. относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт, което съгл.чл.78, ал.1 от ЗАвтП водачите на автомобили с максимална маса над 3.5 тона са длъжни да спазват, но само при извършване на превоз на товари. Този извод следва от събраните по делото доказателства, които по категоричен начин установяват, че жалбоподателят е управлявал товарен автомобил от категорията на посочените в чл.78, ал.1 ЗАвтП, но без с него да е извършвал превози на товари. Предвид на това и не следва да спазва изискването по чл.3, §1 от регламент (ЕИО) №3821/85 г. за монтиране на контролен уред за регистриране на данните за движение на управляваното средство. Поради това и жалбоподателят не е осъществил обективните признаци от състава на адм.нарушение, в който случай е недопустимо ангажиране на адм.-наказателната му отговорност. Така мотивиран ДРС ще отмени обжалваното НП, като незаконосъобразно и на осн.чл.63 ЗАНН,
Р Е Ш И : ОТМЕНЯ, като незаконосъобразно, наказателно постановление № 30-0000501/09 от 07.10.2009г., издадено от Директора на РД ,,Автомобилна администрация" гр. Кюстендил. Решението може да се обжалва пред КАС в 14-дн.срок от съобщаването му на страните.
Газката празна не е ли над 3.5т? Ако е - това е поредното доказателство, че българския съд е пълен ташак. Или некомпетентен или подкупен съдия.
GAZ-53 is a 3.5 tonne 4x2 truck from GAZ, introduced first as GAZ-53F in 1961. Powered by old 75 hp (56 kW) 6-cylinder engine from the GAZ-51 it was joined in 1962 by the virtually identical 2.5 ton GAZ-52, produced until 1997.
макар че срещам и текстове около 3.5 тона, та интересно колко и е тарата по талон?
Ако е 3300, значи съда е прав..
МПС което се използва за обществен превоз на пътници или товари, трябва да има лиценз. Интересува ме следния въпрос. Автобус тип хармоника, ако се преоборудва в кемпер, ще трябва ли да се вкарва в лиценз?
Ще се използва само за лични нужди и много рядко ще е в движение, за да се премести от морето в планината. Този автобус е в движение и се продава само за 1800 Евро в Германия/ цена за експорт /, а има площ колкото един малък 2-стаен апартамент.
Ти нали няма да го използваш за обществен превоз? Ще превозваш само себе си, семейството, приятелите и провизиите си? Но казусът ти е много интересен. Не е зле да подпиташ в КАТ как ще го регистрират. Мине ли там за кемпер, отваряй бирата.
Според мен не трябва лиценз.
Нито тахограф... ма за второто не съм сигурен
Добре де , аз се чудя ,ако спечеля от тотото и реша да си купя последния АКТРОС,ДАФ,СКАНИЯ за да се возя като с лека кола пак ли ще ми искат лиценз?Ето аз съм милионер, екстравагантен и искам да си карам камиона.От къде на къде ще трябва лиценз ,а и тахограф.Като тръгна до морето да си возя зад..ка и ще трябва да спазвам регламент,който регламентира работното време на транспортният работник.Просто размишлявам!
КАТ обаче ще го пратят на Технотест, защото има промяна в броя седалки например.
Мога да помогна с информация от точното място, относно регистрацията на този кемпер-рейс. Дали и как може да стане. Където трябва кафето е от теб.
Цитат на: mony124 - Петък, 25 Април, 2014, 12:41:09
изразило се в извършване на превоз на товари за собствена сметка с товарен автомобил, без товар в момента на проверката, в радиус повече от 50км. - Благоевград - Радомир, без монтиран тахограф в МПС. Въз основа на последния било издадено обжалваното наказателно постановление,
Някой ще ми обясни ли, защо е изрично упоменато
"в радиус повече от 50км"Има ли някакви облекчения за лицензи,тахота и т.н. ако се извършва превоз за собствена сметка на разстояние или радиус под 50 км. ?
П.С Сам си отговорих, отговора го има в друга тема.
Цитат на: mony124 - Петък, 25 Април, 2014, 12:43:58
РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 561/2006 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 15 март 2006 година за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт, за изменение на Регламенти (ЕИО) № 3821/85 и (ЕО) № 2135/98 на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3820/85 на Съвета (текст от значение за ЕИП)
Член 3
Настоящият регламент не се прилага към автомобилен превоз с:
а) превозни средства, използвани по редовни линии, когато маршрутът на въпросната линия не надвишава 50 километра;
б) превозни средства, чиято максимално допустима скорост не надвишава 40 километра в час;
в) превозни средства, притежавани или наети от въоръжените сили, службите за гражданска защита, противопожарните служби и силите, отговарящи за поддържането на обществения ред, когато превозът се извършва в изпълнение на задачи, възложени на тези служби, и е под техен контрол;
г) превозни средства, включително превозни средства, използвани за превоз на хуманитарни помощи с нетърговска цел, използвани при извънредни случаи или спасителни операции;
д) специализирани превозни средства, използвани за медицински цели;
е) специализирани ремонтни превозни средства, извършващи дейност в радиус от 100 км от тяхната база;
ж) превозни средства, преминаващи пътни изпитания за целите на техническо разработване, ремонт или поддържане, и нови или възстановени превозни средства, които не са въведени в експлоатация;
з) превозни средства или комбинации от превозни средства с максимално допустима маса, непревишаваща 7,5 тона, използвани за превоз на стоки с нетърговска цел;
и) търговски превозни средства, които имат исторически статус съгласно законодателството на държавата-членка, в която те се управляват и които се използват за превоз на пътници или стоки с нетърговска цел.
Интересно е това нашите джедаи как го тълкуват, предполагам като дявол евангелие го четат.
В Германия камиончето на водопроводчика, бояджията,електричаря, или каквато друга професия се сетите влиза в категорията на точка Е, а камиончето на този който зарежда магазини или си пренася стоката влиза в категорията на точка А
В България обаче май не се тълкува така.
Аз знаех за тези облекчения, но чак сега си ги обясних документално. Досега си мислих че са на някакво местно ниво, което обаче наистина чисто юридически няма как да стане.