Форум на българските шофьори

Товарни автомобили => Общ раздел => Темата е започната от: admin - Неделя, 01 Септември, 2013, 19:29:10

Заглавие: Цени на камионите
Публикувано от: admin - Неделя, 01 Септември, 2013, 19:29:10
Прави ми впечатление пълното информационно затъмнение относно цените на нови камиони в България. Липсва ценова информация в сайтовете на официалните представители на различните производители. Същото се отнася и за ремаркетата. Ще се радвам, ако някой ми разясни защо се получава така.
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: monterei - Неделя, 01 Септември, 2013, 22:38:17
За ремаркетата не знам, но преди 2-3 години събирах оферти и питах всички, от които получих оферти за камиони. Отговорът беше, че не са длъжни.
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: admin - Неделя, 01 Септември, 2013, 22:46:05
Цитат на: monterei - Неделя, 01 Септември, 2013, 22:38:17
За ремаркетата не знам, но преди 2-3 години събирах оферти и питах всички, от които получих оферти за камиони. Отговорът беше, че не са длъжни.

Естествено, че не са длъжни. Въпросът е дали този начин на информационно затъмнение е в полза на потенциалните им клиенти. Прави ми впечатление, че и някои вносители на леки автомобили играят по този начин. Други пък обявяват цените на сайтовете си в детайлни подробности.
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: Тариката - Неделя, 01 Септември, 2013, 22:50:27
    Един приятел е траспортирал чистонови МПС-та за Евразийски съюз/Беларус,Русия и Казакстан/:
камиони-Волво,Скания,Митсубиши,
автобуси Ман,Неоплан,Мерцедес
автомобили Субару над 2000 кубика,Хонда,Тойота,БМВ,Митсубиши.
   Той ми обясни,че от 01.07.2013г. в Евразийски съюз станало задължително Евро 4 и минимум 2006г. на производство,по-старо не може да обмити и да се регистрира/в Казакстан това е контрабанда и е углавно престъпление/
   Цени на камионите в България са малко по-ниски от тези в Германия,но руснаците пазарували/в началото на годината/ на едро така получили огромни отстъпки.Дилърите на МПС в България или техните началници незнайно защо предпочитат да правят отстъпки и подаръци/например аксесоари/на чужденци,освен това и друг път са работили с тях.Няма ценова листа, жащото към всеки клиент има различно отношение.
   Волво произведено в Калуга и Скания произведена в Санкт-Петербург се различавали от западноевропейските версии.
   Западноевропейските версии Волво и Скания след кото ги поръчаш от завода,трябвало да чакаш с месеци за да ти ги доставят.
   Камаз-ът с Мерцедесов двигател ще излезе през 2014г.,а Маз-ът с Мерцедесов двигател бил твърде скъп и непрестижен.
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: American - Неделя, 01 Септември, 2013, 23:06:08
Аз мисля че няма цени защото за новите камиони също цените не са фиксирани, тоест също като при употребяваните трябва да се договаряш.
По същия начин дилъра се договаря с производителя като ги взима.
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: velizar - Понеделник, 02 Септември, 2013, 16:41:30
!NA моля да ни обясни, нали е представите на Волво за България . И на мен ми е интересно , защо не се пише/ казва нищо за цените им.
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: emilpopoff - Понеделник, 02 Септември, 2013, 21:46:39
Цитат на: admin - Неделя, 01 Септември, 2013, 22:46:05
Естествено, че не са длъжни. Въпросът е дали този начин на информационно затъмнение е в полза на потенциалните им клиенти. Прави ми впечатление, че и някои вносители на леки автомобили играят по този начин. Други пък обявяват цените на сайтовете си в детайлни подробности.

По принцип не съм много сигурен дали е така защото си има КЗП(Комисия за защита на потребителите) и си има специални наредби, за етикиране на стоки особено ако МПС-то е фабрично ново и е в някакъв шоурум или изложбена зала и поставано на това място с търговска цел-продажба. Даже в наредбата на КЗП е описано много детайлно какво трябва да представлява т.н "етикет"- трябва да има описание на ДВГ т.е обем и мощност,вид използвано гориво, обем на резервоара и т.н и задължително крайната цена в лева с ДДС даже ако е в някаква "промо акция" тази " акция трябва да бъде описано откога е в сила и до кога приключва, промо акциите според тези наредби не могат да продължат повече от един календарен месец, т.е ако акцията продължава и в следващия месец се променя етикета в началото на новия месец и така до края на "промо акцията". Даже и санкциите са много строги за не надлежно етикирана стока. А при новите леки автомобили нещата още по детайлни в етикирането от колкото при товарните.Друг е въпроса дали някой иска да следи и да прилага в цялата им строгост законите и наредбите на РБ
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: !na - Четвъртък, 05 Септември, 2013, 22:16:01
Цитат на: admin - Неделя, 01 Септември, 2013, 19:29:10
Прави ми впечатление пълното информационно затъмнение относно цените на нови камиони в България. Липсва ценова информация в сайтовете на официалните представители на различните производители. Същото се отнася и за ремаркетата. Ще се радвам, ако някой ми разясни защо се получава така.

Няма как да има цени при положение, че спецификацията на всеки камион е индивидуална и е съставена от много на брой различни компоненти (от конфигурацията на шасито през предавателното число и безброй други, до хладилника в кабината) в зависимост от конкретна необходимост на клиент. Възможните конфигурации са много на брой и по-скоро наличието на цена би било подвеждащо, освен ако не се промотира точно определена спецификация.
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: emilpopoff - Събота, 07 Септември, 2013, 20:19:07
Цитат на: !na - Четвъртък, 05 Септември, 2013, 22:16:01
Няма как да има цени при положение, че спецификацията на всеки камион е индивидуална и е съставена от много на брой различни компоненти (от конфигурацията на шасито през предавателното число и безброй други, до хладилника в кабината) в зависимост от конкретна необходимост на клиент. Възможните конфигурации са много на брой и по-скоро наличието на цена би било подвеждащо, освен ако не се промотира точно определена спецификация.
Ина(обръщам се към Вас на "малко" име защото не знам фамилията Ви, а пък смятам,че не възпитано човек да фамилиарничи с дама при положения, че не я познава лично, за което се извинявам предварително), съгласен съм с първата част от вашия отговор, че ... "че спецификацията на всеки камион е индивидуална и е съставена от много на брой различни компоненти (от конфигурацията на шасито през предавателното число и безброй други, до хладилника в кабината) в зависимост от конкретна необходимост на клиент. Възможните конфигурации са много на брой и по-скоро наличието на цена би било подвеждащо, освен ако не се промотира точно определена спецификация." Предполагам, че не можете да изложите личната си позиция, а трябва да спазвате "канона" на компанията, за която работите(познато ми до болка, аз също работя за БГ представителя на една европейска марка, но на леки автомобили).Но идва и моето "НО", повечето големи марки камиони в официалните си сайтове имат онлайн конфигуратор където много детайлно може да се избере даденото тежкотоварно мпс, и щом може да се заложи толкова детайлна конфигурация, значи може и да се заложи "детайлна" т.е точна цена, защото за I.T-тата на съответната марка това е нищо работа, стига някой да иска да им подаде точни цени на отделните компоненти и те ще  създадат хиляди и дори милиони задени алгоритми за конфигурации с точни цени до евро цента/до стотинката. При леките автомобили е възможно и то за марки като БМВ, Мерцедес и Ауди където във високия им клас много от нещата са индивидуални. Това е моята позиция, искам да не го приемате като лична "нападка", защото както написах по-горе не Вие определяте търговската политика на марката, за която работите.
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: monterei - Вторник, 10 Септември, 2013, 22:28:14
Цитат на: emilpopoff - Събота, 07 Септември, 2013, 20:19:07
Ина(обръщам се към Вас на "малко" име защото не знам фамилията Ви, а пък смятам,че не възпитано човек да фамилиарничи с дама при положения, че не я познава лично, за което се извинявам предварително), съгласен съм с първата част от вашия отговор, че ... "че спецификацията на всеки камион е индивидуална и е съставена от много на брой различни компоненти (от конфигурацията на шасито през предавателното число и безброй други, до хладилника в кабината) в зависимост от конкретна необходимост на клиент. Възможните конфигурации са много на брой и по-скоро наличието на цена би било подвеждащо, освен ако не се промотира точно определена спецификация." Предполагам, че не можете да изложите личната си позиция, а трябва да спазвате "канона" на компанията, за която работите(познато ми до болка, аз също работя за БГ представителя на една европейска марка, но на леки автомобили).Но идва и моето "НО", повечето големи марки камиони в официалните си сайтове имат онлайн конфигуратор където много детайлно може да се избере даденото тежкотоварно мпс, и щом може да се заложи толкова детайлна конфигурация, значи може и да се заложи "детайлна" т.е точна цена, защото за I.T-тата на съответната марка това е нищо работа, стига някой да иска да им подаде точни цени на отделните компоненти и те ще  създадат хиляди и дори милиони задени алгоритми за конфигурации с точни цени до евро цента/до стотинката. При леките автомобили е възможно и то за марки като БМВ, Мерцедес и Ауди където във високия им клас много от нещата са индивидуални. Това е моята позиция, искам да не го приемате като лична "нападка", защото както написах по-горе не Вие определяте търговската политика на марката, за която работите.
Ако те интересува някой камион - вземи, че питай съответната фирма или фирми и ще разбереш кое колко струва. Ина ти е отговорила много точно. Задай си и въпроса колко клиенти купуват леки автомобили и колко товарни? И съотвтено гледат интернет страници. И, много моля, Мерцедес и БМВ са мааалко по-различни от луксозен Фолксваген.
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: American - Вторник, 10 Септември, 2013, 23:20:13
Аз, купувам ремаркета само от търгове, на търга отивам предния ден гледам, и на другия с явно наддаване се продават нещата.
Естествено правилото е да платиш в същия ден кеш това което си спечелил, иначе губиш $1000 депозит.
Наблюдавал съм и цените на камионите.
Цените на търга, сравнени с тези на дилърите са наполовина по-ниски.
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: emilpopoff - Вторник, 10 Септември, 2013, 23:34:13
Цитат на: monterei - Вторник, 10 Септември, 2013, 22:28:14
Ако те интересува някой камион - вземи, че питай съответната фирма или фирми и ще разбереш кое колко струва
Аз каквото ме интересува съм си го намерил, не чакам да ми кажат какво да правя "специалисти" като Вас другарю monterei. Ина ти е отговорила много точно- Както виждаш в отговора ми аз също съм съгласен с написаното от нея. Задай си и въпроса колко клиенти купуват леки автомобили и колко товарни?-Това няма никаква връзка с прозрачността на пазара и двата вида мпс са стока и по търговското законадателство трябва да имат обявена крайна цена ЛВ с ДДС. И съответно гледат интернет страници. -Това нещо може да го твърди само човек останал накъде края на 80-те на миналия век(затова съм се обърнал към теб с обръщението "другарю") И, много моля, Мерцедес и БМВ са мааалко по-различни от луксозен Фолксваген.- Явно досега ти с Мерцедес и БМВ е доста откъсначен , можеби и той е застинал някъде края на 80-те, началото на 90-те на миналия век, а аз специално съм подчертал за високия им клас, че нещата са индивидуални под висок клас имам предвид CLS, S, SEL, CL,SL- клас, 6 GT, 7, M5, M6, X6M,X5M. Фолксваген в момента нямат конкурент във най-високия клас на 7 серия и S-клас, някога имаха опит за това и се отказаха след няколко годинки от "ФАЙТОНА"-си. Въобще не смятам да обяснявам предимствата и качествата на на 7-цата и S-ката, пред който и да Фолксваген в момента.

Причина за редакция: Коригиран цитат!
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: Rammbon - Сряда, 11 Септември, 2013, 08:29:34
Тук всеки може да провери колко струват 7 марки камиони:
www.arrowtruck.net
Каското на 6 годишно Volvo FM 4x2T  е 85000лв, на 5 г беше 110000, а на ново би трябвало да е 195000лв. Закупен в BG.. Като този на снимката.
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: American - Сряда, 11 Септември, 2013, 19:48:26
Цитат на: Rammbon - Сряда, 11 Септември, 2013, 08:29:34
Каското на 6 годишно Volvo FM 4x2T  е 85000лв

Колега имам въпрос. Това е сумата която ще получиш от застрахователя ако камиона бъде напълно загубен при инцидент ?

Тук при мен аз казвам на застрахователя колко ми струва камиона (просто телефонно обаждане или имейл)
Например, ако камиона е бил $10 000 след като му направя основен ремонт на двигателя за допълнителни $10 000 се обаждам на застрахователя и казвам че цената на камиона се е повишила и вече е $20 000. Те казват ОК и ми пращат ъпдейтната полица с леко увеличение на плащането. Дори за едни 8 гуми на деферинцялите които са от порядъка на $3500 трябва да се обадя и да си кажа, в противен случай, при инцидент няма да ми се платят.
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: monterei - Сряда, 11 Септември, 2013, 22:51:35
Цитат на: emilpopoff - Вторник, 10 Септември, 2013, 23:34:13
Аз каквото ме интересува съм си го намерил, не чакам да ми кажат какво да правя "специалисти" като Вас другарю monterei. Ина ти е отговорила много точно- Както виждаш в отговора ми аз също съм съгласен с написаното от нея. Задай си и въпроса колко клиенти купуват леки автомобили и колко товарни?-Това няма никаква връзка с прозрачността на пазара и двата вида мпс са стока и по търговското законадателство трябва да имат обявена крайна цена ЛВ с ДДС. И съответно гледат интернет страници. -Това нещо може да го твърди само човек останал накъде края на 80-те на миналия век(затова съм се обърнал към теб с обръщението "другарю") И, много моля, Мерцедес и БМВ са мааалко по-различни от луксозен Фолксваген.- Явно досега ти с Мерцедес и БМВ е доста откъсначен , можеби и той е застинал някъде края на 80-те, началото на 90-те на миналия век, а аз специално съм подчертал за високия им клас, че нещата са индивидуални под висок клас имам предвид CLS, S, SEL, CL,SL- клас, 6 GT, 7, M5, M6, X6M,X5M. Фолксваген в момента нямат конкурент във най-високия клас на 7 серия и S-клас, някога имаха опит за това и се отказаха след няколко годинки от "ФАЙТОНА"-си. Въобще не смятам да обяснявам предимствата и качествата на на 7-цата и S-ката, пред който и да Фолксваген в момента.

Причина за редакция: Коригиран цитат!


"Господине" - нищичко не си разбрал, но нямам и намерение да обяснявам. Оплачи се, ако желаеш, и на арменския поп. А под луксозен Фолксваген, аз разбирам АУДИ А8 (в периода, в който се произвеждат паралелно).
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: Haydutyn - Петък, 20 Септември, 2013, 14:13:03
Цитат на: Тариката - Неделя, 01 Септември, 2013, 22:50:27
   Волво произведено в Калуга и Скания произведена в Санкт-Петербург се различавали от западноевропейските версии.
   Западноевропейските версии Волво и Скания след кото ги поръчаш от завода,трябвало да чакаш с месеци за да ти ги доставят.
   Камаз-ът с Мерцедесов двигател ще излезе през 2014г.,а Маз-ът с Мерцедесов двигател бил твърде скъп и непрестижен.
Ще произведaт ми, няма да правят автомобилно гробище!
Заглавие: Re:Цени на камионите
Публикувано от: Monster - Понеделник, 23 Септември, 2013, 13:09:23
Цитат на: Haydutyn - Петък, 20 Септември, 2013, 14:13:03
Ще произведaт ми, няма да правят автомобилно гробище!
Нашите политици да вземат пример,за да има работа за хората!