Здравейте, колеги имам проблем с охлаждането на Даф 95/480 държи температурата около чертата, преди червената зона и включва много често перката за охлаждане, чистихме с препарат системата отвътре, но нямаше ефект. Възможно ли е да е създал някаква въздушна тапа и има ли начина за обезвъздушаване на системата, защото радиаторите са студени?
Редактирано заглавие!
Студеният радиатор е презнак за неработещ термостат. Но това важи когато и тръбите към него са студени. Иначе може и просто да няма достатъчно вода. Освен това при студен радиатор няма да включва перка.
перката включва в движение защото датчика отчита висока температура а тръбите към парното са горещи и парно има и даже много бързо стопля , когато отворя пробката на радиатора потича студена вода и след време тръгва топла при работещ мотор естествено .
Каква е перката и какво я управлява. КОГА за последно е свалян да се мие.
това е перката която при по високо темп. се задейства и охлажда , аз го взех камиона преди година и не съм свалял радиатора за миене, с препарат за радиатори го промивах вчера но не знам дали подейства , защото няма разлика в загряването .
Аз имах подобен проблем с едно рено преди време.
Понеже не съм имал допир с даф имам 2 въпроса:
1- Водната помпа на ремък ли е зацепена.
2- Ако е да сменявал ли си ремъци наскоро.
Колега, не случайно знаем този камион като холандската Шкода. В момента аз карам този камион 105.410 Е5 при мен проблема със загряването дойде от запушен радиатор, но отвън. Причината това да се случи е сушата през лятото,майсторът ми обясни че пепел и насекоми го запушват и като няма дъжд не могат да гният, а преди 3 месеца ми отказа термостата. Камионът нагоре загрява а при спускане изстива рязко,разход на 100км. над 40л. с 40тона тотал.
Причина за редакция: липса на главни букви, правопис!
Моят разход е нормален 33/35 не се е променял , как да тествам термостата,когато имаше проблем с него парно имаше ли , радиатора сваляха ли го като го чистиха или на място и може ли да го почистим без да ходи в сервиз .
Тука май пак се заформя половин основен ремонт.
Колега/и аз некогиш фисках Дафинка и она си пърполеше на 90-95 градуса и сичко си и беше уред,ма ако нешо съм у грешка от не фанете дребното ,а именно датчика за температурата (примерно),ми се фанааете на промивки клизми и прочее .
Въздушна тапа ако има ,рано или късно ще прегрее и ще изсхвърли всичкото охладителна течност ,тъй че ........ така съм чувал язека,па за вас не нам.
Да парното си работеше, но датчика на разширителния съд ти дава грешка при бързото охлаждане изписва - coolant level low.Но при мен термостата беше постоянно отворен може при теб да е обратното а може и да му няма нищо, през зимата се спука единият от маркучите на парното като отстраних повредата системата сама се обезвъздуши за около 2мин. като долях 7лит. вода, а в момента от както почистиха радиаторите го натискам здраво в баира дето се вика не му давам да диша мин. обороти 1300 и сменям низка предавка мах. температура 95 градуса
UBN Ауто ООД Огнян Петков 0888 710 996 това са координатите на ДАФ сервиз София допитай се и до тях на мен ми помагат въпреки, че не ги познавам лично нито са виждали камиона.
охлждане
термустата
кординатите
Софя
Имаш един час бутон "Промени", използвай за допълване!!!
Първата стъпка е проверка на термостата после виското на перката а тапа няма как да е станала освен ако не ти отваря термостата.
Здравейте колеги пиша в тази тема просто да споделя един проблем при ДАФ.Имаше случай на камион с липса на парно термостат сменен,радиатор на парното промит всичко ток но парно няма,маркучи лед студени.И накрая какво водна помпа,от майстора разбрах че това бил често срещан проблем при тези машини,турбинката на водната помпа е от пластмаса(или подобна сплав не съм я видял) и се чупят лопатки.Никакви признаци че може да е от там камиона си влиза в режим,в баир дига температура но не толкова че да е притеснително.Става въпрос за камиони Даф евро3 не знам как е при по новите модели,дано е полезна за някой тази информация.