Форум на българските шофьори

Дискусии и проблеми => Общ раздел => Темата е започната от: svetlind - Сряда, 25 Септември, 2013, 18:50:18

Заглавие: Смяна на 315/80 R 22,5 с 315/60 R 22,5?
Публикувано от: svetlind - Сряда, 25 Септември, 2013, 18:50:18
Здравейте,
карам си собствен камион и ми се налага да заменя държавите за каране от Италия на Германия. По този случай ще се наложи да махна големите бордюри върху джантите и да сложа 60-ятки. Пуснаха ми слух че ще имам проблем с височината. Ако някой е запознат с подобен проблем ще съм благодарен да сподели.
Заглавие: Re:Смяна на 315/80 R 22,5 с 315/60 R 22,5?
Публикувано от: admin - Сряда, 25 Септември, 2013, 19:35:45
Разликата в диаметрите на двата размера е около 12.6 см, от което следва, че трябва да предвидиш корекция в лафета. Освен това ще имаш промяна с около 10% в показанията на скоростомера и съответно тахографа..
Заглавие: Re:Смяна на 315/80 R 22,5 с 315/60 R 22,5?
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 25 Септември, 2013, 19:56:45
Цитат на: admin - Сряда, 25 Септември, 2013, 19:35:45
Разликата в диаметрите на двата размера е около 12.6 см, от което следва, че трябва да предвидиш корекция в лафета. Освен това ще имаш промяна с около 10% в показанията на скоростомера и съответно тахографа..

     Да, разликата в диаметъра е толкова, но само радиуса участва и е наполовина 6,3 см, ще е по-ниско. Мисля, 60 и 80, са 60% и съответно 80% от ширината 315 мм. Но не разбрах, дали не става на въпрос за ремаркето? Ако е на двигателния мост, задължително е корекция на тахографа, но съвсем се променя предаваното усилие!
Заглавие: Re:Смяна на 315/80 R 22,5 с 315/60 R 22,5?
Публикувано от: Rammbon - Сряда, 25 Септември, 2013, 19:57:42
Някъде  пишеше и размера на гумите или по-точно камиона Х трябва да е У размер гуми. В момента не си спомням точно как беше, но ще се разровя и пак ще пиша. Имаше един колега с така поставени различни по размер гуми и в западен ЕС имаше проблеми. Искаха да спират камиона от движение. А иначе скоростомера и тахографа е насройват и  готово. Но сега като се замисля, че има и по-голям разход и по-малко изминати километри, защото дифа е за гуми в случая 315/80 R 22,5, а не за по-ниски. По нагорнища ще "лети " , а по -равното ще изостава от другите .
Заглавие: Re:Смяна на 315/80 R 22,5 с 315/60 R 22,5?
Публикувано от: admin - Сряда, 25 Септември, 2013, 22:19:00
Rammbon, ами турците как така масово карат с "ниски" гуми камионите си, които останалите карат с нормални?
Заглавие: Re:Смяна на 315/80 R 22,5 с 315/60 R 22,5?
Публикувано от: Rammbon - Сряда, 25 Септември, 2013, 23:03:29
Цитат на: admin - Сряда, 25 Септември, 2013, 22:19:00
Rammbon, ами турците как така масово карат с "ниски" гуми камионите си, които останалите карат с нормални?
Камионите им  фабрично е с такива гуми.  А според теб, защо им слагат по-ниски гуми, на тези камиони, на които са с по-високите 80?
Заглавие: Re:Смяна на 315/80 R 22,5 с 315/60 R 22,5?
Публикувано от: kron - Неделя, 27 Октомври, 2013, 04:44:52
Не разбрах колега какъв слух са ти пуснали ;D ,значи става въпрос за влекача че на ремаркето няма на 60 гуми поне аз не се сещам.Та камиона става по нисък като го свалиш на 60,оглеждаш го дали ти позволяват резервоари бутилки и прочие.Тахографа бял кахър оправяш го и си караш ама идва големия въпрос РАЗХОДА.Та не знам какъв е камиона ама няма и значение но ако примерно с 90км/ч с нормални гуми с които е излязал от завода камиона на 80 върви с 1400об/м,какво ще стане ако го свалиш на 60.Струва ми се малко икономически не изгодно при положение че в транспорта печели този който камиона му е икономичен.Но да заключим ти си решил не питай действай пак то ще се види иначе нямаш никакви проблеми че си го свалил на друг размер само да не забравиш тахографа това е единствения проблем.
Заглавие: Re:Смяна на 315/80 R 22,5 с 315/60 R 22,5?
Публикувано от: godji - Неделя, 27 Октомври, 2013, 13:38:30
Разликата в разхода идва от по-малкото изминато разстояние с по-големите гуми ! При сверяване на тахографа и километража този проблем изчезва ! Аз карам с 295-ци и пак си се движа с останалите камиони , в момента съм с нови гуми и съм с 2 км по-бърз  ;D , по-един и същи маршрут зареждам едно и също количество гориво ,а при изчисление разхода ми е м/у 0,5 до 1 литър на 100 в повече защото по същия маршрут ми е отчело 2,3 км на всеки 100 по-малко ! Като се поизтрият гумите всичко си идва на мястото . При колегата разликата ще е обратно  ;) , но него шефа няма да го похвали ,защото камиона си е негов , най-много да му тряснат някоя глоба защото се предполага че вози на километър и с по-малките гуми (ако не е пренастроил тахографа ) лъже клиента с пробега ! Затова и на такситата им е забранено да слагат по-малки гуми .
Заглавие: Re:Смяна на 315/80 R 22,5 с 315/60 R 22,5?
Публикувано от: American - Понеделник, 28 Октомври, 2013, 01:18:54
Кажи с каква скорост си караш камиона макс (ако е заключен), и на какви обороти ти е двигателя в този момент ?

Защото оборотите на двигателя ще ти се повишат, ако запазиш скороста. (ориентирай се по GPS-а)
Ако е заключен, няма да можеш да вдигнеш скороста която си достигал преди и трябва да "пипнеш" компютъра.

Ако караш камиона си бавно, мисля че ще станеш по-икономичен.
Тези гуми естествено че ще се износват по-рано, на по-малък пробег. Би трябвало да са по-евтини.
Заглавие: Re:Смяна на 315/80 R 22,5 с 315/60 R 22,5?
Публикувано от: loshdancho - Понеделник, 28 Октомври, 2013, 05:31:43
Цитат на: godji - Неделя, 27 Октомври, 2013, 13:38:30
Разликата в разхода идва от по-малкото изминато разстояние с по-големите гуми ! При сверяване на тахографа и километража този проблем изчезва ! Аз карам с 295-ци и пак си се движа с останалите камиони , в момента съм с нови гуми и съм с 2 км по-бърз  ;D , по-един и същи маршрут зареждам едно и също количество гориво ,а при изчисление разхода ми е м/у 0,5 до 1 литър на 100 в повече защото по същия маршрут ми е отчело 2,3 км на всеки 100 по-малко ! Като се поизтрият гумите всичко си идва на мястото . При колегата разликата ще е обратно  ;) , но него шефа няма да го похвали ,защото камиона си е негов , най-много да му тряснат някоя глоба защото се предполага че вози на километър и с по-малките гуми (ако не е пренастроил тахографа ) лъже клиента с пробега ! Затова и на такситата им е забранено да слагат по-малки гуми .
А това 295 какво означава?
Щото все си мисля, че не е радиуса.
Заглавие: Re:Смяна на 315/80 R 22,5 с 315/60 R 22,5?
Публикувано от: admin - Понеделник, 28 Октомври, 2013, 06:57:33
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 28 Октомври, 2013, 05:31:43
А това 295 какво означава?
Щото все си мисля, че не е радиуса.


Широчината на гумата в милиметри. 22.5 е вътрешния диаметър в цолове, а 80 или 60 е отношение на височината към широчината в проценти.

http://www.delti.com/barzgumve/Reifenbezeichnung.html
Заглавие: Re:Смяна на 315/80 R 22,5 с 315/60 R 22,5?
Публикувано от: loshdancho - Понеделник, 28 Октомври, 2013, 15:43:41
Въпроса беше насочен към Годжи.
Та тогава Годжи ще ми каже ли, каква е разликата във външният диаметър между 315/60 R 22.5 и 295/80R 22,5